1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507064 inlägg · 4104 ämnen

Skellefteå - MODO Hockey 2009-10-24,

« · 1191241 Till forumet

Skellefteå - MODO Hockey 2009-10-24,

Kommentar

Milo: Bara stenhårt jobb gäller

Bara en trepoängare på de elva första matcherna i grundserien för MODO Hockey. Klart man snackar en del i det läget och klart också att läget är bekymmersamt.
- Men det läge vi försatt oss i är inget man kan snacka sig ur, säger coachen Miloslav Horava. Vi måste komma rätt in i matcherna, spela enkelt och helt enkelt vinna. Det kan lösa upp mycket.

Milo överlät isträningen till Anders Melinder under fredagen, vilket sker lite då och då.
- Anders är en bra resurs till mig och Thomas Steen, säger Milo. Dessutom enormt kunnig och en bra istränare. Det känns bra att nyttja hans tjänster.

Nu väntar Skellefteå AIK borta för MODO Hockey. F ö det enda lag som MODO Hockey har besegrat så här långt i höstens serie.
- Skellefteå är ett mycket bra lag, som också så här långt gjort bra resultat. Det jag vill se nu är att alla åker skridskor som aldrig förr och ger järnet i alla situationer. Det går inte att åka och grubbla över det vi ställt till med. Nu gäller det att se framåt, inte bakåt.
Milo förklarar vidare:
- Det är en stentuff situation vi hamnat i. det gäller för oss i ledningen att hjälpa spelarna på alla möjliga tänkbara sätt.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t Andreas Salomonsson (sjukskriven) och Per Hållberg inte är med. Hållberg dock i full träning.

MODO Hockey mot Skellefteå AIK:
Målvakter:
1 Niklas Svedberg
45 Roman Malek

Backpar:
4 Tomas Mojzis
7 Mattias Timander

44 Daniel Sondell
48 Hannu Pikkarainen

5 Hans Jonsson
47 Alexander Bonsaksen

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder
24 Niklas Sundström
36 Mats Zuccarello Aasen

17 Morten Madsen
39 Per Svartvadet
11 Thomas Enström

27 Josh Green
20 Oscar Steen
6 Magnus Häggström

13 Marco Tuokko
26 Kristian Forsberg
29 Andreas Molinder

Extraspelare:
2 Jens Westin.

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-10-24,
Milo uttalade sig också i radiosportens 16.03-sändning.
Han sa väl inte mycket egentligen förutom att han skulle ha förstående om han skulle tvingas sluta i MoDo efter denna bedrövliga säsongsinledning.
Kommentera

Salle: Milo: Bara stenhårt jobb gäller
Känns som jag hört den förr, tror tyvärr inte de hjälper att bara tok-köra ute på banan.
Kommentera

Berka: Hårt jobb? Fan, vi jobbar ju skithårt, men vi jobbar fel.

Jag gillar Leffe Strömbergs devis "anfalla med fart och FÖRSVARA med fart". Hårda distinkta passningar, klubban i isen och inga bromsspår!
Kommentera

shinzawai: exakt, hårt men fel, å ibland inte ens hårt.
Kommentera

Dagens särskilda och hans stödgrupp.

Referee: Persson, Sören  
  Linesmen: Sandström, Jan  
    Käck, Johannes  

Kommentera

Dagens hjältar (kan man ju få hoppas ett tag åtminstone)

36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats 24. SUNDSTRÖM, Niklas 10. SKRÖDER, Per-åge  
  4th Line 5. JONSSON, Hans 47. BONSAKSEN, Alexander  

11. ENSTRÖM, Thomas 26. FORSBERG, Kristian 13. TUOKKO, Marco  
  3rd Line 2. WESTIN, Jens  

6. HÄGGSTRÖM, Magnus 20. STEEN, Oscar 29. MOLINDER, Andreas  
  2nd Line 44. SONDELL, Daniel 48. PIKKARAINEN, Hannu  

27. GREEN, Josh 39. SVARTVADET, Per 17. MADSEN, Morten  
  1st Line 4. MOJZIS, Tomas 7. TIMANDER, Mattias  

Goalkeepers 45. MALEK, Roman  
  1. SVEDBERG, Niklas  

Kommentera

Det kan bli tufft för Jens...
Kommentera

Salle:

Äh, det är väl bra att han får lära sig ta lite ansvar?
Kommentera

Jag vill komma ihåg att inför förra mötet dessa lag emellan så bad jag mr: icing-ove om woodohjälp el. dylikt, då offrade han en säl och sin egen lusekofta för att få fart på skröder, den matchen gjorda han sina 2 ända mål fär säsongen och modo tog sin hittils enda 3-poängare.

