1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504895 inlägg · 4100 ämnen

Skellefteå - MoDo 110217

« · 1349139 Till forumet

Skellefteå - MoDo 110217
Visst är det Svartvadet till höger?

Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo 110217

Kommentar

Challe: Skellefteå har länge varit bäst i serien

Det är dags för säsongens sista nystart i elitseriens grundserie och MODO Hockey är invecklat i ett särklassigt drama i botten av tabellen.
- Och ett drama kommer det att bli intill den 55:e och sista omgången, säger coachen Charles Berglund. Det har jag sagt länge och det finns ingen anledning ändra på det nu.

För MODO Hockey handlar det om ett norrderby i nystarten, Skellefteå i Skellefteå Kraft Arena.
- Jag trodde på Skellefteå redan innan säsongen och har sedan flera gånger konstaterat att de är seriens bästa lag. Tillsammans med HV71 dominerar Skellefteå och att det var rätt lag som möttes i en "seriefinal" i tisdags är bara som det ska vara. Som alla förstår står vi inför en mycket svår utmaning.

Tabelläget kan inte bli mycket tuffare än vad det är just nu.
- Helt rätt, men för oss gäller det att inte fundera för mycket utan fokusera på det vi ska göra. Vi måste ha poäng och vinna matcher. Det är det som gäller nu.

Ta fram något positivt?
- Det ska vara att vi vet att vi kan slå vilket lag som helst. Vi måste vara noggranna och minimera misstagen, vilket det ibland tidigare under säsongen varit lite si och så med.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t truppen som sådan är helt skadefri.
A t t lagen mötts fyra gånger tidigare under säsongen och vunnit två vardera. Skellefteå först med 4-1 (hemma) och 5-1 (borta), sedan MODO Hockey med 4-1 (borta) och 3-2 (hemma).
A t t MODO haft fem spelare i landslagsspel under uppehållet, två slovaker och tre norrmän, dessutom två spelare (Josefsson och Svartvadet) i rehabträning och Anders Eriksson i värmen i Florida hos familjen.
A t t MODO matchtränar hemma i Fjällräven Center vid lunchtid och vid 13-tiden beger sig norrut mot Skellefteå.
Kommentera

Jag mår psykiskt dåligt inför morgondagens äventyr.
Kommentera

yngwie: Äh, det är lugnt, MoDo brukar ju alltid spela som bäst efter ett längre uppehåll... eller nåt. Vi får väl vara glada om det är bara ett femmålsunderläge efter första perioden.
Kommentera

Paddan: Att vi förlorar imorgon känns givet!Det avgörs mycket på Lördag om vi skall vara med i slutspelsracet.
Kommentera

Gusse: Och eftersom jag är på sån där fackkurs på lördag så lär det bli en solklar seger.
Kommentera

Gusse:

Faktum är att jag redan är mentalt inställd på att det blir Kvalserien. Allt annat ser jag som en bonus.
Kommentera

Paddan: Upp till bevis sista 8 nu.
Kommentera

Frisco: Precis ;-) Warg i mitten och Walin till vänster :)
Kommentera

Imorgon är jag nöjd med 1 poäng. Faktum är att jag ser 1 poäng imorgon som en ren bonus. Även jag anser att det är på lördag det avgörs om vi ska vara med i slutspelsracet eller inte. Likt förbannat kommer jag sitta spikad framför tvn imorgon och hoppas och hoppas och hoppas, naturligtvis. Thats life as i know it..
Kommentera

Referees:    
Sjöberg, Patrik    
Claesson, Pehr    

Linesmen:    
Sandström, Jan    
Käck, Johannes
Kommentera

6. HÄGGSTRÖM, Magnus 39. SVARTVADET, Per 44. DANIELSSON, Nicklas  
  4th Line 87. ROSÉN, Robert 2. WESTIN, Jens  

28. BLOMQVIST, Jacob 26. FORSBERG, Kristian 25. HEDMAN, Anton  
  3rd Line 5. JONSSON, Hans 12. JOSEFSSON, Daniel  

10. SKRÖDER, Per-åge 93. RITCHIE, Byron 17. MADSEN, Morten  
  2nd Line 48. PIKKARAINEN, Hannu 55. TOLLEFSEN, Ole kristian  

