1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507056 inlägg · 4104 ämnen

Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312

« · 854368 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky: Kul för er med! Delad glädje, dubbel glädje!
Kommentera

Ses i övermorgon då, favoritsyrran!
Kommentera

Dream Team:

Jaså?!

Räknas sådana också.
Ja, då blir det nog säckvis som sagt...
Kommentera

Dream Team: Såna har vi säckvis med.
Kommentera

Gidde: Två tror jag, på juniorsidan.
Kommentera

orion: MoDo har säkert redan gett upp. Precis som Timråspelarna hade gjort.
Kommentera

Dream Team:

Japp, ett stycket.

Hur många har ni?
Kommentera

Frisco: Surt att förlora mot lillasyster, men man behöver väl inte förlora själsförmögenheterna för den skull! Kämpa MoDo!
Kommentera

Lumber Jack: ?
Kommentera

En konspirationsteori kan man allt bjuda på. Jag är övertygad om att detta är en uppgörelse mellan lagen så att serien går till sju matcher och båda lagen därmed får en slant extra i kassan jämfört med om man bara spelat fyra matcher.
Kommentera

Jag tycker att modo var jätte bra. Har aldrig sett en sån lagmaskin jobba så hårt. Hoppas att de orkar med en till sån match på onsdag.
Kommentera

Wayne Gresky:

Viklund, många misstag.

Själv tycker jag Steen gjorde en klart godkänd insats, en av de få som verkligen kämpade idag...
Kommentera

Lumber Jack: NU vet jag, vad det var Sjöberg och Horava skrattade så gott åt i sista perren! Nr 3, nästan ganska mycket exakt.
Kommentera

orion: Va? Har du ingen uppdateraknapp på din dator?
Kommentera

2-2 är väl egentligen rätt logiskt. Som jag kan se det har Timrå varit rappare i skridskoåkningen i tre matcher. Det är bara i lördagsmatchen som MoDo har haft mer energi.

Det som talar för MoDo är att de förmodligen är skickligare hockeyspelare, samt att vi har fler hemmamatcher. Det finns mer talang i MoDo.

Det som talar för Timrå är att laget ser ut att vara bättre tränat, alternativt att laget har prickat formen mer exakt.

Det kan också vara så att Timrå lyckas spela på toppen av sin förmåga, medan MoDo inte förmår pressa sig tillräckligt. Timrå går på sitt max, medan MoDo rent teoretiskt har mer att ge.

En negativ tendens är att Susse börjar få soppatorsk. Han ser helt stum ut. Lägg därtill ömmande Morrisonljumskar. Jag tycker Harald matchar Susse alldeles för hårt, han borde kunna se att Susse stumnar.

En positiv tendens är att Kuuslela snart kommer att hänga några direktskott i PP. Det var bara otur att han inte gjorde det idag. Fast det är klart, Backlund var bra. Sen tycker jag Steen ser pigg ut, han har driv i skridskoåkningen samtidigt han har brister i defensiven. Wikegård lastade Steen för 0-1.

Ytterligare en faktor som många gånger har varit avgörande i viktiga matcher är hur pass bara man är på att undvika fokusering på domaren. Det är inte acceptabelt att fokusera på domarn när man jagar kvittering. Det är idiotiskt! Det är primitivt. Det är fattigt och orutinerat. Oavsett vad man sysslar med är det helt bortkastat att fokusera på sånt man inte kan förändra. Primitivt sa jag.

Nåja, nu står det 2-2 i matcher och vi har två hemma medan Timrå har en hemma. Detta borde vara till vår fördel. Jag sa 50/50 tidigare. Jag ändrar det till 60/40 i MoDofavör.
Kommentera

Lumber Jack: Bannern rakt ovanför ditt inlägg visar hur Backlund skiter en puck i mål, vad mer begär du?
Kommentera

Wayne Gresky:

Enda positiva för Mats är att han är jävligt snygg just nu, där han sitter på bussen.

Träffade en stolt kille i en nyinköpt MoDo-tröja :)

Men sällskapet kunde förstås kanske varit bättre just nu...
Kommentera

Fan, vi spelar dåligt och har inget flyt. När ska vi få ett skitmål? Orättvist.
Kommentera

Wayne Gresky: Och är man med i ett salsaband, som jag är, blir kvällens facit: Jag har sett MoDo:s mål men inte Timrås, för då var jag inte hemma! Ändå stolt och glad och nöjd med att matchserien fortsätter, från oavgjort, liksom!
Kommentera

Dream Team: Jo jag vet. Man får se till att plocka de allra billigaste poängerna en kväll som denna.
Kommentera

scim:

Jag tycker att Backlund borde ha släppt in fler puckar. Då hade vi haft större chans att vinna. Så det så.
Kommentera

orion: Det som imponerade på mig var Timrås disciplinerade spel. Vi bjöd på mer än vad ni gjorde och det vann ni på.
Kommentera

orion: Han är säkert jätteimpad av Timrås backar. Det är jag!

