1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507161 inlägg · 4104 ämnen

Slutspelslutspelstråden

« · 232271 · » Till forumet

Sv: Slutspelslutspelstråden
Åsså Iron Maiden på SVT, vad trevligt det är i dag då.
Kommentera

Frisco:
Hmm...lattjo liten väska Tobias har. Är det månne Agent Enström, med rätt att AXA?
Kommentera

Frisco: Firar Kung Cannabis fantastiska afton med denna bilden. LEVE HIRSCH!!!!!

zZZ z z z ZZ zZ Z z

/ / Frisco
Kommentera

Frisco: Redan en repris på denna bilden. Undrar vad "Glada Kalle" säger till domare Ryhed?
Kommentera

Frisco: BÄST PÅ PLAN. Nej det är inte Werna. PRINS ENSTRÖM!!!
Kommentera

Frisco: Slutresultat
Kommentera

Frisco: Ännu mera underlig publikum.
Kommentera

Frisco: Underlig publikum.
Kommentera

Hirsch var matchens målvaktskung. Överglänste junisen i VFs kasse.
Kommentera

65 Selander: Absolut! TACK!

På bilden ser ni en riktig muntergök mitt i sitt arbete.
Kommentera

Klantigt knaskamilla.
Kommentera

Jahaja, då har tävlingen drabbats av sin första walk-over då den nuförtiden något sporadiska hockeyforumssnackerskan ri-ara inte lämnade in något svar i tid. Denna uppgift lyckades iaf knaskamilla lösa, och trots sin misconduct-straffpoäng tar hon sig vidare till semifinal som första kvinna.

Tyvärr måste jag dock meddela att hennes approach till tävlingen inte alls ligger i nivå med vad man kan förvänta sig av en seriös HS-skribent på MoDo-boken, vilket i denna tävling har tagit sig uttryck i form av ovilja att svara på givna frågor. Denna attityd måste självklart beivras och knaskamilla får därmed två nya straffpoäng att avtjäna i sin semifinal. Inget att diskutera där och ytterligare klagomål eller uttryckta sympatier för illdåderskan renderar självklart i fler straffpoäng för den som dristar sig till något sådant. Punkt och slut.

I nästa fight bjuds vi på en uppgörelse mellan två flinka och flitiga studenter från olika hörn av Sverige. Lasse Kronér eller Staffan Ling? Håkan Hellström eller Dennis Lyxzén? Feskekörka eller Frasses? Sill eller Blåbärsmjukglass?...Göteborg mot Umeå!

Med andra ord: Wewillwintoday vs. scim!

Väl mött i kvartsfinal #4!
Kommentera

Frisco: Man får gratulera Surströmmmingens vinst över Sillen ;)
Kommentera

Jeg glæder mig SÅ meget til kampen i aften (selv om jeg kun skal følge kampen på ÖA og Swehockey), jeg tror vi har en reel chance i aften...nu ved spillerne at de sagtens kan hamle op med Frø-indianerne...
Kommentera

Lulekickan, samjo: Tråkigt att saker ska försvinna när man inte gör nåt fel utan att det är nåt programeringsfel som ligger bakom.
Kommentera

Frisco: Jo nu bär det av... Vi ses i seger-tråden efter vändningen
;-))
Kommentera

samjo: Jag har råkat ut för samma sak just i samband med att en ny version av HS hade kommit. Innan dess hade jag en lååång presentation inklusive laguppställning, resultat från matcherna, en del om mina tankar inför säsongen osv. Sedan tänkte jag uppdatera den med ett resultat från någon match, tryckte på spara och rubbet försvann. Jag har fortfarande inte återhämtat mig och inte orkat sätta ihop någon ny presentation.
Kommentera

Johan: Nej, när det gäller isracing så är det nturligtvis Örnsköldsvik som gäller. Men jag har speedwayfilmer med Masarna också. Tex SM-finalerna från år 2000 mot Rispiggarna.

