1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504587 inlägg · 4099 ämnen

Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07

« · 860030 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Cyklob: Förra matchen höll väl på knäcka publiken (spännningen,nervositeten) men hoppas verkligen det blir 7000+ ... undrar om HV har mkt supporters med sig?
Kommentera

Poffa: Jaha, jaså, jo jag är ju rätt ny här så jag trodde att man skrev i den aktuella boken, men nu vet jag bättre. Allt är inte logiskt här i världen.
Kommentera

Tycker det verkar vara dåligt intresse för onsdags matchen. Får hoppas på att det blir över 7000 personer i alla fall.
Kommentera

Wayne Gresky: Det finns fler gästböcker.
Kommentera

Poffa: I så fall förstår jag inte alls vad du syftar på. Det måste vara de där raderade inläggen jag nämnde.
Kommentera

Wayne Gresky: Det är inte bara du som skriver här inne. Och nej, jag syftade inte på snacket om domaren.
Kommentera

Hassan: Nee, de förstår jag väl men om tackligen var ojusst ska det givetvis vara en femma + game.. men nu vill jag inte diskutera detta mer förrän ja sett det
Kommentera

kvartsfinal 7 Modo-Timrå visas på canal+ sport 1 kl. 19.05 ikväll! :)

Denna mening raderades nästan på engång av moderatorerna i Lillebrors gästbok. kan man annat än skratta ...
Kommentera

Dream Team:

Dålig?
Vad menar du?

Nä, sanningen är nog att jag umgåtts med alltför många från Gbg :)
Kommentera

EfordeM: Ja det är klart det är tråkigt för dom, men det spelar ju ingen roll vad de som delar ut tacklingarna får för straff i så fall... warg hade ju inte haft mindre ont om Styf hade fått game....
Kommentera

Hassan: Jag har faktisk inte sett repriserna än.. så jag kan egentligen inte uttala mig om det var rätt/fel av domarna .. känns bara tråkigt om de inte kan spela nästa match...
Kommentera

Dåliga vinnare?, vi diskuterar endast de otäcka smällarna, för de var de även om de var klockrena eller ej .. och vad jag vet så kastas ingen skit på timrå....de gjorde en bra serie men modo lyckades denna gång dra det längsta strået
Kommentera

Poffa: Nu förstår jag inte alls vad du snackar om? Är man dålig vinnare för att man diskuterar domarinsatsen, olika matchsituationer och vad som hände egentligen? Eller syftar du måhända på något annat?

Jag tycker att det varit väldigt lite skitkastning i den här boken under dagen, men jag kanske har missat ett gäng raderade inlägg?
Kommentera

EfordeM: Visst såg tacklingen otäck ut och det är ingen som önskar att någon annan ska skada sig, men det är ingen elbowing, långt därifrån.... warg tittar inte upp och styf går väl aningens hårt, men nåt matchstraff är det definitivt inte..... tacklingen på öberg skulle ha fått pris som årets tackling om det funnits kvar..... Synd om han fick ont.....
Kommentera

Gidde: Hahaha... hur bär du dig åt för att ha fått en sån där bedrövligt dålig humor?
Kommentera

EfordeM: Verkar blivit en tradition att köra nån Warg med huvet före i sargen.

Håller inte riktigt med på Zebra-kritiken, visserligen lite väl snarblåst i första, men åt båda håll, man visste inte vad han hittat. Men sen tyckte jag nog han va Godkänd, men inte mycket mer. Var ju i arenan, o såg aldrig repriser (jumbotronen är ju inte så reprisvänlig på utvisn.situationer).
Kommentera

hellge: Det är svårt så det duger, men det funkar. Tydligen. Patentsvaren uteblir dock, om det nu var det du var ute efter?

Du får välja bort att uttrycka en rätt så stor del av det du faktiskt vill ha sagt. Kort, du får välja att svälja en j-vligt stor del av din egen stolthet. 

