1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506629 inlägg · 4103 ämnen

Slaget om Västernorrland, del II, 20070308

« · 850404 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del II, 20070308
Gidde: Rolig sanningsenlig film. Den här alltså: www.grapheine.com/bombaytv/ind ... d7c6b94a317f4d7
Kommentera

MorganaLefaey: Det där var ju jävligt kul, mer sånt!
Kommentera

MorganaLefaey: Matchtröja på och en Dr Dryels i presumptivt syfte så är man redo för match.

Mot Valvet!
Kommentera

MorganaLefaey: Tack det var bra skrivet.Mitt inlägg var inte riktat mot bara dig man blir lite trött av allt snack bara.Självklart så ska vi diskutera senaste matchen. men det blir tjatigt om man bara fokuserar på en händelse.Javisst må det bästa laget vinna och det blir det lag som håller sig på isen.
Kommentera

Wayne Gresky: Vi fortsätter på Eon tror jag. Här kommer ett ruskigt lågt och halvtaskigt försök på roligheter.

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=2ef2d37fcd0a327188d2b48fe07ea9ea
Kommentera

fighter: Äh jag bara drygar mig gällande den nya matchen och zackes skada, med lite information jag fått från Timråfolk. Jag såg inte ens situationen så jag kan inte uttala mig utan i det här fallet så var faktiskt det intressanta att halsen inte är ovanför axlarna och då behöver inte ljumsken vara där den sitter.

Självklart är det fokusering på den nya matchen som går ikväll som gäller och vi lär säkert få nya saker att dryga oss mot varandra i din vilket jag ser fram emot. Må det bästa laget vinna.
Kommentera

MorganaLefaey: Lägg ner nu.Den matchen är historia domaren har dömt och lär inte ändra sig nu.Rätt eller fel vem vet?men nu går vi vidare och koncentrerar oss på kvällens match.
Kommentera

Dags att packa ihop.
Kommentera

qwertas:

Toppen!
Jag gillar bloggar :)
Kommentera

Gidde: Efter pratet i går på timrås gästbok så visade det sig ju att halsen inte var över axlarna då man inte skulle bli utvisad för hög klubba om man råkade få klubban där även om det var oavsiktligt och man är ansvarig för sin klubba. Så varför kan inte ljumsken vara på upper body om halsen är nedanför axlarna?
Kommentera

Wayne Gresky: hahaha! Otroligt bra. Fick man verkligen ta levande bilder i arenan?
Kommentera

För er som är intresserad startar/återstartar vi upp bloggen igen nu under slutspelet.

modohockey-slutspel.blogspot.com/
Kommentera

Paddan:

Jag tycker Expressen har haft stora problem med sin sida sista dagarna, så det kanske är något sådant som spökar fortfarande?
Kommentera

Wayne Gresky: Hmm, ska man döma av Expressens hemsida, och förmoda att den är så gott som identisk med pappersupplagan, så har man alltså inte en endaste liten artikel om de fyra kvartsfinalerna i dagens tidning. Eller så har man, hemska tanke, inte uppdaterat hemsidan med dagens artiklar.
Kommentera

Wayne Gresky:

Hehe!

Well done!
Kommentera

Paddan: Och här är mitt lilla försök, som egentligen passar bättre på lördag:

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&l=uk&code=f8cdb08366e8973e3cf0b09d1347fd9f
Kommentera

MOT VALVET! *poff*
Kommentera

Gidde: Det såg i varje fall ut som att Zacke fick någon typ av sträckning i ljumsktrakten i matchen mot Mora.
Kommentera

shinzawai: Nu vet jag hur Enströmarna kunnat bli så bra. Givetvis hård skolning av lärare med gedigen kunskap.

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&l=uk&code=d9a68eb0af84c248cee07dc4f36b81d8
Kommentera

Sitter ljumsken 'Upper-body' ?

Angående Zackes skada alltså...
Fick för mig att det var där han gick sönder mot Mora...
Kommentera

Mixery: Hihihi!! :)
Kommentera

shinzawai:

Lysande alster!!! :)
Kommentera

shinzawai: Börjar faktiskt känna lite sug efter att åka ner. Tyvärr har jag sug efter något annat också och jag vet inte om hon tycker det är rätt att jag sticker iväg när man skall ha middag med några andra och se på matchen. Men man kanske lyckas lura iväg alla.
Kommentera

MorganaLefaey: Klart du ska ner. Det är fler HS-nirrdar som ska ner också. Jag, Alfred, Paddan mf kommer ju att åka ner, du vill väl inte känna dig utanför?
Kommentera

Paddan: Helt otroligt att man inte lyckas fylla upp en resa för 150 pers. Nästan så att man måste göra slag i saken och försöka få ihop några oldtimers och åka ner.
Kommentera

