1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

Sm-Guldet

« · 872644 · » Till forumet

Sm-Guldet
Grattis till Sm-Guldet Modo :-) Kram från en stolt frölundait ;-)
Kommentera

Sv: Sm-Guldet
Jag har FORTFARANDE väldigt svårt att smälta att vi faktist vann SM-guld. Eftersom det är så svårsmält så är jag nästan lite besviken på glädjen. Jag är fortfarande i något sorts chocktillstånd.
Kommentera

shinzawai: ...och ändå var du ju på plats. Vi som "bara" såg matchen med 499 andra själar i Swedbank Arena kunde ju gått på en massmedial bluff. Måste erkänna att jag fortfarande inte har förstått vad det var som hände den där kvällen och natten och som fick mig att gasta SM-guuuuuuld i timmar i sträck.
Kommentera

Paddan: Jag blev just att tänka på www.konspiration58.com
Kommentera

Paddan: Jag TROR att man hade fattat det mer genom att hoppa omkring i glädjeeufori med tusentals andra på Ö-viks gator. Det kändes lite som att gå vidare från en semifinal ungefär just efteråt.
Kommentera

shinzawai: Iofs så var det väl en stunds glädjeeufori i arenan och utanför arenan. Men samtidigt så var vi också på väg till Gullänget i taxi... och nästan omedelbart därefter snubblande genom skogen tillbaks till Övik igen för att åka buss... Det var i varje fall en märklig kväll och natt. Att stå utanför flygplatsbyggnaden och bara mysa och skrika SM-guld var ju intressant. För att inte tala om alla som, likt en flock asgamar, sprang över allt och alla nere vid arenan vid tretiden på natten för att komma så nära spelarbussen som möjligt.
Kommentera

Så där ja!

Nu är SM-guldet även statistiskt säkerställt.

"Omröstning
SM-GULD!

Ja!

100 röster (100%) "

Nu kan alla, till och med de värsta tvivlarna, korka upp skumpan och sola sig i guldglansen!

Härligt!
Kommentera

Bakom nicket Lumber Jack döljer sig ingen mindre än Sören Holmberg...
Kommentera

Lumber Jack: På tal om guldet...

www.youtube.com/watch?v=TamqTONH-Ho
Kommentera

AM:

Det är något sorts jubileum nu på söndag, va? Man kanske borde fira.
Kommentera

knaskamilla:

Ja, eller lördag...
Kommentera

Vilken fantastisk nyhet på hemsidan.

"Nu är det klart det som så många fans frågat efter och efterlyst!
MODO Hockey kommer inom kort att släppa en GULD-DVD från den fantastiska säsongen 2006-07.
- Allt är klart och produktionen är i full gång, berättar Fredrik Östman, Mediaansvarig hos MODO Hockey. Vi är mycket glada över att vi kunnat gå iland med det här projektet eftersom vi förstått att efterfrågan och intresset är mycket stort.

Målsättningen är att GULD-DVD:n ska släppas vecka 25, midsommarveckan."

"GULD-DVD:n kommer att bli 60 minuter lång och en röd tråd genom hela DVD:n blir en avslöjande och mycket öppenhjärtig intervju med Harald Lückner. Speakertexten kommer att läsas av Jesper Hussfeldt, känd från Canal plus, snart på TV 4."

"Utpriset blir så pass humant som 169 kronor. "
Kommentera

Paddan: Jag tar två. Minst.
Kommentera

Poffa: Jo, minst två måste man ju ha, så att den ena skivan hinner kallna medan man kör den andra.

Förresten, apropå SM-guld och hjältar. I denna veckas Tidningen 7 är det en liten intervju med Timmy.
Kommentera

Trevligt med DVD:n, jag hade hoppats på en längre sak som var några timmar. MAn ska ju komma ihåg att det var 20 matcher. Det kommer innebära att någon av matcherna bara är 1 eller 2 minuter.

Gnäll, gnäll.

