1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507064 inlägg · 4104 ämnen

Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312

« · 854213 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
MorganaLefaey:

Mellan min och hans plats skiljer det nog lite mer än så. Känns som att du är den stora förloraren där... ;)
Kommentera

knaskamilla: Hoppsan, det neggas...
Kommentera

knaskamilla: Vadå spara tid, sälj hunden och sparkaut killen. Sedan flyttar du ensamen upp i en trädtopp. Snacka om att ha mycket tid..
Kommentera

scim:

Det låter osannolikt.
Kommentera

knaskamilla: Annars hade du kunnat göra som scimpan och köpa en c-rankad plats och få vip status för samma pris som vi betalar för våra serieplatser. Den lille filuren. Hur mycket skiljer det.... 30 cm.
Kommentera

bisterfinnen: Avgå Nordstrand! Mitt förtroende är helt bortblåst. Killen måste vara helt blind och omdömeslös! 2 till Viklund, inga misstag???
Kommentera

knaskamilla:

Bättre att spendera pengarna på systembolaget, så de kommer till någon nytta.
Kommentera

Poffa:

Men sluta nu, jag övar mig i positivt tänkande! Egentligen borde man aldrig gå på hockey. Då skulle man spara pengar. Och tid. Och bekymmer.
Kommentera

Dream Team: Eller från tiden när ni var ett lag?
Kommentera

knaskamilla: "det blir billigare ju snabbare vi åker ur. Åker vi ur i kvarten ska jag ägna lite tid åt att vara nöjd med att jag inte köpte VIP-kort."

Varför struntar du inte i att gå i slutspelet helt?
Kommentera

Wayne Gresky: Äh, Mats har det säkert gott där i bussen. Vem vet, kanske man sitter och drar gamla skrönor tillsammans från när det begav sig, med de riktiga derbymatcherna mot Sundsvall Hockey - Mats förstalag.
Kommentera

bisterfinnen: Första målet var hans fel. Han klantade konstant till det bakom eget mål vilket gjorde att Timrå fick press. Det var han som strulade till det när vi hade press i tredje så att Timrå kom ur greppet. Gång på gång klagade Putte (så gring han är!) över modos slarviga backar och varje gång var det Viklund. Varför får vi inte se Hedman Jr? Han kan omöjligt vara sämre!
Kommentera

RTS: En skada är ingen skada, åtta skador är en trend.
Kommentera

Wayne Gresky:

Själv tänker jag såhär: det blir billigare ju snabbare vi åker ur. Åker vi ur i kvarten ska jag ägna lite tid åt att vara nöjd med att jag inte köpte VIP-kort.

Fast det vore iofs roligare om vi tar oss vidare till semi, men jag tror inte vi klarar det.
Kommentera

Wayne Gresky: Han har väl gjort som Timrå, Fel i upplägget.! Eftersom han är skadad, fråga Numo och Poffa, dom har svaren på alla skador.
Dock tråkigt han blev skadad, ljumskskador är svårläkt. Denna matchserie skall avgöras med bästa lag.
Oavsett hur det går så är jag stolt över hockeyn vi pressenterar för övriga sverige just nu.
Kommentera

MorganaLefaey: Som vanligt så vet vi att MoDo alltid är som sämst efter en skön seger. Det jag kan glädja mig åt är väl att jag fick lov att se eländet på tv eftersom jag inte hade tid att se matchen live.

Skicka en tanke till stackars Mats Edström som åker buss hem med TIK-klacken nu. :)
Kommentera

Wayne Gresky: Viklund måste ha varit sämst på banan. Tror nog man skulle kunna dubbla med Enström istället. Tror inte viklund tog något rätt beslut idag.
Kommentera

Wayne Gresky:

Skönt med lite medhåll. Vissa tycker att jag bara har Viklund som hackkyckling, men han gör mycket dumt på isen...

1. Är man back ska fokus vara på FÖRSVARSSPELET!

2. Gör man en offensiv utflykt ser man till att inte göra det mer än att man klarar av att ha fokus på FÖRSVARSSPELET!

3. Schabblar man bort pucken vid en offensiv utflykt ser man till att kämpa JÄRNET för att kunna hjälpa till i FÖRSVARSSPELET!
Kommentera

knaskamilla: Nja jag hade ju lite problem där med ekvationen öl och periodlängd de 2 första. Men fick ju se slutet av dem på tv. I tredje så lyckades man fixa det hela men då var man ju tvingad till ett besök med cementa när matchen var slut. Kändes som om det skulle bli vinst idag, men då Morrison är borta, sundström och skröder under isen och timrå får handikap så kan man inte annat än att säga ok, det blev inte vinst idag. Nu är pressen tillbaka på modo och man får väl hoppas på vinst i nästa match. Måste också säga att det är ganska imponerande att det enbart varit uddamålsvinster i den här serien som tydligen kommer kunna sluta hur som hellst.
Kommentera

bisterfinnen: Ser mörkt ut för J20, de lär ju tappa Molinder nu...
Kommentera

Springsteen:

