1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507255 inlägg · 4105 ämnen

Slutet för Foppa?

« · 896264 · » Till forumet

Sv: Slutet för Foppa?
Lumber Jack: Att i ett inlägg ändå påstå att han ger tionde skapar ju en kontrast så att man förstår varför han inte vill spela mer med Modo. Det kan egentligen inte finnas någon annan förklaring.

Fast jag håller med. Trots skadeproblem så gjorde han poäng i parti och minut. Efter matcherna var det knappt att man tänkte på det, det var ju så naturligt. Just det är nog förklaringen varför vissa tyckte att han inte gjorde rätt för sig även fast han bevisligen gjorde det. Synd att Foppa gick sönder och att Macke själv inte var tillräckligt hel för att göra sig själv rättvisa i slutspelet.

Mest imponerad var jag ändå de första två matcherna där han gick in och gjorde flera offfensiva bröstvärmare alá Foppa.
Kommentera

hellge och NuMo:

Macke visade med eftertryck att han utan tvekan är den bäste målskytt Sverige har haft sedan Kenta och Gnäll-Loobs tid, om han nu inte är ännu bättre en dessa herrar. Det är ju som bekant en helt annan hockey idag. Jag anser t.o.m han vara kapabel att slå Loobs Elitserierekord, och det vill inte säga lite att jag anser något. Han var helt grym under grundspelet under antiklimaxsäsongen, trots att han var ljumskskadad.

Även jag hoppas att han kommer att göra en säsong ändå, tillsammans med Susse eller The Almighty 21 skulle han utföra underverk. Dax för Ecke att slicka lite röv.

Macke betalat inget tionde enligt de "källor" jag har. Han är tydligen inte medlem av pingstkyrkan längre utan bara troende i största allmänhet.

Själv är jag inte troende, utan en agnostisk hedning som trots allt hoppas, annars är man en idiot.
Kommentera

NuMo:

Jag tror att Macke skulle göra sig bättre idag när det inte längre är tillåtet med holding och hakning. Marcus är lite av min favoritvärvning, han har sidor som annars inte brukar komma fram hos hockeylirare, han är en sympatisk, vaken och smart ledarfigur.

Sen har han fått böta något helt enormt mycket för att han är född av föräldrar som är med i någon kyrka. Detta är bland det fulaste man kan göra i Sverige. Enligt vad jag vet var det länge sedan Macke gick ur den där församlingen. Jag är heller inte nnågon diggare av dessa samfund.

Macke är förmodligen en de absolut pålitligaste poängmaskinen i NHL de senaste 6-7 åren. Jag skulle vilja se honom i MoDo men jag tror inte att det nånsin blir av.
Kommentera

NuMo: nu fungerar ju läken ändå-
Kommentera

Lumber Jack: Jag förstår vad du syftar på, även om länken skiter sig.

Ja, tråkigt men sant. Macke har aldrig lyckats leva upp till sin stsatus för Modo. Allt har gått honom emot jämfört med Foppa och man skulle lätt kunna förväxla det med egocentrering, girighet och högmod. Marcus är inte Modos Sosse i alla fall.

Han var tidigare utvecklad, jämfört med Foppa och till skillnad från Peter så passade Marcus omedelbart på att försöka bli stjärna i NHL, redan innan han var mogen och utan att egentligen ge Modo lite i förskott för åren som skulle komma.

Det här är ju skillnad nummer ett mellan Macke och Foppa. Peter ser till att fastna som en hjälte för alltid hos en Modoit, medan Marcus teflonliknande hölje bara visade att han var sig själv närmast.

Nu är det ju inte hela sanningen. Macus har ju hittat andra sätt att betala. Han betalar vart tionde till något annat i stället. För mig är det en lika konstig prioritering som att släppa in Jehovas och umgås med dem i stället för att åka på en Modomatch man redan betalt biljetten för.

