1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507182 inlägg · 4105 ämnen

Slutspelslutspelstråden

« · 227792 · » Till forumet

Sv: Slutspelslutspelstråden
FreddanVF: Hästskitarena med sittande klappande publik är vad jag upplevt Scandinavium som. Ska jag ljuga? Jag tror säkert att det kan låta högt när 12000 pers klappar i takt. Jag tror även att det kan vara hög stämning under det oranga skalet.
Kommentera

Frisco: vi kan nog få in 12000 i gamla borgen om det så skulle behövas. scandinavium är och kommer alltid förbli den bästa ishallen på denna sidan atlanten. i alla fall när det gäller publiken.
Kommentera

Frisco: det är väl dyrare o gå på hockey i kempis än scandinavium har varit på kempis två gånger så jag vet ok..
Kommentera

Frisco: inte visste jag att du tittar på mer hästhoppning än hockey. Ja där ser man vad man egentligen vet om folk. :))
Kommentera

Peter72: håller med...inte för att vara taskig men finns det inte mer än 4000 hockeyintresserade i övik??scandinavium e bäst...=)
Kommentera

Peter72: Ofta vinster också i Borgen om jag inte minns fel. Många kvalmatcher/slutspelsmatcher har väl fått spelats där genom åren pga att just hästarna tagit över Scandinavium.
Kommentera

Frisco: Vad jag upplevt av Kempehallen är en liten trång hall som ser ut som en gymnastiksal från utsidan. Och inuti har något som kallas för loger eller restaurang som nästan är större än läktarna. Och en publik som bara kan gapa o skrika på domaren varenda gång en modo spelar faller. Och som gapar skriker och kastar saker mot motståndarlaget och dess coatcher. Såg ännu ett exempel på det idag när någon välutbildad norrlandsbonda kastade ett matchprogram mot Frölundas tränarstab direkt efter slutsignalen. Det är vad jag kallar moget.
Kommentera

ribba9: jag pratar inte om kempis. jag pratar om gamla frölundaborg. kan vi inte va i scandinavium så vet ju alla vf.fans att borgen är det bästa stället.
Kommentera

FreddanVF:

Så trångt var det inte idag.
Kommentera

eddie1: Ingen aning om vad Got Event tar betalt för en match. En ståplats i Kempis har kostat 40:- för ungdom och 90 för vuxna under säsongen. I kvartarna kostar det 50 och 100. Sittplatser har kostat 160:- under serien och kostar i kvarten 180:-
Kommentera

Frisco: För att reda ut hästfrågan så är GotEvent företaget som hyr ut Scandinavium och hästarna är deras tävling. Så all vinst går rätt ner i deras ficka så därför får Frölunda flytta på sig i semifinal 5 och 7 i år. Fast trycket i Borgen är ju större än i Scandinavium när det är fullt där så det spelar ingen roll. Lite färre som får se bara.
Kommentera

FreddanVF: Frölundas spelare och inte minst Sur-Conny (Sveriges gnälliagste coach) skulle nog passa bra in på sittplats i Kempis. GNÄLL, GNÄLL och åter GNÄLL:-)
Kommentera

FreddanVF: vi kan nog trycka in ett antal till skall du se. har ju ett publikrekord som aldrig kommer att slås där. det går egentligen inte in så många som det var då.
Kommentera

FreddanVF: Ni får väl kalla mig gnällig eller vad ni vill men när det är hockey och hästhoppning samtidigt i Göteborg får hockeyn flytta och Scandinavium blir en hästhoppningsarena.

