1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507179 inlägg · 4105 ämnen

Slutspelsserien

« · 1957256 · » Till forumet

Sv: Slutspelsserien
Heyerdal: kul att se Wernblom och Pettersson sitter kvar själva och snackar taktik i båset
Kommentera

hk: ja var bergis pp offsideblåsning där, lite orolig då Modo leder så här de har en förmåga att bli nonchalanta vilket straffar sig oftast
Kommentera

Idbyn: Häggström är fan den som bråkar mest i laget.
Kommentera

Heyerdal: Oj oj, tur vi inte har offside challenge här. Den där såg suspekt ut.
Kommentera

Heyerdal: Vad händer? Har gått från TV 2 ggr nu och mål båda ggr!
Kommentera

Foppatofflan: Ställ in alla andra matcher och dela inte ut några poäng vore det bästa.

Men så länge leksand förlorar så känns det lite bättre!
Kommentera

Idbyn: Finner inga ord!! 3-0.
Kommentera

Heyerdal: WoooHooo, ketchupflaskan i topp!
Kommentera

Idbyn: Det var meningen med en smile,,
Kommentera

3-0 går bra det här än så länge.
Kommentera

modomille: yes! Snyggt o en gammal barndomskamrat till mig zoomas in vid båda målen, även hänt tidigare matcher, långhårig, krullig o skägg Melbin !
Kommentera

Gavelo: När det gäller då kliver junnisarna fram ??!
Kommentera

Gavelo: hur vill vi att resultaten ska se ut i övriga matcher?
Kommentera

Gavelo: 2-0!!! LINUS PETTERSOOOON
Kommentera

Nieminen: Leksand och Västerås leder sina matcher
Kommentera

Idbyn: vilken kämpavilja i hagge!!
Kommentera

modomille: Väldigt vackert anfall, skönt att Werna fick näta!
Kommentera

modomille: JELLVERT gör grovjobbet!
Kommentera

modomille: snyggt ! Bra jobb där av Jelvert, tyckte KHK börjat bra , Modo har inte fått nåt tryck mot dem så,skönt med 1-0
Kommentera

modomille: Vilket anfall!! WERNBLOM 1-0
Kommentera

modomille: jaaaaa Wernblom
Kommentera

Heyerdal: Nej nej, ett väldigt bra boxplay istället :), vi ställer upp med en mycket mer aggresiv box nuförtiden, bra att dom har ändrat där.
Kommentera

Heyerdal: onödigt där ringer väl i baken nu då
Kommentera

Heyerdal: En helt annan desperation i grabbarna idag.
Kommentera

Heyerdal: Modo vinst och leksand förlust vore inte dumt
Kommentera

modomille: håller tummarna för vinst ikväll, vore kul med lite spänning i de matcher som är kvar ;)
Kommentera

Eller: Inte dom på deras tröjor 😉
Kommentera

modomille: Aj, aj, aj de är väl fridlysta i Sverige. 😯
Kommentera

Modo M: Nu mosar vi ekoxarna!!
Kommentera

J F K: No worries.Kände bara att jag ville skriva det för jag visste att det inte stämde
Kommentera

Modo M: Förlåt. Jag gick på det jag läst och kollade inte själv upp det. Jag ber om ursäkt för det och tackar dig för att ha korrigerat mig.

Välkommen till oss skrivande förresten:)
Kommentera

J F K: Jag har läst på denna site i ett par år men aldrig skrivit ngt själv.
Tycker du JFK skriver mycket kloka saker.Du har skrivit i ett antal inägg att Oskarshamn hade noll poäng efter omgång ett i slutspelsserien vilket inte stämmer.De vann både omgång 1 och 2 innan de förlorade mot Björklöven I OT.Vilket oxå blev deras enda förlust i denna serie.Rätt ska vara rätt
Kommentera

Steken84: Samtidigt är skillnaden "bara" att Modo vinner medans Leksand får en OT förlust.

Det är inte över förrän hesa fredrik ljuder. Det skulle göra mig djupt jävla besviken om spelarna tänker som 90% här inne.
Så länge chansen finns teoretiskt måste vi gå för det. Allt annat är ju fan kriminellt.