Hoppas ni har laddat med halstabletter de kommer bli en grym match på lektarna! själv så vet ja vilka som går som vinnare ifrån den matchen utan att sticka ut näsan ;)
Kommentera

MorganaLefaey: ...och apropå de där extra biljetterna så fattas det fortfarande 27 bokningar för att man ska ha bokat upp alla de där 150 platserna på bortastå som man har rätt att få.
Kommentera

Poffa: Där ser man. Var ju bra att få det verifierat att det är samma som gäller för alla. Kom bara på att jag inte kommenterat den där artikeln. Men då var de lite fel ute då de säger att de blivit lovad fler platser alltså.
Kommentera

MorganaLefaey: Själv ser jag inga problem med att motståndarna inte vill lämna fler biljetter än de 150 som de är skyldiga att lämna, särskilt med tanke på att bara 20 biljetter bokades upp till första matchen. Hemmalagen vill givetvis gynna sin egen publik så långt det är möjligt.
Kommentera

MorganaLefaey: Det är sagt från alla klubbar att man släpper 150 platser till bortaklacken. Så alla gör det, det är inget som Timrå hittat på för att minska tillgången för oss MODOiter.
Kommentera

Paddan: Undra hur många bortastå som sålts. Snackades väl tidigare om att Timrå bara släppt 150st till bortastå (informationen genom någon artikel som någon länkade till). Om så är fallet så hoppas jag att man har svarat med samma mynt. Eller ja man kanske skulle kunna släppa 180 då man har lite större arena så det blir likvärdigt procentuellt.
Kommentera

shinzawai: Fortfarande några biljetter kvar, men det borde väl kunna bli 7.600 åskådare i Swedbank Arena ikväll.
Kommentera

Lumber Jack: Jag tyckte att det såg fint ut. :(
Kommentera

shinzawai: Hög nivå, pyttsan. BÅDE blankrad och indrag, rent regelvidrigt! ;-)

Försökte hitt den klassika löddriga MTV-versionen av samma låt, men hittade bara en kort pissig version. Det finns fan ingenting på Youtube.
Kommentera

MixMasterMike: Hög nivå på inlägget, heder.

I övrigt så tar jag ton till LL Cool J; "I'm gonna knock you out!".

www.youtube.com/watch?v=Nj7LtsENXWg
Kommentera

kärran: Bah! Vi ska vissla sönder Vimmelkant, om han gör bort sig. Det är publikens styrka och det kommer gynna oss. Visst, första visselkonserten kan han nog stå emot och "spela tuff", men konsert två, tre och fyra kommer få Vimeseborg att börja använda vuxenblöjor.
Kommentera

Hoppas vi kan klå er igen i er hemmaborg ;-)

Är dock pinsamt medveten om 8-1 vinsten under grundserien....

Skall bli oerhört inspirerande att komma till er arena och bevittna ännu en batalj mellan Västernorrlands stoltheter. Hur många hockeysupportrar i Sverige skulle inte vilja uppleva en kvartsfinals-derby-serie.... Nu njuter vi oavsett vilka man håller på.

För tillfället så riktas allas hockeyblickar mot oss och troligen är de flesta en aning avundsjuka åxå eftersom vi supportrar faktiskt har möjlighet att se alla kvartarna live om man vill utan att behöva resa speciellt långt...

Det enda som är tråkigt tycker jag är att ett av lagen faktiskt måste slås ut - tyvärr..

Må bästa lag vinna - tror & hoppas på TIK ;-)
Kommentera

kärran: Timråspelarna som gav sig på Krizan sist fick ju rätt bra med smörj, bra det.
Kommentera

Jag förväntar mig att man kan märka av att det är slutspel i kväll, klacken och även övriga i arenan (som håller på MODO) bör redan vid uppvärmningen jubla när killarna kommer in på isen för att värma upp. Är lite rädd att TIK-gänget ligger före där. Så skall det inte vara i en hemmamatch.

När det gäller domaren som är den samme som i förra matchen, så vinner vi inget i Ö-vik på att bua åt honom, han blir nog bara tjurigare och skall visa vem som bestämmer.
Spelarna får inte heller vara för kinkiga och reta upp sig på "skitsnack", slå dövörat till och tänk hockey, mål och vinst i stället.

Ta bort de som försöker sabbotera för Krizan, han MÅSTE få göra sitt jobb och inte behöva freda sig för fega TIK-spelare.
Kommentera

Hahl Bundy: Vaddå, älskar jag Timrå?
Kommentera

Hahl Bundy: Brunfot!
Kommentera

Mats Edström: Ha ha! Tyvärr, jag går på kanel. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Vad har vi sagt om att röka morötter!?!?
Kommentera

shinzawai: Look who´s talking!
Kommentera

« · 850404 · »