1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507134 inlägg · 4104 ämnen

Skellefteå AIK - MODO Hockey 2012-11-27 19:04

« · 1537963 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 2012-11-27 19:04

Monno:

Torp har spelat rätt bra på slutet och Ahnelöv har ju potential att vara en fysisk back. Men jag håller med dig, det hade verkligen inte skadat med en riktig tuffing där bak:

www.youtube.com/watch?v=mci9lSC0UoE

Kommentera

Monno: du glömmer steen, en riktig hårding, fast han är skadad så. Nämen som hockeyspelare måste man väl kunna smälla på lite, tveka inte, 100% rätt in i en närkamp, bit ihop och låt det göra ont, det är väl något som alla hockeyspelare borde kunna köra med?!

Kommentera

Bad_Brett: Tycker Cumiskey slarvar lite väl idag.
Men håller med om att Ludde är grym. En av få som vågar hålla puck när Saik trycker på.

Hägg är för oerfaren för en sån här kaos match.

Men Hedberg gör det bra! Killen fan ba kör!
Kommentera

Berka: Problemet är ju att vi inte har någon sån spelare kvar. Tolle, Hedman och Kalus var ju dom hårdaste vi hade.
När det visade sig att Stehlik var mjuk som en flicka blev vi dom utan.
Kommentera

Berka:

Jag tycker Byström är överlägset bäst av MoDos juniorer. Ja, faktum är att jag tycker att han är en av MoDos bästa backar. I dagsläget håller jag honom som trea, efter Regehr och Cumiskey.

Kommentera

J F K:

Så är det, Lindström Ericsson och Holloway gillar inte tung trafik, dom vill åka och vicka på överkroppen och lägga flippass. Det håller inte ens i en SM final, än mindre i NHL.

Kommentera

Monno: Modo måste börja spela fysiskt, köra över jimmie, jocke, och alla andra puckåta spelare i saik.  Om det börjar göra ont att snurra i modos zon så har modo mycke vunnit. Saik kör ju med hugg å haka så mycke du kan på modos spelare i deras anfall så kanske skulle vi börja spela fysikst regelrätt ist som motmynt?
Kommentera

Sawchuk: Nu är det ju inte så mycket att snacka om hittills, saik är vassare, men det är ju nästan sanlöst otroligt att saik lyckas göra målet och inte modo. första målet är ju enormt viktigt och modo borde nog minst gjort 2 innan saik får in sin första, men ändå så bommar modo åter i denna match och saik får ett pp mål som är 100% flyt.

i övrigt är modos juniorer bra, spelciellt hedberg

Kommentera

Berka: Dom skymmer Starkbaum ordentligt. Det är inte flyt, det är bra spel. Lr dåligt av modo.

Skellefteå är betydligt bättre än oss. Du får skylla det på vad du vill. Jag skyller det på att dom är skickligare.

Sen förstår jag inte, i slutspelet tog vi dom på grisspel. Varför försöker vi ta dom med fart nu?
Kommentera

Berka: det finns ju en anledning till att så bra spelare som Holloway, Bellemare och Lindström inte bedöms hålla i NHL. Man måste spela mycket tuffare mot dem.
Kommentera

Sawchuk: Det vågar jag inte ens hoppas på även om jag så precis vunnit på trisslotten 
Kommentera

Berka:

Nää, dom viker ned sig mot HV, Modo eller FBK i slutspelet. Sedinarna kommer att stjäla godis av och dra ned byxorna på Lindström, Eriksson och Holloway.

Kommentera

Sawchuk: Jocke är grym framåt, men ligger bakom många modochanser också. Han är definitivt en stor säkerhetsrisk.

Linjedomarna är Sveriges sämsta.
Kommentera

Sawchuk Haha dom har chansen i år om dom inte får massa skador.

Nu får modo ta och börja spela fulare, slå nån jävel på käften, kör över någon fullständigt och visa ingen nåd i närkamperna för som det är nu så försöker ju knappt modo att tackla, man åker och avaktar vilket gynnar saik något horribelt

Kommentera

J F K:

Fan vad jag är trött på hockeyetablisemangets hyllningar av Skellefteå som Sveriges bästa lag och hockeyns framtid. Dom har inte vunnit något på över 30 år och kommer inte vinna något i år heller...

