1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

Slutspelslutspelstråden

« · 247131 · » Till forumet

Sv: Slutspelslutspelstråden
danoj: Han kanske är grymt laddad bara. Ville väl visa både mot MoDo och idag att han vill stå i fortsättningen.
Kommentera

Frisco: Instabil, nja det tycker jag inte, han lär ju blivit provocerad, men om man bortser från idag och mot er i serien så har jag inte märkt av nått annat.
Kommentera

danoj: Ok. Han verkar vara lite instabil. Har han varit lika "het" förr?
Kommentera

Frisco: Svar: nej
Kommentera

MartinSedin: Har han stått sedan han fick matchstraff i Kempis?
Kommentera

Frisco: Hålller Fredrik N på att sätta ett nytt rekord för målvakter?

59.56 5 min VFHC 32. NORRENA, Fredrik SLASH
59.56 20 min VFHC 32. NORRENA, Fredrik GA-MI
Kommentera

NuMountain:
Inte undra på attt Timrå förlorade. De måste bestämma sig om de ska ha målvakt eller inte.
58.25 GK out Timrå 35. KAPANEN, Kimmo
58.32 GK in Timrå 35. KAPANEN, Kimmo
59.13 GK out Timrå 35. KAPANEN, Kimmo
59.28 GK in Timrå 35. KAPANEN, Kimmo
59.38 GK out Timrå 35. KAPANEN, Kimmo
Kommentera

Frisco: Ja, varför inte? Så länge det förekommer halvblinda personer pga. klubbor och puckar i ögonen så kanske det vore en god idé.
Kommentera

NuMountain: Snart kanske det är dags att skriva in i regelboken att man får skylla sig själv om man inte har helgaller.
Kommentera

Frisco: Det var en rejäl rallarsving. En floskel som vevas om och om igen är ju att man har ansvar över sin egen klubba. Det kan bli riktigt patetiskt med den devisen iblans. Nu är det också så att man inte behöver ha ansvar över sitt eget huvud i samma utsträckning.
Kommentera

poffa: Hållberg ska inte lägga näsan i blöt när Kung Nord spelar brännboll.
Kommentera

alla:

Nej, det här går inte. Jag börjar känna mig lite bortmodererad och gäspig. Lika bra att säga godnatt.

Godnatt! (Zzz)
Kommentera

NuMountain:

Vadå, finns det ett maxantal inlägg/dag i tomma inlägg-tävlingen jag och miiike är med i, eller?
Kommentera

knaskamilla:

Nä, naturligtvis pratar jag om Jocke. Vi kan ju inte hänga ut honom så här helt öppet. Pelle däremot är inte fingerat. Dock är det en helt annan person än mig.
Kommentera

knaskamilla: Nog med artighetsfraserna.
Kommentera

knaskamilla:

Det inlägget var verkligen givande och fullmatat med information.
Kommentera

poffa:

Du menar att poffa är utbytt mot Pelle, eller?
Kommentera

Frisco:

Naturligtvis är det fingerade namn på bilden...
Kommentera

Dags att sova.

zZ zz z z allihop.
Kommentera

Björn VII:
Yeeeeeeeh!!! nej, det var vel lidt heldigt, eftersom jeg glemte at svare på hvem som havde spillet i Spectrum (hvordan jeg kan overse den fatter jeg ikke), og ikke var for skarp i tipsningen...men jeg skal vel også forhøje min point-total hvis jeg vil videre fra semien...hmmm...oppe imod "monstertipperne *gyser*
Kommentera

Så, då har vi sex stycken ivriga deltagare som ligger i startgroparna till MoDo på HS-slutspelets semifinal, och det är alltså bland dessa sex som vi kommer att finna den tveklöst störste hockeyexperten på MoDo-boken, vilken under ett års tid framöver skall bemötas med respekt och iskäggetkliande när inlägg från personen ifråga presterats i en debatt.

I den sista chansen att ta sig till semifinal, Wild Card-omgången, bjöds vi på en hård kamp mellan tre hugade rookies som uppvisade styrka inom olika områden. radiosaigon gick ut hårt och hittade en mycket starkt tips till TIK-VF, medan Sahlander uppvisade nästan 100%ig styrka på kunskapsdelen, och slutligen så lyckades då Aben hitta den bästa balansen mellan tävlingens alla tre delar och blev dessutom den andra deltagaren i årets tävling som lyckades följa en röd tråd hela vägen hem.

Sammantaget så innebar detta att det är Aben som är segrare i årets Wild Card-omgång och kniper den sista platsen i semifinalpool #2, även kallad the group of death pga de två monstertipparna, samjo och nikki88, som finns där sedan tidigare.

