1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511846 inlägg · 4110 ämnen

Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316

« · 857837 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Albert Hall: Det är nutid som gäller... Amen.
Kommentera

Paddan: Måste instämma med Paddan, Blatny har jag velat långtidsförvara i den kallaste av frysar. Då slår han till. Slutspel är fascinerande.
Kommentera

shinzawai: Blatny som något av matchhjälte med sina tre poäng, det hade jag inte kunnat föreställa mig ens i mina vildaste fantasier. Märkligt, är väl bara det enda jag kan säga om det hela. Men så katastrofalt urusla som vi varit i egen zon i Swedbank Arena så borde det hela bli en promenadseger för TIK på söndag.
Kommentera

Per HApps: Lite tidigit att ge upp tycker jag, tror att de flesta modoiter hade nog mer eller mindre gett upp hoppet om att knipa en till nere i timrå, men se så de kan gå.. så jag ser den sjunde matchen som otroligt öppen... lutar inte åt något håll
Kommentera

Ambroo:

Nu ska du inte vara bitter bara för att jag redan innan matchstart gissade att inte Tik skulle palla trycket. Jag sa bara vad jag trodde, förlåt om det inte behgade dig. Jag har som du kanske förstår varit med om ett och annat slutspel förut. Jag har tappat räkningen, men gissar på 16-17 stycken med Luleå HF, varav alla sedan 1995. Du är väl inne på ditt tredje med Timrå? Varav det första i rad?

Det jag har sett av dom slutspel (dels medan Timrå lirade allsvenskt tillsammans med Sundsvall Hockey men även efteråt) är att man inte kan bedöma en slutspelsserie av någon enstaka match, allt kan vända. Dessutom att är det svårt att knyta till säcken, dvs vinna den fjärde matchen. Fast nu är ju båda lagen i samma läge, någon måste ju faktiskt våga vinna sista matchen. Det är som jag sagt tidigare nu en pytteliten fördel för Timrå.

Här har vi annars en jätteskönt sommarlov och cirkusen pågår enbart i Expressen. Till och med Aftonbladet skrattar åt den påstådda cirkusen.

P.S

Jag glömde en sak i min tidigare sammanfattning från en neutral åskådare. Jonte Hedström är Sveriges mest överbetalde hockeyspelare.
Kommentera

Per HApps: Fanns det på din karta att sno TVÅ raka bortamatcher i veckan då? Ge inte upp.
Kommentera

hellge: Min redogörelse:

I första perioden har man match 5 halvt inbränd på näthinnan och man tycker kanske att Modo var bättre än de egentligen var, men det ser rätt stabilt ut. Man ser tydligt att de har bättre försvarsspel och det ger automatiskt matchen ett bättre ansikte. Timrå inleder med en grym målchans i första bytet, Modo gör ett turligt mål en bit in, och Timrå kvitterar på en tavla av Krizan.

I andra periodens sista 5-7 minuter börjar Modo käka sig in i matchen och när de använder samma interference/screening-taktik som hemmalaget får Svartvadet plötsligt fritt fram att snärta in 2-1 i nättaket hur snyggt som helst. Man börjar vinna tekningar och har en del backskott som resultat av detta.

I tredje känns det rätt kontrollerat och bra fram tills kvitteringen. Min sambo sa till mig 10-15 sekunder innan kvitteringen att Modo ser ut att ha bra kontroll över händelserna och jag höll med. Kalldusch. Som tur är gör Horava årets fulaste/snyggaste mål bara sekunder senare. Koskinen (?) i Timrå får dock ett gyllene läge att kvittera då han får två chanser i friliäge efter att Sundh frispelat men Krizan klarar. Sen är det aldrigt riktigt, riktigt nära och Blatny kan sätta 4-2 i tom kasse.

Fortsätter Modo med samma försvarsspel så tror jag faktist att vi tar dem på söndag.
Kommentera

Grattis till segern det var ni väl unt, men nu tar jag sommarlov, vi träffs till hösten med nya tag, att vi skall vinna en tredje på raken i Ö-vik finns inte på min karta.

Over and out.
Kommentera

Albert Hall: Hur kunde den matchbilden vara förväntad? Jag antar att du grundar det på vad du har sett i de tidigare matcherna i kvarten... Förresten hur känns det med sommarlov och den cirkus som råder där uppe?
Kommentera

hellge: Trist för oss att inte knyta ihop, men roligt att matchserien lever! Söndagmatchen känns i magen som OS-final Sverige-Finland.

Vilket slag det kommer att bli!
Kommentera

Paddan: vrf bry dej och åak dit om du verkar tycka at detta är skit? :P
själv tycker man att denna kvartsfinalserie är den bästa på väldigt många år i elitserien :P
Kommentera

Berätta, få höra, säg något.

Själv har jag inte tittat eller lyssnat. Jag pallade helt enkelt inte.

