1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511802 inlägg · 4110 ämnen

Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316

« · 856649 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
NuMo: Haha. Det där var ju nästan ett roligt inlägg ju. Inte riktigt Killing-humor kanske, men nästan.
Kommentera

mikenomad:

Vad yrar du i? England & Skottland ÄR den moderna fotbollens ursprung.
Kommentera

Olle: Jag såg inte ens att du hade något argument, bara ett sammelsurium av löst sammansatt dravel.

Jag vet inte om du varit med om det någon gång, men det är faktiskt så att vissa lag passar andra sämre och vissa passar bättre beroende på spelstil. Att lag ett vinner mot lag två behöver automatiskt inte innebära att lag tre har lättare mot lag två än mot lag ett.
Kommentera

Wayne Gresky: Du såg "löst sammansatt dravel"? Jag har hört att man ser bättre om man kisar med ögonen när tårkanalerna flödar.
Snyt dig och lämna in din resignation hos den lokala debattklubben.

Det återstår ju att se om harald valde rätt lag. Anser du att statistiken från grundserien väger tyngre än grym form och en positiv trend i slutspelet?
Kommentera

Olle: Jag är inte med i någon lokal debattklubb eftersom jag inte hittat någon. Det verkar som alla människor födda i Sundsvall med någorlunda normal hjärnkapacitet har flytt staden för det kvarlämnade kraftset är helt bakom flötet, kan nog ha med att göra att det inte finns någa vettiga eftergymnasiala utbildningar här.

Jag tror knappast att Harald ensam valde motstånd, spelarrådet var säkerligen inblandat i det hela. MoDo har haft notorikst svårt för Timrå senare år, bortsett från när ni var svårt skadedrabbade och det verkar ju väga tyngre än den form ni hade när ni gick in i slutspelet. Så i det här fallet ja. Jag hade inte valt Timrå om jag fått välja, men det har ju varit roliga matcher så allt är ju inte av ondo.
Kommentera

Wayne Gresky: Underhållningsmässigt så är matchserien svårslagen, det håller jag med om. Diskussionen kring valet av motståndare ids jag inte driva vidare. Den känns relativt fruktlös innan man sitter med facit i hand. I dagsläget anser jag dock att Timrå har en minst lika bra (dålig?) chans att slå ut FBK som Modo.

Utan avsikt att kasta bajs så tycker jag väl att kvaliteten på eftergymnasial utbildning i Sundsvall motsvarar kvaliteten på detsamma i Örnsköldsvik.
Hjärnkapaciteten hos den stora massan har jag ingen aning om då jag varken är född eller uppväxt i närheten av endera stad.
Kommentera

Olle: Vilka Färjestad vill och inte vill möta kan man ju bara spekulera i, du tror en sak och jag en annan. Det finns inget svar och som du säger så är det meningslöst att föra frågan vidare.

Tror nog nästan att utbildningsnivån i Övik är ännu lägre än den i Sundsvall. Hurdant folket är i Övik vet jag inte heller eftersom jag inte är uppväxt där. Dock vet jag att majoriteten av sundsvallarna inte är genomsluga.
Kommentera

Wayne Gresky: Härlig nivå du håller i dina inlägg. Väldigt konstruktivt att diskutera endera stadens genomsnittliga hjärnkapacitet....antar att du studerat detta ingående och har seriösa forskningsresultat el. dyl. som backar upp ditt dravel.

Lite ledsen i ögat så här dagen efter..?
Kommentera

mikenomad: Jag har inte skrivit avhandlingen än men studerat det ingående har jag.

Ledsen? Varför skulle jag vara ledsen? Har någon dött?
Kommentera

Wayne Gresky: Sluta nu, orkar inte mer, det är ju som öppet mål efter varje inlägg från dig. Räckte det inte med att Modo skämde ut sig på isen igår?
Kommentera

mikenomad: Öppet mål, vilken tur att hyndorna är såna stolpskott då...
Gå och lägg dig förresten så kanske din mamma låter dig vara uppe och se matchen imorgon.
Kommentera

mikenomad: Han låter minst sagt lite bitter efter utklassningen igår.
Kommentera

Ibland har jag funderat på hur långt in i E.Off "Arena" (?!) jag skulle komma med 100 km/h och fullastad 60-tons långtradare.
Kommentera

MODOJohan: Intressant tanke, det är nog möjligt att du skulle kunna gå hela vägen om du valde rätt ingång.
Kommentera

MODOJohan: Det skulle vara som att köra in i ett duggregn.
Kommentera

Dalan: Inte alls, jag tycker bara att det är aningen orutinerat att bete sig som om man vunnit SM-guld trots att man inte ens lyckats ta sig vidare till semifinal.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja men säg att jag kommer Sörberge, sneddar över E4:a och ställer upp mitt 25 meters ekipage i bredställ över vägen (lär ju mosa någon billist också) och på så vis när jag kommer fram till själva bygget så har jag ju 25 meters slagbredd och borde ju få med mig halva rucklet en bra bit
Kommentera

MODOJohan: kommer från* Sörberge
Kommentera

MODOJohan: Hahaha.. :) Pricka inte bortaklacken bara.
Kommentera

shinzawai: ´Naturligtvis tar jag det på andra ledden så att säga. Ingångshålet kommer att börja vid timrås "klack" :)
Kommentera

MODOJohan: du är så j*vla bitter hahaha
Kommentera

shinzawai: Vilken bortaklack?
Kommentera

Snoop: Klart jag är bitter, vad fan tror du din valp? Jag skulle gärna vilja se hur du skulle handla om Modo hade haft matchboll. Det är väl knappast någon högoddsare att jag skulle vara bitter. Gå och läs någon läxa eller snyt dig. Do whatever, jag bryr mig inte.
Kommentera