Du får försöka att lägga locket på så gott det går och istället höja blicken och se tillbaka på vad det du har fått varit med om. Med lite distans till det är det faktiskt rätt så enkelt, förvånansvärt nog, för nu har ju mycket av de här omedelbara och rent livsnödvändigt akuta grejorna runnit av en. Men jag får väl säga som så att ungefär den andra halvan av matchen igår var ren och skär tortyr. Jag kan bara minnas en match tidigare som jag har mått så mentalt jävla dåligt. Jag var ett ras. Fullständigt trasig. På ett vis var det en lättnad när det tog slut, även om såklart fel lag vann. För då fanns det ju inget kvar som gjorde att jag behövde ha de här känslorna.

Om det är så enkelt? Nja, testa och ljug för dig själv så lär du väl se hur det går. Jag känner dock att förlusten igår till trots så har man fått varit med om något så osannolikt bra och underhållande så man kommer att kunna se tillbaka på det med rätt goda känslor och bilder i framtiden. Nästa gång är det vår tur, eller nåt!
Kommentera

Smällen på Öberg är klockren, inte ens nära en tvåa. Tacklingen på Wargh är 2+10 eller möjligtvis en extra tvåa eftersom blodvite uppstår. Men något matchstraff är det inte i mina ögon.

Nu är det dessutom väldigt många dåliga vinnare. Skärp er nu. Hade det varit Timrå som slagit ut MODO hade ni inte velat att de ska kasta skit på er.
Kommentera

Wayne Gresky: jag förstod de, själv tyckte jag det såg mkt otäckt ut... samma med öbergs smäll som inte ens blev en utvisning... läste oxå att deras medverkan är osäkra inför onsdagens drabbning
Kommentera

EfordeM: Det är framförallt den situationen jag tänker på. Från 4 meters håll där jag satt såg det ut som en elbowing i full fart, men jag har iofs inte sett det på tv efteråt. Sen höll Timrå på med väldigt mycket tjuvsmällar efter avblåsning och när Winnerborg tittade bort, främst i första halvan av matchen, jag vet inte om det gick fram i tv?
Kommentera

Helt otroligt att Styf inte fick en femma oxå när han åkte på 10minutarn.. men men jag hoppas det gick bra med Warg för vi vann ju ändå
Kommentera

hellge:

Det är nog bara så att han är van! ;-)

(Sorry DT!)
Kommentera

Dream Team:

"Och nej, jag är ingen dålig förlorare. Jag hoppas att jag hann med att bevisa det under gårdagskvällen."

Ja, hur klåen gör du? Själv skulle jag var sur till augusti om jag loosat.
Kommentera

Wayne Gresky: Nu skojar du allt rätt friskt med oss alla. Du gör i alla lägen ett försök till det, men du lyckas inget vidare. Vad i gårdagens domarinsats, med MoDoögon sett, är det som du finner anledning att vara kritisk till? Är det "alla utvisningar" laget drog på sig? Sneglar man på matchstatistiken finner man att MoDo tilldömdes hela 6 tvåminutare. Totalt satt man av 12 minuter i skranket. Timrå drog på sig 7 tvåminutare, plus Styfs personliga straff på 10 minuter. Alltså hade Timrå, faktiskt, två minuter mer i spel en man mindre än vad ni hade. (Styfs straff är ju inget att ta in i beräkningen, då det inte drabbade laget på det viset)

Men du kanske hade något annat synsätt på saken... låt höra!
Och nej, jag är ingen dålig förlorare. Jag hoppas att jag hann med att bevisa det under gårdagskvällen.
Kommentera

En Hasse Andersson wannabe!?? Borde det inte stå ' vadet' i slutet av rubriken?
Kommentera