Kommentera

J F K: Sen har ju saik en vansinnig flyt med målen även fast det är snygga förarbeten, men 2 långskott, när hade modo de flytet att göra 2 långskott i mål i samma match?

Saik lever på domarnas toleransnivå, slachingar i 1000tal, fasthållningar i egen zon och varenda tackling är med händerna i ansiktshöjd, tråkigt!

Gud vad irriterad man blir, i varje anfall modo har så har dom även en klubba i magen, SPELA MED KLUBBAN I ISEN SAIK-FI***OR

Kommentera

Dexter : Tyvärr är det så. De klär av oss och tar oss i alla hål.

Vi har inte varit nära ett mål än, trots att vi har haft flera bra lägen. Flickhandleder orkar inte göra resoluta avslut.

Vi går bort oss gång på gång. Våra tacklingar verkar inte allvarligt menade och vi missar dem.

Skellefteå manglar oss i sina tacklingar.

Skall vi ha en chans gäller det att göra ett mål den här perioden och sen spela en otrolig tredje. Det komar knappast att hända.

Kommentera

NuMo: interference på Jimmie Ericsson där. Snyggt att plocka bort Cumiskey sådär.
Sedan räcker man inte till med de spelare man har borta. Centrar kan man inte byta ut.

Trots att man har fyra centrar borta så spelar inte stjärncentern Peter Öberg på den positionen. Märkligt:)
Kommentera

Haha SAIK är så sjukt överlägsna. Vilken fart de har.
Kommentera

Berka: Vi kan skylla ifrån oss bäst vi vill om vi tycker att det verkar vara oss värdigt. Domarna reglerar vad man får göra. Vi smeks, de smockas.
Kommentera

Kan snälla ingen köra över jimmie eriksson
Kommentera

Berka: än en gång. Modospelarna faller som löv. Skellefteå krossar oss helt rättvist.
Kommentera

saikspelarna kan verkligen inte tacklas utan att ha händerna i ansiktet, så gör flickor 14 oxå
Kommentera

Sawchuk: Saik har tagit över lite, men skulle modo börja smälla på dessa små töntar i saik så kan man vinna mera puck. INGEN går på kropp, saik tillåts fara å smådribbla och spela med supersmå marginaler, fan smäll på för hellvete, kör över småbarna i saik
Kommentera

Sawchuk:

En otrolig skillnad i tacklingsspelet. Skellefteåspelarna kör över Modospelarna så de knappt kliver upp. Modospelarna missar sina tackingar och går bort sig.

Kommentera

Berka:

Modo spelar bra men  måste lägga mer puck på mål och få mer trafik in mot målisen. Vi gör inga mål i sarghörnen och får inga poäng för extrapass.

Kommentera

NuMo: haha ja nä inte 110 kanske ;)
Kommentera

J F K: Så sjukt typiskt saik, FAN vilken satans flyt dom har... 

Kommentera

Berka:´Inte kan han väl vända innåt 110% av gångerna. det verkar omöjligt.

Modo hinner inte med att vara aggressiva hittills. Nu väntar vi bara på SAIKS.....

Ja, nu väntar vi inte längre.  

Kommentera

Monno: med tanke på att vi har fyra centrar borta ser det ändå bra ut.
Hade jag inte betat bättre skulle jag nog kunnat sätta pengar på att Klockare var bibliotekarie.
Kommentera

Rytter: Jag undrar om saik ens skulle spela slutspel om domarna tog för alla slachingar och hakningar, sen tror jag inte jag sett en enda forward i saik inte tackla med händerna uppe i ansiktet, jävla fit**r.

Saik är bra, men vansinnigt lättlästa. holloway vinner 100% av sina puckar efter en fin slaching på motståndarklubban, jocke vänder 110% av gångerna innåt i banan efter en kraftig inbromsning och slår därefter nästan alltid en puck in i slottet mot andra vågare, jimmie eriksson står alltid och fular sig i slottet så sätt en rejäl bröstvärmare på honom skulle göra modo gott.

Modo måste fortsätta jobba som dom gör för saik har hängande utvisningar i nästan varje närkamp och kuben är på hugget

Kommentera

Rytter: Det furiösa tempot gunnar nog Saik mer än oss. Vi slarvar så kopiöst.

