1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507133 inlägg · 4104 ämnen

Slaget om Västernorrland, del I, 20070306

« · 848944 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Lumber Jack: klart ja är, men grejen är ju den att de är ganska tröttsamt att höra så kallade modo supportrar klaga o gnälla o grina o tjata så fort de går dåligt, vet inte hur många gånger man har hört dom klaga o kallat "sitt lag" för allt mellan himmel o jord när de går dåligt för att 3 dagar senare när dom lyckats vinna mot t.ex. Timrå, så har dom helvänt och blivit frälst. har några på min skola, jag själv tillhör den lilla skalan timråitare på skolan som gärna sticker ut o gapar när timrå vinner, men ja käftar gärna imot när de har gått dåligt för dom också. de är väl de som är en del av grejen när man är SUPPORTER iaf i mitt tycke, att stötta sitt lag i vått o torrt. Och de jag har för syn eller vad man ska kalla de för om modoiter är raka motsattsen... tack för mig tack tack :D
Kommentera

scim: Fast ska de gå efter tidigare domar borde Enström få 11 matcher då han slog sönder klubban mot sargen... :)

Jontes var 2 minuter inte en sekund mer. Det som gör att publiken reagerar är att han slänger sig en halvmeter upp i luften och sen rakt bakåt som om han hade skjutits at en missil. Visst gjorde det kanske ont men knappast så ont som Krizan ville framstå det som.

Fast som jag skrev till Paddan i Timrås GB. Sanningen vet nog bara Krizan själv. Resten är spekulationer...
Kommentera

El Maco: Slogs dom i matchen!!! är det inte hockey som skall spelas ??
Kanske det hela avgörs i sju ronder men har de samma poängberäkning i boxning som hockeyn. Huvudskydden är i alla fall liknande men jag har aldrig sett träpinnar i en boxningsring och det kanske är dags att slänga in handduken :-)
Kommentera

Jonas_: Japp, häpnadsväckande konstruktivt. Jag antar att du är stolt.
Kommentera

Frisco:

För att nämnden är nyckfulla. Det enda som bör utredas är Jontes klubbteknik.
Kommentera

Skarin: Man måste inte ha brutit nacken för att vara skadad. Man såg klart på tv-repriserna (som vevades flera gånger om) att klubban tog under masken. Och det är klart att det gör ont även om det inte är karriärhotande. Men det känns som att det är hans tröja som var största orsaken, hade han haft något annat lags tröja hade han nog inte blivit utbuad på samma sätt...
Kommentera

Paddan: Varför skulle det bli utredning? För att Timråspelaren ligger där och delar ut första slaget?
Kommentera

Lumber Jack: de tycker du?
Kommentera

El Maco: Som det heter "One would never expect the Spanish Inqui..." nej, jag menar att det är svårt att veta hur disciplinnämnden och/eller matchfunktionärer reagerar i det här fallet. Jag blir då i varje fall inte förvånad om Döme blir utredd av Disciplinnämnden.
Kommentera

El Maco:

Ja, en modig man vänder naturligtvis andra kinden till.
Kommentera

shinzawai: tack för matchen,tycker att bägge lagen har mycke kvar att ge..torsdag vinner vi igen 1 - 2 till Timrå..:)
Kommentera

Lumber Jack: Verkligen...
Kommentera

Dawidovski: Döme är en fegis men tre matchers avstängning ska han inte ha. 5+20 och lugna ner sig är lagom.
Kommentera

Dawidovski:

Nacken? Haha, gå en grundkurs i anatomi. Dessutom var det inte Döme som utdelade det första slaget.
Kommentera

Jonas_: Konstruktivt.
Kommentera

Paddan: "Med tanke på disciplinnämndens tidigare domar så lär väl Döme få spela hockey först år 2199, eller något sånt."

Såg bilderna när döme låg o slog på en timråspelare i nacken flera gånger, det var bland det värre jag sett i en match i sverige!

Det kommer bli avstängning på det, lita på det, kommer bli minst 3 matcher om man nu kan ha nån känsla för hur nämnden kommer att döma i detta fallet!

Ursäkta att jag la mig i så här absurt, men jag kände bara att det var en bra grej att kommentera.

Ajöken, inatt blir det natt sudd, med detroit-nashville, dock utan den hemligt skadade foppa och den heta zäta.
Kommentera

Tänkte bara göra min röst hörd! HEJ KÄRA MEDGÅNGSSUPPORTRAR! :D
Kommentera

Petey21: "Det hör till god ton att applådera när en skadad spelare reser sig upp, även om det är en motståndare".
Nu vet jag inte riktigt vad du menar. Du skriver skadad. Vem då?

Det har och kommer alltid att buas och visslas då motståndare överreagerar situationer. För, det var ju inte så hemskt farligt......det där.
Kommentera

Petey21: Jag känner igen detta från staden som målar om sin arena med bottenfärg men om ni skall möta oss i semin (LHC vill vi inte ha) får ni sluta slåss och börja spela hockey.
Kommentera

Petey21: Ja, det är ju andra gången som Krizan fått halsen uppskuren i Eon arena denna säsong och kunnat fortsatt och spela.

Moviestar
Kommentera

Petey21: Du tror inte att det har att göra med hans tidigare skådespelarinsatser. Jag tror även att det var dessa som gjorde att Jonte inte fick en 2a som han borde ha.
Kommentera

Petey21: problemet är att han har gjort sig känd för sina filmningar. Så då nånting väl händer så tror man att han filmar i vanlig ordning.
Kommentera

Dåligt av domaren att tappa matchen på detta viset, att han missar Hedströms klubba i halsen på Krizan är skamligt. Och ja, tv-repriserna kördes flera gånger och man såg solklart att klubban träffade halsen, och även om det inte var avsiktligt så har man ansvar för sin egen klubba. Kan tänka mig att det är delvis en av orsakerna till att humöret rann över senare.

