1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

Skadeläget ljusnar för HV71

« · 1701552 · » Till forumet

Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
hellge: Oskar Hedman spelade nästan 30 minuter och gör sin bästa match på evigheter. Han växte verkligen med ansvaret.
Kommentera

Vi är fortfarande hundraprocentiga i boxplay. Inte en enda jäva puck i en man mindre. Cool
Kommentera

hellge: Kul att Öberg fick göra ett också, hoppas han får fortsatt förtroende och fortsätter spela som idag.
Kommentera

Sven Tuta: FBK på bortaplan en lördagseftermiddag är helt klart inte att leka med. Särskilt när de då tillåts hugga och slå för fulla muggar. ;)

Grymt härlig seger. Detta resultat såg nog ingen komma. Skönt för Adam och försvaret att få hålla nollan. Och vi gjorde mål i PP. Sweet!
Kommentera

Gusse:

Det låter mycket bra. Oskar är en äkta Modoit med Modo som moderklubb.

Vad tycker du. Ska Torp få komma in i laget nu?
Kommentera

Dexter :

Viktigast nu är att det gick ok med Byron. Blir jävligt tungt ifall det var allvarligt så han blir borta i någon månad.
Kommentera

Grattis till segern. Finns inget bättre än att se bibelbältet få stortorsk!
Kommentera

Brynäsgubbe:

Nu var det faktiskt bibelbälte mot bibelbälte. Fast rätt bibelbälte vann i varje fall
Kommentera

Brynäsgubbe: Tack, men skicka för f.. inte hit erat troll bara. Nu när vi spelade bra och vann så håller han sig borta, tack o lov.
Kommentera

hellge: vette fasen om det intebkunnat vara slewfooting på Hv-killen där. Han träffar ju bara ritchie på vaden/knät bakifrån och det ledde till skada. Inte meningen, men ändå.
Kommentera

J F K: Minns när Pålsson åkte på den regeln. Då var den ny och det skulle stämmas i bäcken direkt. Men, håller med dig det ser misstänkt ut.
Många ljuspunkter ikväll, ska kanske inte dra för stora växlar på det hela, men:
Mål i PP
Höll nollan
Bra försvarsspel, med tanke på uppsättningen
Ingen utvisning(tror jag)
Fortfarande 100% i BP (tror jag också)
5 mål framåt
Har äntligen fått en kille som vågar att ta skiten framför mål
25 skott på mål
Alla jobbade och försökte
Spelade som ett lag

Fyll på listan

Jag gör säkert som Huras, sover gott i natt
Kommentera

J F K:

Det var ju precis som jag skrev tidigare. Om du jämför med incidenten då Påhlsson stängdes av i tre matcher, är detta definitivt någonting för Disciplinnämnden att kika på.

Nu kommer de såklart inte göra det eftersom det var en MoDo-spelare som skadade sig, men säg att Gulas hade råkat ut för samma sak, hade det säkerligen kunnat bli en avstängning av detta.
Kommentera

Bad_Brett: Enligt allehanda kan hälsenan vara av på Byron! Det är den säsongen för han det isf.
Fy fan det vore inte bra...
Kommentera

Monno:

Ingen vila ingen ro, för Svartvadet.
Kommentera

Monno: Det var foten som jag trodde. Sjukt att tappa de två stora värvningarna denna säsong inom loppet av en vecka. Vad händer i morgon, slocknar solen?
Kommentera

Kul vinst för er, Grattis!!
Kommentera

Kan man drömma om Chris Porter nu då som ersättare ☺
Kommentera

Monno: Han är väl tillbaka i februari eller något om vi har riktigt tur. Givetvis inte i någon form då heller.
Kommentera

Monno: Va fan blev ni av med Byron nu också,,,,,ni har inget flyt direkt....brybäsvibbar på ert elände helt klart.
Kommentera

Jävla skit med byron... tappa typ allt sug för säsongen nu:(
Kommentera

Carl Lejonkräk: Kul att läsa om Modos "kross" i Aftonbladet. ....eller inte. Bruka ha överseende med en del men hur kan publicera en artikel med stavfel som påminner om lågstadienivå.
Kommentera

jämtland: Kanske är man fjantig men det är ju deras jobb och ska dessutom läsas av många människor.
Kommentera

Monno: Kan till och med vara karriären som
Är över för den gode 38-åringen Byron :(
Kommentera

dempa: Ja detta var oerhört tråkigt😕 Gillar Byron starkt och lider med honom.
Kommentera

Sven Tuta: Jag bad honom att sluta bete sig som ett småglin och han gick med på det. Förhoppningsvis har det gått in.
Kommentera

Amitiel:

Absolut en spetscenter måste in.