Sen är jag lite orolig att inte GABBA GABBA HEY-skylten blivit tillräckligt exponerad. (-;

Jag fyller år i Juli!
Kommentera

hellge: Jo, till och med den eländigt producerade "Elitserien 04/05 - Tidernas säsong" hade ju mer än två timmars speltid. Fast nu blir det ju iofs en DVD helt inriktad på MoDo. Men med tanke på att man skulle ha bilder från både SM-guldnatten och firandet dagen efter så känns väl en timme som lite snålt tilltaget.

Äh, vad fan, det är ju en SM-guld DVD... SM-guld, det ordet känns fortfarande väldigt underligt att ta i sin mun. SM-guld, det smakar champagne och sönderskrikna strupar med lätt blodsmak som följd.
Kommentera

Någon som vet om guld-DVD:n kommer ut den här veckan?
Kommentera

Paddan:
Vet ej, men har Hasse A varit inblandad då blir det en fin julklapp :-)
Kommentera

Icing-Ove: Vilket år?

Tänkte att det kunde vara lämpligt att "mjukstarta" midsommarhelgen med en SM-guldfest i repris.
Gentlemen, start your "SM-guld" chanting!
Kommentera

Paddan: "mjukstarten" var ju tidigare idag. Canal+ visade guld matchen i repris..
Kommentera

MoDoFille: Någon sådan kanal har jag inte, men det kanske jag skulle behöva skaffa mig ifall jag accepterar det jobberbjudande jag fått vilket innebär att jag i sådana fall inte kommer att kunna använda mig av mitt VIP-kort.
Kommentera

Paddan:

Det där måste väl ändå vara det värsta med att vara lärare/pedagog? Att man får jobb på skolor ute i ingenstans, alltså... Själv blev jag erbjuden jobb i Skog. Lyckligtvis blev jag erbjuden ett annat jobb i samma veva, så jag slapp offra mig.
Kommentera

Paddan:

Jag flyttade hem från huvudstan för att kunna se MoDo. Officiellt lät jag alla tro att det var för att barnen skulle få en tryggare uppväxt, jag lät mina släktingar tro att jag flyttade för att jag saknade dem, jag lät dem tro att det var av hemlängtan.

Visst var allt detta viktigt. Det tyngsta argumentet var ändå närheten till Sveriges viktigaste lag.

Om du har planer på att flytta utanför VIP-radien rekommenderar jag en noga eftertanke. Det kan vara outhärdligt ibland. Det enda motivet jag kan komma på är att en maje likt dig skulle kunna sprida evangeliet till ännu ej frälsta regioner.

Fast o andra sidan kanske vår Padda kommer bli ännu mer frekvent här på HS.
Kommentera

hellge: Det blir 27 mil inåt landet, så det blir väl en liten bit att ta sig till matcherna. Men man kanske kan få låna en motordressin.
Kommentera

Paddan: Äh, med en Dieseljetta tuggar du milen genom skogen med lätthet. Tro mig.
Kommentera

knaskamilla: Själv har jag inte alls ångrat att jag tog jobbet i Skog. Hade jag fått fortsätta på mitt vikariat ett år till hade jag inte tvekat, men eftersom jag inte fick några signaler om något sånt från skolledningen så blev det att söka sig ett nytt jobb.

Hade gärna ägt styvfarsans S60 Turbo, men nu är en cykel det enda fordon jag äger...
Kommentera

Paddan:

Jojo. Och nu hamnar du i Krokom (?). Jag förstår att Skog känns centralt. ;)
Kommentera

knaskamilla: Jepp, om jag nu tar jobbet. Jag har en vecka på mig att bestämma mig.
Kommentera

Paddan:

Personligen skulle jag bli nöjd om du valde att flytta till Krokom, det skulle ju öka möjligheterna fylla en bil från Östersund när det vankas hemmamatch!

Krokom är en mycket vacker liten by och närheten till metropolen Östersund är naturligtvis inte heller någon nackdel.

För att inte tala om Åre! ;)
Kommentera

Vallin: Ah, då vet jag att det finns en möjlighet att transportera sig ner till Swedbank Arena.

