1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507062 inlägg · 4104 ämnen

Sjätte utespelaren? Modo's vision om att....

« · 1594529 Till forumet

Sjätte utespelaren? Modo's vision om att....

...bidra till hockeykulturen

På ett eller annat sätt har jag alltid haft MODO nära hjärtat. Det spända skinnet i Kempehallen, som dånade högt i tak. När vi i kurvan kallades oss för The Reds. Kompressorhornen som levde om vid varje mål. Visst minns ni? Barna-minnen som att en gång få stå där, bland dom tuffa grabbarna som skrev sig hes match efter match? 

Eller minns ni "Kurva-nord" som också hade sin period i Kempehallen? H-höger som nu , sitter på övervåningen i Fjällräven Center. 

Jag var en av dom som var med i beslutet att lägga ner MODO Support och även en av dom som startade upp dagens Lumberjacks. Vi hade visioner, vi hade ambitioner att skapa något stort, något bra och mäktigt i dåvarande Swedbank Arena! 
Jag var på matchen igår och har även varit på många matcher i år. Efter ett längre avbrott pga arbete. Många ansikten som kändes igen, många nya också. Klacken gör ett grovjobb med Anton i spetsen. Men likt förut så är medelåldern lite för låg, hur skall den höjas som? 

H-höger bidrog med det dom kunde, som vanligt. Jag är rätt säker på att alla på sittplats tycker det är roligt med ett j*vla drag på läktaren och full fart på klacken? 

Orsaken till varför jag sitter här och skriver av mig just nu är; 

* Är det pinsamt att stå i klacken?
* Vad är det som gör att du inte vill stå där att skrika? 

På något sätt måste klacken i samarbete med sittplats återfå stämpeln "MODO's palats, arbetsplats och det är jobbigt att MÖTA MODO Hockey"

Skulle Lumberjacks kanske kunna kalla till ett öppet möte, kanske prata med H-höger och resten av dom gamla i gemet? Kan vi på något sätt göra ett ärligt försök, att vara med i toppen att kämpa om Sveriges bäst klack?

*Hur många har stått i klacken?
*Hur många vill testa på att stå i klacken, om nej, varför vill du inte stå i klacken?
*Hur bedömmer ni att klacken är i dagsläget och dina åsikter om att förändra, förbättra och förnya den?
Slutligen vill jag understryka att jag tycker klacken har varit riktigt bra i år, på så väl hemma som borta-plan. Jag skulle kunna tänka mig att säga att klacken har aldrig haft en sådan fin start på en säsong som i år. 

På lördag är det också dags för Invasion Ståplats, därför tycker jag den här texten passar rätt så bra i tiden. Lule-fans kommer säkert med 2-3 bussar för att hälsa på oss. Skall vi låta dom höras mest? NEJ, det tycker jag verkligen inte. 

Kämpa på - Vi ses på ståplats!

Mvh Törna..

Micke Ericson – Viljans vackra namn

Kommentera

« · 1594529