Sen tror jag väl själv att Leksand i vanlig ordning gör det dom gör bäst, vinner kval. Skulle inte förvåna mig jätte mkt om det är Leksand - Mora i kvalet.
Kommentera

Modo måste plocka 2 poäng mer än leksand innan dom möts sista omgången. Inte troligt som det ser ut
Kommentera

J F K: Såklart och jag skrev ju att chansen finns, chansen att även vinna 4 raka är inte speciellt omöjlig alls, men tyvärr så räcker ju det inte som både du och jag skrev, därför anser jag att Modos chanser är unikt små i sammanhanget.
Sen att jag skrev det där med att lämna WO hade jag känslan av att alla skulle fatta att det var ironi delux
Kommentera

RedNek: JAJA MENSAN FATTAS BARA!
Kommentera

J F K: För att utveckla. Jag tror att chansen att Modo vinner fyra raka är mindre än att fyra raka modovinster skulle räcka till avancemang.
Kommentera

Gavelo: Nu tycker jag dock att du överdriver. Ifjol gick Oskarshamn vidare efter exakt samma förutsättningar och under alla år som kvalserien spelades som serie så var det väldigt sällan något lag gick nästan obesegrade igenom den. Tvärtom så hade vinnande lagen oftast mycket lägre antal poäng än vad man spekulerade skulle krävas innan.

Modo var exempelvis egentligen helt utan chans för några år sedan, men plötsligt förlorade SSK en match man borde vunnit och vips klarade vi oss kvar efter att ha spöat dem i sista matchen. Leksand, Skellefteå och många fler har fått känna på att serien är sjukt chansartad och alla slår alla.

Modo har en liten chans, men givetvis är den liten. Att jämföra med att alla ska lämna walk over är dock att förlöjliga den.
Kommentera

modomille: Ordet fritt...
Detta är väl den bästa säsongen sedan vi åkte ut mot fbk i kvarten under tuffe Uffe för rätt många år sedan.
Modo tar steg i rätt riktning och vi var många som lyfte på ögonbrynen när Modo gick ut med att man skulle tillbaka direkt, minns Fredrik Warg i en intervju efter degraderingen där han tyckte att det var lite väl naivt att tro att allsvensk är en walk in the park och att det nog skulle ta längre tid att bygga nytt och gå upp, det tror jag med!

Att ha målsättningen att gå upp har nog alla lag med det betyder ju per automatik inte att man har utsatta delmål under tiden att jobba mot, delmål som att nå slutspel.
Kommentera

pean: Det är väl ändå mer tröttsamt att lyssna på supportrar som tippar med hjärtat ist för hjärnan ?!
Modo måste vinna 4 raka samtidigt som precis vartenda annat resultat måste gå modos väg, ja chansen finns men den är så smal att den knappt finns.
Men det är ju ofta så på detta forum, man ska skriva något possitivt hur jäkla långsökt det än är för att accepteras, men fan ta dom som säger något negativt oavsett om det är det överlägset mest troliga scenariot.
Sen om det är tråkigt att vara en objektiv supporter vet jag inte då jag inte följer andra lag och när jag ser på Modo så kan jag inte kalla mig objektiv, men jag väljer hellre att vara realist oavsett om det anses som positivt eller negativt i andras ögon!

Förlorar Modo ikväll så finns fortfarande chansen till avancemang, det andra lagen kan lämna WO så då får du fortsätta hoppas!
Kommentera

pean:
Med Modo i mitt hjärta (alltid) & på stå med tröja & halsduk (alltid) med röda händer & utan röst (alltid) efter match.
Säger jag min mening här: Med flera år inför degraderingen, allt lägre ner i tabellen på våren & slutligen kval efter kval. Såg jag det komma, det var oundvikligt, vi föll ur.

Allsvenskan.
Vi har varit djupt nere i tabellen, gått kräftgång, testat spelare/ledare & organisation samt FANSEN, inte att glömma, fansen är hårt prövade..

Men.
Så tycker jag att det går lite bättre, vi klättrar i tabellen, spelet börjar kugga i (inte alltid) spelare verkar modigare & vi känns starkare & vi är i underdog-läge (bra). Med det känner jag förhoppning om avancemang, om inte i år - nästa år - eller efter det. Så till sist kommer denna trend att få oss upp till SHL.
JAG SER DET KOMMA!
Modo-iter - spotta upp er. Röd-vit-grön, röd-vit-grön!

