1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507228 inlägg · 4105 ämnen

Slutet för Foppa?

« · 917697 · » Till forumet

Sv: Slutet för Foppa?
wap.hockeysnack.com
Rytter: Du ska se att Wayne har någon uträkning på det som han snart delger oss. Att samtliga juniorer från Modo håller hög elitserieklass
Kommentera

Rytter: En viss junior ska det vara.
Kommentera

Dream Team: Nej, det tycker jag inte. Du skrev ett exempel som var löjligt. 1 poäng har de. 1 !!
Kommentera

spud: Roligt också att en junior i MoDo säkert har mer än dubbelt så mycket istid som Timrås juniorer har tillsammans.
Kommentera

spud: Sa jag det? 16-åringar ska nog matchas rätt så lugnt på den nivån. Istid lär de allt få. Challe är ju precis raka motsatsen till Kenta på den punkten.
Kommentera

Frisco: Och du svarar precis lika konstigt som vanligt.
Kommentera

Dream Team: Du menar när ni skeppar dem till sundsvall som ni gjort med alla andra ni "gett" chansen..

Fan gör som oss och skaffa er att lag i elitserien som ni låter spelarna få lite istid i.
Kommentera

Dream Team: 1 poäng. Du förlöjligar dig själv.... z zZ zZ z zzz
Kommentera

spud: Kanoner och kanoner. Anton Lander är 16 år gammal. I nuläget står han på lika många poäng som både Per Svartvadet och Andreas Salomonsson. Johansson, Erixon och Moe är samtliga födda -88 och är i första hand tänkta att vara med och lära, och säkerligen ser man framtiden an med ett stort mått klokhet sett till deras ålder. Kul dock att de får förtroende redan nu. Det lär säkert inte vara till deras nackdel.
Kommentera

Dream Team: Ja helvete vilka kanoner ni har från timrå, de har lyckats fräsa iväg 3 skott på mål. Och får man gissa på att de har en istid på cirka 10min totalt tillsammans?
Kommentera

Dream Team: ok, då har nog Bisterfinnen rätt. Det är förmodligen nästan alla dom som har röstat.
Kommentera

knaskamilla: Läskunnigheten verkar det också vara lite sisådär med. Hemsidan anger samtliga befintliga spelare i A-truppen - tre killar med Timrå som moderklubb inkluderad.

Röda Tallen: Nej, knappt 18000 äer mer korrekt (se länk).
Kommentera

Dream Team:

Nej, på hockey har han ingen koll alls. Jag misstänker att han kollade T-ås hemsida.
Kommentera

knaskamilla: Ser jag ordet Timrå en gång till i den här gästboken på en vecka så spyr jag.
Kommentera

knaskamilla: Sebastian Erixon, Eric Moe och Oscar Johansson har samtliga Timrå IK som moderklubb. Lägger du till Anton Lander som ju varit med i alla matcher såhär långt, men som inte står listad i A-laget (på pappret), då blir det fyra. Jag vet inte var du fått att endast en spelare är från Medelpad, men den källan har nog inte riktigt full koll. Och då Timrå väl har elitseriens minsta trupp, sett till antalet spelare (ja, enligt de som nu säger sig ha koll i kvällspress och annat), så torde väl procentsatsen med Timrå som moderklubb bli relativt hög.

Om vi förstorar perspektivet en aning och innefattar Västernorrlands län så måste väl dessutom Per Styf räknas in där.
Kommentera

Bragd-Birger:

Jag tror inte att jag brukar kalla Timrå för köpelag, men ärligt talat blev jag chockad över att det bara var en endaste spelare från Medelpad i Timrå.
Kommentera

knaskamilla: Där ser du. Och så kallar ni oss köpelag. Fatta också att det räcker med en enda lokalförmåga för att smiska upp hela hemvävda Modo. (Jaja, förutom i kvarten då.)
Kommentera

spud:

En bekant till mig kollade upp det där till en frågetävling han skulle göra. De har visst en spelare från Medelpad.
Kommentera

Långben: Är det där ni värvar era spelare?

Kanske kan berätta för nubben att han kan kolla av om medelpad har några spelare ute till försäljning, så det åtminstone finns någon anknytning till landskapet?
Kommentera

Hmm, tro var det där "noteras" kom ifrån. Måste vara effekten av att prata i telefon och skriva inlägg på internet.
Kommentera

Lumber Jack: Jag förmodar att det var någon form av speakerröst till själva bilderna på Foppa glidandes omkring noteras. För egen del så lyckas jag aldrig få något ljud på MittNytts inslag som körs i Play.
Kommentera

Långben: Ni har inte råd ändå...
Kommentera

spud:ut på blocket.se med han!
Kommentera

Kanske var därför Adam drog, foppa ska göra en Jesper Matsson?