Och sedan 2 backar måste väl in nu tycker jag...

Tycker att DEREK SMITH skulle passa att spela med Noa

Låter inte han som en Cory Murphy typ?

TAYLOR FEDUN ser också intressant ut
Kommentera

jämtland: Kanske nån prao som skrivit.
Kommentera

Sawchuk:

Mja. Byron är en grym ledare, en publikfavorit, visar vägen på isen etc., men att han skulle vara lagets stora stjärna på forwardssidan är en efterhandskonstruktion. Så lät det inte när han värvades. Många var tvärtom rädda att han var tänkte som förstecenter.

Flytta in Thomas som center så kan vi matcha Lapierre, Wilson, Thomas och Pettersson. Det tycker jag ändå håller ganska hög klass, åtminstone på pappret.
Kommentera

Kabanov?

Känns i vilket fall som en realistisk värvning sedan göra som du säger flytta in Thomas som center.
Kommentera

Bad_Brett: Det beror ju på vem du frågar. Jag var tämligen säker på att han skulle vara en av spelarna som producerade i år samtidigt som han är en grym ledare, lagkapten, publikfavorit m.m. Allt det sammanslaget gör väl att benämningen "Lagets stora stjärna" som du kallar det är väldigt nära till hands.
Kommentera

Sawchuk: Han kanske är lagets viktigaste spelare som lagkapten, som pådrivare då han själv är den som "alltid kommer till jobbet" och han gör jobbet över hela banan.
Sedan tycker jag att han inte egentligen är den bäste spelaren då han har en hel del brister i defensiven, men jag tror ändå att han är oerhört viktig som spelare. Förmodligen den viktigaste spelaren vi har i laget.

Sedan måste jag säga att jag svängt. Jag var inte sugen på att behålla Dennis Persson, men han har verkligen växt rejält. Jag vet att han snackat om att en nerv i ryggen spökat de senaste åren och att han hade mycket mer att ge, men det kändes som en dålig ursäkt. Nu tycker jag att han bevisat att han är en klart bättre back än vad vi såg ifjol.
Kommentera

J F K: om nu hälsenan är av så är det ett givetvis ett stort avbräck. Med tanke på det och om det stämmer att Haataja (stavas det så) lämnade för eget beslut, så var det en dålig tajming. Nu hade det säkert öppnats upp för mer istid.
Kommentera

Sven Tuta: Jag är ändå nöjd om Haataja drog på eget bevåg och utan krav på att bli utköpt. Jag tycker att han mest trampade vatten. Han skulle vara en sniper, men fick inte till det. Nu svär jag väl i kyrkan, men jag tycker att han var lite som Kusela. Inte särskilt delaktig i spelet, ganska vek i närkampsspelet även om han inte var feg och helt enkelt inte en spelare som tillför annat än att göra mål. I Kuselas fall räckte det, men när Haataja inte fick till det så får han gärna gå för mig.

I ärlighetens namn tycker jag att Kusela var rätt anonym under grundserien och delar av slutspelet för att dyka upp som en joker när han som mest behövdes.
Kommentera

J F K: Jo, jag håller med dig att han inte fick till det. Men vad jag menar är att han hade dålig tajming i sitt beslut. Jag ser ju helst att han ersätts med någon som nu kan producera. Om det nu stämmer att Byron blir borta i stort sett hela säsongen, finns det försäkringar för hans borta tillfälle, så det frigörs pengar?