Nej nu ska man till Kempis!!!!

ciao
Kommentera

Frisco: Känns ju skitbra!! Masarna då förutsätter jag... ;) Hey hey hey!
Kommentera

Johan: Hehe. Du är välkommen när du vill. Härliga isracingfilmer finns numera i samlingen.
Kommentera

Deas: MOT SHERWOOD..menar KEMPE-SKOGEN!!!
Syns i curva nord
Kommentera

MÅstematch ikväll
VINN VINN VINN SNÄLLA
Kommentera

samjo: Jag tror rest Varvsberget sponsrade o sände ner en middag till hrr Andersson...
Hejjaklacksledare på curva nord??
Kommentera

scim: Frisco har ett allmänt utrymme till uthyrning om du missar bussen. Priset är okänt, men i priset ingår iaf videovisning av gamla VIK- o Bajen-matcher i alla de sporter, anekdotberättning om Göran "Flygis" Sjöberg och visning av neonskylt. Utan Frisco går man under, helt enkelt! ;)

FOTNOT: Frisco hyr alltså inte ut egentligen, om man inte rest mer än 70 mil för att komma dit plus att man inte åkt 70 mil norrifrån.
Kommentera

skalpjägaren: Man dras med i den allmänna sinnesförvirringen här nere. Men idag så lossnar det. Kom nu ketchup så går vi. ;)
Kommentera

Sahlander:
Jeg er ganske sikker på Staal sætter to kasser i dag..
3-2 bliver det
Kommentera

MartinS: Nej det blir inte så stora siffror... Det blir målsnålare än i måndags också... 3-1 till MoDo... Werner, Pettersson & Wennerberg (äntligen) målar för MoDo.
Kommentera

Jonsson8: Jag brukar vanligtvis spara viktiga texter, men icke denna gång. Ähh... det är inte så farligt egentligen nu när jag tänker efter. Säsongen är över. Det mesta var ändå relaterat till säsongen som var. Nu är fokus riktat på slutspelet. Men allra först blir det till att laga middag.

FORZA MODO!! :)
Kommentera

MartinS: Kom ner på jorden ;)
Modo - VF 2-3
Kommentera

samjo: Jag hatar när sånt händer. Ett tips, arbete ALLTID mot textfiler på datorn när ni skriver längre inlägg eller liknande i gästböcker, forum, Hotmail och andra "webläsarsajter", eftersom det händer då och då att när man är klar och trycker på "Sänd/Submit" eller liknande har man precis tappat kontakten med nätet eller sidan eller webläsaren hänger sig. Spara dessutom ofta, även om ni skriver i Word eller Notepad eller vad det än månne vara, man vet ju aldrig, hela datorn kan ju hänga sig eller det kan ju bli strömavbrott eller nåt...
Kommentera

samjo: Hmm... nu försvann TEXTEN igen!!
Jag skrev "SLUTSPEL" med tre hakparenteser på varje sida.
Kommentera

Back to slutspelet. Ikväll blir det en hejdundradens match. Modovinst såklart efter ett målfyrverkeri utan dess like dom första minuterna. Högardh sätter ett par paltor följt av Lindströms hat trick. Fy fasingen va ja längtar. Hör ni ett skrikande på stan idag gbg:are så är det bara en tokig kungälvsbo som lever ut sina fanatasier.

Modo - Frölunda... hmm... 7-3! :)
Kommentera

Björn VII: Så det var alltså ingen hit att skriva >> som en av rubrikerna??? :)
Kommentera

Björn VII:

Ja just det - där försvann det tre rader i texten, vad jag skulle säga är att om man råkar få med några hakar i texten kan man tappa allt, det hände mig en gång, jag använde dem som styckesavdelare på vissa ställen. Jag hade dock det mesta sparat i en slät textfil.

När man ser det hända blir man iaf rätt så less och funderar på att bygga en hemsida och bara lägga in en länk i presentationen istället.
Kommentera

Sahlander: Precis. Du hade rätt. Det enda som fanns sparat var bilderna från sidan plus en massa cookies från andra sidor jag besökt. Så tyvärr går det inte att få tillbaka presentationen. Jag tänker INTE skriva om den heller. Man kan göra roligare saker än att plita ner 50 matchrapporter, för att bara nämna en av sakerna som fanns på profiltexten.

