1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Slaget om Västernorrland 2008 match I

« · 1003445 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
Per HApps: Det är inte straff. Killen som snubblade över den på isen simmande Pierre Hedin kan omöjligt ha kontroll över pucken eftersom han aldrig ens rörde densamma.
Kommentera

Om jag ska slänga in några seriösa rader på den här sidan, så...var det en fantastisk match. Inte särskilt välspelad på något vis, men det är verkligen en magisk stämning när dom här golgatavandringarna till kvartsfinaler utspelar sig. Timrå sluggar vilt, Modo lirar kallare och är jävligt effektiva.
Oerhört nära att det höll hela vägen. Tack och lov - för Timrås fortsatta öde - gjorde det inte det. I s f är jag tämligen säker på att den här matchserien redan glidit oss ur händerna.

Höjdhopparen, ja. Visst fan hade han ett finger för mycket med i spelet. Likväl kan jag inte annat än säga hans namn med en smula kärlek. Han var möjligen tungan på vågen i afton. Naturligtvis ett negativt betyg på en domare, men...fan. Jag kan inte annat än beklaga er rättmätiga bitterhet över tingens ordning.

Väl mött på torsdag. Ett är riktigt säkert: det blir antingen himmel eller helvete, det också.
Kommentera

Salle:
Jag så sett tveksammare situationer som blivit straff, men om du vill skratta så gärna för mig.
Kommentera

Per HApps: han ska även ha kontroll på pucken...
Kommentera

willysson: Håller med om att utvisningarna var det absolut ingenting att tjaffsa om men väldigt tveksamt att det skulle vara straff.
Kommentera

Salle:
svartvadet är den största skitsnackaren i hela Elitserien! Håller du med?
Kommentera

Per HApps: Straff? Hedin vidrör ju inte Hahl. Det var inte ens utvisning.
Kommentera

NuMo:
Vad säger regeln, att man skall vara fri med målisen eller nå liknande
Kommentera

Per HApps: Du borde döpa om dig till Per HAHAHApps för humor har du ju.

Man måste ha kontroll på pucken för att kunna få en straff.
Kommentera

Per HApps: Om du får se reprisen så kommer du nog inte stå fast vid den åsikten.
Kommentera

Per HApps: Utan 2-2 hade inte den situationen uppstått. Men om det var straff, det ifrågasätter jag.
Kommentera

Per HApps: det var ingen straff.... men utvisningarna i sudden var klara...
Kommentera

Frisco:
Han missade ju en straff till Timrå, så det är väl udda och jämt eller vad man säger.
Kommentera

Lumber Jack: Det är bara tragiskt att se höjdhopparen gå in och avgöra matchen.

Nu hoppas man att Sjöberg och linjemännen Takula och Larsson har dömt färdigt för detta slutspelet. Man kan inte ha domare som inte ser.
Kommentera

Lumber Jack: Nej, där är skillnaden.
Kommentera

NuMo: Mao är han inte en kärring iaf.
Kommentera

Lumber Jack: Holm har ínge kön.
Kommentera

Deas: Jag sade att det var så mina tankegångar gick en bit innan grundserien var färdigspelad. Men det känns som att det inte längre är samma flyt i den där slumpgeneratorn som bestämmer hur passningarna ska gå i PP-spelet. Säkert något elakt datorvirus inplanterat av Nubben... eller Freddan...
Kommentera

fighter: "NuMo: nu är det ett helt annat ljud skällan,jag sa ju att det inte är slut innan den tjocka damen sungit."

Det sa jag också.
Kommentera

shinzawai:
Tack för god match, spännande hela matchen.
Kommentera

Salle: ??? Han dömmer minst två till .....
Kommentera

Paddan: Va, tycker du Modos PP gick i baklås?
Kommentera

Poffa: Rätt bra sammanfattat. Klart det hade varit skönt att vinna första matchen, men jag hade då inte förväntat mig det. Bra spel kändes viktigare, och även om vi inte glimrade så såg jag tendenser till bra spel, trots skadorna.

Får vi tillbaka Yetin på lördag så har vi ett vassare PP på direkten också.

Kan bli kul det här! Vi ses på lördag i Timrå!
Kommentera

Poffa: Det j-vliga var ju att Sjöberg höll en jämn och bra nivå i 2 perioder.
Men sen när det började hetta till emot slutet så rev han ut sig nåt så kopiöst. Fast man kanske skall se det positiva att vi nu borde slippa han resten av matcherna.

Ändock en bra match av MoDo på bortaplan. Får vi bara tillbaka Hållberg (och ev Timmy) så kommer defensiven bli rejälare. Och en Yetman som kan sätta nån i PP så är vi snart ikapp och förbi.
Kommentera

Bissett19: Oooh shut up! Wennerholm, menade jag.
Kommentera

Poffa:

Har dom flugit över Wennman från England för att bevaka Timrå-Modo?
Kommentera

"Jag hade inte protesterat vilket lag som än vunnit, men visst hade Timrå lite hjälp av domaren Patrik Sjöberg som missade en solkar utvisning momentet innan Timrå kvitterade i slutet av tredje och sedan tog han två utvisningar på Modo i sudden och gav Timrå chansen att avgöra i 5 mot 3. Jag kan förså om modoiterna är småsura på Sjöberg."

