1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507154 inlägg · 4104 ämnen

Slutspelslutspelstråden

« · 233285 · » Till forumet

Sv: Slutspelslutspelstråden
Sahlander: Vet ej, tror inte det.. säkert äldre..
Kommentera

Sahlander:
Komma här och göra en avundsjuk, va, bara för att du råkar vara ägare av någon sån där fin fyrabokstäversuppkoppling.
Jaja, snart blir det tydligen ordning på torpet även i Bjästa.
Hade annars tänkt föreslå dig att sluta dricka cola och flytta konservburkarna och nylonsnöret närmare telefonluren, det funkade då för mig...
Kommentera

Dream Team: Är det från sportradion i onsdags eller???
Kommentera

Dream Team:

Jag blir inte klok på den mannen... Han borde bidra med ganska många grodor till Anrells floskeltopp, kan man tycka.
Kommentera

Dream Team: Nope ADSL
Kommentera

Sahlander: Kan det va att den är för stor... över 7MB..
Har du modem, eller?
Kommentera

Dream Team: Din bifogade fil ställer till problem... Den går ej att ladda hem.....
Kommentera

knaskamilla: Hmm... möjligt... I vilket fall så tycker jag han är karl för sitt språk:

- Rättskipa har visats.
Christer Jonasson, Radiosporten.
Kommentera

Dream Team:

Åh, jo! Fler än en gång har jag sett TIKare som klagat här på HS på att Jonasson tycker så illa om TIK... Så det så.
Kommentera

knaskamilla: Vi tror absolut inget illa om herr Jonasson. Fatum är att han följde med oss på vägen tillbaka...
Kommentera

Paddan: Jag kan konfirmera Jonassons prillproblem (lol) samt att han sa Timrå - Frölunda istället för MoDo - Frölunda vid ett tillfälle.
Kommentera

Frisco:

En annan kul (?) grej är att Jonasson kallade MoDo för Timrå när han skulle sammanfatta matchen. Och så tror TIKarna att han har något emot dem...
Kommentera

MartinSedin: Finns det inte en till Micke Bohman med, som ej är målvakt men däremot har spelat i bland annat MoDo och Svedjeholmen? Tror han ska vara 79a med om jag inte minns helt fel.
Kommentera

Frisco:
Har för mig att han sa något om att han knappt såg någonting av andra perioden för att Roger Johansson skulle lägga in en ny prilla under läppen.
Kommentera

Björn VII: Många Z idag....

En kul grej från gårdagen var att Z-gubben (Christer Jonasson, Radiosporten) sa gårdagens publiksiffra på följande sätt i radion: TRETUSEN SEXTONHUNDRAÅTTA PERSONER. Han är kul den där Z-gubben.

Z z z z Z z ZZ Z zz
Kommentera

Lumber Jack:

Jag tycker inte det verkar som att hr. Blaha är speciellt mycket av en "team player". Tråkigt.

ZZZzzzZZZzzzZZZ
Kommentera

Björn VII:

Ett annat ställe där Conny-effekten tagit slut?
live.ishockey.dk/main.html
Kommentera

Lumber Jack:

Husums Conny-våg tog slut i nyår, så det gäller smida medan järnet fortfarande är varmt.
Kommentera

Frisco:

Arboga lever fortfarande på Conny The King-vågen...
Kommentera

MartinSedin:

Enda sättet för Semjonovs att förstöra Björklövens säsong är att med sitt IFK Arboga slå ut Skellefteå i Playoff2 för att sedan göra livet surt för Björklöven i kvalserien (förutsatt att löven tar sig dit). Att Arboga skulle mäkta med detta är dock inte så troligt.
Kommentera

scim: Då har SAIK(inte bandylaget) chansen på kvalserien trots allt.

Undra förresten hur sugen Semjonovs är att förstöra Björklövens säsong? Revansch?
Kommentera

scim:
Det borde bli Arboga - Skellefteå och AIK - Björklöven i första rundan.
Kommentera

poffa:

Säkert, men ner*2 blir det den 30 mars 2004, så enkelt är det.
Kommentera

Björn VII:

Äh, lägg av, Björn. Skellefteå och Löven upp, så enkelt är det.
Kommentera

scim:

Tänk så här:

Löven, upp, ner*2 (på en säsong)
Kommentera

MartinSedin:

Fel, Löven kommer möta AIK och Skellefteå kommer möta Arboga. Löven och Skellefteå kommer ha hemmaplansfördel.

Se länk.
Kommentera

scim: Så vitt jag har fattat det så kommer Skellefteå och Löven att mötas redan i nästa omgång i Slaget om Västerbotten. I potten ligger en plats till Kvalserien. Mitt tips är att Björklöven vinner och att Skellefteå återigen floppar.

