1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511859 inlägg · 4110 ämnen

Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316

« · 858055 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Norden_AN: Ähhh, 2-4 är ju riktigt snyggt, juh.
Kommentera

scim: Schwåårmood Arena kommer att bli det perfekta namnet på söndag. Ur vår synvinkel då, givetvis. Here me now, believe me later.
Kommentera

shinzawai: Snyggare än MoDo's mål! Endast Svartvadets mål som kommer upp i standard pga ett passivt TIK-försvar.
Kommentera

Norden_AN:

SwettBENGT heter den.
Kommentera

Norden_AN: Mmm, Timrås mål var ju riktiga klapp-klapp-fyrverkerier.
Kommentera

Frisco: Ryggen - då var man nästan hemma, för 9 år sedan.

Jag får väl portföljlägga mina spekulationer om vad du har för dig, då...
Kommentera

Ni ska vara glada att ni hade sånt flyt idag så att vi kan komma upp och dänga er i en 3:e raka bortamatch! Bara skitmål ni fick idag för att ni hade marginalerna på er sida.

cya in Swettbank!
Kommentera

Frisco: Va, har du inte kommit längre än till Brunflo?
Kommentera

Alfred Awful: Uppsala? Nej nej. Jag är i Dalarna. Åkte förbi Ryggen för ett par timmar sen.
Kommentera

knaskamilla: Äh, lägg av! Idag är en sådan dag det är okej att spamma lite :)
modohockey-slutpspel.blogspot.com

jippie, vad roligt hockey är ibland.
Kommentera

evert_38: Du är ett underbarn när det gäller att hantera det svenska språket.
Kommentera

ni kan ju glädja er åt att ni få träffa varandra en gång till innan ni ska ut på grönbete ,,,,,,,,,,,,,,,
Kommentera

Frisco: Uppsala är fint så här års, icke vara butter.
Kommentera

Albert Hall: Väljer vi att höja blicken och se tillbaka ett par år ytterligare i tiden så kan vi dock räkna ytterligare in åtta slutspel mellan åren 1961 till 1975. Allt som allt 12 slutspel alltså. Det är inte kattskit.
Kommentera

Tack Timander!
Tack Pierre!
Tack Hasse!
Tack Svarten!
Tack Susse!
Tack Blatny!
Tack Horava!
...
Tack Hellström

Tack och hej!
Kommentera

qwertas:

Men vad fan Patrik, sluta spamma... ;)
Kommentera

Om man vill (och har C+ Sport 2) så kan man se matchen igen. Timmy blev just utvisad för Puck out.
Kommentera

hellge:

Det var en skitmath där jag tycker att inget av lagen egentligen släppte lös, i alla fall inte Modo som koncentrerade sig på att försvara sig i första hand. (För en gångs skull: back to basic) Timrå borde ju ha gjort mål efter åtta sekunder. Där hade vi ju tur som faen. Sen gjorde vi mål, ett grant mål var det. Timrås mål var ju max oflyt. Ett par milimeter åt ett annan håll och det hade varit en räddning. Men det känna lite typiskt Karol i år.

I andra så börjar Modo att styra utvecklingen. Fast jag tycker att Calle Johansson har rätt när han kritiserar Modos försvarsspel. Det är för lätt att komma in i zonen och det är för lätt att ta avslut. Stolpskottet i andra (Hmm? Var det i tredje?)bevisar det.

Den tredje perioden gick i Modos tecken. Men det finns inget flyt. uppspelens tajming är obefintliga. Målet är ett turmål av värsta slag. Men ändå, precis som du säger. Strålmans backskott är en märklig sak som än en gång skevar in sig mellan benen på Krizan. Jag är orolig över målvakten tills nästa säsong.
Kommentera

Albert Hall: Äh, det måste vara Rehnberg eller Bartecko eftersom Lulio åkte ut med buller och bång.
Kommentera

Albert Hall: Du har ett vidöppet hockeyöga.
Kommentera

Ambroo:

Det var nu Dream Team som drog upp historien igen. Not me.

Fast visst, även i nutid är Jonte Hadström Sveriges mest eller näst mest överbetalde hockeyspelare.
Kommentera

Hej jag heter Frisco.
Kommentera

Ambroo:

Man mäter väl inte erfarenheter i nutid?
Kommentera

Albert Hall: Det är nutid som gäller... Amen.
Kommentera

Dream Team:

Åhfan, fyra slutspel alltså. Vi har dessutom bara 15, så jag skröt lite onödigt. Förlåt.

Ehh, vilken dom på Money Nilsson?
Kommentera

knaskamilla: Synd...
Kommentera

hellge: 2-3 var en Salo/Hadelöv/Rembrandt. 2-2 var ett klassiskt slumpmål.
Kommentera

hellge: Jag vet inte heller vad man skall kalla 1-1 målet. Tar väl på insidan krizans stöt och in även om de på tv sa att den tog på vaden och in. Man kanske inte skall kalla det för turmål men ett skitmål. Ungefär som det som Öberg gjorde i swedbank.

Strålmans puck tar nog på klubban på den som slänger sig, och får en ruskigt knepig båge där från början och lite är det som man hörde från tvn att nog hade krizan kunnat tagit båda.
Kommentera

hellge: Ja, för visst tar det skottet på klubban på den MoDoback som sträcker sig fram och försöker täcka skottet? Pucken har väl knappt styrfart när den går förbi Krizan. Men att jämföra det med erat tredje är väl lite väl magstarkt. Tycker jag åtminstone. Men tur förtjänar man visst.
Kommentera

Strålmans mål är ju också ett turmål. Spana in reprisen och kolla på puckbanan. Det är ju ett riktigt skitmål. 1-1 i turmål alltså.

