1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507150 inlägg · 4104 ämnen

Skellefteå - MODO Hockey 2010-09-23

« · 1280629 Till forumet

Skellefteå - MODO Hockey 2010-09-23

Kommentar

Challe: Försöker lära mig av mina misstag
Efter förlusten hemma mot Luleå Hockey tog MODO Hockeys gäng det riktigt lugnt dagen efter. Lite drygt 20 minuter på is bara. Det blev något av ett rekordkort pass.
Brukar du göra så här Charles Berglund när det är tätt på given med matcher?
- Nej, men jag försöker hela tiden lära mig av tidigare misstag. I dag var det bara läge att åka av sig matchen och röra på sig lite. Det gäller att fokusera på matcherna som kommer nu och ge allt där.

Efter två raka hemma i Fjällräven Center väntar två bortamatcher för MODO Hockey. Först Skellefteå på torsdag och sedan Linköping på lördag.
- Därefter har vi inte match förrän nästa torsdag så till veckan finns plats för lite hårdkörning.

MODO och Skellefteå har mötts en gång på försäsongen, i den s k Umeå Hockeyfestival. Då ledde MODO med 2-0 och 3-2, men föll med 4-3.
- Då gjorde vi en riktigt bra match, men blev lite övermodiga och efter 3-2 satsade vi bara på att göra flera mål och gick bort oss gång på gång.

Vad gick fel mot Luleå?
- Vi var inte lika noggranna som i de två tidigare matcherna, samtidigt som Luleå spelade smart. Dessutom gjorde vi massor av individuella misstag, som gav mål för Luleå. Det har man inte råd med.
- Stundtals spelade vi ändå bra, men man kan väl säga att pucken inte hela tiden studsade vår väg. Men nu är jag den som inte tror på tur eller otur så det är bara att konstatera att Luleå var bättre än oss helt enkelt.

Skellefteå närmast?
- Det blir en tuff utmaning. Vi får räkna med fullt ös från hemmalaget, som säkert är revanschsuget till tusen sedan man startat med två förluster.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t Byron Ritchie spelar mot Skellefteå, trots den otäcka smällen mot Luleå. Han uppträder med ett s k helvisir över ansiktet.
A t t Hans Jonsson (sjuk) inte är spelklar och, som det ser ut, inte tillbaka förrän i länsderbyt nästa vecka.
A t t Nicklas Danielsson, nyförvärvet från Djurgården som gjort mål i alla matcher hittills, är ett frågetecken. Förkyld och vilade från den korta träningen på onsdagen.
A t t MODO förra säsongen förlorade alla tre matcher i Skellefteå - med 2-3, 0-3 och 2-6.

Preliminärt lag från MODO Hockey borta mot Skellefteå 23 september i Skellefteå Kraft Arena:
Målvakt: 32 Tuomas Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).
Backpar: 55 Ole-Kristian Tollefsen, 12 Daniel Josefsson - 3 Mattias Timander, 18 Per Hållberg - 8 Charlie Cook, 2 Jens Westin.
Kedjor: 17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 13 Niko Dimitrakos - 44 Nicklas Danielsson, 24 Niklas Sundström, 10 Per-Åge Skröder - 25 Anton Hedman, 87 Roger Rosén, 26 Kristian Forsberg - 28 Jacob Blomqvist, 39 Per Svartvadet, 6 Magnus Häggström.
Extraspelare: 53 Eddie Larsson, 49 Mathias Trygg.
- Några marginella ändringar blir det, men de bestämmer vi strax före match, säger Challe Berglund.

Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-09-23
Salle: 87 Roger Rosén???
Kommentera

Borgen:

Ja, det är inte lätt att hålla ordning på sina egna spelare.

Om inte ens pressansvarige kan det, så behöver man kan inte skämmas själv när man har problem då.

