1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Skellefteå - MODO, 2007-02-22

« · 839225 Till forumet

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Poffa:

OK! Du säger det..... Hehe, kommer att låta lite annorlunda nästa år....

Men klubbor uppe i ansiktet hela kvällen är helt OK och åka omkring och gnälla! Karl´n borde ha lärt sig ett och annat under sina år där borta!
Kommentera

Lite betraktelser så här nyss hemkommen från Köldhålet.

De tre sämsta hockeymatcher jag sett utan inbördes ordning;

Skellefteå AIK vs. Modo Hockey

Mest enögda publik någonsin: Skellefteå AIK.

Wernblom bäst på plan och enda Skellefteåspelare som skulle platsa i Modo, ändå vinner de? Hmm.

Modos kansli med Lasse Jansson, Fredrik och vad-hon-nu-heter, marknadschefen mf höll igång hela matchen på rad ett och överröstade de ca. 20 barn som lekte klack. De hade Modotröjor på sig och fick kaffe serverat av Modos läkare (?).

Lärking höll inte för publiktrycket, släppte allt förutom när publiken visade tillräckligt med missnöje.

Modos passningsspel ikväll var en katastrof!

Blatny inte alls så dålig som vissa här tycker, han jobbar bra defensivt, och Kuusela inte så bra som vissa här tycker. Helt klart sämre än Tuominen sett till de senaste två matcherna tycker jag. Tjock-Döme hade nog bäst fart på rören ikväll, ser ingen anledning att klaga på honom heller.

Sist men inte minst; jag är inte blyg av mig när jag går på hockey. Jag har INGET problem med att ställa mig upp och jubla helt ensam på en sittplatssektion med matchtröjan på mig och skrika "OJOJOJ!". MEN - jag förväntar mig inte att bli attackerad med JORDNÖTTER! Efter 4-2 hör jag "sätt dig ner!!!" och när reduceringen kommer lite senare får jag en näve jordnötter över mig. Detta haglar också efter mig efter slutsignalen. SKANDAL!

På lördag får Timrå gängdäng. På isen dårå.
Kommentera

shinzawai:

Tack för rapporten, jag hade tänkt att fråga efter en, men som sagt, det behövdes ej.
Kommentera

hellge: Varsågod. Vill du ha lite jordnötter? Jag fick med mig lite hem.
Kommentera

shinzawai:

Du ska mucka när de gör så. Jag ska visa dig någon dag...

Som sagt ZzzzzZZ, imorn är det fest
Kommentera

4EVER: Jo, nästa år kommer ni stå där och gnälla över vilken jävla filmare och fjant Wernblom är.
Kommentera

shinzawai:

Popcorn, okej, men jordnötter? Intressant att personen hade så många att de räckte att kasta flera gånger också. De kan inte ha varit så goda.
Kommentera

Gidde, NuMo & Gusse:

Det här ska ni få fan för, inte visste jag att ni var ironisk och att Adam inte spelade. ;-)

” Japp, Adam var helt OK, inte för att jag kan kalla det för spel iofs ”

” Adam var nog väldigt bra idag ..han har nog hittat sin plats i laget ”

” Adam Andersson gjorde inte ett enda misstag. Fortsätt så. ”
Kommentera

knaskamilla: Attack 1 skedde vid 4-3, attack 2 skedde vid slutsignalen. De hann tydligen handla in ytterligare ammunition. Med tanke på hur kaffet smakar i Knarkarkvarten så var det nog som du skriver; att de inte var så goda.
Kommentera

shinzawai: Var det vanliga jordnötter, torrostade, chilinötter eller någon annan sort? De kanske tyckte att du såg ut som en elefant?
Kommentera

hellge:

Haha!
Nog trodde jag att du var mer påläst än så ;-)
Så jag trodde du drev med oss också...

:)
Kommentera

Wayne Gresky: Äh, det var säkert Hedströms släktingar, med andra ord var det pee-nuts som skvättes omkring
Kommentera

shinzawai: En oroande sak är att vi verkar ha tränat så mycket power play på sistone att det haft förödande effekt på vårt boxplay. De försvarande spelarna verkar helt enkelt tro att power play ska gå i ultrarapid och att spelare som står framför mål kommit dit av misstag.
Kommentera

« · 839225