1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506498 inlägg · 4103 ämnen

Slaget om Västernorrland, del II, 20070308

« · 851253 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del II, 20070308
Poffa:

Du förstår nog vad jag menar, eller tycker du verkligen att PP varit bra?
Det är fortfarande alldeles för stillastående och statiskt, samt för lite skott.

20%, har verkligen MoDo bara haft 10 st PP hittills, det känns förunderligt lite.
Kommentera

Poffa: Äh, allt under 100% är ju värdelöst
Kommentera

Poffa: Bakpularen Styf är förmodligen den mest patetiske spelaren i hela elitserien. Maken till ryggradslös fjant har nog aldrig skådats på en elitserierink. Det blir emellan varven underhållande, på gränsen till lyteskomik.
Kommentera

shinzawai: Det är din tolkning. Han blir matchavgörande men det är inte där vi förlorar matchen. Vilket jag också skriver.
Hoppas du förstår vad jag menar...
Kommentera

Tycho: Intressant att höra dig skylla förlusten på domaren i er bok..
Kommentera

Gidde: Vi lär träffa första bästa timråspelares benskydd så att de kontrar in ett mål, men vafan...Morrison borde stå mer framför mål, de kommer ju inte åt honom.
Kommentera

Gidde: Ja visst har Backe returer som är ca 1-2 dm för långa... Det här leker ni hem lätt... :)
Kommentera

Gidde: Vad är det för fel på 20% i PP-statistik hittills i slutspelet? Enbart slagna av Färjestad och Linköping.
Kommentera

Wayne Gresky:

Japp, håller med.
Han såg inte alls helt stabil ut, många returer som åkte hit och dit, men tyvärr inga MoDo-spelare som var på rätt plats.

Mera skott på mål, speciellt i PP, och minst 1, helst 2 spelare som stör och tar hand om returer.

Jag menar, kan det bli så mycket sämre om dom provar den taktiken istället??
Kommentera

Paddan:

Japp, håller med!
5-3 har varit bedrövligt!

Nä, mera skott och hugg på returer.
Exakt som Kuuselas mål igår :)
Kommentera

Gidde: Det känns ju som att man fortfarande, efter femtielva år, tror att man måste ta ner hastigheten i passningsspel och förflyttningar under ett PP till ett minimum för att på så sätt lura motståndarna. Fast, det är klart, har man ett passningsspel där pucken lika gärna kan hamna på bladet som fem meter ifrån till och med i makligt tempo så aktar man sig väl för att passa pucken över huvudtaget.

Har vi förresten gjort något mål överhuvudtaget i spel 5 mot 3 denna säsong? Där känns det som att man, om möjligt, blir ännu mer övermodiga och nonchalanta och slarvar å det grövsta.
Kommentera

Vet inte hur många av er som såg det, men innan tekningen med 17 (?) sekunder kvar av matchen igår så åkte Sundström förbi Magnus Nilsson (som satt i utvisningsbåset) och gjorde en gest som såg ut ungefär som "Tack för hjälpen".

Det och Svartvadets hånflin rätt in i feg-Styfs ansikte är två höjdare.

På tal om feg-Styf. Undra om han törs komma hem till Övik i sommar, efter vad han sagt om sina barndomskamrater?
Kommentera

Gidde: Jag skulle gärna se att vi satte mer press på Backlund, han strör verkligen puckarna omkring sig. Ett PP med skott och retur skulle funka alldeles utmärkt. Hoppas att killarna inser det.
Kommentera

Lumber Jack:

Jopp, men MoDo spelade inte bra i andra perioden likt förbenat.

Trots 2 PP-mål så var ju inte PP-spelet direkt bra heller, speciellt inte i andra perioden. Tycker det såg mycket bättre ut match 1, trots att det inte blev något PP-mål den gången.

Hedmans mål var ju iofs frukten av ett långt PP men det var inte många långa pass, som fick Timrå att förflytta sig i zonen. Ja, förutom det sista passet som betydde att Hedman fick göra mål förstås ;-)

Men mera sånt, inte en massa duttande och statiskt PP.
Kommentera

Gidde: Timrå tvingas till att kliva upp i andra, det är den stora anledningen till matchens scenförändring.
Kommentera

Paddan:

Håller med om spelet.
Dom började ju finfint, men i andra perioden blev det sämre och sämre.
Alla PP gjorde ändå att vi kom undan den perioden med 0-1 bara, det kunde varit klart värre annars.

I tredje kunde det ju gått lite hur som helst, vi får glädjas åt segern känns det som.

I morgon måste dom upp minst en nivå, speciellt i försvarsspelet som var mycket virrigt som sagt. Svarten tog ju minst 3-4 konstiga beslut som alla höll på att sluta i katastrof, det känns inte alls likt honom!

Nä, jag tror och hoppas på vinst imorgon, för det finns så mycket mer i detta laget att ta av.

Forza MoDo!
Kommentera

Lumber Jack:
Vad ska man då tycka om gårdagens match? I första perioden visar man upp ett ganska bra spel och en hög intensitet, men ju längre matchen lider desto tröttare ser man ut. Det verkar som att det inte var bra att överge Duracellbatterierna och övergå till Euroshopper.