Redigerad kommentar

Kommentera

För Polarvännerna kan jag meddela att jag låg väldigt tätt bakom en Polar lastbil i Jämtland, för att i Övik hamna bakom spelabussen mot Skellefteå. Knappast en slump om du frågar en schaman.
Kommentera

NordaBoy: Tydligen regerar han vidare på tippen, Måkungen.
Kommentera

Referee: Persson, Sören  
  Linesmen: Sandström, Jan  
    Yletyinen, Emil
Kommentera

Salle: Tja, två ögon kan väl inte se mindre än vad fyra ögon gör... om man ska gå efter den stormande succé som fyrdomarsystemet varit de här inledande omgångarna.
Kommentera

Paddan: Trygg med S&S enligt hockeyligan.
Kommentera

Nikki Nine: Hela laget enl SweHockey

6. HÄGGSTRÖM, Magnus 39. SVARTVADET, Per 28. BLOMQVIST, Jacob  
  4th Line 53. LARSSON, Eddie

25. HEDMAN, Anton 87. ROSÉN, Robert 26. FORSBERG, Kristian  
  3rd Line 2. WESTIN, Jens 8. COOK, Charlie  

10. SKRÖDER, Per-åge 24. SUNDSTRÖM, Niklas 49. TRYGG, Mathias  
  2nd Line 18. HÅLLBERG, Per 3. TIMANDER, Mattias  

13. DIMITRAKOS, Niko 93. RITCHIE, Byron 17. MADSEN, Morten  
  1st Line 12. JOSEFSSON, Daniel 55. TOLLEFSEN, Ole kristian  

Goalkeepers 30. DAHLBERG, Nicklas  
  32. TARKKI, Tuomas
Kommentera

Väldiga svängdörrar i försvaret...

Fortsätter det så här blir det många mål ikväll.

Redigerad kommentar

Kommentera

OKT (inte månaden) verkar ha lite tempoproblem i inledningen. Har gått bort sig en 2-3 ggr redan.
Kommentera

Salle:

Inte bara han som är ett par meter fel i spelet utan puck.
Kommentera

Sawchuk: Vad grejade Cook med där?
Kommentera

Sawchuk: Väntar på första Målchansen för Modo. Men just nu får man väl hoppas på klara bp först.
Kommentera

Gustafsson: Han tyckte det var smart att hoppa. Persson tyckte det var dumt.
Kommentera

MorganaLefaey:

Känns aldrig riktigt farligt då Modo får lägen i år, man blir som förvånad då det blir mål på något vis.

Om det är positivt eller negativt har jag inte riktigt bestämt mig för än. Vi har ju trots allt vunnit 2 av 3 matcher so far.
Kommentera

Sawchuk: Minns inte när jag såg Modo spela såpass aggressivt och fysiskt senast. Tyvärr känns det dock som att vissa ibland går bort sig i sin iver.
Kommentera

Sawchuk: Det är väl bra om man gör mål på sådant man inte klassar som en farlig chans, men är väl tråkigt när det inte är så många öppna lägen. Tänker inte säga så mycket om denna match än. Hade inte skaikarn missat skottet hade det stått 0-0 och man tyckt bortaspelet varit ok
Kommentera

Salle: 55:an har ju gått bort sig non-stop sen han kom. Hans iver att tackla och övermod/slarv med puck har straffat sig flera ggr.

Vi är extremt dåliga på att göra något med pucken. Det går för långtsamt och är för enkelt/förutsägbart.

MEN - som vi tacklar! :)
Kommentera

Gustafsson: Powerbreak efter 17.10???    Vad är det som gäller ang dessa egentligen? Dom var "sena" även i tisdags när jag tänker efter.

Skall dom inte vara i 1:a avbrottet efter 10min som i alla andra ligor?

Kommentera

Hedman är en bra tacklare, tyvärr skulle han inte ens åka ifrån en pensionerad Per Djoos.
Kommentera

Salle: Har funderat på det också.
Kommentera

MorganaLefaey: Står det 1-2 i eran match? Tavlan i sändning sa det och 0-5 till FHC mot FBK men swehockey säger något helt annat.
Kommentera

Olle: Näh det är skotten på mål. :P
Nej vet inte varför tavlan visade det resultatet. 1-0 är resultatet i skellefteå - Modo.
Kommentera

MorganaLefaey: Ytterst märkligt, jag tyckte väl att det lät udda att LHC redan hade petat in 5 mål mot HV71 men det var väl helt enkelt någon joppe som bara hade ritat resultaten i c+ sändning på måfå.
Kommentera

Härligt Dimman!
Kommentera

Härligt!

