1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507063 inlägg · 4104 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008 match III av...

« · 1006171 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match III av...
Cyklob:

Det var Salles insiderinfo om ny domare i varje match, men han tillhör å andra sidan nästan släkten som snackar om bomber som sen aldrig briserar.
Kommentera

AM: Det var som fan, stod det inte att det skulle vara ny domare efter varje match eller är det jag som fattat fel ? :).
Kommentera

Så är det...

RÖNNMARK, Ulf CARLMAN, Fredrik
WINGE (LEKS), Daniel
Kommentera

Men härräguh, hur orkar ni? Jag är så j-a trött på tjatet om MoDo och Timrå. Två skitlag båda två.

Brynäs är hockeyns Holland medan skit-MoDo är Uganda och Timrå är Timrå. Så enkelt är det.
Kommentera

henrik: Som det såg ut i förra matchen så är det nog inte så konstigt att folk blivit less. Menar det är endå slutspel så där får det bara inte se ut. Men som du säger vid en eventuell Modo vinst i morgon så tänds ju lite hopp i alla fall.
Kommentera

Väldigt mycket inlägg om att Timrå verkar starka och att Modo ser svaga ut. Kom igen...Det har bara gått två matcher. Om ni vinner i morrn så kommer det heta att Modo visar hjärta osv och att Timrå tog ut allt i förväg.

Jag tycker nog att de flesta bör tona ner lite. Där emot om Timrå vinner i morrn, då ser det svårt ut för Modo, men bara svårt långt från kört. Den svåraste matchen att vinna i en matchserie är den sista. Detta kommer att gå till minst 6 matcher.
Kommentera

källan: Ja om så är fallet så får vi verkligen hoppas att du har rätt då :)
Kommentera

Bad_Brett: Skulle alla gå in med rätt inställning i matcherna så skulle det se helt annorlunda ut tror jag i alla fall. Känns inte som alla är tillräckligt motiverade just nu, första matchen i kvarten var det väll ganska okej motivation men saknade endå det av flera spelare, för att sedan i andra matrchen försvinna hos i stort sett alla spelare.

Nä jag hoppas verkligen grabbarna inser allvaret nu och rycker upp sig. Förhoppningvis kan Timmy bidra med lite jävlar anamma.
Kommentera

Bad_Brett: Jag är säker på att Modo vinner imorgon och om jag har fel så har jag rätt ändå.
Kommentera

Wayne Gresky:

Det där är ju bara dåliga bortförklaringar. Nog för att spelet byggs bakifrån, men när MoDo knappt lyckades ta sig in i anfallszon och mäktade med två skott i första perioden, blir det bara löjligt att skylla på skador.

Något är fel med antingen inställningen eller kunnandet. Eventuellt är stora delar av laget sjuka. Men i en slutspelsmatch ger man bara inte upp förrän matchen är slut. Varför känns det som att spelarna började sikta in sig på nästa match så fort de hamnade i underläge?

Här är lite fakta: Senasta gången vi VANN en tredjeperiod var den 23:e februari (Omgång 49 mot Luleå). Men det är värre än så. I samtliga fall utom i 0-0-matchen mot Skellefteå, har vi FÖRLORAT tredjeperioden. I de åtta senaste matcherna har vi alltså FÖRLORAT tredjeperioden SJU gånger och spelat oavgjort en gång.

Så vad beror detta på? Är spelarna för dåligt tränade? Orkar de inte fokusera i en hel match? Eller är det nerverna?
Kommentera

Lumber Jack: Det sägs att de kommer från Robin Jonsson
Kommentera

Paddan: WOOOW, huggtänder å allt!
Kommentera

Lumber Jack: Lagom till morgondagens möte presenterar Timmy nästa års matchställ. Tycker det ser lagom respektingivande ut.
Kommentera

källan: men det var han i så fall inte ensam om.
Alla experter tippade Modo.

men just nu är det uppförsbacke för Modo
Kommentera

250kg kärlek: Glömde och glömde, en fallen ängel från himmelriket snarare... ;-)
Kommentera