Alltså...de här Kanal9, de råkar inte visa repriser av hockeymatcherna eller? Jag skulle kunna tänka mig att se gårdagens match igen.
Kommentera

tk75: Det faktum att MoDo lyckades ta sig vidare trots så bedrövliga domarinsatser i de två sista matcherna visar att det var helt rätt lag som gick vidare. De som försöker hävda något annat är bara dåliga förlorare. Själv har jag ett favoritlag och elva lag jag ogillar, så enkelt är det, vissa lag ogillar man dock mer än andra.
Kommentera

tk75: trist att du tycker så.... men de e ju upp till dig. 4 lag tog sig till semi... luleå va inte ett av dom iaf. så du får väll ta semester å åka skoter.. medans vi andra ser på kvalitetshockey... herå
Kommentera

bitter sur har ingen kvar att hålla på i sm slutspelet bara lag jag hatar/ogillar kvar . att modo hade massor med tur i match 6 gör bara mer ont .
Kommentera

"Per Svartvadet fick allas självförtroende att växa och alla att le när han strax innan spelarna återvände ut på isen stirrade på sina lagkompisar och hojtade:
– Passa på att avgöra fort. Annars gör jag det.
Sen gick han ut på isen och höll ord. Igen."

För att citera hellge:

"Det finaste man kan vara i Hörnett är kapten i MoDo
Det finaste man kan vara i Övik är kapten i MoDo
Det finaste man kan vara i Ångermanland är kapten i MoDo
Det finaste man kan vara i Sverige är kapten i MoDo
Det finaste man kan vara i Europa är kapten i MoDo
Det finaste man kan vara i Världen är kapten i MoDo
Det finaste man kan vara i Vintergatan är kapten i MoDo
Det finaste man kan vara i detta universum är kapten i MoDo
Det finaste man kan vara i alla universa är kapten i MoDo"

Inte stora, utan sanna ord.
Kommentera

Hahl Bundy: tack för en rafflande serie... se de possitivt.. igentligen va inte timrå sämre...snarare bättre över 7 matcher , men modo vann.. kanske på rutin eller flyt. hur som helst de är kul med hockey och till hösten tror jag tom. du tycker de igen =)
Kommentera

Hahl Bundy: Det räcker. Tack.
Kommentera

Grattis!
Får tyvärr inte ur mig nåt mer.
Kommentera

Ser att det gnälls i TIK-boken om att folk i MoDoklacken pekat finger åt Timråklacken. Inte för att jag tycker att det är moget att peka finger, men...borde man ha räknat alla gånger man sett pekfingrar uppe i Timråklacken under slutspelet? Vad är det man brukar säga nu igen...?

Mats:

Tänkte jag skulle passa på när hon inte kan använda något emot mig.
Kommentera

knaskamilla: Kvinnfolk! Ni ska då alltid lyckas försystra er över gränserna på nåt sätt...*muttrar*
Kommentera

knaskamilla: Jaaa vad bra !! Tack för tipset!!:)
Kommentera

Ann:

Du kan väl tracka honom för att ni får en massa nyförvärv medan det inte hörs något alls om sådant vad gäller MoDo...? Fast det håller iofs förmodligen bara så länge vi är kvar i slutspelet. ;)
Kommentera

zigge: Jo vi har några trevliga även här nere:)
Klart det känns ...annars ljuger man men bara ett lag kan vinna..thats it..
Kommer iofs att sakna att retas med Herr Edström*S* ....

Nä det är som sagt bara att Gratulera!
Kommentera

zigge:

Jag ska också sätta in lite pengar nu. Jag bestämde mig iofs för ett tag sen, men jag har inte fått tummen ur än...sen tänkte jag "ifall vi åker ur slutspelet nu sparar jag pengarna och sätter in till hösten i stället", men nu känns det som läge!
Kommentera

Norden_AN:

Nu känns det som att jag svarar lite sent, men med lite tur kanske du råkar läsa det här ändå. Jag skulle vilja påstå att "Så går det till när man krossar lillebror" är en väldigt snäll reaktion på vinsten, jämfört med hur Timråklacken betett sig uppe i Swedbank. Jag tycker mig minnas att förra matchen, den Timrå vann, hördes ramsor som "modolider" (ja, det låter faktiskt som en omskrivning av mongolider, men det är det kanske inte?) och "ni är dummast i Sverige" (vilket iofs lät mer som "vi är dummast i Sverige", men jag gissar att det inte var tänkt att låta så).