Jag är mest lättad, inte glad, bara lättad. Det är svårt att vara supporter.
Kommentera

73Sjöbba:

Jag tror faktiskt att NuMo har rätt. Roligt att höra att den var välförtjänt, jag vågade som sagt var inte kolla på skiten. Fick ett sms från en likasinnad (som såg matchen) som löd: "Jag har inte andats på två timmar". Det hade nog inte jag heller gjort om jag hade haft C+ på konstant.
Kommentera

Albert Hall: Var det inte just Mange Nilsson som hade förtjänat den domen av dig? Kappvändartakter, eller?
Kommentera

Albert Hall: "Du är väl inne på ditt tredje med Timrå? Varav det första i rad?"

Då jag i likhet med Ambroo har gått igenom samma upp- och nedgångar sedan i alla lägen hela -90-talet och framåt så kännar jag mig manad att svara. Sedan comebacken säsongen 2000/01 har Timrå haft förmånen att spela fyra slutspel, innevarande säsong medräknad. 2002/03 åkte vi i semi mot Frölunda, 2003/04 blev det respass mot FBK även då i semi. 2004/05 åkte vi i kvarten mot DIF - den i särklass bittraste förlust jag någonsin gått igenom. Och så är det årets slutspel som vi inte vet kontentan av riktigt ännu.

Jag skulle dock bli mycket förvånad om MoDo inte tar det här på söndag nu. Det verkade som att man hade lärt sig hur man skulle skära av de ytor som Timrås anfallsspel är beroende av för att inte tappa i både fart och kraft. De få gånger som hemmalaget tilläts rinna igenom så stod ofta Mattias Timander där och satte P för alla eventuella försök. Timrå gjorde egentligen inga fel i sitt spel. De gjorde nog precis som man var tillsagda. Det var bara det att MoDo haede höjt sin spelnivå den nivå som krävdes. Matchen avgjordes ju på ett "Zlatan-mål". Märkligt nog, för jag trodde att det var ishockey vi höll på med.
Kommentera

Paddan: Kul att vi ser Blatny ungefär på samma sett då. Jag vidhåller fortfarande att han kommer bli hur viktig som helst för Modo i detta slutspel.

Läs bloggen för mer reflektioner om dagens match.
modohockey-slutpel.blogspot.com
Kommentera

73Sjöbba: Du är bland de smartaste inom din kategori.
Kommentera

Taurus:

Nej, fast jag måste medge att jag har bättre koll på Jontes underpresterande än på Hrdinas. Det kan hända att jag har fel och att Jonte bara är näst mest överbetalde i elitserien 06-07.
Kommentera

knaskamilla: Grattis till segern, det var välförtjänt. Och ja, jag är dum
Kommentera

73Sjöbba:

Äh, äru dum eller? Men däremot, det här är solklart: om Timrå gör första målet på söndag kan man lika gärna gå hem.
Kommentera

knaskamilla: stanna hemma och läs en bok.
Kommentera

qwertas: Jag har inte sagt att jag inte gillar Blatny, jag sade helt enkelt bara att jag inte kunde se honom som den typen som gör tre poäng i en match. Ser honom mer som typen som ska vara jobbig att möta, stå för den fysiska hockeyn, som ofta gränsar till det idiotiska, och bereda väg för de som ska göra mål.

Nu väntar jag bara på att Mattias Hellström ska vakna upp ur sin målkoma på något mirakulöst sätt ...och Martin Wildes återkomst till svensk ishockey...
Kommentera

Albert Hall:

Då har du missat Hrdina i HV kanske??
Kommentera

OK. Jag håller på Timrå. Försöker nu dricka och glömma den här matchen men det jag vill veta nu är följande:
1. Hur får jag tag på biljetter (sittplatser) till matchen på söndag?
2. När släpps de så jag måste vara aktiv på ticnet?

Kan någon hjälpa mig?
Kommentera

shinzawai:

Undrar vad som hänt om Koskinen verkligen gjort mål på sin andra "chans"?

Han sparkar ju pucken i det läget, undrar om domaren såg det??

Hade ju varit optimalt om det blivit mål, och sedan bortdömt! :)

Skön seger idag, hoppas vi kan fortsätta på samma sätt på söndag.
Kommentera

berghult:

Tittar du på sista målet så förstår du. Välplacerat skickligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Paddan:

Jag håller med. Jag som är sjuk och allt. Hur fan ska jag orka med en match i Swedbank på söndag? Snacka om att jag blev förvånad när de gick och vann...
Kommentera

Paddan: Skämmes på dig Paddan! Blatny är kung, man måste bara lära sig hur man skall se hockey först. Kul att han till slut får utdelning. Vore roligt om min messias slår in om Blatny och han blir den slutspelsjoker som Modo saknat i flera år.
Kommentera

Paddan: Exakt, hur fan?

Coachseger!
Pierre Hedin dominant!
Brynäs-mål!

Skönt med några miljoner till.
Kommentera

Paddan: Känns lite som Timrå ändå har övertaget inför söndagen genom sina 2 vinster på raken i Swedbank, kommer bli rysligt spännande...
Kommentera

« · 858055 · »