Sedan en känga till Sveriges mest osportsliga publik. Riktigt klasslöst av Timråfansen att bua när Krizan ligger ner efter att ha fått klubban i halsen, och när han kliver upp efteråt. Det hör till god ton att applådera när en skadad spelare reser sig upp, även om det är en motståndare, men det har de väl inte begripit i plywoodladan. Det hände ju en gång tidigare under säsongen med när Krizan fått en smäll. Patetiskt! Men förhoppningsvis får de käka upp det på torsdag!
Kommentera

Wayne Gresky: check från Timrå ? Han är ju lika värdelös för båda lagen. Det är inte den första matchen han har blåst sönder i år.
Kommentera

henrik: Ja MoDo verkade inte riktigt ha fattat att domaren hade rymt från en cirkus och sedan fått en rejäl check från Timrå före matchen. Förhoppningsvis har han dömt färdigt i år.
Kommentera

En rolig slutspelsmatch. Tyvärr agerar MODO lite för orutinerat för att det ska bli en fartfylld match.
Kommentera

Salle:

Äh, käften. Man kan väl inte bli magsjuk i huvudet heller?
Kommentera

knaskamilla: Nu har ungarnas magsjuka smittat dig också. I huvudet... :-)
Kommentera

knaskamilla: Det är 6 matcher kvar... :)
Kommentera

Vadå, förlorade vi? Jaha, då är det kört. Grattis till SM-guldet, Timrå!
Kommentera

Lumber Jack: Japp, har haft fullt upp med att försöka få tillbaka pengarna som jag slängde i sjön.
Kommentera

Portello: Jag tror lite mer på nakenchocksskandalderbyt, för Krizan var ju nästan avklädd... ja i varje fall avmaskerad när han kippade efter andan i samband med Hedströms klubba mot halsen på honom.
Kommentera

Portello: 12 minuter senare bubblar Portello upp... ;-)
Kommentera

Paddan: Inte chockderbyt?
Kommentera

Lumber Jack: så jä_la sant.. =) bra sagt hörru
Kommentera

Lumber Jack: Vi skulle ha tagit tillbaka våran enda fighter från Sundsvall :)
Kommentera

Martin S: Överhuvudtaget gillar jag inte fjanterier med att man ska få matchstraff vid slagsmål. Slår man inte tillbaka blir två minuter för båda, slår man tillbaka blir det matchstraff för båda. Gynnar alltid sämre lag som kan sätta det i system. Regler ska gynna hockeylag och inte tvärtom.
Kommentera

hellge: Givetvis, det där var inte mycket. En match som blev sönderryckt av ett par utvisningar. Det hade varit värre om vi åkt på stryk.

Bra försvarsspel, bra insats av backarna och Krizan. Nu blir det fyra raka. Härliga tider.
Kommentera

Lumber Jack: Av de sex matchstraffen så är det väl bara Justin "Oscar Steen" Morrison som är givet. Skröders är tveksamt och att fighterna blir matchstraff är bara fel. Det var ju mest kramar. Kan man förresten få 2+2 för slashing?

En annan fundering, vad hade hänt om Skröder gjort sig skyldig till ännu en incident under tiden som spelet fortgick efter hans slashing? Tex en tripping? Man kan väl knappast bli utvisad för tripping efter det att man fått matchstraff or?
Kommentera

Lumber Jack: Såg någon mer än jag slutet mellan Valencia och INter? Där kan man snacka om skandalscener! Vilket galet slagsmål. Sanslöst!
Kommentera

Hörni, nu står vi upp och tar denna förlust.

Sen slår vi tillbaka hårt och bestämt.
Kommentera

Lumber Jack: Han sträcker sig efter pucken också, normalt sett slår den där slashingen på klubban.

Jävla pajas till domare.
Kommentera

Paddan: DERBYCHOCK!
Kommentera

shinzawai: Undra om Sanny inte kastar sig och tar sig för vänsterarmen, för att sedan sitta med en ispåse på högerarm ända tills han kliver in i nästa byte.
Kommentera

Paddan: Haha. Aftonbladet förnekar sig inte. Nu har men döpt kvällens match till "Skandalderbyt"
Kommentera

Wayne Gresky:

"Vi vinner nästa match med minst 4 måls marginal."

Det räcker med ett för mig.
Kommentera

hellge: Jag sa innan matchen så här; "Förut hatade jag Hedström. Det enda han gjorde var att åka runt och försöka skada folk, men det har han slutat med nu tycker jag.." Hupp, klubba på Krizans hals.

Vimmelborg gör den sämsta domarinsatsen för säsongen och denna gång kan vi inte ens skylla på publiken, han gav dem ingen anledning att vara missnöjda. 3 pajas-matchstraff + det på Morrison som jag inte såg och inte tänker uttala mig om. En jävla dussin-slashing på Skröder som jag såg en handfull av i matchen som bara såg hemsk ut för att Sanny dog.

Sammanfattningsvis känns det tryggt. Är det där det bästa Timrå kan skaka fram så blir det ett lätt avancemang.
Kommentera

Wayne Gresky: Med tanke på disciplinnämndens tidigare domar så lär väl Döme få spela hockey först år 2199, eller något sånt.
Kommentera

Salle: ...nä och det är där fröet till en nattsuddsdiskussion ligger. :-)

Jag tycker att MoDos backar kan bli så pass hårda att motståndarna inte får tid till den sortens tjuvnyp/misstag/whatever.
Kommentera

Wayne Gresky: Äh, den är lugn. Det är värra med delfinnämnden och difciplinnämnden.
Kommentera

« · 848944 · »