1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Slaget om Västernorrland 2008 match III av...

« · 1006997 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match III av...
Nä nu ska jag gå ut och ta en prommenad och ladda det sista som går att ladda inför Måndag i alla fall.
Kommentera

Ja tycker vi skriver så här så kanske alla här inne bli nöjda eller nåt, de var domarns fel helt klart och Timrå spelade skitfult och Modo spelade rent o fint.
Kommentera

Det blir 4 - 0 i matcher och semester för Modo sen!
Kommentera

knaskamilla: Men lust stavas väl med th på slutet?
Kommentera

knaskamilla: Jo , tjena...
Kommentera

supertrött:

Äh, inte skulle väl jag märka om någon misslyckades så kapitalt med att stava till domare...
Kommentera

Cyklob: Mycket stor skillnad mellan dessa domare.
Och du ska veta vad stor lust jag har att stava dommare så här så Knas har något att gnälla över :)
Kommentera

supertrött: Hehe jag trodde du syfta på mig först så vart tvungen att läsa inlägget två gånger :). Nä men jag håller med om Rönnmark riktigt bra domare. Stor skillnad mot Sjöberg som dömde första matchen.
Kommentera

Per HApps: Trots att jag är cyklob tycker jag Rönnmark gör en riktigt bra match. Hoppas han får nästa match också.
Kommentera

Per HApps: Jo sådant får man alltid räkna med, sedan går det ju till överdrift från spelarna i vissa situationer. Men vi som publik har vi nog svårt att föreställa oss med hur det är att vara på isen och spela osv. Om man nu inte själv spelar/spelat och upplevt något liknande :).
Kommentera

Cyklob:
där håller jag med det, adrenalinet flödar och publiken lever med, tro fan att det är lätt att det rinner över ibland.
Kommentera

Snoop: Personligen förstår jag inte att det ska bli sådant rabalder varje gång det händer något. Det brukar alltid hända saker i från båda lagen, men eftersom men hejjar på något av lagen så ser man ju givetvis bara den händelsen. Nä är man en sann hockey älskare måste man kunna se allt på banan som händer oavsett om det är ens eget lag eller motståndare.
Kommentera

73Sjöbba: Ok, läsförståelse var inte min starka sida i skolan. Matte däremot var jag haj på.....
Kommentera

supertrött: Med lite läsförståelse så fattar man att jag menar vissa skribenter.
Kommentera

Tant-Gert: aa men vad fan sask han med klubban och slå till? och wernblom skämde ut sig när han slog av klubban . han är ingen bra förebild
Kommentera

73Sjöbba: Är det någon som förlorat än ?
Kommentera

Tant-Gert: Det är som du säger inte fan går spelare in med flit för att skada andra spelare. Det rann över lite för vissa spelare idag men det är sådant som händer. Men innerst inne är det nog kanon killar allihopa.
Kommentera

Perkan: Jag tycker inte att det luktar loosers, tvärtom.
Finns inte måga inlägg som talar för det. Looserna har inte skrivit 1 inlägg sedan matchen började.
-Uppgivet, sa Bull
Kommentera

Cyklob: Nej, jag håller med. Knätacklingen var ett solklart matchstraff, men jag vill och kan inte tro att Styf gick in i situationen för att medvetet skada eller utsätta Svartvadet för fara. Det vet väl bara Styf naturligtvis, men jag ser honom inte som en sådan spelare.Tuff - ja, jobbig och småful - ja, men en sådan som försöker plocka bort en spelare för lång tid. nej.

Det är nog inte Wernblom heller. Han var bara övertänd och frustrerad. Men som sagt, solklart matchstraff där också.

När det gäller slashingen på Warg så såg det mer ut som ett misstag än medvetet.
Kommentera

Cyklob: Ja precis, båda lagen gjorde idiotsaker.
Kommentera

Snoop: Det blir lätt idiot saker som delas ut i stridens hetta om man nu kan kalla denna matchen det. Men som sagt det hände mycket saker av båda lagen på isen ikväll som inte var vackra så att sitta och ta någon i försvar är bara patetiskt enligt mig. Lika mycket idioti från båda lagen tycker jag i alla fall.
Kommentera

oscaaaar: Du måste skojja, båda lagen hade 2 st hjärnsläpp och du har dragit upp ett av timrås, tillägg svesses slashing på Warg, men du är så äckligt enögd att du inte tar upp Wernbloms brutala crosschecking på huvudet på Andersson eller Sundströms hopptackling med armbågen i huvudet på Kokko, nä gå o lägg dig.
Kommentera

oscaaaar: Ok.. det missade jag men det var ju tur det med att det inte verkar vara något allvarligt med han heller.
Kommentera

oscaaaar: Det luktar dåliga Loooosers lång väg,skyll på nåt annat,Wernblom T.ex
Kommentera