Allvarligt så är väl känslan att han drar till nhl?
Kommentera

Salle: Sanslöst snyggt träningsställ!
Kommentera

shinzawai: Länkarna från SVT

[url=svt.se/svt/play/video.jsp?a=928621]Forsberg: "Funkar det inte nu..."[/url]

[url=svt.se/svt/play/video.jsp?a=928635]Se bilder från träningen[/url]
Kommentera

Fast en plåt med kanelbullar skulle inte sitta fel nu när man ska sitta och rätta niornas testomgång av nationella provet i engelska. Jag tror nog att Foppa också haft nationellt prov i engelska och någon gång ätit kanelbullar kanske till och med tillsammans med Timander.
Kommentera

Gidde: Äh, fan, sitter bara här och smörar och försöker hitta på saker för att kunna sockra kommande utvecklingssamtal
Kommentera

Paddan:

Nä för tusan!
Kaveln lär jag i vanlig ordning få smaka på när jag kommer hem...

Själv då, på kanelen än eller?
Kommentera

Gidde: Men hörrö jag sa faktiskt att det är imorgon som det är Kanelbullens Dag. Ska jag kavla till dig eller? ;)
Kommentera

Paddan:

Nej, det är inte ideg, det är imorgon! :)
Kommentera

Lumber Jack: Timmy lär väl ha fullt upp inför morgondagens match, det är ju Kanelbullens Dag imorgon om jag inte tar miste på dag... eller var det deg
Kommentera

shinzawai: Annars är det bara att steloperera i rätt läge för optimal skridskoåkning. Lite får han väl ändå bjuda till.
Kommentera

Lumber Jack: Finns två klipp på svt.se också, en intervju och en snutt från träningen. Nog tycker jag att det ser ut som att foten funkar rätt bra!
Kommentera

Eller Building the future? Foppa är i alla fall lika tacksam som vanligt när han får vara med och träna med Sveriges viktigaste hockeylag (och då snackar vi inte Döme/Sommarhögardh-termer...). Ödmjukheten personifierad.

"Hockeykungen Peter Forsberg körde igång på is på onsdagsförmiddagen igen. Precis som tidigare - allt sedan han 1994 blev NHL-spelare - tränar han med MODO Hockey.
- Hur stort som helst att jag får träna med MODO, säger Peter själv efter ispasset."

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=3093&rows=5
Kommentera

mattias - 74: Men nu har inte mycket att ge.. Om han kommer till spel så blir några enstaka sen är de gnäll igen.. Lika bra att lägga av och börja med nå nytt...
Kommentera

Wayne Gresky:

Vore oerhört kul om Peter ville komma och avsluta karriären i Modo. Skall se på era matcher då. Han är och förblir en av de stora hockeyspelarna i Sverige genom alla tider.
Kommentera

Snubblade över ett rätt spännande rykte angående Foppa. Schyst PP med Foppa - Crosby - Malkin.
Kommentera

NordaBoy: Ja, typ värva, ba. Men ska vi sparka båda Zajkowskiarna?
Kommentera

NordaBoy: Jag tycker att Modo ska köpa Isaksson.
Kommentera

Poffa: Men Krizan har vi juh a med jag tycker vi ska typ värva ä jag vet inte ni få komma med förslag?
Kommentera

Poffa: Han väntar på årets sändning från Korsnäs.
Kommentera

NordaBoy: Första Zajkowski då?
Kommentera

Nordaboy: ska vi inte värva ny målis asså andra zajckovski räker inte till
Kommentera

NuMo:

När vi nu är inne på existensiella frågor. Som ständig medlem borde man rimligtvis även vara medlem efter sin död.

Ska jag mejla och fråga?
Kommentera

NuMo:

Nä, jag tycker heller inte det spelar så jävla stor roll, fast det är ju halvmånga som verkar grunna på frågan.
Kommentera

hellge: Själv så tycker jag det inte spelar någon roll. Finns Gud så kommer jag dit självklart. Det finns annat att oroa sig för medan man lever jordelivet.
Kommentera

hellge: Det är med kristendomen är som med kvinnlig logik, ungefär halva jordens befolkning påstår att den existerar men har inte kunnat bevisat det. Krizan fru finns dock, så det finns hopp.

NuMo: Snurrfinten, rena rama Vesa Kukola-klass!
Kommentera

Lumber Jack:

Hur var det? Den troende säger sig ha bevis för Guds existens, ateisten säger sig kunna bevisa att Gud inte existerar, agnostikern säger att Guds existens inte kan bevisas. Sen har vi de som beter sig som Gud själv. Jag tänker förståss på Krizans sudden death i 5:e finalen.
Kommentera

« · 917697 · »