Har aldrig varit i Frölundaborg men farsan var där på invigningen.
Kommentera

Frisco: Ditt resonemang blir bara pinsammare och pinsammare..
Kommentera

danoj: kan bara hålla med.
Kommentera

danoj: Vad? Förklara.
Kommentera

Frisco: Fundera på det du resten av kvällen.
Kommentera

Frisco: Sur-Conny? Nja.. när modo spelar med 6 spelare på banan så vart han lite arg men ni lyckades ju inte vinna ändå. Och det lär nog blir en vana ;o)
Kommentera

Frisco: jag för mig att jag betala typ 180 förra säsongen:(
Kommentera

FreddanVF: Kan man inte göra mål måste man väl komma på alternativ:-) Lehtinen var det som var spelare nummer 6 tror jag.
Conny är alltid i båset sur men det kanske bara är just i Kempis?
Kommentera

Frisco:

Seså, sluta kivas nu pojkar, Foppa gjorde precis mål mot Pingvinerna.
Kommentera

scim: Jag kan hålla med er om att Foppa är världens bästa hockeyspelare. Han är min favorit alla kategorier.
Kommentera

FreddanVF: Det finns bara en som är bäst och det är Lemieux.
Kommentera

Frölunda85:

Inte konstigt att Kempis upplevs som en ganska död arena under vanliga grundseriematcher. Om publiken ropar "MoDo" två gånger/period blir det sex gånger på en hel match (om den inte går till förlängning). Det enda som hörs i Kempis under en hel match är alltså "MoDo" sex gånger. Tråkigt.

Frisco:

Jag har hört att det kan låta mycket i Scandinavium om folk stampar i golvet. Jag kan dock inte svära på att det är sant.
Kommentera

knaskamilla: Det borde väl de Frölundafans som högg för nån timme sen kunna svara på.
Kommentera

Här är en bild på en av MoDoMartins ansträngningar. Det funkade faktiskt förvånansvärt bra, måste jag säga. (Fast jag förstår inte varför det blir så hemska bilder när man använder den högsta upplösningen på kameran...)
Kommentera

Frisco:

Det har du rätt i. Jag lutar mig tillbaka och väntar på svar från dem.
Kommentera

knaskamilla: De högg ju med yxan nyss så fort man sa nåt som de ansåg som negativt. Nu verkar de ha somnat.
Kommentera

Frisco:

De kanske har en annan dygnsrytm där nere.
Kommentera

knaskamilla: Mycket möjligt. Hästskitslukt blandat med fisklukt kanske är mer sövande än Husumlukt?
Kommentera

Frisco:

Jag vet ingenting. Blir man inte bara korkad av Husumlukt?
Kommentera

knaskamilla: Ingen aning.

alla: ZZZ zz z z zZ z
Kommentera

Nu kom jag på en sak till: hur många som såg matchen i Kempis trodde att Danielsson skulle få mer än ett plus i AB? (Det vore förresten intressant med betyg på linjedomarna också. Det tycker jag att man ska införa. Då skulle t.ex. "förmåga att laga isen" kunna räknas in.)
Kommentera

knaskamilla: Troligen förstod alla att Danielsson skulle få underkänt betyg eftersom han var dålig. Hela första perioden var han ett stort skämt. Betygssättningen i Aftonbladet är 1 till 5. 2 är på nåt konstigt sätt godkänt vilket innebär att en domare som inte varit godkänd alltid får en etta. Betygsskalan borde varit att 1 är Värdelös, 2 underkänd, 3 godkänd, 4 bra, 5 Mycket bra.

Han verkar ha bra syn Danielsson. Av 3901 personer i publiken, drygt 40 spelare och 2 linjemän var han den enda som såg en offside på MoDo idag och gick in och förstörde ett MoDoanfall. Starkt jobbat Danielsson.
Kommentera

Frisco: Glömde z2
Kommentera

Frisco: Han kanske bara tycker att det är kul att blåsa i visselpipan?
Kommentera

Frisco:

Ja, den där offsiden var väldigt märklig. Fast det jämnade kanske ut sig på ngt vis, då de väl missade att blåsa för en VF-offside tidigare under matchen?