Cyklob: Styfs knätackling var ruskigt ful, tråkigt att Styf gör så där när han varit så himla bra.Tur att Svartvadet bara åkte på en lårkaka och att inte knät tog smällen.
Kommentera

Cyklob: Warg spelade efter också
Kommentera

oscaaaar: Nä Styfs knä tackling på Svarten eller Svenssons vedhuggning av Warg var absolut inte vackra. Men Wernbloms crosschecking den var verkligen inte vacker den heller. Men egentligen kunde domaren tagit av alla 3 nu valde han dock bara Styf Och Werner.
Kommentera

Tant-Gert: Tror det gick ganska bra med både Warg och Svarten, Svarten var ju i alla fall inne på isen några byten på slutet medans Warg såg jag ingenting i alla fall.
Kommentera

Paddan: Jag blir fan grymt sur på timrå :S travmannen måste ju lärt dom filma, det är fan värre än italienare. och spelar så grymt fult :S Jag hoppas fan att styf blir avstängd för den där grymt jävla fula bentacklingen mitt framför domarn den idioten
Kommentera

Well. Bara att lyssna på Pluxus - Fortsätt ni så går jag hem. Hinner nog med den en 40gånger innan bussen glider in i övik.

Hoppas ingen av spelarna som fick sig slängar skadade sig.

tg
Kommentera

Cyklob: Hahaha, ödmjuka förlorare, det gillar vi.
Kommentera

65selander: Vi ses i Gärdehov nästa säsong, heja Brynäs.
Kommentera

65selander: Nja, jag tror att Johnny Hazard inte är särskilt förtjust i cider. Snarare Norrlands Guld eller liknande bärnstensfärgat vatten.
Kommentera

Paddan: mr Hazard är väl som ernie att de har förbrukat ett antal nick's :-)
Kommentera

Johnny Hazard: Jo, jag skyller på mig själv. Det var säkert mitt bannerförslag som förstörde allt. Sparka Miiiike!
Kommentera

Ja det är inte så mycket att säga om matchen, Timrå vinner fullt rättvist igen. Iof tror jag tom Sundsvall Hockey hade spelat ut Modo idag som det såg ut på isen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen det finns inte mycket motivation i år och det är bevisat nu.
Kommentera

Paddan: Jag förstår er frustration, men ni får tamejfaaan skylla er själva. Skyll inte på mig, jag röstade NEJ...!
Kommentera

Paddan: Ja jag är inte där, även om min plats räknas som fullsatt oavsett om min ömma moder går dit eller ej. 

Dock kan jag se 7:e avgörande... ;-)
Kommentera

Salle: Då kan man väl snart börja gissa publiksiffran på måndag. Jag gissar på 4.734, varav 4.300 är Timråsupportrar som skrålar "VM-guld, VM-guld, VM-guld"
Kommentera

scim: Dessutom får vi se Victor, Jensa och Foppa gå in och dominera i J20-slutspelet.
Kommentera

scim: Det skulle jag inte heller göra om man spelade så här.

Jag tycker att man inte kan beskylla Atvars för något. Det spelar ingen roll hur han agerat när laget i övrigt inte är så mycket bättre. Även om han varit inne på många baklängesmål. Sen har han ju haft Jens Westin, som inte är klar för att spela slutspelshockey än på nåt år, att dras på.

Kommentera

Och en utvisning till, svårt att göra en osannolik vändning nu. Eller ännu enklare att göra en mer osannolik vändning.

Nåja, jag ser det positivt, bara en match kvar av Harald.

Och där åkte Susse ut, stoppa pressarna, eller nått.
Kommentera

Salle:

Atvars verkar inte tycka slutspel är kul.
Kommentera

Och så fortsätter följetongen "skadade spelare emot Timrå"...

Fast denna gång så kostade det ett baklänges mål. Yetman 5-2 i 5mot3.

Kommentera

Salle: Två minuter för det där yxhugget. Det är ju billigt.
Kommentera

supertrött: Bra liknelse. Du får ut och tomgångsköra dieseln lite extra så kanske vi kan ha en chans nästa säsong. Fast det var väl nåt om diesel-priset sist. :-/
Kommentera

Heleniz: Och IDIOT-Styv visar upp sig. En SKITFUL knätackling trots att man har ledning med 5-1. På en av sina ungdomskamrater dessutom. Oj vad hans mamma måste vara stolt.
Kommentera

Salle: Spännande. En knähund gick till attack.
Kommentera

Detta händer inte!
Fy fan vad sjukt, det ska inte kunna hända i slutspelet, speciellt inte mot modo =)
Puss på timrå
Kommentera

« · 1006997 · »