1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Slut på förnedringen del IV

« · 1008770 · » Till forumet

Sv: Slut på förnedringen del IV
Lumber Jack: Icingen 1998 mot Rögle då? Fattar inte hur dom kunde missa det?? DOMARJÄVEL!!
Kommentera

Tvåtallar: Exakt. Incidenter som inträffar efter avblåsning, eller utanför spelet ger ofta en mer negativ "effekt". Holmqvist gav Wallin ett slag från bänken, han vart väl avstängd? Hade detta inträffat i spel så hade det nog knappt blivit 2 minuter...
Kommentera

Lumber Jack: Lugn nu gubben. Det finns oerhört många regelöverträdelser som det aldrig blir något av. Det är domaren som dömer, det måste till och med ni förstå. Läs motiveringen till den MILDA domen av fosshaug jr's mordförsök så förstår nog även du.
Kommentera

knaskamilla: Det är helt riktigt med hårda straff för saker som kan skada allvarligt. Vare sig det är bentackcingar eller slag mot halsen och huvudet.
Vad som gör att Wernblom får ett hårdare straff. Än tex Styfs bentackling
Har säkert att göra med att han gör detta efter avblåsning
Kommentera

Frisco: Att Styf gjorde samma sak på Tolsa (tror jag det var), ett par byten efter det att han crosscheckade en på magen liggande Steen i ryggen i samma match är inget som nämns av delfinkommitén?
Kommentera

Wayne Gresky: Ha ha look who´s talking! :)
Kommentera

knaskamilla: efter sannys tackling på skröder så kommer wernblom in och slår undan benen på andersson, det var så det började.
Kommentera

Frisco: Ja Johan Andersson är en duktig kille. Men å andra sidan är det inte svårt att provocera killar som wernblom, fosshaug m.fl. De är av samma skrot och korn. Det är inte Timrå som förlorar på det, det är modo. Det är ju inte direkt wernbloms första "synaps-kollaps", kommer ihåg när han försökte hugga benet av J. Jäger i björklöven, skära halsen av Jämtin i hv. Ni får nog räkna med att wernbloms nervtrådar kommer att koppla ur några fler gånger.
Kommentera

ralus:

Det har jag ingen aning om. Jag minns bara själva händelsen innan Wernas hjärnsläpp.
Kommentera

Jensen_12:

Det tror inte jag. Jag tror han blev sur för att han fick ett slag på benet och därför gav igen.
Kommentera

knaskamilla: nu var det väl wernblom som började det hela med att slå undan benen på johan andersson? sen duttar johan lite på honom varpå wernblom crosscheckar han i ansiktet..
Kommentera

knaskamilla: Ska jag vara helt ärlig så tror jag att Werner först bara tänkte knuffa bort Andersson, för att han kom lite för nära. Jag tror inte att "Slashingen" påverkade Werners, enligt mig, ofrivilliga crosschecking. Han ska bara knuffa bort Andersson men får upp klubban mot halsen. Som reglerna säger: Man har ansvar för sin egen klubba.

Och detta sger jag, som Timråit...
Kommentera

Jensen_12: Timrå offrade Andersson för att provocera Werna men han fegade ur och lyckades ändå med sitt uppsåt. Det är ju fantastiskt.
Kommentera

Frisco:

Det var konstigt. Jag kan köpa att han blev avstängd, det var inte fint gjort, men oprovocerat? Hade han inte fått den där slashingen hade han ju aldrig gjort det. Undrar om de hade editerat bort den delen ur videon domaren tittade på efter match?
Kommentera

Frisco: Tror inte direkt att Johan Andersson, som ni påstår slashade werner, sade såhär: "Jag slashade Werner på benet, blev skiträdd efter hans crosschecking och åkte fort som attan därifrån för att undvika ytterligare gruff."
Kommentera

knaskamilla: Vi har fel. Wernblom var helt oprovocerad säger diciplinnämnden.

”En sådan typ av tackling med klubban är riskfylld och innefattar en uppenbar skaderisk. Dessutom ska vägas in att crosscheckingen sker efter avblåsning. Wernblom var inte heller provocerad på något sätt som kan tillgodoräknas honom vid bedömningen, tvärtom framstår förseelsen som helt opåkallad. Därför ska man se betydligt strängare på en sådan förseelse, jämfört med en ”vanlig” crosschecking, även fast agerandet inte inneburit skada i det enskilda fallet”, skriver Disciplinnämnden i sin motivering.
Kommentera

lötabo: Takes one to know one, heter det väl?

Som väntat hård. Lite väl hård.
Kommentera

knaskamilla: Du menar killen i Timråtröja? Han som erkände att han slog en annan människa på benet med ishockeyklubba och erkände att han blev livrädd och åkte snabbt som bara den till båset efteråt? Jag vet inte. Men troligen fick väl materialförvaltaren tvätta bort brunranden.
Kommentera

knaskamilla: Vad ska han ut för? Dommmmmaren tyckte ju att det var okey.
Kommentera

Frisco: Enligt expressens artikel så blir ju böterna ofantliga.

www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1.1089713/wernbloms-stangs-av-tva-matcher
Kommentera

Frisco:

Hur var det med snubben som slashade Werna så att han gjorde den där crosscheckingen, åkte han ens ut?
Kommentera

2008-03-18
Wernblom avstängd tre matcher
Idag kom beslutet från disciplinnämnden angående Magnus Wernbloms matchpenalty i kvartsfinal nummer tre.