När Wikegård sa att Modo skulle vinna med 4-2 i matcher så la han en förbannelse över dom.
Kommentera

Wayne Gresky: Haha, sorry. Glömde att jag huserade i Modos gb. Boken som gud glömde.
Kommentera

250kg kärlek: Hur vet du det? Framstår som ett totalt nonsensargument gripet ur luften av dig i brist på vettiga argument. Kom tillbaka när du har något att komma med. Du kanske kan vinna ett amerikanskt presidentval med den sortens uttalanden, men du kan knappast vinna en ordväxling i modoboken.
Kommentera

yaqop: Vi får hoppas på att du har rätt :)
Kommentera

250kg kärlek: Det handlar inte om ifall Timrå släpper detta elr inte utan det handlar om att Modo vänder genom att vara det bättre laget.
Kommentera

250kg kärlek:

Bara åsynen av Timander på isen gör att hela Modo växer ett par storlekar, imorgon vinner vi matchen vi skulle vunnit i tisdags, då är har ni "bara" 2-1 och måste vinna i övik, igen.

Kanske ett önsketänkande men känns inte som nån omöjlighet.
Kommentera

källan: Uppgivenhet...

Jobba!
Kommentera

250kg kärlek: Isåfall så önskar jag mig en semifinal av tomten.
Kommentera

Wayne Gresky: Att gnälla på Sjöberg är barnsligt. Du vet mycket väl att domarn dömer och att det jämnar ut sig. Du kan inte förändra att Timrå leder serien med 2-0, de allra flesta ser det som okej. Om du ser det annorlunda är du en av få, som sett saken på ett annorlunda sätt.
Kommentera

Bad_Brett: Det som väl är nästan mest tragiskt är hur den tempostarka ishockeyn, som var lite av vårt signum tidigare, nästan helt försvunnit till förmån för något som väl närmast kan liknas vid ett gnetspelande. Dessutom så verkar våra poängmässigt bästa spelare ha slumrat in lagom till slutspelet och PP-spelet har ett evigt GAME OVER sedan de fem sista grundserieomgångarna.
Kommentera

Men jag tror att Modo vinner med 9-3 imorgon.
Kommentera

Bad_Brett: Alltså, allvarligt. Jag tror inte jag hade kunnat uttryckt det bättre själv.

Modo visar en håglöshet, en uppgivenhet, som är beklämmande. Förra säsongen fanns viljan där...och inställningnen, i år är den borta.

Klappa händerna, sjung "alla vi som älskar Modo klappar nu", gör vad som helst. Men att tro att Timrå IK släpper detta är som att tro på tomten.

Puss.
Kommentera

Bad_Brett: Hade inte domare Sjöberg donerat match ett till Timrå så hade vi haft lite mer tid att få tillbaka våra sjuka och skadade spelare. Att tro att man kan spela ut Timrå där man bytt ut två klassbackar mot två juniorer är inte särskilt intelligent. Att vara det bästa laget är dessutom inte samma sak som att vinna. Det är ingen bedömningssport där det går ut på att spela snyggt. Flest mål vinner!
Kommentera

Paddan:

Nej, men det är fascinerande hur det kan läggas så mycket energi på att klaga på domare när Timrå hittills har varit överlägset mycket bättre och dessutom stått för riktigt underhållande spel. Givetvis hoppas jag att MoDo visar var skåpet ska stå och får igång ett ännu snabbare passningsspel, men det tror jag inte kommer att hända. Kanske nästa säsong, med en ny tränare.

Ska köpa nya skivan som en tröstpresent om vi åker ur slutspelet.
Kommentera

källan: Det är bara modoiter som engagerar sig i omröstningen.
Kommentera

Varför röstar alla på (Jag är en idiot) ?
Kommentera

Bad_Brett: Hmm, om det var det där inlägget du suttit och författat i ett par dagar så är du ju till och med långsammare än Mr Snailmail, westerlind...

