1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Slaget om Västernorrland, del I, 20070306

« · 847782 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Gidde:

För er alla som har en lika usel telefon som Mats, så kan jag meddela att filen ligger i mitt filarkiv. Kan vara bra att ha i sin telefon i dessa tider.

Ledsen att det är lite 08-stuk på uttalet, men det beror på att jag laddade ner den fr¨ån någon obskyr site en gång i tiden, som hade en ramsa för varje lag.
Kommentera

shinzawai: Lugnet före stormen, men visst är det skönt.
Kommentera

Bullkungen om Modos chanser; se länk.
Kommentera

Hawerchuk:

Jag har facit. Modo vinner, idag och hela kvartsfinalserien.
Kommentera

Danne_l: Ja tyck om du, ja. :-)
Kommentera

Jag hör inget från Michael Jackson idag. Däremot så viskar Elvis i mitt öra, han säger: Surrender. Wont you please surrender to me. So, my darling, please surrender.

Vi tar detta!! Pepp pepp pepp!
Kommentera

Jag dammar av två klassiker.

Ja hallå, ja nu kömma Timrå. Ja herre du milde.

Timrå, ikväll ges det ingen pardon, sök hjälp: AMF Pension
Timrå, summan av kardemumman, idag blir ni som lilla teskedsgumman.
Kommentera

Poffa: Jag säger bara Lycka Till....Det är två bra lag som möts ...kan gå hur som ...Vinner ni är ni naturligtvis välförtjänt av det...Det är ju bara så...Bästa laget vinner det andra åker ut...as simple as that ...Hur det än är och även om jag nu har stort Timråhjärta så ser jag hellre Modo i Sm-final än Färjestad...
Kommentera

MODOJohan:

Det där var ju tre klassiker! :)

Ligger i mitt filarkiv dessutom..
Kommentera

Ann: Två bra lag? Vilken match pratar du om egentligen? Timrå suger ju! Givetvis är det välförtjänt om vi vinner, ert hopp står till domare och disciplinkommité. Går FBK till final mot Timrå så kommer jag att gå omkring och nynna på Jörgen Jönsson visor hela dagarna. Men det är ju inte särskilt aktuellt för ert sommarlov börjar på måndag! ;)
Kommentera

Ann: Det är ju bara att tacka för ett sådant inlägg. Så här innan serien har börjat så kan jag inte annat än att hålla med, men problemet är väl att man på ett eller annat sätt kommer att vrida på det där med välförtjänt när man tycker det andra laget gjort något fult. Och jag tvivlar inte på att det kommer ske något (kanske inte så mycket) sådant från båda håll. Det sker när alla är så laddade och så mycket står på spel.

Men som sagt om modo inte lyckas slå timrå så var man helt enkelt inte tillräckligt bra för att gå vidare.
Kommentera

Gidde: Hur menar du med tre? Det är ju samma intro på alla hälsningar :D
Kommentera

MODOJohan:

Nja, det där är ju tre olika.
Men alla bröjar med en ringsignal, det är ju sant.
Kommentera

Gidde:

BÖRJAR!!

Hur f-n stavar jag?!
Kommentera

Gidde: Jag skulle vilja låna alla Törnqvist (stavning?) klassiker och sätta Timrå före allt.

Ja hallå, ja nu komma Timrå, åh herre du milde. Heja Modo leva och dö, gör som Timrå o ge ne tunnbrö, bryta bryta bryta.
Kommentera

MODOJohan:

Japp, det stämmer ju in på dem alla...
Men det känns lite jobbigt att editera in det, så det får räcka med de tre Timrå som jag redan hade...
Kommentera

Wayne Gresky: Jörgen Jönsson-visor, ja få se hur gick den där lilla nu då?

"Ge mig ett M
Ge mig ett O
Ge mig ett R
Ge mig ett O
Ge mig ett T

Vad blir det?"
Kommentera

Gidde: Tryck ner dom och fila, till ett hålfotsinlägg av Oskars Surströmming! :)
Kommentera

Paddan: Jag skulle gärna se ett morotstifo i finalen.
Kommentera

MODOJohan: Är det någon norrifrån som kommer ikväll?
Kommentera

Wayne Gresky: Du har säkert rätt...:) Njut av den då...Önskar er Lycka till iallafall...Sämre människa är jag inte...:)

MorganaLefaey: Ja du har så rätt så...Hur som är det KUL med Norrlandsderby...
Kommentera

Wayne Gresky: Någon?
Kommentera

Wayne Gresky:

Domare ja.. vad har vi för domherrar idag?
Kommentera

bisterfinnen:
Timrå IK - MODO Hockey
HD Marcus Vinnerborg, Ljungby
LM Leo Takula, Hofors
LM Fredrik Ulriksson, Örebro
Kommentera

bisterfinnen: Ett litet citat så här dagen till ära

"Mopsen är ett levande bevis på att Gud har humor"
Margot Kaufman, amerikansk författarinna
Kommentera

Jag dubbelpostar väl filmen som är den överlägset mest sedda. Filmen som ingen här på hockeysnack verkar få nog av.