Bråda dagar för Svarten, men det kanske kommer något av det hela istället. För det måste finnas bra spelare tillgängliga nu på marknaden.
Får hoppas att Nordgren inte kommer tillbaka. Hur som haver, matchen imorgon blir ett riktigt styrkeprov för gruppen. Kan de upprepa laginsatsen från igår, eller blir det som vanligt i Karlstad.
Kommentera

Sven Tuta: När det gäller skador så ersätter Försäkringskassan upp till ca 30 000 kr och sedan betalar Modo lönen upp till 90%. Första 14 dagarna betalar Modo hela lönen.
Kommentera

Sven Tuta: Det finns ett hopp om livet !!

modohockey.se/artikel/70041/

Vi kanske skall döpa om överskriften till : Skadeläget för Modo
Kommentera

12 veckor blir han alltså borta verkar det som, blir intressant se vad det blir för ersättare.
Kommentera

Sven Tuta: Frågan är om det verkligen är så illa med Byron som ryktet gör gällande? Är hälsenan av så är det ju bara att gå ut med det då rehabiliteringsprocessen är given. Är det däremot så att hälsenan är delvis skadad eller att det är andra komplikationer så kan det däremot ta tid att gå igenom skadans omfattning och rehabiliteringstid och då är det förståeligt varför det ännu inte blivit officiellt.
Kommentera

Smurfen:

Tufft läge att nu möta 1:an och 2:an i serien.

Vi får ju inte tillbaka några backar till matchen imorgon, sedan är det väl tveksamt ifall Torp är tillbaka tills på Torsdag.

Lägg därtill att vi tappar en av våra ledande spelare. Allt annat än 0p på dessa två svåra bortamatcher är en bragd.
Kommentera

ULTIMAVICI: Haha när man talar om trollen... Dock är 12 veckor en lång tid och frågan är om vi kan ha is i magen och inte ersätta.
Kommentera

ULTIMAVICI:
Tycker jag att vi inte ska ha, var tänkt som ledande spelare och en av dom som ska göra poäng, känns som sån spelare måste ersättas.
Kommentera

Amitiel: Jag ser fortfarande det som prio 1 att hitta en riktigt bra back. Jag ser faktiskt inte att forwardsuppsättningen skulle vara särskilt svag även om vi tappar en väldigt viktig länk. Med Thomas som center har vi en av de - på papperet - klart bästa centeruppsättningarna i SHL. Thomas, WIlson, Lapierre och Pettersson. Visst blir det ett avbräck, men vi har Tim Wahlgren och några till underifrån som kan komplettera. Dessutom har vi en del forwards som fått mindre speltid som kan steppa upp. Wilson och Skröder bland annat har väl inte spelat så många minuter som de rimligen orkar med.
Kommentera

J F K: skärskada på hälsidan kan bars komma från en skridko, misstänkt slewfooting. Men nu var det en HV- spelare så det blir väl ingen anmälan där. Kan bara inte glömma Pålsons avstängning.
Kommentera

Amitiel: Har du hört någonting om nyförvärv🙏
Kommentera

Sven Tuta: Korrigering, det är 40 000 kr i månaden Modo kan få ersättning för, sedan fyller de på upp till 90 000 av lönen.
Kommentera

När det gäller ytterligare försäkring så träder den i kraft dag 91 och ersätter då upp till 90% utan tak
Kommentera

Carl Lejonkräk: Om jag inte minns fel så tar de flesta lag ut specifika försäkringar på sina spelare som endera träder i kraft efter någon vecka alt efter 3månader.

Minns att Timrå gick ut med att de tagit det billigare alternativet och därmed inte fick pengar lediga förrän efter 3 månader då försäkringen slog in.

Får verkligen hoppas vi har en som går igång så snart som möjligt.
Kommentera

MorganaLefaey: 3 månader brukar gälla, så har i alla fall även Brynäs. Kostnaden att försäkra för kortare skador skule bli enorm.
Kommentera

Carl Lejonkräk: 3 månader är det som gäller.
Kommentera

J F K:

Jag håller inte riktigt med dig här. Vill inte se att man använder Thomas som center nu direkt. För att slippa flytta runt spelare allt för mycket så tycker jag att det bästa är att låta Wilson ta ett steg upp och gå in på Byrons plats.

Wilson har kommit igång på slutet och spelat upp sig jämför med försäsongen, han är värvad som spets och för att skapa poäng och tycker att han därför bör få chansen i en bra omgivning. Så släng in honom med Thomas och Olofsson.

Sedan till vår "fjärdekedja" kan vi spela Öberg, Grundström och Ottosson, ett annat alternativ är att kalla hem Sandin från Mora och låta honom spela med Öberg och Grundström.

Så för att inte kasta om för mycket så tycker jag man kan prova följande i kommande matcherna:

Skröder - Lapierre - Butler
Olofsson - Wilson - Thomas
Possler - Pettersson - Nilson
Grundström - Ottosson/Sandin - Öberg
Kommentera

« · 1701552 · »