Marcus får aldrig några förslag på att stå staty någonstans i Ö-vik. För mig skulle det bara vara konstigt om vi inte fick en "Rocky"-liknande Foppastaty någon gång i framtiden i Ö-vik, antagligen utanför arenan. Lika konstigt vore det om vi fick en Macke-staty. Sedinarna kommer säkert oatt se till att de blir ihågkommna på ett värdigt och adekvat sätt. Spelmässigt tror jag att de kommer att betala tillbaks flerfallt än vad Foppa gör. Macke gjorde sin avbetalning iom. lockouten enligt honom själv. Den var inte dålig och för mig gav den mersmak, men det blir nog ingen mer smak. Marcus kände nog redan då att han inte blir någon messias i den här stan. (Ö-VIk) Någon arena eller annat kommer han nog inte att ge oss.

Nu börjar de bli så gamla så att man känner att oavsett vad de klarar av att uträtta så är det bara en bråkdel av vad de skulle kunnat visa oss. Det här gäller både Peter och Marcus. Det blir nog bara en våt dröm för oss Modosupportrar. Men. men. Jag vill se dem avsluta med några grandiosa säsonger i Modo ändå. Jag vil att de skall visa att de står upp för den beundran vi tillägnat dem under alla dessa år.
Kommentera

Poffa: 33cl pepsi.
Kommentera

Frisco: 2 liter juice och en liten loka?
Kommentera

Paddan: Jag var hos Olle onsdag - torsdag. Jag drack upp allting han hade i kylen.
Kommentera

Frisco: Äh, underligt var väl snarare en beskrivning av westerlinds besatthet med x11. Fast jag fick en kasse med Krusovice för besväret att låna ut datorn.

Hmm, kopplat till Foppa? Tja, Foppa och Conny var med i Ulvö Open och Conny gillar öl...
Kommentera

Och i länken en rapport från matchen, som slutade 6-4 till LIF
Kommentera

Paddan: Leksandsblogg | 2-1 till Icebreakers efter första

Ja det är allt jag ser på länken. Hmmmm underligt.
Kommentera

kärran: Från tidigare ikväll

"Icebreakers leder över Leksand med 2-1 efter första perioden. Peter Forsberg fick äran att göra matchens första mål. Jan Huokko fumlade med pucken framför öppet mål och då passade "Foppa" på att peta in pucken i mål.
Andreas Salomonsson var nästa man att näta för Icebreakers då han blev helt fri med Mike Ayers. Salomonsson gjorde inget misstag.
Mikael Karlberg reducerade i slutminuten för Leksand, snyggt framspelad av Morten Green."
Kommentera

Så lite finsk rapportering från matchen mot Icebreakers. ...om man nu bara kunde förstå vad det står i meddelandet.
Kommentera

hellge: På den här bilden ser han ut som en levande bobblehead, men samtidigt mindre uppsvälld i ansiktet än han köttbullen från Näsvikens IK.
Kommentera

Paddan:

På tal om Krutov, han har väl lirat i ditt nya gäng? Sen tro jag också att han fått pris som världen bäste ishockeyspelare.
Kommentera

Ambroo: Men det berodde iofs på stekfettet från de femton hamburgare Krutov nyss hade satt i sig
Kommentera

Paddan: Där ser man, men på en friåkning så kan t o m Krutov glänsa...
Kommentera

hellge: Äh, bara 2 mål och 3 assists. Han är ju helt värdelös, jag hade väntat mig minst 7 mål från hans klubba.
Kommentera

Jag tror vi tar den här killen som tredje länk till Susse och Skröder. Helt slut verkar han inte.
Kommentera

hellge: Har lite tjocka fingrar ikväll,,
döme gillar även spirit
Kommentera

Gusse:

Öh, ä'ru i Suomi eller?