Eller så har du inspirerats av spåret "Oh my heart" på det nya albumet med James som släpps om ett par veckor.
Kommentera

MoDo borde testa Svedberg mot Timrå för skojs skull för dom bryr sig väl inte om dom förlorar.
Kommentera

Bad_Brett:
Hahaha, jag håller med dig ja.

Ändå måste jag fråga: Sitter du bakbunden med ögonbindel i en jordhåla i Timrå, medan JimmyH filmar dig?
Kommentera

Bad_Brett: Jag ser vad du gjorde där.
Kommentera

Gusse:

Jag måste ändå passa på alla hylla Timrå. De har verkligen gjort det fantastiskt bra. En förstakedja med riktiga ess som kan avgöra matcher på egen hand plus en massa unga hungriga talanger som får fullt med utrymme att utvecklas på. Dessutom har man valt att satsa på en fartfylld och underhållande ishockey. Det bär emot att säga det, men det är en seger för sporten om Timrå slår ut oss i år. Det spel MoDo har visat upp under stora delar av säsongen är långt ifrån underhållande. Oavsett hur det går är det svårt att inte se Timrå som moraliska vinnare.
Kommentera

zigge: Får man inte ordning på hemmaspelet så åker man ut ..som sagt..Inte en enda seger mot ett lag på övre halvan dom senaste möterna ..Jag tror faktiskt inte dom vinner nästa hemma match heller!
Kommentera

bisterfinnen: OK, hoppas de justerar till hela laget då!!
Ja alltså inte justerar, utan ställer in. Ja inte matchen, utan inställningen.
ADJÖ!!
Kommentera

Cyklob: Ja dom tvingas ju till det nu när vi åter får spelare på skade/sjuklistan
Kommentera

bisterfinnen: Ah jag säger bara "locktite"
Kommentera

Berka: Jo det känns riktigt surt. Men som sagt vi får hoppas på att dom andra som får spela i stället nu inser allvaret och verkligen kliver fram.

Nu ska man köpa en pizza och ladda batterierna inför morgon dagen :)
Kommentera

knaskamilla: AHAHAHA de har du rätt i ;) Nä men de e ju märkligt hur mycke skador å sjukdommar kan drabba ett lag!? Har vi någon gång under denna säsong varit fulltaliga?! suck
Kommentera

Berka:

Det går ju både influensa och magsjuka nu. Det kanske borde vara förbjudet för hockeyspelare att ha barn, för att minska riskerna att smittas...
Kommentera

Cyklob: fasen så sur jag blir!! Att hållberg skulle bli så satans sjuk å hedin nu oxå! Vi har då inge flyt i år, när några backar blir spelklara då blir andra sjuka/skadade. Helt otroligt
Kommentera

knaskamilla: Jo det känns som dom krigar mer då för dom inte litar på han lika mycket som dom gör med Krizan och det är väll knappast någon nackdel :) i detta läge vi är nu.
Kommentera

Cyklob:

Det vette fan om det inte hade varit bättre med Zacke i mål ändå. Det känns alltid som att utespelarna anstränger sig lite mer i försvaret när det är han som står.
Kommentera

Wayne Gresky: Skönt att Krizan kan spela, sedan riktigt kul med att Timmy kommer tillbaka även fast han lär vara ganska ringrostig så är det endå viktigt att man får tillbaka honom.
Kommentera

Senaste skadenytt.

+ Timander och Krizan ska spela.
- Hållberg och Hedin spelar inte, den förstnämnde käkar tydligen tom antibiotika. Minimalt hopp om Hedins medverkan dock.
Kommentera

Salle: Tror det blir lite ändringar i laget, tror inte Hedin kommer till spel i alla fall sedan vet man ju inte om Timmy kommer kunna göra comeback i morgon heller. Men nu gäller det att det gamla gardet kliver fram och visar vägen om vi ska kunna vara med i matchen överhuvudtaget.
Kommentera

« · 1006171 · »