1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507114 inlägg · 4104 ämnen

Slaget om Västernorrland, del I, 20070306

« · 849075 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Wayne Gresky: Orsaken till det var juh den korta tiden mellan biljettsläpp och match. Räkna med att biljetterna till matchen på lördag är slutsålda redan på förköp...
Kommentera

shinzawai: "Tager du Fredrik Ulriksson denne Per Hallin till din partner att älska i nöd och lust?"
Kommentera

Dawidovski: Nä, men vad ser jag. Slutspelet är igång och genast kommer du framkrypande. Och samma inläggsmentalitet som tidigare, den där du blir överkörd i inlägg efter inlägg, men ändå väljer att stiga upp.

Seså, ligg vowwen. Ligg. Plats i korgen.
Kommentera

shinzawai: Det fanns många lediga sittplatser igår förresten. Det finns ingen hockeykultur i Medelpad, det visar sig gång på gång.

3.15 till släppet.
Kommentera

Opartisk och objektiv bedömning av kvartsfinal 1: Skitmatch!!!

Kommentera

Dawidovski:

Det går att köpa billiga glasögon på internet numera, det är något du borde titta närmare på. Kom gärna tillbaka när du tittat på matchbilderna igen, jag ser fram emot att se dig erkänna ditt fel.
Kommentera

Dawidovski: Att ingen mer än du reagerar beror kanske på att du ser hockey på ett helt annorlunda sätt än andra... (obs Tankestreck)
Kommentera

Dawidovski: Det kanske är du som är känslig. Har man en annan åsikt så tar du det personligt.

Jag har inte motsatt mig att han slår mot huvudet, eller hur?

Men nu är det ju så här i hundriket. Ligger man på rygg med blottad strupe, ja då skall man fan stå för sin underkastele, inte måtta hugg mot den som är i överläge. Då får man ta en markering där man ligger.
Kommentera

NuMo: Ja, det är vad du säger ja, men du gör det väl omedvetet då! jag kanske överdriver, men jag är nu ännu mer säker på min sak att döme slår mot huvudet på en liggande timråit efter att ha hittat flera i timråboken som också sett samma som mig, liknade faktiskt lite det som lintner gjorde på nån hv-spelare för nåt år sen.

(trodde faktiskt att fler skulle reagera på dömes tilltag, men det beror nog med största sannolikhet att de flesta inte sett canal+ bilder på händelsen.
Kommentera

Dawidovski: Du har fel.

Jag har ingen förutfattad mening om dig som styr mina svar till dig. De är helt och hållet grundade på vad vi diskuterar.

I det här fallet så tror jag att du överdriver när du säger att det är bland det värsta som du sett på en svensk rink. Om inte så har du glömt väldigt fort.

Jag förbehåller mig rätten att använda samma argumentationsgrunder som du gör när vi för debatt mot varandra.
Kommentera

NuMo: därför att du inte verkar inse att folk kan förändras, och att du alltid har den uppfattningen om mig så fort jag skriver nåt så svarar du alltid på ett negativt sätt, sen spelar det ingen roll vad jag skriver.
Kommentera

Dawidovski: Varför är det då så tråkigt att jag relaterar till tidigare erfarenheter?
Kommentera

NuMo: ja det är väl klart att jag relaterar till nåt jag tidigare sett, vad ska jag annars relatera till? nåt jag inte sett? om jag har helt fel så kommer jag be om ursäkt.
Kommentera

Dawidovski: Även du måste ju ha relaterat till något som hänt tidigare när du säger att det är bland det värsta du sett.

Ja, vi får väl se vad din utredning leder till. Spännande att se vad vi kan få ut av det.
Kommentera

NuMo: Jag vill bara reda upp vad som hände i döme situationen, inget annat, sen om du går på gamla nergrävda hundben, så är det bara tråkigt.
Kommentera

Dawidovski: Lite halvdåligt att inte just Dömes situation går att hitta på nån highlight nu! jag får helt enkelt spela in matchen ons kväll 21:15 och kolla på situationen tors!