Hur går det för Hedman Jr

Föresten ikvälöl, är det såna som Döme gillar?
Kommentera

Besväras inte ikvälöl 4-2 till icebreakers efter två perioder ..3 ass av foppa
Kommentera

Lumber Jack: Vilken skäggig duo de skulle utgöra. Foppa och Ralf.
Kommentera

Förresten så tror jag att svaret på frågan i trådrubriken är "Rygg", dvs samma som för oss dödliga. Eller så finns det inget svar på frågan. Eller så är det bara en retorisk fråga
Kommentera

Lumber Jack: Själv tror jag att Henrik Lundqvist och Sudden blev ledsna när de upptäckte att de inte hade någon att spruta champagne på/med, så de ringde efter Foppa. Men sen så tröttnade de och Sudden anordnade Båstadsmästerskapen i parallellslalom i mjölkdisken.
Kommentera

Deas: Spekulationer var det.

Foppa drog till Göteborg och gav på Herr Ahdrian en sjuhelvetiska steen-hård njursmäll; "Det här är för Justin, din gamle d**gspridare", sa han när Ahdrian segnade ned mot golvet chippande efter andan, stel av skräck. Sedan drog han ut på stan och drog några starka med Ralf Gyllenhammar medan dom diskuterade feta riff.
Kommentera

Paddan: "Sedan ska jag vidare till Norge där en av mina hästar tävlar redan klockan 16.00", avslutar Foppa.

Dit åkte han aldrig, såg jag på Aftonbladets travsida. Kent trodde han såg på TV.

Ska vi inleda spekulationerna =) Dåliga nyheter? Det är egentligen ingen koll utan nytt ingrepp? (eller ja då hade han ju inte sagt det om att åka till Norge).
Kommentera

Paddan:Han skriver nog på för Frölunda. De vill ju ha halvskadad spelare som det verkar;-)
Kommentera

Poffa: Idag kan så ett delbesked om Foppas eventuellt fortsatta karriär komma.

Dags för undersökning, i Göteborg, av den opererade foten.
Kommentera

Wayne Gresky: Man undrar ju om foten är så pass bra att han kan golfa. Han var inte med i longdrive-tävlingen på Vecke, pga operationen. Jag tror inte han chansar.
Kommentera

Wayne Gresky: Blir väl något så här, inte grammitskt rätt men ändå.

Tournament of Gained Simon golf
The popular Tournament of Gained Simon golf organized by Gained Simon, professional player of Flyers of Philadelphia and the organization of the Club of hockey “Old Timers”, which gives each year its profits in Leucan Région Quebec, will take place for a sixth edition this Thursday July 5, with the Club of golf Large Portneuf. Each year, 300 golfeurs take part in this event, of which people of businesses of the area of Quebec, players of hockey of the LNH and private individuals. Golfeurs, come to meet Simon Gagné while playing for a good cause! For information and inscription, communicate with Martine Lafontaine to the 418.654-2136, item 21 or to the 1.877.606-2136, item 21 or with

Kommentera

Paddan: Här är iaf anledningen. Huruvida det stod i artikeln eller inte är ovidkommande. Du kan ju roa dig med att översätta den här medan jag fikar...

5 juillet 2007

Tournoi de golf Simon Gagné
Le populaire Tournoi de golf Simon Gagné organisé par Simon Gagné, joueur professionnel des Flyers de Philadelphie et l’organisation du Club de hockey les « Old Timers », qui remet chaque année ses profits à Leucan Région Québec, aura lieu pour une sixième édition ce jeudi 5 juillet, au Club de golf Le Grand Portneuf. Chaque année, 300 golfeurs prennent part à cet événement, dont des gens d’affaires de la région de Québec, des joueurs de hockey de la LNH et des particuliers. Golfeurs, venez rencontrer Simon Gagné tout en jouant pour une bonne cause! Pour information et inscription, communiquez avec Martine Lafontaine au 418 654-2136, poste 21 ou au 1 877 606-2136, poste 21 ou à [email protected].
Kommentera

Wayne Gresky: Inte i den franska texten, i varje fall. Trots att jag aldrig pluggat franska kan jag i varje fall uttyda att "Peter Forsberg är för närvarande i Montreal med sin agent Don Baizley, men inte för att förhandla med Bob Gainey."
Kommentera

Paddan: Spelar golf tror jag att det stod.
Kommentera

Wayne Gresky: Då undrar man ju, vad gör Foppa i Montreal tillsammans med Baizley?
Kommentera

Foppas hoppas tydligen på comeback i december om han får ordning på fötterna.