LingaN: Den som vann klackmatchen sist i Eon.
Kommentera

MODOJohan: Ni hade väl er matchboll, om än en liten sådan, inför måndagens match i Swedbank. Med det hemmafacit ni har haft den här säsongen så kan man väl inte säga annat än att "det såg rätt ljust ut" för er del där och då. Jag dristar mig dock inte för att säga att vi inte har vunnit ett skit ännu. "Det ser bra ut" även för oss, men fördelen kan väga över snabbare än man tror om man inte aktar sig.
Kommentera

Dream Team: Timrå viker inte ner sig. Det är väl styrkan hos Timrå.
Kommentera

Bättre sent än aldrig. Då äntligen var jag klar med Voodoo-dockorna och kommer att börja med att sticka en rostig nål i ljumsken på Backlund-dockan. Jag är nästan säker på att enbart detta ger resultatet 1-5 i Plywoodladan...

Kom gärna med förslag på var de andra nålarna skall placeras.

VooDoo MoDo!!
Kommentera

Icing-Ove: Tänk om vi skulle moderera som Timråfjantarna. Nu skrev jag ett långt inlägg där jag kritiserade deras fårmentalitet och bristande förmåga att självkritiskt granska sitt eget och sitt lags uppförande och vips så försvinner det. Postar en fin bild på Fanny Lindström och poff så är det borta. Men vi är inte lika nazistiska, är vi?

www.hockeysnack.com/medlem/shinzawai/filarkiv.php?showfile=sannyabooboo.jpg
Kommentera

shinzawai:
Haha! Nog fan behöver vi lite humor i dessa tider.
Kommentera

shinzawai:

Det är väl mest ett ställe för inbördes beundran.
Man får oftast bara svar innehållandes deras fantasier om sex inom familjen samt diverse handikapp dom verkar oerhört fascinerad av.
Kommentera

yaqop: Jag tycker att det är "intressant" att se hur vuxna människor från båda lägren försöker få ut så mycket skit man bara kan.
Kommentera

Det här får nog Harald visa upp i omklädningsrummet om vi lygger brunt till efter två perioder:

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1023303,00.html
Kommentera

yaqop: Jo, eller invärtes beundran.
Kommentera

shinzawai: Finfint. Det påminner om en tillställning mot just Leksand i kvalserien 2001, i Timrå Isstadion, där hemmalaget låg under med 3 mål (underläge 1-4), med ca. tre minuter kvar. Vi sätter 4-4 med tre sekunder kvar, och vinner sedan på straffar, när Markus Matthiasson avgör.

På tal om positiva minnesbilder från tidigare matcher.
Kommentera

Dream Team: Utan MoDo ingenting.;-)
Kommentera

Lumber Jack: Va sa? Je ne comprend, pas!
Kommentera

Dream Team: En ren coachseger...
Kommentera

Lumber Jack: Alternativt ett Leksand lika knäsvagt som flickorna från Småland...
Kommentera

shinzawai: Lite dåligt att det inte står vem som är vem på bilden.

www.st.nu/index.php?avd=Sport&aid=628064
Kommentera

Wayne Gresky: Haha!
Kommentera

shinzawai:
Du missade denna då!!!
Susanne med bebis, två veckor, vem är äldst?
vi vet vem som grinar mest iallafall ;-)

www.st.nu/index.php?avd=Sport&aid=628064
Kommentera

TIKbiff: Haha, "självägd".
Kommentera

TIKbiff: Död länk för mig (jag har ett bullshit-filter installerat) men jag kan gissa mig till vad den innehåller. :)
Kommentera

Efter mitt utbrott i torsdags så har man nu kommit tillbaka till denna plats. Tydligen så kan man inte få pengarna tillbaka även om laget inte spelar hockey och man betalt för en hockeybiljett. Nu skall man väl inte älta den matchen så länge. Men den ligger kvar som salt på ett sår. Hur kan man helt enkelt vara så slöa och nonchalanta. Blir så förb-ad.

Nu får man väl hoppas på att laget visar lite och att fler än Enström och Döme åker lite grillor. Känns lite som om modo inte varit i närheten av någon form. Då dessa matcher är bland de sämre spelmässigt man sett de göra. Samtidigt så skall man inte glömma att det krävs 2 för att spela och att det ena laget kan göra det svårt för det andra. När man sett matcherna så har det inte direkt varit något problem att se vilka som trampat mest och haft mest fart och vilja. Såg ju ut som om svarten var på allmänhetens åkning i torsdags.

För tillfället så kan jag inte säga annat än att om timrå vinner ikväll så skulle jag inte ens bli förbannad då de varit det bättre laget.

Kommentera

MorganaLefaey:

Äh, pengarna tillbaka? Du såg ju inte ens allt du hade betalat för.
Kommentera

kvällens match kommer att bli en skön historia för alla timrå älskare ... 3-2
Kommentera

evert_38:

Ja eller som Kenta säger, "– Vi har ett bra läge nu, det gäller bara att slå in matchbollen."

"Bara" bör väl betyda 3-4 måls marginal, minst?
Kommentera

knaskamilla: Det var ju inte hockey man var och såg på. Så varför skulle jag vara där. Friåkning och clowneri på högsta nivå. Vad pysslade VIklund, Svarten och Hasse J med? Nu blir det tv och hoppas på vinst, även om man skulle tro chansen till det är ca 15 %
Kommentera

MorganaLefaey:

Va, ska du se hockey på TV? Det är ju Let's dance ikväll!
Kommentera

« · 856649 · »