Har någon en lusekofta över att offra till den norska hockeyguden? =)
Kommentera

Berka:
Drick ett par varma avslagna Tuborg så gör Madsen två mål ikväll...
Kommentera

Icing-Ove: Ah bra ide !!
Jag drog även igång en skiva med Ole Ivars - Nei så tjukk du har blitt

www.youtube.com/watch?v=P01hRhD0NGQ

NU BLIR DET VINST
Kommentera

Fler som har "Ingen åtkomst" på kanalplats 352 just nu? De verkar ha lagt en allsvensk match tidigare idag på samma kanalplats, vette fan om det ballat ur av det?
Kommentera

shinzawai: Matchen håller fortfarande på. Eller den tog precis slut, så de ska väl avrunda den. Sen blir det hockey.
Kommentera

shinzawai: har också problem med detta =(((
Kommentera

shinzawai: Sändningen från Djurgården - Örgryte tog slut nu. Jag gissar på att ishockeyn kommer igång NU. För nu är det nedsläpp.
Kommentera

Hahaha hasse börjar med att skuta pucken i sargen vid första backskottläget haha kan ingen säga åt han att skuta dom på mål ist?
Kommentera

Berka: Han sköt medvetet dit för att få pucken att studsa in framför mål. Anledningen att det inte var fritt skottfält mot mål.

Kom in i matchen!

Kommentera

Poffa: Äh skulle hasse röra på sig lite så skulle han kunna lägga dom på kassen, målvakterna läser ju alla sargstudspuckar och bryter dessa med stickan
Kommentera

Poffa: 2 ex MODOiter i samspel.
1-0 till RBK
Mathias Månsson (Peter Högardh)
Kommentera

spud: Saik spelar lika dåligt PP som modo men sätter den.. typiskt.

Killen la trissan på mål å den letade sig igenom..
Så måste modo spela, och sluta försöka passa in pucken i mål
Kommentera

Varför står våra backar kvar på röd när vi har pucken nere i anfallzon?
Är de en spelidé ?
Kommentera

Poffa: Jag tyckte vi var så usla senast så jag hade nästan känslan att vi inte kunde bli sämre. Jag hade fel...

Maken till domare att stå i vägen hela tiden.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tycker inte att man varit sämre än senast. Men jag skulle hemskt gärna se att man skickar Häggström tillbaka till KB65 och Molinder någon annanstans. Dom är ju bedrövliga i egen zon.

Låt Adam Eriksson eller Simon Hermansson få dessa platser istället. Dom har ju i alla fall fart under rören. Det kan omöjligen bli sämre.
Kommentera

qwertas: Tror du inte att de platsar i Sundsvall? De skulle iaf må väldigt bra av att komma bort ett tag. Molinder är helt värdelös och har dessutom tappat allt självförtroende.

Mattsson och Eriksson åker iaf mycket. Kasta in den duon säger jag.
Kommentera

Mojje till direktskottskolan.
Kommentera

spud: Vi är aggresiva, det är klart positivt. Vi är tyvärr aggresiva i sarghörnorna. Vi kommer inte in på kassen, det gör dock SkAIK.
Kommentera

spud: Men nu tar vi skott iaf. mer på kassen så ramlar de kanske in en.
Kommentera

Sjukt väntat att 2-0 skulle komma efter att vi bott i offensiv zon hela perioden.
Kommentera