...eller inte.
Kommentera

orion:

Tjenixen, inte för fem öre.
Kommentera

Wayne Gresky: Vi möttes under en stor del av -90-talet med, men där var det ju någon allt annat än lyckad sammanslagning, som du mycket riktigt nämnde, som gjorde att vi inte gjorde det under några säsonger.
Kommentera

scim: Tjabba! Du är inte imponerad av Backlund...är du imponerad av MoDo:s anfall?
Kommentera

Martin S: Hmm, recenserar han favoritupplaga av Real World-serien. Eller talar han om att han saknar Vanessa Warwick?
Kommentera

Wayne Gresky: Nej, från det glada -80-talet, när vi möttes i ett antal glödheta derbymatcher. Detta enbart sett till den stämning som rådde mellan lagen olch klackarna, för hockeymässigt var det inte lika väl beställt, och jag vill på alla sätt betona att jag inte på några vis säger att jag längtar tillbaka. No way.

Det skiljer ju knappt två mil mellan Timrå och Sundsvall, och att Sundsvall varit lika mycket lillebror som vi varit tidigare i jämförelse med er, innan vi nu gick upp, det kan nog Mats stryka under på.
Kommentera

Timmy på MTV, och nej han pratar inte bullrecept.
Kommentera

MorganaLefaey:

Instämmer, kan inte säga att jag var nämnvärt imponerad av Backlund idag, han sprider ju returer omkring sig och det enda målet Modo gjorde var ju en riktig tavla.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag tycker att det känns som att vi aldrig någonsin har någon av våra spelare bra placerade när vi får returer. Vad ska vi då ha returerna till?
Kommentera

Wayne Gresky: Han var verkligen ett bollplank ett tag där, men så länge timrå har full koll på modoiterna som (ska) vara där så spelar det ingen roll.
Kommentera

knaskamilla: Går man bara nära Backlund så sprider han ju returer omkring sig, idag var det ingen som gjorde det jobbet.
Kommentera

AM:

We will never know...
Kommentera

knaskamilla: Vad säger Per om det då tror du?
Kommentera

Salle:

Det känns som att de borde vara lite mer förberedda då i alla fall, såtillvida de inte är helt slutkörda. Sen tycker jag att Backlund kan vara juste och släppa till lite mer i nästa match.
Kommentera

Wayne Gresky: groin är väl ljumske?
Kommentera

Martin S: Groin sa de på tv.
Kommentera

Hälge: Tycker det verkade som att MoDo var det laget som mattades mest av matchen i lördags, eller så hade man räknat med att Timrå skulle bli ett väldigt lätt byte när Warg inte kunde vara med. Samtidigt som Timrå var tända upp över öronen i matchinledningen så tycker jag det såg ut som att MoDo egentligen inte ville bjuda upp till spel. Fast TIKbiff såg betydligt nöjdare ut idag, än efter 17 sekunder i förlängningen i lördags... av förståeliga skäl
Kommentera

Martin S: "foten i kläm", typ?
Kommentera

scim: Eller göra som jag gjorde idag. med lite flyt så har mina 4a bärs i baren betalt en timlön till den med sämst lön i modo denna säsong. Mer sådant och man gör en god gärning samtidigt som man blir full och.... ja i detta fall då lite olycklig.
Kommentera

Sundström sviter av en magsjuka förresten och det var därför som han var blek. Morrisons status har jag ingen aning om, gissar på "lower body injury".
Kommentera

AM:

Ska jag bo i en trädtopp kan han väl få behålla lägenheten...? Jag tror att man skulle kunna spara tid om man slutade jobba också.
Kommentera

Vi snodde förra matchen men idag gav man den tillbaka med en ursäktande bugning.

Så j-a bleka som MoDo var i första har vi väl inte sett sen dubbelmötet med Mora...

Harald och Freddan bär skriva ett stort Matchstart kl19.00 så att grabbarna är med ifrån start på onsdag.
Kommentera

« · 854368 · »