Följande beslut fattades

1) Avstängning fr.o.m. den 17 mars t.o.m. den 20 mars 2008. Avstängningen avser endast ishockey och gäller deltagande i tävling/uppvisning.

2) Böter om 13 000 kr. Disciplinnämnden erinrar om att utebliven betalning kan efter anmälan leda till ny bestraffning samt att spelaren är att anse som okvalificerad.

Bestraffningen innebär totalt 3 matchers avstängning (inklusive den automatiska avstängningen) samt böter motsvarande 1 match
Kommentera

AM:

Det är inte klokt vad många inlägg som hinner passera utan att man märker det.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag förstår inte meningen med att vänta till idag med att berätta sitt straff, förseelsen har ju på inget sätt ändrats sen i lördags så rimligen bör inte straffet heller gjort det.
Så för tränaren och naturligtvis spelarens skull bör de där dickarna i nämnden klämma ur sig sitt straff absolut senast dagen efter en incident ägt rum.
Kommentera

Frisco: Ofan, nummer femhundra igen alltså..
Kommentera

AM: Skandal.

Svenskt uppslagsord
dömer dömde dömt döm! döma verb
fälla dom (över), vara domare (vid)
Kommentera

Gidde: Nu är det plötsligt Rönnmark som ska dömma igen...?
Kommentera

Gidde: Jag har hört rykten om att de köpt in en begagnad sån här...
Kommentera

Poffa:

Om man jämför med Michael Holmqvist förseelse så bör ju detta rendera i minst 2-3 veckor...

Jga menar, tombolan brukar ju ge rätt lustiga resultat ibland när det gäller deras bedömningar..
Kommentera

Wayne Gresky: Som de spelade igår, utan Werner, hoppas jag de ger honom en avstängning den här veckan ut.
Kommentera

Gidde: Det ska bli intressant att se vilken lott som dras ur disciplinnämndens tombola idag i fallet Wernblom. Man undrar om det faktum att han har ett "brottsligt förflutet" ligger honom i fatet...
Kommentera

Bad_Brett:

Hehe, man kan faktiskt tro att det är Freddan som stått för den där statistiken!
Minns när han i sitt egengjorda Excel-ark toppade tekningsstatistiken säsongen 94/95 :)

Lite fel på formlerna hade han allt gjort, så mycket var säkert...
Kommentera

Långben:

Att MoDo är så dåliga på att teka är inte helt sant; Steen, Zajkowski och Warg har alla över 50%.

9 20 Steen, Oscar MODO CE 4 58 32 26 55,17
10 30 Zajkowski, Mikael MODO GK 4 20 11 9 55,00
11 17 Andersson, Johan TIK CE 4 83 45 38 54,22
12 16 Nordquist, Jonas FHC CE 4 65 35 30 53,85
13 21 Engqvist, Andreas DIF CE 4 26 14 12 53,85
14 17 Falk, Andreas HV71 CE 4 54 29 25 53,70
15 37 Goren, Lee SAIK RW 4 67 35 32 52,24
16 79 Warg, Fredrik MODO RW 4 35 18 17 51,43
Kommentera

usch vilken hemresa blytung förlust...
Kommentera

Nä nu är det bara ladda dom sista batterierna man har i kroppen inför i morgon och hoppas på att vi kan gå ut och göra en bra match igen.

ZzzzzzzZZz
Kommentera

Salle: Ja vi kan ju alltid hoppas på att vi lyckas skrälla i morgon med. Men som sagt idag visade Modo det jag krävde i alla fall och det var att man kan spela hockey.
Kommentera

Cyklob: Nä jag har e,-skift så det blir sportradion för mig imorrn med. Kanske jag kan se TV-matchen, då lagbasen sa nåt om halvdag, på skärtorsdag. Men match 7 ser jag på plats. Om mamma ger tillbaka VIP-kortet vill säga. :-)
Kommentera

Salle: Jasså du var inte på matchen Salle, fan jag som trodde du alltid var på matcherna jag :). Men se då till att stanna hemma i morgon med om det nu var det som gjorde så att vi lyckades vinna :).
Kommentera

Lumber Jack: Så nu är det antingen min frånvaro från matchen, NuMos dito eller bilklater som var tungan på vågen.

Tur att vi kan ge kennelklubben nåt att gnälla över. :-)
Kommentera

Lumber Jack: Hehe ja det behövs då verkligen i dessa tider :)
Kommentera

Cyklob: Vi drar alla våra små strån till stacken.

ZzzzzZzzzzZZZzzzzzz
Kommentera

Lumber Jack: Du verkar föra med dig samma tur som herr Edström brukar göra med sin tvättmaskin :).
Kommentera

supertrött: Tanka och håll tummarna.
Kommentera

Lumber Jack: Det ska vi inte alls hoppas då det är min bil !
Kommentera

Frisco: Puh! Äntligen hemma, det var korden som hade släppt i däcket och inte styrleden. Den blev att lägga på "hjålp mä hem" och tuffa på i ett sakta mak genom skogen.

Min känsla visade sig stämma perfekt dessutom. Det var tredje gången det varit något klater med bilen i samnband med en Timråmatch, och tredje segern. Vi får hoppas att något annat falerar imorgon.
Kommentera

The Fat Bastard:

Vi får väl tacka dig för handen.
Kommentera

Grattis Modo.
Kommentera

zigge: Jag tror det tar stop i morgon faktiskt, men självklart får grabbarna gärna bevisa för mig att jag har fel inte mig emot :).
Kommentera

« · 1008770 · »