1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Slut på förnedringen del IV

« · 1008861 · » Till forumet

Sv: Slut på förnedringen del IV
spud: visst, det köper jag. men jag tycker att skröder e litegrann som jämtin där, när det kommer någon så vänder han sig så han står vänd mot sargen och det gör att tacklingarna ser mycket värre ut än vad dom egentligen är, du håller säkert inte med mig men det förväntar jag mig inte heller.

Sen tycker jag att det är skillnad att crosschecka någon mot ansiktet/huvudet efter en avblåsning och att komma sent in i en situation som styf gjorde. Styfmeisterns tackling var definitivt inte snygg och ett solklart matchstraff, men som jag ser det så kan det hända vem som helst.

undantaget den situationen så tycker jag inte att styf har spelat fulare eller finare än någon annan.
Kommentera

Hassan: Han är långt ifrån ensam. Dessutom tycker jag att det finns många fall där spelaren visar rumpan tydligare än Skröder gjorde igår. Han stod faktiskt med ryggen ut mot isen redan när timråspelaren tog sats. Sedan ska domaren döma efter gällande regler också.
Kommentera

knaskamilla: Nej jag tycker inte det är hemskt. Jag är bara glad över att jag har nånting att reta er för :)
Kommentera

Bergius:

Tur att hans dåliga sida inte är värre än så då. Och att han är bra även när han är skadad, för den delen. Du tycker att det är hemskt att han spelar över. Jag tycker att det är pinsamt att alla motståndarsupporters tror att han alltid gör det. Eller faller det er någonsin in att han kanske faktiskt gör illa sig ibland?
Kommentera

Wayne Gresky: Håller med. Vilket betyder att alla som håller med om att vi bör anamma NHLs tolkning av tackling i ryggen tycker att P-Å ska sluta vädra rumpan.
Kommentera

knaskamilla: Det är ju en jättebra målvakt såklart och låg till stor del bakom erat guld förra året.

Men alla vet också att han är en spelare som spelar över oftare än någon annan i elitserien. Försöker fuska till sig fördelar av domslut. Det är hans dåliga sida.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tyckte att jag skrev ungefär det, fast något mer kortfattat. Bra förtydligande Wayne.
Kommentera

ralus: Nej det är ingen slump, liksom det var ingen slump att sedinarna tacklades en hel del i ryggen. De spelar mycket vid sargerna och då blir de naturligtvis tacklade där också. På samma sätt som jag antar att motståndarna blir utvisad en hel del för hakning tripping när salle sätter fart.. Men bara för att man är vid sargen ofta blir ju in de enstaka händelserna mindre farliga!

Hassan: Nu har du skrivit samma sak 3 ggr, jag förstår varför dina saker redigeras bort. Har du svårt att förstå mitt svar? jag gillar inte att det gnälls och jag tycker att tikarna är föredömliga som åker raka vägen till båset. Förstod du nu?

Jag har skrivit att Styf är en idiot, och om Werners straff bygger på skaderisk skall Styf hållas borta från rinken för jämnan.
Kommentera

Lumber Jack: Bort ska den väl inte? Det kan ju uppstå hemska skador. Däremot bör den skrivas om efter NHL-modell:

Sverige:
"523 – TACKLING BAKIFRÅN – Checking from behind
a) En spelare som åker på, hoppar på, otillåtet tacklar eller på något sätt träffar
motståndaren bakifrån skall, efter domarens omdöme, ådömas:
- Mindre straffet + Misconduct Penalty, (2+10)
- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
- Match penalty (MP)
b) En spelare som med checking from behind skadar sin motståndare skall ådömas:
- Match penalty"

NHL:
"A check from behind is a check delivered on a player who is not aware of the impending hit, therefore UNABLE TO DEFEND HIMSELF, and contact is made on the back part of the body. When a player intentionally turns his body to create contact with his back, no penalty shall be assessed

Any player who cross-checks, pushes or charges from behind an opponent who is unable to defend himself, shall be assessed a major and a game misconduct. This penalty applies anywhere on the playing surface.
Any player who incurs a total of two (2) game misconducts for Checking from Behind under Rule 48(a) in either Regular Season or Playoffs, shall be suspended automatically for the next game of his Team. For each subsequent game misconduct penalty the automatic suspension shall be increased by one game."
Kommentera

Bergius:

