1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507146 inlägg · 4104 ämnen

Slutspelslutspelstråden

« · 238497 · » Till forumet

Sv: Slutspelslutspelstråden
knaskamilla:

Usch då, stackarn. Tvingade sig Staal på dig fastän du försökte hålla dig utanför: Var gömde du dig när han fick tag på dig?
Kommentera

Sahlander:

Jajust. Tänkte inte på det. Vem skulle inte vilja det?
Kommentera

knaskamilla: Han ville nog ha med dig på säsongsavslutningen bara...
Kommentera

scim:

Jag hörde ryktas att Högardh sagt att det var hans sista säsong. Fast sen sa han iofs något som tydde på annat. Äh, jag vet inte alls. Staal har iaf tackat för sig, det tycker jag är uppenbart (han tvingade sig t.o.m. på mig och skakade hand med mig, fastän jag försökte hålla mig utanför den underliga proceduren).
Kommentera

scim: Bättre att han sa det han nu sa än att inte sa nånting alls eller sa tack för den här tiden och MIF-(mitt ex)fansen blir säkert glada över en så fin fana...
Kommentera

Sahlander:

Nåja, du ska nog inte ta det jag sa på allt för stort allvar. Det var ju trots allt Sollefteåmaffian han pratade med, hade han sagt något annat hade han väl blivit dräpt ;)

Dagens match var väl den sämsta man sett på länge, men jag måste säga att det var en avslutning av klass. Det var ju nästan så att man fick en tår i ögat när man ropade ut laget två gånger!
Kommentera

scim: Goda "nyheter" om Högardh du kommer med. Må kraften vara med oss även nästa år.
Kommentera

Björn VII:

Min dyrtröja kommer nog att pensioneras och hängas upp på väggen inför nästa säsong. Jag försökte hälsa på den tidigare ägaren efter matchen idag men han stod dessvärre och surade utanför omklädningsrummet medans alla andra modoiter var ute på isen och tog emot supportrarnas hyllningar.
Sollefteåmaffian ville föresten ge bort sin Högardh-flagga till nämnde Högardh efter matchen, men Högardh tackade nej med orden "Du kan ju använda den nästa säsong". Hmm...

Jag high-fivade föresten med Jocke då spelarstackarna skakade hand med alla 150 som var på isen, hans axel höll den här gången. *puh*
Kommentera

Frisco: Det ser ut som att bilden är tagen under räcket, vid nationalsången. Visste inte att du hade en röntgenkamera.

Måste gratulera LJ. Jag var chanslös. Vid matchtippandet gjorde jag misstaget att blanda in både hjärta och hjärna. Ett klart nybergarfel.
Kommentera

Frisco:

Frågan är väl bara om det är min replicatröja, scims dyrtröja, båda två eller kanske ingen alls som är av, nåja tycker hur som helst att följande är legitimerat:

ZZZzzzZZZzzzZZZ.
Kommentera

Björn VII: Trot det eller ej men bilden är faktiskt tagen vid räcket under nationalsången.

Nån i Kempis sa vid slutsignalen att det kändes som nånting var av nu när MoDo förlorat. Att nånting inte existerar längre.

-------

Nu ska Frisco sova och ladda inför Dam-SM och J18-SM till helgen.

z z zzZ z z z z z z zzZ z
Kommentera

Frisco:

Försökte Roger mixtra med sportdrycken under Frölunda-spelarnas bänk, eller vad?

Preliminärt går första semifinalen av stapeln under den riktiga semifinal #3...försöker dra på det litegrann för att täcka in så mkt som möjligt av riktiga slutspelet.
Kommentera

Björn VII: När är det dags för mig att tävla igen?

Skickar även med en dagsfärsk bild på Roger.
Kommentera

I den sista ordinarie kvartsfinalen skrällde fjolårskreatören NuMountain och lyckades som första deltagare i årets tävling att följa en råd tråd hela vägen hem, vilket i slutändan resulterade i en präktig Mörth att berätta om för HS-skribenter under många år framöver.

I matchen i stort var det dock jämnt, och viss betydelse hade nog tyvärr NuMs tidsbrist vilken innebar att han bl.a. fick lämna en hel sektion åt sitt öde, men sedan fanns det också en viss övervikt i tippandet som troligen i slutändan ändå hade fällt avgörandet till Lumber Jacks fördel. Det blir stort A för honom i tävlingsmomenten: Geografi, Roger-kunskap och Kärran-studier...slutomdömet:

HShåkkiexpert of Sollefteå: Lumber Jack!