Som mindre bevandrad i det franska språket så får jag lita till följande översättning: "Forsberg indicated that he would be willing to return to Philadelphia, but that his injured ankle is still bothering him. He hopes to be ready to play by December."
Kommentera

Det är väl mot reglerna, men va fan...

"The Avs still have roughly $7 million to spend under the salary cap, and have 19 players under one-way contracts for the season, with another, Marek Svatos, secured with a qualifying offer that he is pondering either to accept or go to arbitration this week.

Giguere hinted that another big-name free-agent signing may not happen - which would answer the question of whether Peter Forsberg will be brought back. Giguere said he did not want to alter the team chemistry and lineup much more from its current makeup, citing the team's 15-2-2 late-season run and the additions of two star players.

Forsberg, still unsigned, had surgery last week on his right ankle and plans to test it within the next week on skates. If it doesn't feel good, retirement is a possibility."
Kommentera

Wayne Gresky: Har Jimmie Näslund börjat skriva åt DN?
Kommentera

Dream Team: Inget nytt, men lite sommarläsning.
Kommentera

Wayne Gresky: Saxat från SVT.se:

"I torsdags opererades Peter Forsbergs högra fot. Operationen blev lyckad men om han inte får foten att fungera i en skridsko lägger han av.

-Det handlar om att kunna använda foten till hundra procent. Går inte det lägger jag av, säger Foppa till SVT Sport."

Kommentera

Hawerchuk: Känns inte särskilt trovärdigt att han skulle signa en halv vecka efter att han haft en operation för att kolla om han kan fortsätta karriären va?
Kommentera

Senaste Fopparyktet är intressant.
Kommentera

Deas:

Om nu Foppa spelar i MoDo denna säsong så har ju Aftonbladet äntligen fått rätt!

Dom har ju de 7 sista säsongerna skrivit att Foppa ska spela i MoDo, och nu kanske dom som sagt äntligen prickar in sitt tips! ;-)

Va, vill dom bara sälja lösnummer?
Det har jag aldrig förstått! :)
Kommentera

Poffa: Jag har tidigare gissat på att Foppa ansluter till MoDo i Januari.

Det om att efter några veckor senare lämna för Colorado är väl mest en provokation för att få kommentarer. Ros har kört det upplägget rätt länge nu.
Kommentera

Wayne Gresky: Ändå är det där väl ingenting som upprör? Ros har skrivit värre saker än det där, för att vara ärlig så är det där inte en dum tanke.

Jag har hela tiden trott att Foppa kommer vila under hösten för att bli helt frisk, och att han kanske i jultider ansluter till MODO för att spela. Väljer han det kommer det nog aldrig bli tal om NHL igen, dock.

Men bortsett från det där med att sticka till Colorado så är det nog ingen omöjlighet att det där kommer bli exakt så som hösten kommer se ut för Foppa.
Kommentera

Vallin: Han producerar ju, han engagerar och skapar uppmärksamhet till tidningen. Att han sedan är en komplett jubilidiot spelar liksom ingen roll, det var nämligen väldigt länge sen aftonbladet gjorde intryck av att försöka ha någon kvalitet på materialet över huvud taget. Nu handlar det bara om att sälja och tjäna pengar...

Du kan ju tipsa aftonbladet om stjärnskribenten Rooney Jerrevång...
Kommentera

« · 896264 · »