Det är fult att vrida om sådär våldsamt när knivseggen sitter i hjärtat. Ajabaja!
Kommentera

trist att grabbarna surrade om sm-guld för matchen!! men de straffade sig direkt... försten till 4...fast vissa kanske har svårt att räkna
Kommentera

scim: Nä, jag har nog aldrig sett Viklund så här usel, han hade inte ett enda rätt på hela matchen. Han hade väldigt många fel...
Kommentera

Wayne Gresky: Han viste inte hur rätt han hade ............
Kommentera

Wayne Gresky:

Det var en jämn kamp som bara kunde avgöras med målfoto, jag har inte sett målfotot.
Kommentera

scim: Han var usel, men Viklund var sämre!
Kommentera

MorganaLefaey:

Menar du att du hann se något av matchen?
Kommentera

Springsteen: Nja han hade ju problem med ljumskarna redan i grundserien om du minns. Bland annat då Anrell gick ut och sa att MoDo var osportsliga fuskare.
Kommentera

Timrå vinner helt rättvist, men målen kommer i den period Modo faktiskt var bättre. Sedan reducerade Modo när man var som sämst. Sämst på plan var tveklöst Sjöberg, även om det var Modo som vann mest på det idag.

Bara att bryta ihop och...
Kommentera

Wayne Gresky: Dax att gå och gömma sig nu morrison !!!!Hahahaha
Kommentera

Jonas_: Faktiskt så svider det inte speciellt mycket. Modo började med en enorm fart men glömde helt bort försvarsspelet och efter timrås 0-2 mål så tycker jag timrå tog över och helt plötsligt så var det modó´s tur att få ett oförtjänt mål. Att man sedan vann ungefär 25% av tekningarna gjorde det inte lättare att skapa tryck i anfallszonen. Tyvärr blir man dock besviken om det är som frisco sa att linjemannen pekade på puck över sarg men domaren fegade. Tror dock inte det spelat någon roll.
Kommentera

Jonas_: Njä, inte så farligt faktiskt. Det var mer frustrerande, men innan man ens få upp hoppet så var man inställd på förlust. Det som känns lite tungt är väl om Morrison blir borta länge. Sen är det ju frustrerande att vi har den där sopan Viklund på isen. jag hoppas verkligen att ni värvar honom.
Kommentera

Springsteen: nja modo gjorde faktiskt ingen bra match.... timrå va mera taggade å vann på första perioden å backlunds stabila spel..sen hade timrå turen på sin sida idag.. å de brukr vara sånt som avgör =)
Kommentera

MorganaLefaey: Eftersom budgeten för reprismaskinen bara verkade täcka målen så vet jag faktiskt inte. De visade inga intressanta situationer alls. Klart frustrerande!
Kommentera

MorganaLefaey: Linjedomaren visar på Puck över sarg men Sjöberg fegade.
Kommentera

Dream Team: Bergsklättrare Sjöberg. Mount Everest bestigs ibland och nästa gång simmar han...
Kommentera

MorganaLefaey: Jag säger som Harald: jag såg inte. Och ingen repris fick man se.
Kommentera

bisterfinnen: Tycker modo gjorde en jättebra match man får ju tänka på vilka dom möter !!!!
Kommentera

MorganaLefaey: dom visade ingen repris på de... svårt att se från kameravinkeln..
Kommentera

Wayne Gresky: Någon som såg matchen på tv och kan säga varför sista pucken över sarg inte blev någon utvisning? Från mitt håll såg det ut som solklart. Men med lite öl i kroppen så vågar man inte säga så mycket med risken att ha missat något solklart.
Kommentera

MorganaLefaey: hahaha bra där =)
Kommentera

Dream Team: Nä, det var samma spelares fel som vanligt, Viklund!
Annars inte mycket att säga om att Timrå vann. Timrå var bra och MoDo dåliga. Sen kunde det slunkit in någon puck bakom Backlund för att ni backade, men det kändes som det inte var vår dag. Morrison skadad och Skröder ur slag. Ljusglimten är väl att Döme, Blatny och Horava ser ut att vara lite på gång iaf.
Kommentera

En snabb sammanfattning av matchen från min sida. 0-1 så orättvist. 0-2 så orättvist. 1-2 så orättvist. Rätt lag vann.
Tjing tjing.

Kommentera

Aaaarghh!

Vi var DÅLIGA idag. Såg ut som att lördagsmatchen satt i benen och i skallen. Timrå var riktigt heta i början och avgjorde matchen i första perren.

Starkt ändå att göra en forcering och ack vad nära det var att vi återigen skulle få en gastkramande sudden. Även om vi inte riktigt var värda det.

Grattis till segern lillasyster... Ny match på onsdag. Då ska ni få se på grejer...
Kommentera

Dream Team: nej de säger jag inte...tyckte han va ganska bra..alla dommare kan missa en del klara utvisnigar å tvärtom.. nä backlund va bra sammtidigt som puckarna studsade timrås väg i dag..så e de ofta i slutspelet..
Kommentera

Berka: Ni fick nog era lägen av Sjöberg att kvittera den här matchen. Så det var knappast domarens fel att ni förlorade.
Kommentera

evert_38: han bor nog i timrå..
Kommentera

man undrar ju om sjöber bor i ö-vik ?
Kommentera

Berka: Ja, hjärtat mår kanske inte så bra av det här...
Kommentera

« · 854213 · »