Helt sjukt vad Holloway och Lindström är grymma. En gnutta avis är man. :-P

Och hur kan vi vara så jäkla dålig i pp? Höll susse ihop hela skiten lr?
Kommentera

NuMo:

Känns som SAIK fått Modo dit dom vill. Vi jagar och stöter och chansar. Måste ha mer kyla och få stopp på Saik i mittzon. Som det ser ut nu kommer vi aldrig orka i 60 minuter.
Kommentera

Rytter: Helvete vad vissa spelare tokstöter och går bort sig. Vi skänker ju målchanser pga. det.
Kommentera

Nu bränns det verkligen. Skellefteå anfaller som om de vore Modo.

De skapar otroligt många öppna skottlägen. Dessutom så får deras spelare stå oantastade framför vår målvakt.

Kommentera

NuMo:

Det hänger ett Skellefteåmål i luften.
Kommentera

Salle:

Modo får inte in öppna lägen och Skellefteå håller på att få in varenda flippflopp-puck.

Men vi är med än så länge.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Dagens brokiga samling hjältar.

34. Hedberg, Edvin
62. Hari, Janos
25. Müller, Marcel

27. Öberg, Peter
17. Madsen, Morten
33. Possler, Gustav

7. Hägg, Robert
6. Byström, Ludvig

22. Nagy, Ladislav
18. Ritola, Mattias
12. Spina, Dave

15. Cumiskey, Kyle
3. Lehtivuori, Joonas

10. Skröder, Per-Åge
35. Gunnarsson, David
70. Kempe, Mario

51. Ahnelöv, Jonas
49. Regehr, Richie

29. Starkbaum, Bernhard
30. Ullmark, Linus
Kommentera

MorganaLefaey: Äh vi har inte varit nämnvärt sämre än saik i årets 2 senaste möten så vist fan kan vi slå dom. Faktum är att jag tycker att deras målvakt stått på huvudet i våra möten samt att tex möller som varit bleeeek typ gjort 3 smått omöjliga mål. kan vi bara stoppa jimmie erikssons obligatoriska flytbrunkmål och holloway och melker karlssonfrån deras obligatoriska poängskördar så har vi en god chans att vinna.
Kommentera

Monno: Får hoppas på något mål i början och sedan att Wunderbaum står på huvve och alla andra gör sin bästa match defensivt.

Hur som ska det bli intressant att se. Även om jag bara får se 1a live, så kanske man ska se reprisen oavsett resultat för att se hur juniorerna klarar sig.
Kommentera

MorganaLefaey: Vi har alltså bara en ordinarie center ikväll, och han har hat en sådär säsong.
Fan va bra :-)
Kommentera

MorganaLefaey:Jepp, tungt värre!!! O säkert ett helladdat AIK, efter sina förluster. Hua!
Kommentera

Kan bli mycket juniorer och jobbigt resultat i kväll. Om jag förstår det rätt så saknar vi Steen, Påhlsson, Susse, K-fop samt Torp i kvällens match.
Kommentera

John K: Hej på dig!
Kommentera

zigge: Det var väl inte så svårt att vinna med 4-1 mot ett skitnödigt Rögle? Hade ni smittat ner dom med något lämpligt preparat eller? Hur som helst så kommer dom att spela skithockey också resten av säsongen.

Lycka till mot SAIK!

Kommentera

zigge: Mjo dom gör ju de sägs de
Kommentera

renen:Örnen-bo kanske?  Nävisst, de har ju inga dolares - bara lite flis i en hög.  ( o nåt pantbrev, från Eva)

Näe, en utlåning i några matcher, kanske kan få bort hans hjärnspöken:  36 - 26 - 16 sek?

Redigerad kommentar

Kommentera

zigge: Är Alsenfelt Ö-viks bo efter jul?
Kommentera

Berka:BIF leder ju utvecklingen i Svensk Hockey - eller hur det nu var.

Men skiit att vi har så många skadade, ffa centrar - skulle behövt alla , inför mötet med  vårt boogey-team!!   Ska Linus få chansen? Nää, Starke Man är väl inte direkt slutkörd, va?  Är lite rädd att MoDo får betala för AIK's senaste - lite mindre bra matcher...

Kommentera

zigge: Tänk vad gurra88 mfl. ska tycka nu, som dom gafflat om att Modos juniorverksamhet är obefintlig samt att man inte tar tillvara på dom som har talangen och spelar dom, ja som brynäs gjorde.

jag räknar till 5 juniorer som är med i morgondagens trupp, 6 om man räknar in janos hari.

Kommentera

« · 1537963 · »