1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507044 inlägg · 4104 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008 match II

« · 1003985 Till forumet

Slaget om Västernorrland 2008 match II
MODO Hockey - Timrå
Swedbank Arena
2008-03-13, kl 19:30

Kommentar

Så är då slutspelshockeyn i full gång. Förlust för MODO Hockey i kvartsfinal ett borta mot Timrå. 2-3 efter sudden death, sedan MODO haft ledningen med 2-0 inför slutperioden.
- Det började väl ungefär som väntat, säger coachen Harald Lückner. Precis så jämnt och ovisst som säkert de flesta räknat med.

Överraskad över att det ändå var så lite fysiskt spel?
- Egentligen inte. Båda lagen har väl tappat en del av de spelare som verkligen spelade fysiskt vid förra vårens kvartsfinalspel. Nu blir det mera fart och intensitet.

Tror du på ungefär samma spel i fortsättningen?
- Det mesta lutar åt det. Och precis som förra året lutar allt åt att det blir en lång och jämn matchserie.

Match varannan dag, hur blir det med träningarna däremellan?
- Egentligen handlar det bara om att åka av sig matcherna, sedan gnugga på en del detaljer. Någon egentligen hårdträning går inte att bedriva.

Frustration senast efter en del domslut mot slutet av matchen och i förlängningen?
- Till en viss del, men jag tycker killarna tog det här väldigt bra. Det är bara att glömma oförrätter och gå vidare. Det mesta brukar jämna ut sig i längden.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Mattias Timander (knä), Tommy Wargh (nyckelben), Per Hållberg (sjuk)

Noterbart 2: Första kvartsfinalen i "Slaget om Västernorrland" 2006/2007 slutade 2-1 till Timrå, nu alltså 3-2 efter förlängning. Kvartsfinal 2 i fjol slutade 3-2 sedan backen Oscar Hedman avgjort med ett mäktigt skott.

MODO Hockey mot Timrå IK i kvartsfinal 2:
Målvakter:
30 Michal Zajkowski,
60 Karol Krizan.

Backar:
2 Jens Westin,
5 Hans Jonsson,
8 Oscar Hedman,
23 Atvars Tribuncovs,
35 Pierre Hedin,
41 Victor Hedman.

Forwards:
9 Magnus Wernblom,
10 Per-Åge Skröder,
13 Marcus Jonasén,
15 Andreas Salomonsson,
16 Tobias Forsberg,
18 Peter Öberg,
19 Jari Tolsa,
20 Oscar Steen,
22 Patrick Yetman,
24 Niklas Sundström,
29 Andreas Molinder,
39 Per Svartvadet,
79 Fredrik Warg.

Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match II
Bara Yetman tillbaka från skadelistan. Hoppas Pierre och Tribbe kan ta sig i kragen lite och att dom orkar matchas hårt tills Hållberg och Timmy(?) kommer tillbaka.
Kommentera

Salle: Kanske kan hållberg tillfriskna?!
Kommentera

Salle: Atvars såg otroligt seg ut igår, Faktum e att jag tycker han blivit sämmre å sämmre de senaste matcherna! Slår för många felpass och ser trött ut!
Kommentera

Salle: Jag känner mig inte direkt säker på ett Yetman spelar förrän han står där. Hoppas att Skröder och de andra som var lite sega igår får upp farten.

Verkar inte bli fullsatt. Brukar inte vara det i första kvarten, men nog känner man en viss besvikelse att en kvartsfinal mot Timrå bara ska pricka snittet, lite drygt?
Kommentera

Berka: Challe berglund tiger om S t r y k
Kommentera

shinzawai: det var synd att dommarna skulle avgöra gårdagens match =(
Kommentera

shinzawai: Det finns annat som engagerar ö-viksborna just nu.
Kommentera

NordaBoy: Jasså, Challe TIGER om stryk, har han fått stryk som man tiger om eller????
Sen var det intressant att läsa om Svartens uttalande om holding the stick, "jag drog i klubban 5-6ggr, sen släppte jag......", vi har väl alla sett bilderna flera ggr.
När Timrå gjorde målet slängde Svarten upp armarna i luften och skrek till domaren, -Jag tror han skrek, -Han klämde fast klubban med kulorna, den satt som i ett skruvstäd. En solklar HOLDING, jag tog ju 8 KG i bänk i morse...... PAJAS
Kommentera

Hawerchuk: Spännande hur man kan få 59 namn på 5 A4..
Kommentera

NordaBoy: Tiger är väl ändå inte ordet du söker efter?
Kommentera

spud: Gamla människor skriver stort? ;P
Kommentera

Hawerchuk: Jo, jag själv hade också blivit förbannad om hotellbygget hade haft en sån enorm inverkan på min utsikt över Domsjöfabriken. Jag hade nog blivit så rosenrasande att jag hade låtit bli att rengöra luddfiltret.
Kommentera

lötabo: Ja precis en solklar utvisning!! Fast du kanske tycker annat?
Kommentera

Det här var konstigt, här pratas det om utvisningar redan INNAN matchen spelats. Snacka om att ta ut saker i förskott...
Kommentera

Men vilken jävla fåntratt.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article2037261.ab

Och jag som satt och försvarade Challe i TV-soffan igår.