Det är också väldigt länge sedan jag sett ett så tamt, viljelöst och allmänt förvirrat försvarsspel. Det verkade som att man helt glömt bort hur man spelar försvarsspel, särskilt med tanke på att man i E-On Arena gör en av de bättre insatserna denna säsong.

Domarnivån: 3... eller 2... eller 4... eller 1... eller 5, så svårt att hänga med i alla de olika nivåer som Vinnerborg höll under matchen. Märkligt nog verkar det som att Årets Svensk har ersatts av det inom domarkåren nya begreppet "proffsdomare"
Kommentera

Dalan: Absolut ingen aning.
Kommentera

Wayne Gresky: Ahaa. Blir det något stort eller? Varifrån är det beställt?
Kommentera

Dalan: Leveransproblem, det ska tydligen gå av stapeln på måndag istället.
Kommentera

Jag blev riktigt besviken att det inte var något tifo igår... Varför?

Bra match, dålig domare, och tyvärr måste jag erkänna att modoliderna var bättre, men det satt skönt med 2-2 inför sista, då fanns det lite hopp, men sen kunde Timrå inte slå en passning rätt ens så då var det kört.

Magnus Nilsson var väl inte den klyftigaste på isen heller direkt.
Kommentera

tungt nu..men vi tar er på fredag i E.on!välkommen...
Kommentera

Mats Edström:

Han sa....jag har brett mellan ögonen och ser konstig ut...
Kommentera

Wayne Gresky: Var inte orolig. Nog för att jag är otroligt rik men jag ska inte köpa upp alla stränginstrumenten från er i Ångermanland.
Kommentera

Hyfsat jämnt i målvaktsmatchen.

Målvakt Skott GAA Räddningar SVS%
Backlund 52 4 2,00 48 92,31
Krizan 52 4 2,01 48 92,31
Kommentera

MorganaLefaey: Jag tror han sa:

"Har ni sett min apa
min lilla söta apa
har ni sett herr Nilsson
ja han heter faktiskt så"
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, och ni gör roliga filmer!
Kommentera

Wayne Gresky: fast jag tycker att domaren var OK, fy fan vilken anarkistisk åsikt! (men seriöst, vilka domare kan vi hoppas på?) Kul...(nja!) är också er hemmapublik, dom vill ju ha utvisning fyra gånger i minuten...starkt av herr Vimmelkant att stå emot! Och som sagt, grattis! Det blir en kul kvart!
Kommentera

65selander: Ur denna kameravinkel kan man urskillja vad dom sa till varandra
Kommentera

Paddan: Han sjöng nog på Pat Benatars gamla slagdänga
Kommentera

Mats Edström: Jej er en liten kylling som heter Gullefjun
Kommentera

Poffa: Sorry, jag var otydlig men strax innan Nilsson tvättade visiret med onödig kraft på Skröder.
Kommentera

Mats Edström: "Jeg tror ikke jeg liker dette"
Kommentera

Poffa: När nilsson tog och slog till han efter avblåsningen för hans utvisning. Skröder sa ju någonting och sedan brann det.
Kommentera

Mats Edström: När? Till vem? Och var?
Kommentera

Är det någon som har en susning vad Skröder sa?

Kommentera

Gidde: Ja, haha. Nja, inte riktigt en kändis av din kaliber var det. ;)
Kommentera

Hawerchuk:

Mig?!

:)
Kommentera

MorganaLefaey: För att stävja. Så inte tisdagens matchstraffsoreda skulle upprepas.
Kommentera

För ni som såg matchen på TV, är det någon som har koll på vem det var dom filmade en gång i första och en i tredje uppe på läktaren? Jag kände igen honom som sjutton men kunde inte placera ansiktet.
Kommentera

scim: Vill även lägga till att linjemannen/männen hade det ruskigt jobbigt i dag. Då en av dem till och med sparkar ut en puck i PP för modo och sedan stoppar ett uppspel i samma PP. Jag menar just i det powerplayet så rensade han mer än Timråkillarna.
Nu verkade han dock inse sina misstag och åkte ivägen för en timråit i sista perioden för att jämna ut det lite. :)
Kommentera

Frisco:

Skönt att se att Masken har lite koll på hockeyn i alla fall:

" Modo–Timrå
Den tuffaste matchserien av dom alla.
Utvisningarna haglar och det är mycket känslor när LILLEBROR Timrå vill visa vilka som är bäst i Norrland."
Kommentera

scim: Kan inte annat än hålla med. Det är en utvisning som jag inte alls förstår. Sedan hänger jag inte med på de 2 10orna som delades ut. I en seriematch hade det inte varit någon utvisning alls.
Kommentera

scim: Åt båda håll..
Kommentera

Ja, jag kommer iallafall vara sur och inte grattulera. Kanske imorgon, vi får se. Höres!
Nu kryper jag tillbaka.

Kommentera

Dream Team: Fy sjutton vad jobbigt det var att vandra upp till centrala staden och sätta sig i bilen och köra hem. Och då var man ändå glad över resultatet men benen hade fått någon form av nervositet adrenalin överdosering och varje steg kändes som efter en 1mila vandring.

Trevlig match med missar och fart från båda hållen. Tur man inte behöver gå så långt på lördag efter matchen då bilen står just utanför knuten.
Kommentera

scim: Kan bara hålla med.
Kommentera

« · 851253 · »