Jobbar natten ons mot tors, så tyvärr kan jag inte kolla på situationen direkt imorgon när matchen går i repris:-(

Men jag lovar att återkomma angående om det var upprepade magslag eller nack/huvudslag, är dock väldigt säker på att det var det sistnämnda.
Kommentera

Dawidovski: Kanske scim också nämnde att du verkade upprörd, men jag klämde det i alla fall.

"Såg bilderna när döme låg o slog på en timråspelare i nacken flera gånger, det var bland det värre jag sett i en match i sverige!

Det kommer bli avstängning på det, lita på det,"

Fast allt är ju relativt iofs.
Kommentera

scim: snälla du, jag är inte upprörd, jag är helt säker på att döme slog honom i nacken, eller åt huvudtrakten, såg både jag och 2 kommentatorer så fel? jag ska kolla på matchen, och om jag har fel, så kommer jag också att erkänna det som den ödmjuka person jag är.
Kommentera

scim: "Sen när är då halsen över axelhöjd?"
Kommentera

Dawidovski:

Om jag säger så här:

Tog de där slagen på Johan Anderssons hals, då är han en giraff. Jag har i sedvanlig ordning matchen inspelad och man ser klart och tydligt att Döme håller ner Johan Andersson utan att utdela ett enda slag tills dess att den liggande Andersson riktar ett slag mot Dömes huvud. Döme besvarar detta med två snabba slag i magtrakten på Andersson.

Ska du verkligen ge dig in i en sån här diskussion igen?
Kommentera

Dawidovski: Några puffar/mulningar med hanskarna på en fegis som ligger ner och slåss. Nä, tacka vet jag armbågar och crosscheckingar i ansiktet på någon som försöker utföra en hederlig tackling, bara för att man håller på och skiter på sig.

Jag förstår inte din upprördhet.
Kommentera

scim: Jag har sett situationen, men jag skulle bli väldigt glad om du ville förklara för mig hur du tyckte att slagen tog? vart?
Kommentera

Petey21: Håller helt och hållet med dig. Börjar bli en tröttsam myt att det bara busvisslas i övik. Absolut.

Vi brukar alltid applådera då en skadad motståndare reser sig upp. Inte vid denna situation då iofs. Det räcker så.
Kommentera

scim: Nej Modo var bra och Timrå sämre. Vad som gladde mig var att Wimseborg defenitivt gjorde sin bästa match i Timrå. Någonsin. Snart är han topp 5.
Kommentera

Skarin: Om man får tro kvällspresseb är det bara i Övik det buas och busvisslas, på alla andra ställen applåderar och jublar man väl åt allt motståndarlaget gör.

Men däremot brukar faktiskt publiken i Övik applådera när en fallen motståndare reser sig upp. Det hör liksom bara till.
Kommentera

Paddan: Hahah ni har humor iaf mellan puncharna :-)
Kommentera

Paddan: Sen är det fint med kvartarna som dundrar på varannan match, man blir aldrig av med dem.

"Som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig"
Kommentera

Skarin: Inte åt matchens lirare i alla fall. Är det någon ny sed?
Kommentera

El Maco: Det känns som att med vissa smärre modifikationer borde detta låtutdrag kunna illustrera kvällens övningar.
"Slå mig med din rytmenpinne slå mig, slå mig
slå mig både svensk å finne slå mig slå mig"

Nu är det nog dags att gå en rond med John Blund, tror jag.
Kommentera

Petey21: Det är betryggande att det aldrig busvisslas något uppe i övik iaf.
Kommentera

El Aka Ali:

Timrå har väl den effekten på sig själva?
Kommentera

scim: Modo gjorde Timrå dåliga. Modo gjorde en kalasmatch.
Kommentera

orion:

Tack ska du ha. Lycka till i kvalserien nästa år.
Kommentera

scim: I valet mellan att leda matchserien med 1-0 och ligga under med 0-1 tar jag segern om jag får välja. Inför torsdagen konstaterar jag att i valet mellan att leda med 2-0 i matcher och 1-1 väljer jag 2-0. 0-2 är ju inte ett alternativ ens.