Ytterligare kommentar i frågan, från en objektivare källa:

www.svenskafans.com/hockeyzon/lhc/artikel.asp?id=137652
Kommentera

shinzawai: Surt sa räven!! Man blir bara irriterad när man tänker på den där situationen efter tekningen! Men vi måste stunda framåt, vi är bättre än timrå i år så jag tror på en vändning. Och som alla vet... de jämnar ut sig i längden (dommartabbar)
Kommentera

Men herregud! kolla på reprisen.. Inte Johan Anderssons fel att eran kapten gör bort sig...
Kommentera

Berka: Tror på en vändning? Vi har spelat en bortamatch och har 4 hemma och 2 borta framför oss..

Det är snarare tik som har kniven på halsen om de ska ordna upp detta för att vara så nära att tappa en på hemmaplan som tik var igår bör de vara orolig.
Kommentera

spud: Hur räknar du? Jag får det till tre hemmamatcher och en till borta.
Kommentera

Wayne Gresky: Hur räknar du, jag får det till 2 hemma och 2 borta
Kommentera

Wayne Gresky: bäst av 7? 4 hemma 3 borta, nu har vi spelat en borta så då kan du dra bort en ifrån borta kolumnen.
Kommentera

lötabo: Ni(du skulle bli personangrepp, så det fick bli ni) är ju borta när ni är hemma.
Kommentera

spud: Vi vinner imorgon hemma, sen vinner vi på lördag borta, efter det vinner vi på måndag och tisdag hemma. => 3 hemma, 1 borta. Enkel matematik!
Kommentera

Wayne Gresky: Du räknar så du.. jag antar att det är min personlighet att aldrig göra det enkelt för mig som fick det till 7.
Kommentera

Pihl1337: Hahaha du förlöjligar dig själv! Hela sverige såg att de va solklar utvisning, alla utom några få tikare å sjöberg som stog med ryggen felvänd!
Kommentera

Berka: Jag tycker inte heller det var en solklar utvisning.. Däremot hedins utvisning var horribel.
Kommentera

spud: Jag står fast vid "att de är solklart vid tekningstillfället" Hedins utvisning kan man ju diskutera fram å tebax men den va rätt billig iaf!
Kommentera

spud mfl: OM ni nu skall fortsätta dravla på om GÅRDAGENS match gör det i den tråden. Så kan vi andra lättare lägga fokus på morgondagens match. i den här.
Kommentera

OKEJ, nu vet vi alla att vissa anser att det gjordes en godkänd domarinsats och vissa att domarinsatsen igår var under all kritik. Nu släpper vi den diskussionen, och framförallt i denna tråd.

ÄMNET BÖRJAR BLI EN ANING JÄVLA UTTJATAT.

Ni som vill diskutera detta hänvisas till att bubbla varandra eller söka sig ett annat forum.

NÅN JÄVLA ORDNING FÅR DET VARA I EN GÄSTBOK.

MoDoRATORERNA
Kommentera

Salle mfl, nej.
Kommentera

Berka: Hmm och hela Sverige såg att Sannys tackling på lill Yetman också var utvisning och respektlös.
Kommentera

"Därför tycker jag dommaren får låga betyg" Han glömde bort att blåsa i de 2 första perioderna å de han blåste på va inte alltid rätt (lika åt båda håll) Sen i 3:e då hade han ett eget litet VM i blåsa pipa för då åkte dom ut på löpande band kors å tvärs å ingen fattade nått! Sen att de olyckligtvis med modoögon sett renderade i 2 mål i baken å förlust känns naturligtvis förjävligt. Men de e långt kvarå jag tror de kan jämna ut sig under seriens gång!
Kommentera

Knutte: De tycker jag inte.......
Kommentera

LÄGG NER DOMARTJAFSET.
Kommentera

Lumber Jack: Kan bara hålla med, lägg ner tjafset om domarna. Se fram emot kommande matcher i stället och snacka om dom.
Kommentera

Salle: Riktigt kul att Yetman spelar i morgon det var ett tag sedan han spelade. Men det känns som om han kan vara en liten joker i slutspelet :)
Kommentera

Cyklob: Visst är han saknad, man får hoppas att han blir en karbonkopia på denne yngling.

svt.se/content/1/c6/80/60/30/kuuselajubel-411x220.jpg
Kommentera

Lumber Jack: Äh, vi får väl hoppas att han har frodigare hårväxt på överläppen än Kuuselas moppemusch
Kommentera

Nu drar jag igång med lite voodoo igen. Det blev lyckat förra säsongen. Jag börjar med att sy igen Challes mun, sedan är det dags för första nålen ;-)
Kommentera

Paddan: Ni som hat tjuvlyssningsapparater i modos omklädningsrum ;) Finns de möjlighet att hållberg lirari morrn?!
Kommentera

Berka: Rättelse" Ni som har" ska det vara i mitt tidigare inlägg
Kommentera

Lumber Jack: Ja varför inte ?, även om han är långt i från den klassen dom Kuusela hade så kan han absolut bli en viktig joker.
Kommentera

Berka: Trodde det var du som sprang och spionera i Modos omkläddningsrum ;)
Kommentera

Cyklob: Jo men jag hör så illa seru ;)
Kommentera

Berka: Heheh får skaffa hörapparat då :D
Kommentera

spud: wörd :)
Kommentera

Paddan: Jag har kommit över en första kopia på Timrås förslag till kampsång..

www.youtube.com/watch?v=QuJDMKAZGGs
Kommentera

AM: AHAHAHAHA
Kommentera

AM: Även om det gör lite ont, så måste jag skratta lite ;)
Kommentera

AM: HAHAHA den där var riktigt bra :)
Kommentera

« · 1003985