I nästa omgång, vilken utspelas under semifinalernas första omgång, är det dags för en drös rookies att försöka kvala in i tävlingen, vi får väl se vilka som orkar vara tillräckligt frekventa här på HS bara, en semifinalplats kanske blir ganska enkel att säkra i slutändan i denna kamp?

Nåja, väl mött i Wild Card-omgången!
Kommentera

samjo: Har Du o Miike gjort upp detta??
Värst så mycke Frölunda-MODO man ska tippa idag då...
Kommentera

Nä nu är det dags för sängen. Imorrn (eller snarare senare idag) blir minst ett lag till klart för semifinal. Jag hoppas att det laget heter Färjestad! :)
Kommentera

miiikes slutspelstävling på Rinksite (efter två omgångar):

# NAMN RÄTT #X #2 LAG
1 samjo 12 2 3 Modo
2 mike66 11 1 2 Timrå
3 Emil92 11 0 3 Timrå
4 TIKHälge 10 1 3 Timrå
5 linkan_71 10 0 3 Timrå
6 Rolle 30 10 0 3 Timrå
7 Gurrani 10 0 3 Modo
8 westerlind 10 0 2 Brynäs
9 A-Li 10 0 2 Timrå
10 Johan89 9 3 0 Timrå
11 Jakan Maple Leafs 9 2 1 Djurgården
12 Skalpjägaren 9 1 1 Frölunda
13 G.L.M.C. 9 1 0 Modo
14 Helg Ernest 9 0 2 Timrå
15 frisco 9 0 1 Modo
16 Tikfanz 8 1 2 Timrå
17 scim 8 1 1 Modo
18 poffa 8 0 1 Modo
19 Dream Team 7 0 1 Timrå
20 knaskamilla 6 1 1 Modo
21 wesse1 5 0 2 Neutral
22 mnsn 4 0 0 Modo
23 JimmyHa 0 0 0 Timrå

Visst är det så här SM-finalen kommer sluta också?
Modo, etta. Timrå, tvåa. *stort flin*
Kommentera

Björn VII: Spela in fotboll.... snacka om slöseri på VHS-kassetter
Kommentera

Frisco:

Jag har inte den kanalen, spelar du in?

Fantastiskt hur många feta spelare med någon form av talang som kommit ur det liljevita ghettot i fel ända av vägen. Eller är det barnarov de sysslar med ibland?

...sittin in a sleazy snackbar, suckin' sickly sausage rolls, in a dirty old town, on the back of the Tyne"

Alternativt:

Finns det engelsk paj i Kina?

:-)
Kommentera

Hallå!! Var är alla?

TV4 plus idag:
18:15 FA-cupen
Smygstart för TV4 plus med kvartsfinalen i FA-cupen. Arsenal-Chelsea. (84637885)

Då passar det bra med en bild föreställande en spelare med en
egen hejaklack.
Kommentera

Björn VII:

Jag försöker med alternativ a...
Kommentera

scim:

Jag ser två alternativ...

a) Provocera knas till match penalty.

b) Få minst tre av deltagarna i årets tävling att uttrycka sympati för din situation i min gästbok...och så får du en plats i wild card-omgången. Måste dock ha detta "gentlemans agreement" för att tävlingens trovärdighet skall kunna överleva.
Kommentera

Björn VII:

Surt sa räven. Man får ju hoppas på att du löser det här så att jag på något vis tar mig till semi ;)
Kommentera

Björn VII: *stolt över segern* Måste säga att jag hade ett otroligt flyt i tippningen, missade bara med ett mål i tre av matcherna.
Kommentera

I dagens match fick vi ett liknande scenario som i fotbollens EM från 1992, då en tävlare av orsaker utanför hans kontroll inte kunde delta och en flink ersättare fick träda in i hans ställe.

Den ärrade forums- och HS-veteranen nikki88 fanns på plats och accepterade utan betänktetid utmaningen, trots ett tidsutrymme på enbart lite drygt 10 minuter till spelstopp presterades ett så kusligt starkt tips att favorittippade scim fick lov att bita i den här tävlingens otvivelaktigaste suraste äpple.

nikkis tips var dock av en sådan karaktär att vinsten i slutändan var odiskutabel och scims längre betänketid på frågorna hade i slutändan ingen effekt på slutresultatet. Inte ens om jag räknat med poängen från den fråga jag tvingats stryka pga oklarheter hade scim lyckats plocka in det 27-poängsförsprång nikki skaffade sig i tippandet.