Jag tycker att det är bra att Krizan klarar av att spela trots lite smärtor. I våras gjorde han t.ex. en heroisk insats i den sjätte och avgörande SM-finalen. Medan LHC-klacken stod på läktaren och skrek om filmning och grejer stod han ut med smärtan och spelade klart matchen.
Kommentera

spud: Den blir lite svår att få igenom. Men tycker du att Timrå spelar så mycket fulare än något annat lag då?
Kommentera

spud: jag tycker också att en tackling i ryggen ska rendera i en utvisning, men det är ingen tillfällighet att det är just skröder som åkt på 2 tacklingar i ryggen på dom 2 senaste matcherna..Man kan inte stå med huvudet i sarghöjd och rumpan i vädret och förvänta sig att alla ska svänga undan
Kommentera

Hassan: Ja men var kan du hitta att jag försvarar gnället från vissa spelare? Jag tycker det är snyggt när ni åker ut att ni åker raka vägen dit och sätter er.

Men det jag inte gillarär när ni tycker att reglerna ska skrivas efter ert spel.
Kommentera

Robban: Jag håller med. Regeln om tackling i ryggen ska bort. Lite mer NHL. Som det är nu ställer sig snart samtliga ES-spelare med röven i vädret en meter från sargen och anser sig inte vara tacklingsbara. Ett otyg som regelboken har skapat.
Kommentera

Bergius: Ja i ert sällskap kan man nog inte få en finare komplimang.
Kommentera

spud: Du är en typisk modoit.
Kommentera

Robban: Du måste skoja? Med ditt resonemang kan man ju säga att bagarn måste lära sig att gapa när werners klubba kommer farande. Annars kommer den träffa munnen.

Man kan inte vara rättslös bara för att man står vid sargen.

Som tacklare än man ansvarig för att tacklingen sätts in i rätt ögonblick. Och tackling i rygg är förbjudet vad ni än vill att det ska vara.
Kommentera

spud: Tacklingen var helt korrekt. Skröder får lära sig att ta mot tacklingar. Han föll jävligt lätt och får stå sitt kasst så att säga.
Det snackas överhuvudtaget för mycket i svensk hockey om "farliga tacklingar" men knappt någon jävlel nämner ett ord om alla som skiter att stå mot när tacklingen kommer. Tar man inte mot tacklingen så är risken jävligt stor att man blir skadad.
Kommentera

spud: Åhh.... vilket givande svar du gav. Jag skrattar så jag ligger trippelvikt. Det där med canal+ sändningen visar att det inte bara är vi tikare som genomskådat er, hela sverige skrattar.
Kommentera

spud: En av mina absoluta favoritlåtar.

www.youtube.com/watch?v=JLAT43dOJ6s
Kommentera

Hassan: norsk lovikavante?

Norsk kebab?

norsk surströmming?
Kommentera

Det krävdes bara en Modovinst för att nivås skulle sjunka snabbare än Andrea Doria.
Kommentera

Hassan: aahhhahahahaha marsipan?!! dagens roligaste mening :)

Nu står flertalet modoiter att känna igen dock med sin "Aaah men du'rå!"-mentalitet. I omgång 38 av grundserien så såg jag en ful tackling och en crosschecking och om den inte renderade i 3 matchers avstängning så är det fullkomligt vansinne att stänga av mopedisten Wernblom.

Släpp sargen och kom in i matchen... crosschecking efter avblåsning=dåligt
crosschecking i ansiktet (oavsett tid på dygnet)= jättedåligt

Om ni tycker att J.Andersson levererade en ful slashing i ögonblicket före. Ja då förstår jag varför ni buar och tjoar så fort en modospelare snubblar till på isen. Är det där ni tycker att domarnivån ska ligga så kan vi börja montera svängdörr på utvisningsbåsen
Kommentera

spud: Skröder har en förkärlek att trilla in i sargen. Han slänger sej som en norsk lovikkavante i tid och otid. Precis som er målvakt. Såg på canal+ sändningen igår, Calle J säger: Nu är Krizan ute på villovägar, han får akta sig så han inte blir skadad igen. Niklas svarar: Han blir inte skadad nu heller, nu leder ju modo. Där satt han huvudet på spiken min gode spud.
Kommentera

Ser ut som om Wernblom tar semester redan nu...
Kommentera

Hassan: Du är så larvig att man föstår vilket lag du håller på.