Hmm, tro om modohockey.se redan infört någon form av alkolås på websajten inför midsommaren eller om man som en allmän åtgärd för att hindra plågsamma M_ultra-försök har stängt ner sidan.
Kommentera

Paddan:

Vaddår? Är Multror fridlysta så här års. Kan man söka skyddsjaktsdispens?
Kommentera

bisterfinnen: Äh, eftersom han verkar gilla Millwalls "hardcore" killar så är det nog fritt fram. Han har säkert redan plockat fram sin Burberrykeps och tandskyddet.
Kommentera

AM: ...och med några älgkliv "tassar" Albert Awful upp bakom Svarten för att få röra vid Le Mat.
Kommentera

Paddan: Albert? Är det Alfreds bror?
Kommentera

Poffa: Jepp, de är enäggstvillingar så det är väldigt svårt att skilja de från varandra. Märkligt nog kan man dock aldrig träffa på båda två på samma ställe.
Kommentera

Poffa:

Elaka tungor säger att det ser ut som att Bisterfinnen masturberar och sprutar sin säd över hjältarna.

Det ser väl alla att jag bara vill dela med mig av lite champagne?
Kommentera

Tänk att det ska ta nästan tre månader innan jag vågar se slutminuten och det som utspelar sig direkt efter slutsignalen (att man inte såg intervjuerna efter slutsignalen var nog på grund av segervrålet som väl borde ha legat någonstans runt 150 db bra lång tid efter slutsignalen).

Hit med Guld-DVD:n nu så man kan få njuta ännu mer.
Kommentera

Paddan:

Vem nu bisittaren är så sa han:

"Det är bara att sträcka på er alla Örnsköldsviksbor, alla Nolaskogsare, alla Högakustenbor, alla ni som bor i Ångermanland, känn stolthet. Ni är värda det här guldet. "

Jag blir fortfarande tårögd när jag ser bilderna och hör Svartvadet och Hasse i intervjuerna. Ju längre tiden går så förstår man att dessa hjältar som Svarten, Hasse, Timmy, Salle inte bara är vanliga hockeyarbetare i ett hockeylag. De är en del av oss, av mig. Själv har jag nog kollat på någon av dessa bilder varje dag sen guldet.

Vi vann, hehe, vi vann ju för fan, vi vann!
Kommentera

hellge: Var det inte Petter som satt bi? Vi träffade ju honom och Calle efter matchen iaf.

Vi vann - och din skylt var på plats! Kan det bli större?
Kommentera

Paddan: Tittade på länken nu på jobbet. Efter nån minut var vi fyra stycken som stod och tittade. Jag har faan ståpäls ännu, trots att det är tio minuter sedan filmen tog slut.
Kommentera

hellge: Det var Petter som sa detta. Man kan nästan höra hur nöjd han också är över att MODO vann guldet. Favorit intervjuen är helt klart med Hasse Jonsson, oj va nöjd han är.
Kommentera

Poffa: Vilken tur, nu har jag fått ett Certificate of Authenticity på Hellström-tröjan, så är det någon som tvekar på om den verkligen är gameworn så kan jag hala fram bevislappen...
Kommentera

Paddan: Men har tröjan verkligen varit ute på isen eller har den bara suttit på bänken? Har du något bevis där?
Kommentera

Poffa: Du får tacka Brynäs att de tog guldet -99 annars så hade du inte haft samma känsla för detta guld. ;-)
Kommentera

65selander: Vad pratar du om? -99? Det minns jag inte.
Kommentera

Poffa: Spelades det någon hockey det året? Har för mig att den säsongen var inställd.
Kommentera

Wayne Gresky: Den borde väl i varje fall ha varit ute på isen den 15 april i Swedbank Arena.
Kommentera

Kanske man kan få fira guldet igen i helgen, om man har tur. Enligt ett inlägg på åffisijälla är Guld-DVD:n nu färdigtryckt och på väg upp från Tyskland.
Kommentera

« · 872644 · »