1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507155 inlägg · 4104 ämnen

Skälläftä - Modo 20Dec

956436 · » Till forumet

Sv: Skälläftä - Modo 20Dec
bisterfinnen: Haha ja verkligen åtminstone halva, freudiansk..
Kommentera

Wayne Gresky:

Att Steen ligger bättre till än Svarten beror väl mest på att han kämpar över hela banan. Det kan man inte anklaga Svarten för (än i alla fall)
Kommentera

MorganaLefaey: Värt att notera är att Warg hade -9 och -8 under sina år i Timrå. Svartvadet har dock haft +15 och +14 de två senaste säsongerna, tappet är anmärkningsvärt för en så erkänt skicklig tvåvägsspelare. Oscar Steen har faktiskt bara -1, klart över förväntan där.
Kommentera

Lite smått och gott. För att lyckas få + i +/- denna säsong så skall man ha varit skadad och borta en längre period ser det ut som.

Hasse J -8
T Wargh -8
F Warg -7
P Hedin -7
Werner -6
Tolsa -5
Svarten -4

3 spelare har +.

Hållberg +7
Sundström +6
Timmy +4
Kommentera

spud:

Fan, jag tyckte vi hade ryggragg hela matchen...
Kommentera

sista halvan känndes ändå rätt bra, om vi får tillbaka HJ och Timander tror jag vi kan få ordning på detta. Just nu känns vi som ett vollybollag med bara spelare som kan slå fingerslag, med dem tillbaka får vi lite ryggrag.
Krizan var ju ruggigt bra idag också.
Kommentera

shinzawai: Jag var också där, pratade lite med linjedomaren efter matchen, de fick så jävla mycket skit för icings under slutet av matchen. Perra nämde också det i sitt snack med dem.

Varenda en i publiken krävde ju washout på klara icingpuckar trots att inte en endaste jävla aikare försökte jaga rätt på den.
Kommentera

Åkte upp och såg modo ikväll, första perioden var hemsk 3-0 hade inte varit konstigt, men vi spelade ju upp oss efter att skeaik gjort 2 mål och avslutningen av matchen var klart godkännd efter förutsättningarna.
Jens Westin var jag väldigt nöjd med, Peter Öberg överaskade positivt, Om skröder sundström hade gjort sitt idag skulle vi haft med oss en poäng. Halva matchen var jag även sjukt nöjd med den "nya" junioren #33 innan jag såg att det var Oscar.

var ner i korridorerna efter matchen och hälsade på en kompis som är inne i svängen, han sa att Bäckman var ledig nuförtiden, ryktet sa att spelarna är missnöjd och vill ha en ny. Ska bli spännande att se vad som dyker upp imorn.

Aiks hall såg misstänkt ut som en liten swedbank.
Kommentera

Är det bara jag som var på plats som stör mig nästan mer på Skellefteåpubliken än Modos usla spel i två perioder? Jävla hjärndöda dönickar. Hopslag? BUUUUUUUU! Tappar Skellefteåspelaren balansen med närmaste Modoit i en annan zon? BUUUUUUU! VI HATAR MODO KLAPPKLAPPKLAPPKLAPPKLAPP!

De är dock härliga i medgång, djävlar vilket drag det blev i slutsekunderna, man kunde trott att de vann guld.
Kommentera

T T: Ungefär som med ditt liv då.
Kommentera

Gidde:

Jag tror inte att det handlar om det. MoDo-spelarna vet att de kommer få sura blickar ute på stan, så i det här läget så tror jag att de faktiskt har en enorm vilja att vinna. Problemet är bara att när man inte har något grundspel att falla tillbaka på, så känns det väldigt frustrerande när man går in och kör järnet i ett par byten utan att få utdelning.
Kommentera

Poffa:

Helt rätt av dig!!

Fattar inte varför dom inte kan åka skridskor i mer än styrfart oftare än dom gör?
Det måste ha med viljan att göra, alltså är dom mätta!

Urk!
Kommentera

Poffa: Självklart så har det en stor del i det hela med. Speciellt då det gäller dom mer rutinerade spelarna samt Harald då. Sådana här lägen man saknar en som Bäckman/Boork som rör om i grytan och bänkar dom som är i andra tankar. Men jag tycker endå inte att vi har så jävla bra lag jag som många tycker, jag tycker fjolårs laget var bättre.
Kommentera

Cyklob: Vi ligger där vi ligger för att spelarna, trots att de vägrar erkänna det, känner sig mätta efter guldet och för att vi inte har en tränare som kan ta ur dem de dumheterna. När man vill så spelar man ju faktiskt bra. Synd att de vill var 5:e match.
Kommentera

Ja det ser ju inte vidare ljust ut må ja säga. Ska bli intressant och se vad som händer nu. För fortsätta så här funkar bara inte, antingen får man börja sparka lite folk och plocka in nya eller eventuellt byta tränare då. Iof tror jag inte på det där med tränar byten, det håller några matcher sedan är man tillbaka i skiten igen.

Vi ligger där vi ligger pga att vi inte är bättre så enkelt är det, vi har inte lyckats ersätta alla spelare vi tappade.

Kommentera

Bad_Brett: Tyvärr så har man själv inte vett nog att göra något sådant.