På allmän begäran:

www.hockeysnack.com/video/visafilm.php?id=28
Kommentera

hellge: Hoho, den får man aldrig nog av.
Kommentera

hellge:

Hedman ser så härligt bortkommen ut när Krizan skrinnar iväg. En klassisk filmscen där den ene förväntar sig ett famntag men den andre bara fortsätter förbi till någon annan som står bakom. Obetalbart galet!
Kommentera

Inte slutsålt i Plywoodkvarten, "I'm like WTF mate ^^"

lglan.net/endoftheworld.swf
Kommentera

hellge:

Juste film, den har jag inte kollat på tidigare. Måste kolla om jag har några Timråbarn på lägret som jag kan visa den för...
Kommentera

bisterfinnen:

Visst är det underbart att den finns på film?

Det konstigaste är att av de 9487 visningarna sägs minst hälften vara gjorda av småbrorsorna.
Kommentera

shinzawai: Såg på mittnytt igår att det snickrades för fullt inför dagens match.
Kommentera

hellge: apropå visslingar som du pratat om. Tror du det är möjligt att Krizan kommer att vissla Johnny Cash - I'm so lonesome I could cry ikväll?
Kommentera

Wayne Gresky: Det är väl problemet med fuskbyggen, dom blir aldrig klara och kommer i slutänden att bli dyrare än om man hade gjort det ordentligt från början.
Kommentera

MODOJohan:

Nja, för att vara allvarlig ett tag tror jag absolut Modo kan vinna kvällen match. Jag tror Timrå kommer vinna skotten och äga pucken mer än oss.SKotten kommer bli 31-22 i Timråfavör. Matchen kommer sluta 3-3. Det kommer bli sudden. Vem som gör Modos mål i sudden vet jag inte.
Kommentera

hellge:
Mattias Hellström, no doubt!
Kommentera

shinzawai: Men så underbart härlig film. Och nu pratar jag om End of the World. Jag har sällan skrattat så mycket åt något jag sett på Internet. :-)
Kommentera

Lumber Jack: Tydligen så har de planer på att få in 7500 i baracken. Undrar hur de ska lyckas med det? Ska folk hänga i selar i taket?
Kommentera

Poffa: Den är så...jävla...bäst...

"Everyone's dead, 'cept Australia.. But they'll be dead soon.. Fuckin' Kangaroos..."
Kommentera

Den här gästboken får en alltid att dra på smilbanden. =)

Dags att slänga in första tvätten. Nu taggar vi opp!
Kommentera

Hawerchuk: Det var attans vad du var het på gröten då...blir till att ragga tvätt bland grannarna ikväll om du ska ha nåt att göra under matchen, va!?
Kommentera

Mats Edström: Lyckas han med samma stunt som jag gjorde igår så är det inga problem, jag lyckades få in maskinen i någon form av evighetsloop. 3h tog det att få klar själva tvättningen, men oj vad rent det blev!
Kommentera

Mats Edström: Den enda av dessa matcher som man kommer missa och inte kunna göra inlägg om hur rättvist / orättvist resultatet var. Om man nu inte får räkna webradion till Live, PPV eller se inspelning i efterhand som bör vara godkända för att kommentera matchen. Får väl hoppas på att webradionissarna är så ruskigt neutrala och duktiga på sin sak att jag vågar bygga mina teser på vad de säger.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag lovar att lämna en opartisk och objektiv rapport ikväll/natt/morgon bitti från "my point of wiew", sek C, rad 4, plats 7! ;-)
Kommentera

Mats Edström: Låter perfekt. Vet inte riktigt varför men det känns som om man kommer bli lite ensammen framför datorn ikväll. Man får prata lite med sig själv då. Synd bara att datorn som ligger utanför vårt nätverk har för kass prestanda och uppkoppling för att man skall kunna köpa in matchen.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag kommer nog se matchen på TV OCH ha datorn redo för att skriva inlägg.
Kommentera

Mats Edström: Nej, nej, nej. Här blir inget tvättande UNDER matchen, är du tokig människa! Jag kör en förebyggande tvätt nu och hoppas på att det räcker. Eller hoppas, jag VET att det räcker. 60 grader och fullt ös.
Kommentera

Poffa: Kungen. Då får man ju lite info från modoiter i alla fall.
Kanske rakt så att du kan köra den till en dvd så man kan se matchen vid 22:30?
Kommentera

Hawerchuk: Såklart jag är...tokig, alltså. annars skulle man väl inte tillbringa större delen av sina vakna tid här inne, eller hur!?

Ja, ja...bara vi vinner och det blir rent så spelar det ingen större roll hur det sker. I trust in you, partner!
Kommentera

MorganaLefaey: Tyvärr, jag kommer inte vara hemma och se den.
Kommentera

« · 847782 · »