Ps.
Jag är från Hörnefors jag med. Hahahaha, vad det nu är värt i denna dialog, Hahaha..

Okej, nu tar vi dom, nu tar vi dom (ooh, så fånig låt, förlåt)
Bättre med: NI PÅ SITTPLATS, ÄR NI KLARA!
Kommentera

Gavelo: Fasen vad tråkigt att vara en objektiv supporter med en negativ inställning 9/10 matcher. Gäller inte bara dig utan hälften av alla här inne.
Sjukt tröttsamt i längden.

En vinst ska jobbas in i soffan / på plats med tröja och halsduk i färgerna röd-vit-grön, ömma handflator och en FÖRHOPPNING om vinst varje gång. Kommer göra detta även om vi lirar i div 2.

FYRA RAKA!
Kommentera

Robin Ztorken L:
Stör mig bara på två förluster av det jag sett denna säsong och det är Vita Hästen borta 3-6 och Södertälje borta där vi tappar matchen i vårt egna PP.
Kommentera

Nucky: Förlusterna mot SSK och Karlskrona var minst lika irriterande.

Att förlora mot VIK hemma, som inte hade ett skit att spela för, är bortom all svaghet.
Vi hade allt att gå för och lyckades torska, det är en bedrift i sig och kostade oss massor, både ekonomiskt och poängmässigt
Kommentera

Gavelo: Jag tror stenhårt tills det är helt kört, dvs ikväll🤣
Nädå, vinst ikväll och man kan börja en ny vinstrad. Några sådana har vi faktiskt haft denna säsong.
Grämer mig dock fortfarande över förlusten mot Västerås i sista omgången.. SÅ. JÄVLA. TYPISKT.

Leksand känns heller inte superstabila, men om vi inte går vidare hade det varit lite roligt att se dem få däng av Mora 3:e året på raken.
Kommentera

Från Hörnefors: Det är nu man måste välja om man vill fortsätta tro på samma nivå som att man ska vinna på lotto för att sen bli besviken eller om man ska släppa taget och acceptera att man till 99% inte ens går till kval mot Mora och underlätta lidandet.
Jag är en realist och tippar aldrig med hjärtat eller hoppet och skulle jag se på detta som tex Frölunda supporter så hade jag aldrig spelat en krona på att Modo skulle gå vidare från detta, med de sagt så är mitt enda hopp nu att Modo kan hjälpa till att sabba för ett Leksands avancemang.
Kommentera

Nucky: Nä jag tycker inte det var hans fel, det var som vanligt en dålig laginsats med några få ljuspunkter. Det är inte ofta jag har varit nöjd med första linan i vinter. I matcher där motståndarna har spelat med hög fart och hög press har dom kommit bort helt. Så om vi skulle har kommit till kval så är jag övertygad att våran förstalina inte skulle göra någon succse Jag var en av dom som tyckte att förstalinan såg för dålig ut redan innan säsongen Men hoppades på att andra skulle kliva fram, som Wernblom och Wahlgren. Jag tycker att Modo har spelat bra i tre/fyra matcher och enstaka perioder i olika matcher. Jag har hoppats att Modo skulle blomma ut lagom till slutspelet som andra Björn Hellkvist lag har gjort men den drömmen dog efter den mediokra insatsen mot Västerås. Men jag hoppas att jag har fel och vi lyckas gå upp.
Kommentera

Tarasov: Inga minus i BP. Däremot åker man ofta på några minus i anslutning till BP. Sker ju ett gäng rnål per år som sker par sek efter BP.

Har för mig Susse inte hade lysande +/- jämnt. Tror nog de flesta höll honom som en ok spelare ändå.

T.ex. har ju Foppa sagt att året han hade helt sjuk +/- (Var väl när han vann hart? ) så tycker han det var rätt missvisande då han och Hejduk knappt hade en enda teknik i egen zon. Utan dom blev alltid inkastade så fort det var i offensiv zon.
Säger sig självt att det är lättare att få bättre +/- då.

Just angående Enström har ju så många fått för sig att han skulle vara så flashig. Men denna diskussion har vi haft förr här känner jag.
Kommentera

Foppatofflan:
Såg inte den vi förlora mot KHK, i övrigt tycker jag vi haft rätt så ”lätt” mot dem. Deras målvakt är sådär tycker jag.
Kommentera

« · 1957256 · »