Snacka om lealöst spel och det känns som om hela laget är likgiltiga för hur det slutar.
Kommentera

Salle: Hade Atvar 31.45 med 2 min kvar? Otroligt!
Kommentera

Salle:

Ojojoj... Undrar om han har fler äss i ärmen. Jag valde för övrigt att bojkotta den här matchen, är trött på att betala 89 kr för att sitta uttråkad i 60 minuter.
Kommentera

Bad_Brett: Nä men nu tar ju Harald Time-Out. Genialt.
Kommentera

knaskamilla:

Bye, bye, Harald!
Kommentera

Är matchen tråkig kan jag tipsa om kanal 5 klockan 21.00. Magnus Betnér. Oh yeah.
Kommentera

Poffa: Osså en PP mål vi aldrig kommer att se i MoDo känns det som.

3-2
Kommentera

Poffa: Jo men det krävdes 5-3. Men vi tar allt vi kan få.
Kommentera

MorganaLefaey: Nu skall du inte vara sån...

2-2 Werna
Kommentera

Werner. Se pass. I PP dessutom. Otroligt.
Kommentera

Poffa: Tycker synd om han som blev kvar på isen vid 1-0 när alla andra fick för sig att man kunde byta fastän skellefteå hade pucken.

Om de här resultaten står sig så kan man efter den 28e befinna sig någonstans runt 10e plats eller så. Hoppas Harald får en riktigt hård julklapp samtidigt som man frågar de rutinerade om de kan gå ner i lön.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag håller med dig om Öberg och Petro, men vill även plussa för Westin, som absolut inte är sämste back idag. Snarare tvärtom.
Kommentera

MorganaLefaey: Svartvadet är sämst! Den ende på isen som konkurrerar om titeln är Tolsa. Frågan är om det faktum att Öberg är bäst i MoDo säger mest om att Öberg gör en av sina bästa insatser i för säsongen eller hur usla alla andra är? Plus från mig till Petrovicky också.
Kommentera

Salle: Kvällens så här långt sämsta spelare. Svartvadet.
Om inte sämst så i alla fall sämst i förhållande till toppnivå.

Kommentera

Poffa: Molinder-Öberg får mycket cred av i webradion. Dom blir väl snart bänkade då Harald börjar toppa upp laget.

Nä just ja, han gör ju ingenting när det väl behövs.
Kommentera

tk75: Hoppas inte på för mycket.
Kommentera

Salle: tack modo gör några mål till tack
Kommentera

Poffa: Oscar Hedman 2-1.
Kommentera

Låt Oscar fortsätta i nummer 33.

2-1.
Kommentera

Paddan: Ja det verkar inte bättre. Men vi vet ju hur Harald kan påverka matchen med sina magik. Eller inte...
Kommentera

Jag tror att Harald bör kolla in vilka lediga jobb som finns.

Där gjorde nämligen SkAIK 2-0 och det är pinsamt att se dem bli utskåpade.
Kommentera

Salle: Så otroligt förbannad man kan bli. 2-0 och inte mer än 20 sekunder har man sett modo kämpa och göra något vettigt. Då var det dessutom Molinder och gänget som var inne.
Kommentera

Salle: Äh, kanske dags att packa ner datorn inför hemresan tidigt imorgon bitti. För det här låter det ju på era kommentarer som att vi redan förlorat.
Kommentera

Salle: 1-0 McDonnell skall det stå.
Kommentera

Paddan: Goren gör en.

1-0
Kommentera

Salle: Stukat ego efter obefintligt backspel, kan det vara någon sån skada?
Kommentera

Salle: Bra fråga. Inte en blekaste.

Det enda man kan göra just nu är väl att hoppas på att modo inte gjort en snålfan som Timrå gjorde förra säsongen och ta en sådan där billig försäkring som börjar gälla efter 1 eller 2 månader. För så många totala skadedagar som vi haft så här långt så vore det gott om försäkringen gick in på en gång.
Kommentera

MorganaLefaey: "Jonsson har känning av skadan från senaste matchen." säger åfficiela.

Men vad fick han för skada då???
Kommentera

Wayne Gresky: Någon som vet vad det är för fel på Hasse? Sjuk, skadad eller bara så less på att förlora så han stanna hemma.

Kommentera

Gidde: Man blir ju mörkrädd. Skellefteå borde väl leda med 2-0 eller något. Man släpper till 2 mot 1 lägen i tid och otid samt att man fortfarande inte kan få till någon enda chans i PP.
Att se modo spela så dåligt som de gör får en nästan att vilja slå av tv'n och hoppas på att de spelar bättre om man inte ser på matchen.

Kommentera

Gidde: Ta en onödig utvisning i anfallszon när man har fyra A-lagsbackar i truppen. Tolsa ska skämmas! Tolsa ska bänkas, sopa!
Kommentera

Salle:

Hoppas vi klarar detta, svårt när vi har Kris(an) i mål...
Kommentera

Berka: PP och pulsen går ner för här lär det inte hända ett skit framåt.

Där höll man att öka på en bakåtmål istället.
Kommentera

Salle: Nu måste jag försöka se detta possitivt... FORZA MODO =)
Kommentera

956436 · »