Nytt high-score i årets tävling av nikki: 80 poäng, och i semifinalpool2 har samjo fått något att bita i. Blir det en fullständig "Danmark" av nikki i år? knas är varnad iaf! :-)

Nästa match, "The bout for Solle supremacy", uppskjuten pga huvudvärk hos ringdomaren till tisdag.
Kommentera

Paddan: Eller att Kamillas tålamod med oss är på upphällningen.
Kommentera

knaskamilla:
...att fyra punkter inte är fler än fyra kommatecken, kanske...
Eller att det såg förjävligt ut med ett mellanslag mellan punkterna och kommatecknen.
Kommentera

scim:

Aha. Vad kom du fram till i ditt experiment?
Kommentera

knaskamilla:

Det var ingen förklaring, det var ett psykologiskt experiment.
Kommentera

scim:

Var det där en förklaring? Förtydliga dig isf gärna.
Kommentera

knaskamilla: Ojdå??? Jag som ofta skriver ?!?! eller !?!?... Hur skall detta gå??? Skärpning!!!
Kommentera

knaskamilla:

.... ,,,,
Kommentera

Sahlander:

Max två, anser jag. Om man blandar utrops- och frågetecken kan jag köpa tre i rad - men då ska den som skriver vara väldigt, väldigt undrande/upprörd.

Paddan:

Jag vet inte. Jag grämer mig över att jag inte lyckats titta på Värsta språket en enda gång efter jul.
Kommentera

knaskamilla:
Vad gjorde du förresten i senaste avsnittet av Värsta Språket?
Hur mycket fick du betala för den exponeringen?
Kommentera

knaskamilla: Vad anser du om sånt här då??? Berätta!!!
Kommentera

Paddan:

Om man ersätter punkterna med kommatecken så framkallar man ännu mer illamående hos mig än vad man gör om man skriver fler än tre punkter i rad. VARFÖR använder folk kommatecken i stället för punkter?? Det har jag aldrig förstått.
Kommentera

Paddan: ROFL...
Kommentera

knaskamilla:
Om man ersätter punkterna med kommatecken är det då "lagligt" att använda sig av fler än tre i rad i en text?

Förresten, hur sjutton funkar det att översätta en text till Braille ifall man inte får använda mer än tre punkter i rad i en text?
Kommentera

knaskamilla: Förlåt... Jag skall aldrig göra så igen... Någonsin... Säkert... Hedersord...
Kommentera

Sahlander:
Det kan inte vara så att du är laktosintolerant ;)
Som modemcyklist så överväger man inte ens att ta hem en fil som är av den där storleken.
Kommentera

Sahlander:

Åh, nej. Ska jag måsta ha den lektionen igen? Max antal punkter i rad i en text: tre.

;P

Jag fick inte heller hem filen, men jag börjar vänja mig. Det kanske går bättre på mitt egna bredband.
Kommentera

Paddan: Hur dom helst så får jag inte hem filj-veln..............................................
Kommentera

Sahlander:
Helt enkelt genom att man använder sig av den värme som modemet alstrar, lite grann ungefär som min spis från nån gång när lägenheten byggdes (60-70-talet) där det nog gått lika bra att värma maten ovanpå spisen som inne i ugnen. Är ungefär samma värme på båda ställen när ugnen är uppvärmd.
Kommentera

Paddan: Paddan: Förklara för mig som lämnat modem-åldern i förra årtusendet hur man kan laga mat med dom... Skrämmande utveckling må jag säga... På min tid kunde dom knappt föra över bilder på mat snabbare än vad man kunde laga, fota, framkalla och hinna titta på det...
Kommentera

Sahlander:
Så du menar att det behövs en instruktionsbok för att förstå sig på hur man slår av respektive på ett modem.

Äsch, håller mig till The modem art of cooking
Kommentera

Paddan: Man skall INTE laga mat med modem... Har du inte läst instruktionsboken...
Kommentera

Sahlander:
Nästan så jag är benägen att hålla med dig där.
Kan ju heller inte överge mitt riktigt åldersstigna modem som hjälpt mig med matlagning och annat...
Kommentera

Dream Team:

Jag kunde då ladda ner den, rätt härlig lyssning må jag säga.
Kommentera

Natti natti med er...
Kommentera

Paddan: Det blir aldrig ordning på nåt torp i Bjästa... Det för bli vilka förkortningar som helst... Men inget kommer att hjälpa...
Kommentera

« · 238497 · »