Precis det där jag menade, man blir som förvånad att det blir mål helt plötsligt trots att vi spelar ganska ok.
Kommentera

Gustafsson: Niko Dee    Snyggt Schabbel av Schtaan
Kommentera

Fick vi ett mål gratis då. Otroligt najs
Kommentera

Suck, undrar om vi har samma problem som förra året. Förra matchen var inte heller särskilt övertygande av Tarkki.
Kommentera

Sawchuk: Precis vad vi inte behövde...
Kommentera

Fan va vi är kassa med pucken...
Kommentera

Sawchuk:

Haha, ingen utvisning för tackling i ryggen för att sedan ta en för en liten hakning. Sveriges domarkår fortsätter att imponera...

Som vanligt stirrar alla Modospelare på puckföraren i egen zon

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk:

Har Jimmie Erixon gått scenskolan i sommar?
Kommentera

bisterfinnen:

Hållberg...... Suck...
Kommentera

bisterfinnen: Hade kunnat stå 3-3 om Modo tagit vara på alla gratislägen. Skit va irriterad man blir.
Kommentera

MorganaLefaey: Slarviga uppspel, dåligt försvarsspel, konstanta burskydd med en stor inbjudan att komma och sätta press på osäkra backar, korkade utvisningar (även om domarna hjälper till en del) och massor av slarv i anfallszon. Fantastiskt.
Kommentera

Nikki Nine: blir det en förlust igen?

HUr ser det ut, spelar modo lika vackert som senast?
Kommentera

Berka: Känns som om vi är ungefär dubbelt så värdelösa som ifjol. Vi tacklar, och verkar bara fundera på det också. Tappar puck hela tiden, har inte sett 3 pass inom laget på offensiv planhalva, Tarkki släpper in dragskott från blå oskymd, vi står stilla, förlorar alla närkamper och utnyttjar inte de gratislägen SAIK ger oss.

Så här värdelösa trodde jag inte att vi kunde vara... Vi blir ifrånåkta i varje byte och vårdar inte puck för fem öre.
Kommentera

shinzawai: Man kan ju undra om dom där nötterna i modotröja vill vinna matchen? Maken till felbeslut och nonchalant spel får man leta efter!
Jag skrattade när Frölunda torskade mot AIK härom dagen men jag undrar om dessa vilje och orkeslösa spelare gjort ett dugg bättre. Fy fan!

Redigerad kommentar

Kommentera

shinzawai: Var det offensiva spelet från DIF-matchen så j-a lättläst. Eller är Modos tempo så mycket lägre. För forecheckingen från den och viss del BIF-matchen funkar ju inte alls. Och det ger ju jätteytor att spela upp på hela tiden för SAIK som bjuds på 2mot1 och 3mot2 lägen i plentitud.

Att SAIK sedan har en viss Pers(s)on på sin sida hjälper ju inte heller.

Kommentera

shinzawai: Det är patetiskt att se.

Salle: Vi ska nog inte räkna bort att Brynäs var riktigt usla mot oss och att vi gick på energi från publiken mot Djurgården. Sen blev det nog övermod hos fler än bara fansen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Varför spelar inte ritchie,madsen och demitrakos..nej vänta där var dom ju.
Är det om som skall vara en producerande femma så ligger vi illa till..
Hur många målchanser har dom skapat dom här två matcherna?
Kommentera

Salle: Ska prova om Kanalbyte hjälper.
Kommentera

MorganaLefaey: detta låter ju fantastiskt.

Nu har försäsongen och de inledande matcherna bevisat att vi har ett dåligt lag.
hoppas det inte dröjer tills omgång 34 innan det kommer in några klasspelare
Kommentera

Berka: Inte ska man skrika ut i frustration redan. Laget har tagit mer poäng än jag trodde innan. Och några sämre matcher måste man få göra. Tycker dessutom att Modo var bättre än Luleå i 2 perioder men Luleå gjorde mål på varenda chans. Men visst finns risken att vi har för uddlöst lag.
Kommentera

Berka:

Jag undrar om inte Challe bänkade Dimitrakos ett tag. Helt rätt i sådana fall, lojare spelare har jag sällan skådat.
Kommentera

Bad_Brett: Du låter förvånad över att han är loj.
Kommentera

« · 1280629