22. NAGY, Ladislav 24. SUNDSTRÖM, Niklas 23. BARTECKO, Lubos  
  1st Line 8. ERIKSSON, Anders 3. TIMANDER, Mattias  

Goalkeepers 30. DAHLBERG, Nicklas  
  32. TARKKI, Tuomas  
Kommentera

Frisco: Nollar ni ikväll så är ni på kvalserieplats, nervösa?
Kommentera

arnio: Men sluta.
Kommentera

Frisco: Hållberg på läktar'n och så får vi hoppas att alla backar fått tillbaka lite självförtroende. Det såg lite stirrigt ut på många håll, innan uppehållet.
Kommentera

Frisco: "Men sluta." Sorry, tror nog ni ska klara er från kvalis i alla fall. Mycket rutin i laget, bra PP och varr förstafemma talar starkt för er...
Kommentera

arnio: Tänk om man fick följa en bubbelkonversation mellan dig och Spud...oh the joy!
Kommentera

arnio: De är nästan lite synd om dig. När ska du komma ut ur garderoben? Du befinner dig mer här än i din egen gb.
Kommentera

Nu tar vi dom!!!!!
Kommentera

Det var den matchen det.
Kommentera

Det var den matchen det, nu får jag sysselsätta mig på något annat sätt. Hoppa hopprep kanske?
Kommentera

Vi måste sluta göra så ödesdigra misstag. Skellefteå är ruggigt effektiva när de får chansen.
Kommentera

Nikki Nine:

Med facit i hand så skulle man kanske ha bytt tränare trots allt. Jag har försvarat Challe hela säsongen, men att ett lag med så rutinerade spelare gör så mycket misstag har tränaren givetvis en del av skulden i.
Kommentera

Bad_Brett: Fan, vi började riktigt bra och spelade tight i BP men sedan tog ju SAIK över totalt.
Kommentera

Gustafsson: Bara att hoppas det inte rinner iväg för mycket så vi får hålla hyffsad målskillnad
Kommentera

Gustafsson:

Det är sådan skillnad i skridskoåkningen att det är sorgligt. Vid närmare eftertanke är det nog inte "Challes" fel, det är nog fel i hela föreningen. Det kan inte vara en slump att alla målvakter floppar och att så många spelare går ner sig när de kommer till MoDo.
Kommentera

Kvalserien är redan bokad. Alla man till Örebro!
Kommentera

Patrik Källstr: Konstigt folk som räknar skotten där uppe. Efter att ha tittat väldigt noga på vilka skott som faktiskt når fram till målvakten så visade det sig att sekretariatet ränkat sju skott på vad som var fyra. Kan man inte ha folk som kan räkna där uppe eller blir det fel om man har sex istället för fem fingrar?

Sedan tycker jag att det är fullständigt idiotiskt att spräcka de ordinarie powerplayuppställningarna om man får fem mot tre. Sätta ihop spelare som inte har spelat ihop, bara för att efter att Skelleftå får in sin fjärde man inte ha en enda komplett uppställning resterande 1.30. Varför????
Kommentera

Patrik Källstr: Jag ser redan fram emot det. Ja inte att åka till Örebro då, men att vi får en lång säsong igen! :-)
Kommentera

Är så less på se den här dyngan! Lik förbannat sitter man bänkad å hoppas på något under varje ny match.
Kommentera

Bad_Brett:

Jag tycker man ska överväga tränarbyte efter säsongen. Det är väl ingen hemlighet att jag avskyr Challe, och att jag tycker att vi spelar helt på fel sätt. Men framför allt så tycker jag att vi gör enkla misstag hela tiden och tar korkade utvisningar, vilket kan vara ett tecken på att spelarna tror för mycket om sig själva. Och det är en tränares arbete att se till att de ligger på rätt nivå.

Samtidigt vill jag se kontinuitet i föreningen...
Kommentera

Undra hur hårt Modospelarna håller i klubban? Pucken hoppar och studsar, passningarna är för hårda/lösa/missriktade, skotten hamnar utanför målet eller i magen på målvakten, rensningar blir för korta och det ser bara frustrerat och deppigt ut.

Psykolog-hjälp vore nog på sin plats.
Kommentera

MEN UT MED PUCKEN!!!