Först semifinal #1 på torsdag, dock. Väl mött!
Kommentera

Mandomsprov [se bilaga]

Törs inte skriva här.
Kommentera

Skvaller: Westerlind laddar inför kvalserien med att se J-20 kvartsfinal mellan AIK och Brynäs i Ritorp. Polaren SvedjeholmsHedberg är visst också där. 1-1 efter en perra.
Kommentera

Roberth:
Tja, det kan godt være, men jeg har set mange gode kampe ved VM...og at DK er med for første gang gør selvfølgelig interessen stor blandt os danskere....jeg glæder mig i hvert fald som et lille barn...
Kommentera

Roberth: nej nej. snart blir Vm en dokusåpa...."-vem har ätit mina kakor,skriker sudden medans Foppa håller på att förstora brösten :)
Kommentera

Roberth: nej nej. snart blir m en dokusåpa...."-vem har ätit mina kakor,skriker sudden medans Foppa håller på att förstora brösten :)
Kommentera

Aben:
VM, hur många svenskar har tv 3 typ 300 000 eller nått
Hur ofta spelar man VM, nästan lika ofta som om det är simnigs mästerskap snart blir de VM även på liten rink för att få spela ännu flera tuneringar´.
Kommentera

Frisco:

Vilken logik?
Kommentera

Frisco:
Det beror väl på vilka krav man har på kroppshygien.
Kommentera

Frisco:

Ja, men då blir det omspolning.
Kommentera

Lumber Jack: Ok då=)

Kan hockeyspelare göra som på länken?
Kommentera

Frisco:
knas... logik... tror inte det...
Kommentera

knaskamilla: Logik kanske?
Kommentera

Zigge:

Jag skrev det här förut idag, men segdatorn ville inte låta mig posta det... Jo: om inte vissa hade stannat kvar, efter att MoDospelarna blivit rejält avtackade, och ropat efter Frölunda så hade GP förmodligen inte skrivit om den fina avslutningen. Det är iaf min gissning.
Kommentera

MartinS:
Vm skal man ikke undervurdere...plejer altid at heppe på Sverige, men i år bliver det jo anderledes....masser af god hockey at se på. Mit bedste minde er nok kvartfinalen i 1991 (eller 90, kan ikke huske det) da Sverige bankede Rusland med 2-0 tror jeg det var. En ung Mats Sundin laver et herligt solomål i tiden 19.19 i første periode (tror jeg nok)...

hmmm...blev vist lidt for mange "tror"
Kommentera

Aben: Sen när började man se fram emot VM? :P Men som dansk förstår jag din entusiasm! ;)
Kommentera

MartinS:
Der er vel VM at se frem til???
Kommentera

Skön avslutning även om det blev tack o hej. Blev imponerad av rapporterna att Modofansen skapade en fantastisk inramning dom sista tio och sen gav både Modo o Frölunda uppskattning efteråt.

Vad ska man nu göra i sex månader?

Och vad var det jag sa, 5-1 till nåt av lagen. ;)

För övrigt tycker jag att Svarten ska hem med ett 5-årskontrakt...
Kommentera

Zigge: Skrev inte foppa bibeln???
Kommentera

FreddanVF: Måste rätta dig där, Leif "Foppa" Forsberg spelar INTE längre fotboll i GIF Sundsvall :o))
Han gjorde sina SÄMSTA säsonger i nåt Götebors-lag, blev åter bättre när han återvände till S-Svall.
Kommentera

Frisco: Måste rätta dig där, Leif "Foppa" Forsberg spelar fotboll i GIF Sundsvall :o))
Kommentera

Frisco: GIF Sundsvall kanske ;o)) Har du aldrig hört talas om dom? Eller ni kanske inte är så insatta i fotboll ovanför snögränsen.
Kommentera

Zigge: GIFfarna????? ??? Bollnäs GIF, de blev ju utslagna mot Bajen i kvarten. För inte kan du mena Gefle IF?

I övrigt:
Det finns bara en Foppa, och han har aldrig spelat i GIF.
Kommentera

knaskamilla: Kul att även en 'motståndar-tidning' uppmärksammade den fina avslutningen. Andra 'motståndare' drar ju hellre till med Poliseskort av dummaren o andra dumheter.
Denna matchserie har ju inte heller innehållit anmälningar, pajkastning eler förbud mot Trumma o andra härligheter.
Kommentera

willysson: njaa, hellre slut på detta sätt, mot ett övermäktigt motstånd, UTAN anmälningar hit & dit, 'trum-förbud' o skit, eller som vissa, ett ovisst Kval-öde, där Rååååger Melin's unkna andedräkt lägger sig över hela serien...(ryyyyyyyyysa).
NU ere Sommarlov, snart börjar GIFfarna spela, på en schleten matta...
Kommentera

scim: Det finns inget värre än att säsong tar tvärslut, det kommer ju att vara mycket hockey kvar, och man blir avundsjuk på som har matcher att gå på...
Kommentera

knaskamilla:

Senaste kvartsfinalen då Kempis var fullsatt var sjunde matchen mot Luleå för två år sedan.
Kommentera

knaskamilla: Den berömda Djurgårdens matchen (vinst i sudden efter en heroiskt kämpainsats och Pålssons kvittering med 3 sek kvar) var riktigt knökad... dessutom var "hörnen" på stora stå fortfarande stå...
Kommentera

Är det någon som har koll på hur publiksiffrorna sett ut de senaste åren? När var det senast fullsatt i Kempis i en kvartsfinalmatch (förutom för några timmar sedan...)? Det känns som att det var...länge sen.

Gött, förresten, att så många hejade fram MoDo på slutet, och att så många stannade kvar och hyllade dem (både från läktaren och folket på isen). Det är efter en sådan kväll man känner att hockeysäsongen verkligen blivit avslutad. Det känns bra. (Men faaan vad länge det är till nästa match!)
Kommentera

westerlind:

Jag glömde att gömma mig. Det gick bra i alla fall.
Kommentera

« · 247131 · »