Nikki Nine: Tack Häggström
Kommentera

Nikki Nine: => KB NU! Inte ett byte till den här säsongen.
Kommentera

Wayne Gresky: och de andra resultaten går emot också...
Kommentera

Nikki Nine: HAHAHA ja detta va helt väntat ;)
Vi är sämst i es så vad kan man begära? Nu får vi väl stryk hemma mot timrå på tisdag oxå så kan man gå och bada med brödrosten sen
Kommentera

arnio: Klart att det inte kommer att räcka med 15 poäng för att slippa kvalserien.
Kommentera

Jag måste dock säga att viljan verkligen finns där i andra perioden. Spelar vi så hela tiden och ger fan i att spela spelare som ger bort ett par mål i varje match så kommer vi att plocka poäng i framtiden.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag håller med, med detta spelet vinner vi 65 av 100 perioder. Det räcker långt.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, jag håller med. Häggström är alltså -8 INNAN denna match. Kan inte förstå hur man tänker eftersom han får spela.

Det spelar ingen roll hur bra värden man har eller hur bra man kämpar på försäsongen, presterar man så grymt dåligt på isen så han man inte något i Elitserien att göra.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag förstår inte varför de envisas med att rulla på fyra kedjor. Måste ju vara bättre att spela på tre och bänka de som inte spelar tillräckligt bra. Idag t.ex Molinder, Häggström. Sätt Tuokko och Enström med Steen och rulla på tre, till exempel. Och så till nästa match kan Mattsson eller Eriksson ta Enströms plats.
Kommentera

qwertas: Kan väl inte bara gnälla på den stackaren, han kom från kb65 och borde naturligtvis spela 4:e och lära sig. Enström har varit en besvikelse,molinder har haft 400 chanser att hävda sig,tuokko likaså,forsberg är inte ens es-mässig och en handfull till med spelare har knappt talang att spela i en 3:e formation.
80 % av dagens trupp är 3:e och 4:e formations spelare och några inte ens es-mässiga.

Jag förespråkar 3 formationer med etablerade es-spelare och en formation med junisar.
Kommentera

KOM IGEN NU SÅ VÄNDER VI!
Kommentera

Nikki Nine: Vi måste spela på fyra kedjor. MZA snittar nästan 23 minuter per match och är enda forward på topp 30 (12) i istid i serien tillsammans med Skröder (30). Det syns att de varit rätt tröttkörda på slutet.
Kommentera

Wayne Gresky: Nu verkar dessutom susse klivit av
Kommentera

Wayne Gresky: Jo, det var det jag tänkte också. De har ju enligt egen utsago dock tränat smartare än någonsin så man tycker att de borde orka en period eller två på tre kedjor...
Kommentera

Nikki Nine: Men grejen är ju att det saknas intensitet på träningarna.

Jens Westin blev ju helt fövånad över vilken fart det var på Lövens träningar ifjol. Och någon större skillnad till iår ser jag inte varför Svarten o grabbarna skulle skruvat upp.
Kommentera

Nikki Nine: De enda som kan göra detta lag till ett medel lag som minst är att värva spelare, de finns ingen annan utväg modo måste värva spelare.

Modo har en för dålig trupp och de hjälper inte att bänka eller skälla ut dom, talangen hos vissa saknas, så de är bara att krypa till korset, inse att man värvat dåligt och de är bara att värva nytt.

De kostar, men de är frukten av dålig scouting
Kommentera

fan vad skellefteåäcklen har klubbor på handskarna hela jävla tiden... suck.
Kommentera

shinzawai: TO och ut med målisen, detta är sista chansen.
Kommentera

spud: Friskt vågat ,hälften vunnit.
Jag håller med broder
Kommentera

Längesedan jag sett skröder så ruggigt dålig
Kommentera

Jävla KUK helvete. Vi har ingen flyt öht. Vi är det hårdast kämpande laget denna match.

De flesta matcher har vi torskat för att vi inte brytt oss. Idag brydde vi oss, men det hjälpte inte.
Kommentera

Grattis till oss, nu hoppas jag foppa väljer nhl, att mza bryter benet och svarten med flera lägger av.
Sen säljer vi arenan och super upp pengarna ;)
Kommentera

« · 1191241