Jag har följt de där djävlarna i 33 år och tänker fan i mej inte åka ut mot lillbrorsan. Jag vägrar. JAG VÄGRAR.

Fy fan va skönt. MoDo faller aldrig ihop en gång till. Nu är det 50/50 igen.

R Ä T T V I S A
Kommentera

Albert Hall: Men, vad faan är det frågan om? Här har man gått hela dagen och väntat på att Timrå ska ta hem kvartsfinalen, var så övertygad att jag inte ens orkade kolla på C+ eller lyssna på webradion. ...och nu "måste" man till Swedbank på söndag och se den sjunde matchen. Usch vad besviken jag blir
Kommentera

Rapport från en neutral åsådare:

- Matchbild precis som förväntat, Timrå har mycket puck men väldigt få målchanser
- Modo hade revanchlusta
- Timander blev åter den kille jag alltid trott att han var
- Två ganska mediokra måvakter
- Timrås klack är Sveriges mest överskattade, när det gick emot hörde man ju till och med den inte ens fullsatta bussen från Ö-vik bäst
- Money Nilsson som en gång var landslagsman är nu inte ens elitseriemässig
- Anton Strålman är en ny Niclas Lidström
- Sanny Lindström skulle alla lag vilja ha som lagkapten
- Nästa match är det inte alls fördel Modo, det är 50/50, kanske till och med 55-45 till Timrå
Kommentera

Det är bara att ställa in sig i gratulationsledet; Grattis till segern. Vi hade väl det mesta av spelet, men skapade otroligt få målchanser. Ni stod upp på ett imponerande sätt vid egen blå där ni täppte till våra offensiva intentioner. Men, som sagt - den här matchserien var värd sju matcher. Väl mött på söndag. Heaven or hell.
Kommentera

EfordeM: tar emot att säga det, men grattis....blir som jag trodde, 7 matcher...väl mött på söndag
Kommentera

EfordeM: Matchen blev ungefär som jag trodde. Jag hade på känn att det skulle räcka att tighta till försvarsspelet för att man skulle ha en god chans att ta detta. Vi har flyt med målen och skapar inte så mycket, men det gör Timrå i ärlighetens namn inte heller.

FAN VAD SKÖNT!
Kommentera

Vilka grabbar, vilken moral! detta trodde ja inte!
Kommentera

Grattis ungdomar! Den sved. Men å andra sidan: denna serie var värd sju matcher. Himmel eller helvete? På söndag får vi svaret.
Kommentera

Härligt med seger. Helt underbart.

Värdighet nu, värdighet. Det är en match kvar.
Kommentera

Albert Hall: Javisst var det en miss. Någon hysterisk form visar han inte, men det är ju långt till avgörande SM-final. ,o)

Man får nog leva med att ha en målvakt som rör sig dampaktigt (Krizan är ju liten.) eller ha en som mest står där han är, som Osten gjorde så framgångsrikt (början på 90-talet?) Men då måste man ha en stor målvakt. Att få en som Henrik Lundqvist som kombinerar stor storlek och bra rörlighet, det tror jag inte på länge än.
Kommentera

Albert Hall:

Där har du fel. Han märker ju att skottet är på väg mot stöten och försöker reagera, men han hinner inte. Jag tycker inte det är en överdrivet stor tavla. Snarare maxflyt.
Kommentera

NuMo:

Kvitteringen var en tavla av Krizan. Han överarbetar situtionen. Det har vi för övrigt sett förr, han gillar ju att synas. Han kan inte bara helt enkelt stå still och låta sig träffas. Nej, TV- räddningar är vad som gäller, särskilt när matchen går i direktsänd TV.

Fast nu kommer han nog att spika igen. Kanske.
Kommentera

Håll tätt bakåt!

Knappt tio sekundersenare, precis som om det inte fanns några motspelare kommer timråit fri med Krizan och gör mål!. Nej MISS!

Otroligt. Modo gör allt för att hålla spänningen kvar i denna thriller in Hyndilla.

Modo gör mål när de äntligen börjar ta för sig. Laget kliver på och gör allt rätt under några minuter. Sen pannkaka igen.
Kommentera

Chief: Nja, men inte så längt ifrån faktiskt.
Kommentera

Albert Hall: Har det månne med Redogörelsen att göra?
Kommentera

Gidde:

Aha, Ankan också? Jag har förresten en grej att berätta om Ankan och en sak som hände på en nattklubb här i Lule för cirka tio år sen. Men jag låter nog bli förresten... Men sedan dess kan jag inte ta karln på allvar.
Kommentera

Jag går emot strömmen och tror att Modo vinner ikväll. Tik klarar nog inte av att avgöra på hemmaplan ikväll. Pressen blir för stor. Men egentligen så spelar det ingen större roll vem som vinner, det är roliga matcher i alla fall.

(Och alla kommer ändå att vara rökta mot FBK.)
Kommentera

Dream Team:

Grattis till semifinalen!!