AIk vs Arboga? Arboga har två MODO killar i målet och det räcker :)
Kommentera

Björn VII:

Löven, Skellefteå, upp?
Kommentera

scim:

Som om jag skulle bry mig om det.
Kommentera

scim:

För sent. (en halv-liner!)
Kommentera

scim: Micke Bohman är född 1979 och som pojk och juniorspelare var han klubbkamrat med spelare som tex Niklas Nordgren, Mattias Karlin, Pär Styf, Fredrik Warg, Daniel Sedin osv.

Japp Bohman är Övikskille med MODO Hockey som moderklubb. Vann TV Puck, POJK SM och Junior SM innan han via ÖSK hamnade i södra Sverige och Arboga.

Tilläggas kan göras att Arbogas andra målvakt Martin Eklund(82a) har också MODO som moderklubb.
Kommentera

poffa:

Löven, gå, upp.

Stryk ett ord, och byt ut det mot något annat.
Kommentera

poffa:

Pssshhhjjj, säg inte det så Björn hör!
Kommentera

scim:

Ja, tänk om Skellefteå och Löven skulle gå upp. Norrlandskusten är då åter regenter över elitserien.
Kommentera

poffa:

Ja verkligen, 4 mål på 6 skott den sista perioden, det kan ju knappast överträffas? Nu återstår det väl endast för Löven och Skellefteå att göra sina plikt och slå ut AIK respektive Arboga och sedan har vi den mest intressanta kvalserie vi skådat på länge.
Kommentera

scim:

Måste ha varit en av de märkligare matcher som spelats i Hockeysverige.
Kommentera

poffa:

Endast det sista.
Kommentera

Frisco:

Vet någon hur många mål som kom till med tom kasse?
Kommentera

poffa: Man kan undra om de vilat i 2 perioder för att sen explodera i 5 minuter för att sen lägga sig på försvar?
Kommentera

Frisco:

Ja jag har suttit och följt den matchen, Mikael Bohman i Arbogamålet (95.9%) måste ha gjort sin livs match samtidigt som Fredrik Eriksson i Boforsmålet (60%) nog skulle stannat i sängen idag. Hälften (!) av Arbogaskotten gick i mål, där snackar vi effektivetet.

Nu blir det Löven - AIK och Skellefteå - Arboga i Playoff2.
Kommentera

Frisco:

Skaplig utdelning för Arboga. 5 mål på 16 skott. Inte illa.
Kommentera

Bofors kommer inte att spela elitserien till hösten.

Bofors - Arboga 2-5 (1-0,1-1,0-4)
Skott 49-11!!!!!!!!! (9-3, 22-2, 18-6)
Kommentera

Hur tjänar man 69:-????

Canal Plus
Söndag 9 Mars kl 17:00
FRÖLUNDA-MODO
Elitserien
Kvartsfinal 5:7. Direkt från Scandinavium.
Kommentera

Paddan: AB's Wennerholm förnekar sig aldrig, tändvätska åt MODO?? Har sopan REDAN glömt hur konkursen hotade, om hur ledare fick krypa in i buren för tveksamma Isle-OfMain-kontrakt mm?? Diverse skandaler om uppgjorda matcher. 'Välskött klubb', PYTTSAN!! Att de sportsligt är i topp just I ÅR ställer jag upp på, men historien förskräcker, för den som minns längre tillbaka än 3 veckor.
Kommentera

Zigge: Magdalena intervjuades på "Kuben" före match om sitt jobb med MoDos grabbar. Hon sa nåt om att hon hjälper grabbarna att äta ordentligt. Om hon satt med skeden och sa "Gapa stort" så kan nog Staal få i sig tillräckligt med gröt han också.
Kommentera

Aben: Hej, STRÅLANDE match av Hirsch, men Staalmannen, ska inte han komma igång snart? Äter han för lite AXA??
Kommentera

Frisco: Ser mörkt ut, för gästande lag...
Har Du frexten vederbörliga tillstånd o medgivande från alla sk 'personer' du publicerar, jämte PUL ??
Jag va nästan me på en bild, snudd på man skymtar min lilla flagga...
Kommentera

Frisco:
Få se, Brithén är gubben till vänster på bilden, Pappa Hedin är gubben i mitten men vem sjutton är gubben i den gula kostymen?
Lehtinen?
Kommentera

Frisco:

Vad skum belysning det verkar ha varit i hallen ikväll, idkades det svartkonst eller några andra suspekta former av tillbedjan som krävde detta mörker?

Nu har jag fått ytterligare en positiv egenskap hos Enström av Zigge, hoppas att de tävlande från idag tar notis om detta och studerar lite bättre i kommande matcher. Det skall jag göra och med lite (o)tur kanske jag också lyckas hitta någon negat...nej det tänker jag nog inte göra iaf...

Z#1
Kommentera

« · 233285 · »