Som sagt...vi skrek "Så går det till när man krossar lillebror". That was it. Faktum är för övrigt att det konstaterades på läktaren, i alla fall den där jag sitter, att "nu ska vi inte vara dåliga segrare"...även om vissa personer i Timråklacken hade ett beteende som lätt lockar fram den elaka sidan hos en.

En eloge till trummisen, btw. Igår trummades det nästan bara i samband med ramsor, såvitt jag kunde höra. Det är så man ska använda en trumma när man står i en klack...
Kommentera

zigge:

Finns väl på deras hemsida?
Kommentera

zigge: Hur stavar jag??

TACK för det MÄKTIGA Tifot igår, tror jag ska pynta in nån hundring direkt, Martin! Plusgirot, numret?
Kommentera

Abron, Ann o andra TIKare: Tack själv, jag tjötade med TREVLIGA TIKar igår i puben under paus, VÄLKOMMEN i höst!! Hur djävligt det än känns för ER, finns det de som har värre nu: HIF-Bandy!!!

O TACK för det MÄKTIGA Tifot, tror jag ska pynt ain nån hundrin direkt, Martin!
Kommentera

Lumber Jack:

Jag också, man får aldrig nog av den där intervjun med publiken i bakgrunden.

En fantastisk kapten med ett coolt namn.

Det blir alltid bäst drag om både sitt- och ståplats kör ihop. Denna växelverkan som ni drog igång var magisk igår:

- Vad, vad, vad va det!
- Svart, svart, Svartvadet!

Magi
Kommentera

Wayne Gresky:
Precis, även om det nu är lite grumligt i våran bäggare ett par dagar, måste man ända lyfta fram de positiva upplevelserna under dessa 7 match tillfällerna. Där har besökerna hos Er i Swedbank varit kanon, å gänget jag far mé har samma åsikt. Många arenor har vi besökt under årens lopp, men ett bättre bemötande har vi aldrig erfarit tidigare, fortsätt så.......
Kommentera

hellge: Nu har jag sett en hel hög med sportsändningar så här till morgonen och ryser lika mycket varje gång man visar Svartvadet-intervjuen.
Kommentera

Abron: Riktigt kul att höra. Det är så det ska vara!
Kommentera

modomartin: Äh, bry dig inte om slynglarna. Dom gnäller om osportslighet, men har själva endast visat sig vara spottsliga.

Ni genomförde två riktigt bra tifon under slutspelet och det sticker i deras ögon. Långside-tifot igår var ovanligt lyckat. Folket höll upp arken och skakade dem i takt till musiken, som om vi vore i Italien eller så, mycket mäktigt. Dessutom så funkade rullkastningen båda gånger, annat det än på Kempis tiden. Etage 4 - Ett regerande kast! ;-)

Keep up the good work!
Kommentera

GRATTIS hoppas ni håller ända fram.

Vill även tacka för det finna bemötatnde och trevliga atmosfär ni har uppe i er nya arena. Det har varit roligt och upplyftande att få följa kampen på stå, höra surret i puben, samt gnabba med er MoDoiter.

En eloge till de poliser å vakter som varit med under matcherna, dom har ju varit enastående bra.
Kommentera

Poffa: Leendets dag!

Jag måste säga att när MoDo kliver in på plan, hela halen tacktfast applåderar och publiken skriker så får jag känslan av att vi inte kan förlora i kväll. Vid 0-1, stolpskott och brända chanser så börjar jag tvivla. I ärlighetens namn har vi, undantaget match 6, inte haft flytet under matchserien, oavsett vad man hävdar från annat håll. Men när grabbarna kliver in i period fyra och verkligen visar att man vill vinna, då känns det åter bra. Sedan eufori.

Sammantaget kan man säga att Timrå inte orkar ända fram. Den sanslöst intesiva tvåmans-forecheckingen syndes inte till match 6-7. Visst, MoDo börjar spela upp pucklen snabbare och väljer hellre en icing än att bli fastpressad, men Timrå blev trötta och vek ned sig.

Rätt lag vann i en enormt jämn kamp.
Kommentera

« · 860030 · »