Monno: du glömmer steen, en riktig hårding, fast han är skadad så. Nämen som hockeyspelare måste man väl kunna smälla på lite, tveka inte, 100% rätt in i en närkamp, bit ihop och låt det göra ont, det är väl något som alla hockeyspelare borde kunna köra med?!
Berka:
Jag tycker Byström är överlägset bäst av MoDos juniorer. Ja, faktum är att jag tycker att han är en av MoDos bästa backar. I dagsläget håller jag honom som trea, efter Regehr och Cumiskey.
J F K:
Så är det, Lindström Ericsson och Holloway gillar inte tung trafik, dom vill åka och vicka på överkroppen och lägga flippass. Det håller inte ens i en SM final, än mindre i NHL.
Sawchuk: Nu är det ju inte så mycket att snacka om hittills, saik är vassare, men det är ju nästan sanlöst otroligt att saik lyckas göra målet och inte modo. första målet är ju enormt viktigt och modo borde nog minst gjort 2 innan saik får in sin första, men ändå så bommar modo åter i denna match och saik får ett pp mål som är 100% flyt.
i övrigt är modos juniorer bra, spelciellt hedberg
Berka:
Nää, dom viker ned sig mot HV, Modo eller FBK i slutspelet. Sedinarna kommer att stjäla godis av och dra ned byxorna på Lindström, Eriksson och Holloway.
Sawchuk Haha dom har chansen i år om dom inte får massa skador.
Nu får modo ta och börja spela fulare, slå nån jävel på käften, kör över någon fullständigt och visa ingen nåd i närkamperna för som det är nu så försöker ju knappt modo att tackla, man åker och avaktar vilket gynnar saik något horribelt
J F K:
Fan vad jag är trött på hockeyetablisemangets hyllningar av Skellefteå som Sveriges bästa lag och hockeyns framtid. Dom har inte vunnit något på över 30 år och kommer inte vinna något i år heller...
J F K: Sen har ju saik en vansinnig flyt med målen även fast det är snygga förarbeten, men 2 långskott, när hade modo de flytet att göra 2 långskott i mål i samma match?
Saik lever på domarnas toleransnivå, slachingar i 1000tal, fasthållningar i egen zon och varenda tackling är med händerna i ansiktshöjd, tråkigt!
Gud vad irriterad man blir, i varje anfall modo har så har dom även en klubba i magen, SPELA MED KLUBBAN I ISEN SAIK-FI***OR
Dexter : Tyvärr är det så. De klär av oss och tar oss i alla hål.
Vi har inte varit nära ett mål än, trots att vi har haft flera bra lägen. Flickhandleder orkar inte göra resoluta avslut.
Vi går bort oss gång på gång. Våra tacklingar verkar inte allvarligt menade och vi missar dem.
Skellefteå manglar oss i sina tacklingar.
Skall vi ha en chans gäller det att göra ett mål den här perioden och sen spela en otrolig tredje. Det komar knappast att hända.
Sawchuk:
En otrolig skillnad i tacklingsspelet. Skellefteåspelarna kör över Modospelarna så de knappt kliver upp. Modospelarna missar sina tackingar och går bort sig.
Berka:
Modo spelar bra men måste lägga mer puck på mål och få mer trafik in mot målisen. Vi gör inga mål i sarghörnen och får inga poäng för extrapass.
J F K: Så sjukt typiskt saik, FAN vilken satans flyt dom har...
Berka:´Inte kan han väl vända innåt 110% av gångerna. det verkar omöjligt.
Modo hinner inte med att vara aggressiva hittills. Nu väntar vi bara på SAIKS.....
Ja, nu väntar vi inte längre.
Rytter: Jag undrar om saik ens skulle spela slutspel om domarna tog för alla slachingar och hakningar, sen tror jag inte jag sett en enda forward i saik inte tackla med händerna uppe i ansiktet, jävla fit**r.
Saik är bra, men vansinnigt lättlästa. holloway vinner 100% av sina puckar efter en fin slaching på motståndarklubban, jocke vänder 110% av gångerna innåt i banan efter en kraftig inbromsning och slår därefter nästan alltid en puck in i slottet mot andra vågare, jimmie eriksson står alltid och fular sig i slottet så sätt en rejäl bröstvärmare på honom skulle göra modo gott.
Modo måste fortsätta jobba som dom gör för saik har hängande utvisningar i nästan varje närkamp och kuben är på hugget
Nu bränns det verkligen. Skellefteå anfaller som om de vore Modo.
De skapar otroligt många öppna skottlägen. Dessutom så får deras spelare stå oantastade framför vår målvakt.
Salle:
Modo får inte in öppna lägen och Skellefteå håller på att få in varenda flippflopp-puck.
Men vi är med än så länge.
Redigerad kommentar
34. Hedberg, Edvin | 62. Hari, Janos | 25. Müller, Marcel | |||
27. Öberg, Peter | 17. Madsen, Morten | 33. Possler, Gustav | |||
7. Hägg, Robert | 6. Byström, Ludvig | ||||
22. Nagy, Ladislav | 18. Ritola, Mattias | 12. Spina, Dave | |||
15. Cumiskey, Kyle | 3. Lehtivuori, Joonas | ||||
10. Skröder, Per-Åge | 35. Gunnarsson, David | 70. Kempe, Mario | |||
51. Ahnelöv, Jonas | 49. Regehr, Richie | ||||
29. Starkbaum, Bernhard 30. Ullmark, Linus |
zigge: Det var väl inte så svårt att vinna med 4-1 mot ett skitnödigt Rögle? Hade ni smittat ner dom med något lämpligt preparat eller? Hur som helst så kommer dom att spela skithockey också resten av säsongen.
Lycka till mot SAIK!
renen:Örnen-bo kanske? Nävisst, de har ju inga dolares - bara lite flis i en hög. ( o nåt pantbrev, från Eva)
Näe, en utlåning i några matcher, kanske kan få bort hans hjärnspöken: 36 - 26 - 16 sek?
Redigerad kommentar
Berka:BIF leder ju utvecklingen i Svensk Hockey - eller hur det nu var.
Men skiit att vi har så många skadade, ffa centrar - skulle behövt alla , inför mötet med vårt boogey-team!! Ska Linus få chansen? Nää, Starke Man är väl inte direkt slutkörd, va? Är lite rädd att MoDo får betala för AIK's senaste - lite mindre bra matcher...
zigge: Tänk vad gurra88 mfl. ska tycka nu, som dom gafflat om att Modos juniorverksamhet är obefintlig samt att man inte tar tillvara på dom som har talangen och spelar dom, ja som brynäs gjorde.
jag räknar till 5 juniorer som är med i morgondagens trupp, 6 om man räknar in janos hari.
Monno:
Torp har spelat rätt bra på slutet och Ahnelöv har ju potential att vara en fysisk back. Men jag håller med dig, det hade verkligen inte skadat med en riktig tuffing där bak:
www.youtube.com/watch?v=mci9lSC0UoE