Gång efter annan har MoDo-spelare full kontroll på pucken i egen zon men slarvar och vips så är det en svartgul farlighet.

OCH GÖR MÅL!!!
Vi har haft fina chanser ett flertal gånger men dom MÅSTE in i målet också.
Kommentera

Vart är Lars Trygg när man behöver honom? Jo han är i Billingehov och sätter 3-0 till Skövde!
Kommentera

Varför faller inte en back ner och tar djup istället för att stå som en stenstod på röd? För enkla misstag, åt helvete för enkla misstag.
Kommentera

Åh vad jag hoppas att vårat nästa tränarpar är ett par som gillar att ha ett bra försvarsspel...
Kommentera

Salle: Vi spelar för naivt. Modo är ofta lika minst lika bra som motståndarna spelmässigt, men tyvärr så bjuder inte motståndarna på lika många frilägen och bra kontringschanser. Spela enklare, skjut på mål och var beredd på hemjobb istället för att fastna nere i hörnet utan att ha koll på motståndarna.

Glömma Hagos fullständigt ligger helt i linje med Modos försvarsspel. Varför kommunicerar inte backarna?
Kommentera

J F K: Man börjar så sakta faktiskt vänja sig vid tanken att man kanske kommer behöva följa Modo i kvalserien om några veckor, jag är livrädd.
Kommentera

Gustafsson: Jag ville innan att vi inte skulle kliva fram för hårt. Spela säkert i egen zon och välj när man ska anfalla. Varför går vi fram så hårt så att vi exponerar oss? Vi måste ju vara det överlägset naivaste laget i bottenstriden. Det hade väl varit ok om vi varit i Skellefteås eller eller HVs position, men är man ett bottenlag kan man väl fan inte spela som om man tror sig vara ett topplag.
Kommentera

J F K: Utan att ha sett er match, men jag blir fundersam. Är verkligen Modo lika bra spelmässigt som serietvåan?
Kommentera

73Sjöbba: Det beror på vad man menar. Modo skapar i princip lika många målchanser. Det är bara det att Skellefteås är klarare. Där Modo kommer tre mot två så kommer Skellefteå fri med målvakten. Det är så naivt.
Kommentera

J F K: fast samtidigt. Det vore ju djävlig konstigt om man räknar med poäng borta mot Skellfteå som har typ sju raka på hemmaplan. Förlorar SSK och Timrå så ser det inte alldeles för illa ut trots allt. Ingen hade väl räknat med att vi skulle vinna samtliga matcher vi har kvar och just ett skadefritt SkAIK borta är väl det tuffaste man kan ställas inför just nu.
Kommentera

Nikki Nine: Precis. Ska vi vara impotenta framåt så kan vi åtminstone ha ett vettigt målvakts- och försvarsspel.

Tarkki och Dahlberg får gärna spela någon annanstans nästa år, och om inte Pikka rycker upp sig vill jag inte ens behålla honom (!) när vi spelar allsvensk hockey i september 2011.
Kommentera

J F K: Som jag sa innan, poäng här skulle vara en ren bonus. Det är på lördag det avgörs om vi ska vara med i slutspelsracet.
Kommentera

McFire: Tröstmål!

Tänk om vi kan få till ett till sånt för att införskaffa lite sjävförtroende till på lördag.
Kommentera

shinzawai: WORD!!! På Pikka vill säga...

Och ÅTERIGEN tar en ensam back varken puckförande spelare eller det korrekta i att bryta passningsvägen och låta målvakten koncentrera sig på EN sak...
Kommentera

Salle: Jag vet fan inte om det är självförtroende vi behöver. Vi behöver ju folk som fattar att man inte störtar upp som tredje gubbe, som inte försöker vänta på att slå ett drömpass ur egen zon när vi är pressade eller som från offensiva blå tycker sig ha all tid i världen. Med dåligt självförtroende hoppas man ju att laget kan spela E N K E L T i alla fall. Sarg ut i första hand och anfalla i andra hand.
Kommentera

Pikka måste ha -10 i dagens match. Han är en total livsfara defensivt och tillför inte mycket offensivt. Hans självförtroende måste fått sig en rejäl smäll när han spelade i KHL.
Kommentera

« · 1349139