Jag hoppades fortfarande, men nu tippade Ankan MoDo-seger, så nu är det helt kört!!
Kommentera

shinzawai: Jag kinkar inte. Jag får dock uppfattningen att du anser att Timrå skulle söka något skäl att skylla på skador i nuläget. Jag ser inte den bilden, men det kanske du gör?
Kommentera

Dream Team: Om du håller med mig, varför kinkar du?
Kommentera

EfordeM: Nu är det väl främst från supporterhåll som det gnytts högljutt om skador och annat som ställt till problem på vägen. Lagledningen har väl varit rätt så konsekventa och valt att lägga locket på vad gäller skadade spelare, allt för att inte sätta fokus på det allt för mycket.
Kommentera

shinzawai: Ja de e fan sant, timrå gnällar ju fan för allt .. en sak är säker skador hör till och skulle aldrigt komma på tanken att skylla på MODOs skador...
Kommentera

shinzawai: Rätt i sida, fel i längd, eller nåt. Det var underförstått i mitt svar till dig, men det kanske gick att missförstå hur jag menade? Ja, vi har haft skadeproblem under en större del av säsongen, men jag förstår inte vad du menar med "skylla allt på skador". Exakt vad är det vi bör beskylla skadorna för, menar du?
Kommentera

shinzawai:
Precis, alla spelare skulle säljas och ingen spelare tackade klacken, bara ett gäng överbetalda divor och Backlund borde dras efter en Epa-traktor. Sen vinner man lite igen, då skriks det "VI GER AAALDRIG UPP!".
Kommentera

Dream Team: Nä, det har inte gråtits om skador i Timråboken i år, my bad.

"VARFÖR KAN VI ALDRIG HA LITE FLYT MED SKADOR, BRÖÖÖÖL!!!", ungefär.
Kommentera

shinzawai: Eller varför inte ge hyndorna vad de tål:

www.youtube.com/watch?v=-YCwyvYF_N0
Kommentera

shinzawai: Vad är det vi har skyllt våra skador på? Att vi leder matchserien mot er med 3-2 i matcher? Det säger väl betydligt mer om styrkeförhållandena hos er än hos oss i såna fall ;-)
Kommentera

Icing-Ove: We are the knights that say.. NI!
Kommentera

Icing-Ove:
Nu vinner vi två raka skall det stå, annars vinner ni :-)
Kommentera

Adam A spelar idag, Viklund vilar. Öberg med Svarten. Blatny med Steen och Horava.

Ni vinner vi 2 raka....
Kommentera

EfordeM: Det hjälper ju inte direkt att Morrison är skadad, men nu ska vi inte leka Timråfans och skylla allt på skador. Vi ska kunna krossa dem utan Morrison och Salle, så är det bara.

www.youtube.com/watch?v=4lc1CewzRck
Kommentera

Kommer alltid tycka att MODO har ett bättre lag än Timrå i år men sen är det där med formen och xtra flytet som enligt mig inte MODO haft hittils denna kvartsfinal......
Kommentera

6636: Fan vad du rör till det!
Kommentera

yaqop: Uttryckte mig lite fel där, efter allt snack i media om att MoDo är körda så summerar jag det så som jag sa, men jag hoppas fortfarande att MoDo tar hem det även om det ser tungt ut. Summeringen gäller om Timrå, som alla tror, tar hem denna kvart.
Kommentera

Ska ni gå hem nu?
Kommentera

Så om Modo vinner ikväll och på söndag så vinner Timrå sett över sju matcher? Vilken ekvation
Kommentera

shinzawai: Oavsett utgången ikväll så kan man konstatera att: sett över 7 matcher så vinner Timrå, sett över 55 så var MoDo starkare. Timrå har en bredare trupp utan stjärnor som växt in i slutspelet och MoDo har några stjärnor som inte uppfyllt förväntningarna trots slutspel. Tyvärr tror jag inte Timrå går längre än till semi, men det är hur som helst mer än vad MoDo gjorde, så ni har väl nåt att skryta över ett år framöver - sen hoppas vi på en ny drabbning nästa år men lite senare i slutspelet, varför inte en final?!
Men eftersom så många av er här redan tagit ut segern är det väl bara att gratulera och för er skull hoppas ni får rätt, för min egen skull hoppas jag på en till drabbning i Ö-vik oavsett om Timrå tar den, klirr i kassan behöver alla norrlandklubbar. Om Skellefteå går upp tillbaka så har ju även dom med sittkvalspel dragit in mer kosing än om dom klarat sig kvar utan slutspel. Hoppet är det sista som överger oss, men visst ser det tungt ut.
Kommentera

Vet vi egentligen hur mycket Wikegård har i studieskulder?
Kommentera

bisterfinnen: Fixa dvd:n "Bits and pieces", 45 minuter konstant skrattande.
Kommentera

« · 857837 · »