Hejdå!
Kommentera

scim: Vem bjäbbar och vem övertygar? Grattis till SM-guldet, dårrå...
Kommentera

orion:

Bjäbbbjäbb. Ni vann er måstematch utan att övertyga, men det förändrar absolut ingenting för nu tar vi fyra raka.

Hejdå.
Kommentera

El Maco: Varför inte i ES. Det behövs fler framgångsrika Wermländska lag eller hur. Det är i alla fall vår uppfattning ;-)
Kommentera

Dawidovski: åsså är det jävligt kul med alla "Varför det lilla skitlaget Timrå spöade oss", skyll på DOMARJÄVELN, busenkelt! Hockeyns kärnverksamhet är att göra fler mål på motståndaren än motståndaren gör på dej! Det hade MoDo gruvligen glömt ikväll! Blåmärken på motståndarens haka ger inga poäng. Halva MoDo-laget får matchstraff...dumma Timrås fel! 1-0 är en jävligt vacker början!
Kommentera

Dawidovski:

Jag tolkar din tysdnad som att du faktiskt aldrig såg situationen och därmed inte borde ha uttalat dig. Heder åt dig, även om ett tydligt och rakt svar vore att föredra.
Kommentera

Dawidovski: Har ni tur kan ni få möta Bofors i allsvenskan i framtiden. Vore kul att få prova på!
Kommentera

Petey21: "Fast egentligen är det väl rätt kul när det blir lite känslor och så i matcherna och att det snackas om "skandaler" i media efteråt, det är ju trots allt såna matcher man kommer ihåg några år senare. Bra mycket roligare än en slätstruken mittzonsgegga som man gäspar sig igenom, "hockey" som bara en utpräglad 1-3-1-tränare (om ens de) kan älska... ;-)"

Håller med dig, det är ju dessa hatmatcher som är så jäkla kul att se, jag vill gärna se derbyna i kvarten också, men jag måste ju se FBK:-)
Kommentera

Dawidovski: För vår del gäller det att endast vara ödmjuka dvs del 1/12 var avklarat
Kommentera

Petey21: Givetvis kommer dyngpressen att skrika sig hesa, även fast inga, vare sig MoDo eller Timrå-supportrar anser det ha varit några skandalscener. Kvällspressen är sorligt tragiska.
Kommentera

Tycho: måste ha varit en jävligt big Sadam scud missil som han blev rammad av den här karol krizan,,såg ju ut som hon i sim-hopp knape eller vad hon nu heter!målbergare med grym skruv!:):)
Kommentera

Dawidovski:

Du har alltså inte sett situationen? Varför uttalar du då dig?
Kommentera

scim: Säger bara vad jag såg på tv bilderna, vart träffade slagen då? slog timrå spelaren första slaget när de var stående då? lite var de ju domarns fel också att ingen hann stoppa döme när han låg på timrå spelaren o delade ut nackslag?
Kommentera

Tycho: Sköt dom missiler i arenan. Skämt och sido visst handlar det om psykningar och det var förmodligen en tach från Hedström som förstärktes av Krizan men det ingår väl i spelet. Det skall bli intressant vilket av era lag som har ett lag att ställa upp med mot oss i semin. Väl mött
Kommentera

Fast egentligen är det väl rätt kul när det blir lite känslor och så i matcherna och att det snackas om "skandaler" i media efteråt, det är ju trots allt såna matcher man kommer ihåg några år senare. Bra mycket roligare än en slätstruken mittzonsgegga som man gäspar sig igenom, "hockey" som bara en utpräglad 1-3-1-tränare (om ens de) kan älska... ;-)
Kommentera

« · 849075 · »