Wennmans ord om matchen.
Kommentera

Ja jag vet inte riktigt vad man ska säga om matchen vart en sådan där konstig match. När Timrå spelar som bäst så gör vi 2-0 sedan när jag tycker vi spelar helt ok så blir det 2-2. Men sett över hela matchen så var det en väl spelad match från båda lagen.
Kommentera

Paddan: Jag hoppas att yetman och salle får spela i samma PP när yetman är med igen. dom var ju grym med varran.
Kommentera

NuMo: nu är det ett helt annat ljud skällan,jag sa ju att det inte är slut innan den tjocka damen sungit.
Kommentera

NuMo: Men det var väl det scenariot jag förutspådde under någon av de sista hemmamatcherna jag såg denna säsong. Jag sade att när nu PP-spelet varit så bra under grundserien så kommer det att i stort sett gå helt i baklås i slutspelet.

Samtidigt så kan jag inte låta bli att imponeras av Johan Anderssons spel idag, och hela Timrålaget skrinnar ju ifrån MoDolaget hur enkelt som helst. Nu är det bara att hoppas att Yetman kan bli en liten slutspelsjoker.
Kommentera

NuMo: Nu får man hoppas man kan gå ner några varv i minuten och somna. Även om det är mardrömmar man lär drömma så är det nog bättre än att inte sova alls.

Nu var det väl inte direkt orättvist då modo hade 10-12 minuter i första för att sedan låta timrå anfalla om och om igen. Man lyckades dock få tiden att gå ganska bra i 3e efter det att Timrå gjort 1-2.

Nu vill jag ha tillbaka lite spelare till nästa match. Men frågan är om en Timander som knappt spelat något den här säsongen kommer hjälpa.
Kommentera

Paddan: Nej dåliga förlorare behöver man ju inte vara, för det här var ju inte det hela.

Men Modo bjuder ju på två av målen, Hedin båda gångerna. Samtidigt så är man usla i PP. Runt och runt, men sen då.

Jag har iofs. sett en variant där man väljer att bakifrån mål lsöker passning till Wernblom och om motståndarna markerar honom så glider Svarten in och får passningen på anrdra sidan. Det fungerade en gång i serien nu på slutet och det har varit nära ett par gånger efter det. Men utöver det så är det bara runt runt.
Kommentera

oscaaaar: Suck.... nu orkar jag inte älta detta mera för jag har redan bestämt mig! Hade dommaren varit konsekvent så hade vi (förmodligen) vunnit. Men eftersom dommarkvalite´n är så förbannat låg så kan bara dommaren veta vilket lag han ska låta vinna!
Kommentera

knaskamilla: Jag är mest glad för din skull
Kommentera

shinzawai: Jaja. Så är det. Men Modos PP är nu tillbaks på det normala. Dvs. obefintligt. Börjar vi inte producera där så lär vi inte vinna igen. Fast det gick ju ifjol förstås.
Kommentera

Berka: Skulle inte elitserien vara så jävla snåla och hade lagt ut med lite mer pengar så skulle ju förfan modo har vunnit :S
Kommentera

Dommarjäveln är ju för fan sanslös.. ta hjälpt av linjedommarna då du står med ryggen mot spelet!!!
Kommentera

knaskamilla:

Nu kan du åka hem och sova.
Kommentera

shinzawai: Dömmer sjöberg igen då ska jag hemsöka karln... Sämre får man leta efter
Kommentera

NuMo: Det får man inte säga, för konsensus i timråboken säger att det bara är MoDo som har tur. Själv säger jag att det inte alls var orättvist att Timrå vann, sett över hela matchen. Jag låter ingen skugga falla över domaren, utan det är spelarna som måste visa kyla och undvika att ta onödiga utvisningar.
Kommentera

Hawerchuk: MMMM svårt att vinna när de e som de är!!
Kommentera

Hawerchuk: Sjöberg hjälpte oss slarva bort den rätt duktigt. Utvisningen på Hedin var ju inte ens utvisning i balett. Hedin ramlar och rör inte en fena, det är Timråspelaren som försöker åka över Hedin och ramlar.

Jaja, det här får de äta på torsdag.
Kommentera

Hawerchuk:

Föga tungt egentligen, 4-1 i matcher till Modo, Timrå kan va glad som sliter sig till en seger hemma i sudden
Kommentera

Synd. Vi slarvar bort den här segern.
Kommentera

Paddan: Ja det där var med en eller 2 ass av sjöberg..
Kommentera

Berka: Behöver man säga att Timrå hade tur?
Kommentera

« · 1003445 · »