Vi får hoppas på MODO-vinst ikväll istället. Det skulle göra mig betydligt gladare. Men det kommer bli svårt. Känns rätt bra att inte Niklas Andersson kan göra mål ikväll i Kempis eftersom han enligt Frölundas nätsida är sjuk och stannar hemma. Men det finns ju andra som kan göra mål. Kallio t.ex.
Kommentera

Sahlander: Det räcker att han har varit inne på den nån gån den senaste tiden. deafult är windows inställt att spara 10 MB internet filer. Allt du gör och tittar på finns där. Sen kan man sortera efter datum om man har ett hum om när man var inne och tittade på sin presentation sist.
Kommentera

samjo:

För framtida uppbyggande: undvik tecken som ">" och "
Kommentera

samjo:

Jag lider verkligen med dej, det låg mycket arbete bakom din presentation. Men med lite tur så får du tillbaka den med VF-chefens tips.

Hursomhelst, nu ska jag påbörja min resa till Kempis, var tvungen att vända uppochner på hela lägenheten för att hitta 17:- till lokalbussen ner till busstationen, hoppas chauffören tycker det är roligt med folk som betalar enbart med 50-öringar. ;)

Hoppas verkligen att Modo kan avgöra det här på ordinarie matchtid nu, annars missar jag sista bussen tillbaka till Umeå...
Kommentera

Vf chefen: Men eftersom han aldrig varit på sidan i sin "nya" form så finns den inte sparad i temp int files...
Tyvärr
Kommentera

Vf chefen & MartinS: Det blir till att leka detektiv då.

Vi får se om jag orkar. Kanske var det meningen att den skulle försvinna?
Tack iaf för tipsen!
Kommentera

samjo: Vet inte om jag ska hjälpa fienden men samtliga sidor som du tittat på finns lagrat i din temporary intent files katalog.

Verktyg/internet alternativ. Fliken allmänt. Tillfälliga intentfiler. Knappen inställningar, klicka på visa filer. Sen har du ca 20000 filer att leata igenom. Nån stans finns din text.
Kommentera

samjo: Prova att klicka för "arbeta offline" o sen gå in på din presentation från datorns cache, kan funka hörrö!
Kommentera

Det här har inget med slutspelet att göra. Vill bara VARNA alla som tänker uppdatera sin profil att spara texten på en fil i sin egen dator INNAN ni uppdaterar. Jag hade suttit och knåpat ihop en slutspelsdel i min redan ofantligt långa presentation (ni som har tittat på den vet vad jag talar om). Tryckte avslutningsvis på "spara"-knappen för att helt plötsligt mötas av en blank presentation. ALLTING hade raderats!

Jag är faktiskt lite ledsen nu för jag hade tyvärr ingen backup. Känns som jag kastat bort ett antal timmars arbete i sjön. Vill inte ens tänka på hur många timmar jag suttit och fyllt i statistik, matchkommentarer, letat bilder osv osv...

GAAAAAHHH!!!

Bara för att ni inte ska tro att jag deppar ihop alldeles så avslutar jag med en smiley. Det är trots allt ingen som har dött :)
Kommentera

Björn VII: Uppenbart...ja du menar en hel bordell så mycket pengar har vi :)))
Kommentera

frölundaindian:

Isf är det ju uppenbart vilken slags present Goa Gubbar borde skramla ihop till för Conny, eller?
Kommentera

frölundaindian: Vem skulle inte vara det? :P
Kommentera

Björn VII: Han e ju bara glad för att han precis hyrde en porr-rulle på macken och är på väg hem :))
Kommentera

Björn VII: va det den enda bilden ni kunde hitta där pirro log???conny kan ju le under matcherna oxå....=)
Kommentera

ribba9:

Pirro? Sur?
Jag tror dig inte.
Kommentera

Ett stavfel smög sig med, men ni förstår säkert vad jag menar, det är viktigast
Kommentera

« · 232271 · »