På vilket sätt var det en fin tackling på skröder igår som resulterar att hans mun får ta smällen mot sargen?
Kommentera

Hahl Bundy: Kanske för att han alltid ger sig på folk bakifrån, alternativt gömmer sig bakom en linjedomare när det hettar till. Han är en patetisk figur.
Kommentera

spud: Han behöver nog ingen tacklingsträning, tycker alla tacklingar sitter som smäckar. Ni får helt enkelt lära er att stå på skridskorna lite bättre, Per-Åge "jag-älskar-att-pussa-sargen" Skröder t.ex. Utan tvekan en rygg tillverkad av marsipan. Är det hans sätt att komma ut ur garderoben som gör att han står o svankar med röven vid sargen vid varje duell?
Kommentera

spud: Jaa, en sån där skylt där det står: Ny på jobbet?
Kommentera

Hahl Bundy: Sätt på alla era juniorer en praoskylt, så alla förstår att man ska vara snäll mot dem och låta dem titta på och vara med lite.
Kommentera

knaskamilla: är väl snarare wernblom som provocerar andersson genom att komma bakifrån och slå undan benen? andersson markerar detta genom att dutta honom på benet, tycker att det snarare e wernblom som e provocerande. Att den där lilla dutten "provocerar" wernblom att vilja halshugga andersson e ju bara löjligt
Kommentera

Lumber Jack: Nä, det är en riktig man det. Feg o ynklig? Varför skulle han vara det?
Jag tycker han är manlig jag när han visar hur man beter sig mot 16 åringar genom att rycka tag i gallret o ta nacksving, verkligen väsa ut lite riktigt manliga uttryck som stärker hans egna manlighet o ego.
Feg o ynklig? Pjuuh säger jag.
Kommentera

Hassan: Då borde ni skicka han på tacklingsträning. Och ni supportrar kan ju försöka tänka tillbaka till situationen som gjorde jonte än mer snedställd. Sånt är Styfs adelsmärke, och de kommentarer som gick att läsa i er bok då, bör ni ge till Styf.
Kommentera

Hahl Bundy: Mycket är han, men inte feg och ynklig.
Kommentera

spud: Eller så är det bara GRÅBERG vs. vaniljvisp i tacklingsduellerna. Friåkningen är slut grabben, nu gäller det att äta grus till frukost. Kan man inte leken tåla så....
Kommentera

Hahl Bundy: Ja, absolt. Han är nästan lika mycket man som peter siepen, men bara nästan...
Kommentera

Jensen_12: Det där var dummare än hela timrå tillsammans.
Kommentera

Lumber Jack: Tur att ni har Werner då. Han är mogen o manlig han.
Kommentera

knaskamilla: Visst gjorde dom det.
Kommentera

Lumber Jack: Hur kan du kalla honom feg? Det är inte särskilt fegt att våga offra sitt eget knä för att få stopp på spelare, att det sedan tar fel är ju lite oturligt, kan tyckas.
Kommentera

Hassan: Ne jag är inte rädd för styf, men jag skäms att han är utbildad av MODO.
Han har i likhet med fanny ett så otroligt dåligt spelsinne som han kombinerar med brist på respekt som ger honom en farlig förmåga att skada spelare.
Kommentera

Jensen_12: Börjat? Han är feg och ynklig och har så alltid varit. Junsele skäms!
Kommentera

knaskamilla: Kanske menar dom oprovocerad i den mening att en pet på benskydden inte kan anses tillräckligt för att man ska vilja separera hals från huvud. Den grabben måste lära sig att behärska sina känslor, det bör även ni i brödvik hålla med om.
Kommentera

Hassan: Jag är alldeles lugn, jag undrar bara vad som mer stod att läsa.
Kommentera

spud: Varför har alla börjat klaga på Styf? Han spelar bättre än någonsin(vad jag sett). Han spelar rejält, stabilt och har gjort 4 mål på 4 matcher. Knätacklingen var nog det ända som var fult, tycker jag.
Kommentera

knaskamilla: Vilka idioter!!
Kommentera

spud: Är du rädd för STYF? Han är en snäll kille.
Kommentera

Bergius:

-98? Rögle? De spelade väl inte i ES då? Eller, jahaaaa...du pratar om något helt annat än hockey på högsta nivån.
Kommentera

Tvåtallar:

Ja, jag säger inget om straffet. Jag undrar bara varför man kallar det "oprovocerat" när det borde gå att se på matchvideon att det inte var det.
Kommentera

Nåväl inte mycket att göra åt, fult var det och straff har han fått. Men ioch med att de nämner att det är högskaderisk som följer av hans agerande kan man ju undra hur de öht släpper ut styf på banan.
Kommentera

« · 1008861 · »