Jag tycker att det är konstigt att Danielsson är uttagen att döma slutspelet.
Kommentera

knaskamilla: De har väl tagit vad de har bedömt som de minst onda av många onda ting. Det finns väl max 2 ES-domare som håller godtagbar standard annars. Visst är Rönnmark också uttagen att döma slutspelet? Han kommer rätt långt ner på min lista över bra domare.
Kommentera

Lulekickan:

Det kan du kanske ha rätt i. De som inte är uttagna är väl Lindh, Vinnerborg (heter han så?) och Gyllander (stolpskott!).
Kommentera

knaskamilla: Jag har nästan glömt vad han heter men jag tror du har rätt. Oftast går han ju under namnet Vimmelkantig. Jag har dock upptäckt att han i det fåtal matcher han inte har tappat totalt faktiskt hållit en ganska bra nivå. Tyvärr är det alltför sällan.
Kommentera

knaskamilla:
Den där Peter Eriksson, eller vad han nu hette, som dömde en av matcherna i Kempis denna säsong var ingen större favorit heller.

Jäklar, man börjar nästan sakna Börje och Sven-Erik.

För övrigt tycker jag det är knepigt att Högardh fick samma straff på 2x2minuter som Frölundaspelaren. Tydligen blir man utvisad för att man får ta emot slag.
Kommentera

Paddan:

Lustigt, jag satt just också och tänkte på herrarna Sold och Johansson...

Den där Eriksson hade jag förträngt. Naturligtvis borde han också räknas till vifickintedöma-skaran. Han har väl dömt två matcher i sin karriär, va? Som Frisco (tror jag) sa: han kan skryta med att ha dömt 50% av sina matcher i Kempis.

Själv tyckte jag att det var knepigt att VF spelade 5 mot 4 när Högardh och Alavaara fick 2+2 bägge två, men senare fick jag det förklarat för mig att Högardh fick 2+2+2. Omöjligt att höra att speakern sa det. (Knepig 2+2:a? Jo.)
Kommentera

knaskamilla:
Hmm...den där Robert Lahti då? Tror inte att heller han dömer i slutspelet denna säsong.
Kommentera

knaskamilla: Speakern sa först 2+2 för "Finnen" sen sa han Högardh 2+2 för Roughing (här börjar hela Kempis bua med all rätt) och 2 min för Interference... Som du inte alls hördes...
Kommentera

Sahlander: du = då i sist meningen
Kommentera

Sahlander:
Hmm...hur gör man en "Finnen"? Är det någon ny utvisning som tillkommit så här i slutspelet...
Tycker hela den där situationen var obegriplig. Får Högardh 2+2 för att han drar tröjan över huvudet på Alavaara efter att denne försökt dra av Högardh tröjan?
Kommentera

Paddan: Paddan: "Finnen" är arbetsnamnet på ett straff som disciplinnämnden, eller vad dom nu heter som gynnar Djurgården i tid & otid, funderade på att instifta... Det var om en och samma spelare lyckade slå två icingar utan att det var nån avblåsning emellan. Men den spelare som var närmast detta straff flyttade till ett annat lag, och som alla spelare som flyttar från ett visst lag till vilket annat lag som helst blir genast bättre (tom landslagsmässiga) så detta straff lades på is... (obs ordvitsen)

Jag tror att dom fick 2+2 vardera för att dom kramades med kläderna varken av eller på... Om dom hade haft kvar tröjorna på så hade det ju blivit flera matchers avstängning (tänk disciplinnämnden) Om dom hade åkt av hade det blivit 2+2+2 dvs 6.
Kommentera

Sahlander:
Aha, där ser man. Det fanns alltså en fullt logisk förklaring till det där med "Finnen". Så bra, ska genast anteckna det i den alternativa domarboken. Eller som vissa kallar den: "Enögingarnas lilla röda".
Kommentera

Paddan: Det var Högardh som började därför fick han 2+2 min + ytterligare än 2 minutare. Virus kommenterade på tv han tyckte att domaren gjorde rätt.
Kommentera

« · 227792 · »