1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507763 inlägg · 4105 ämnen

Södertälje - Modo 2020-12-02

« · 2106297 · » Till forumet

Sv: Södertälje - Modo 2020-12-02
puffe: Ssk borta har alltid varit tuffa matcher, men för första gången sen vi ramlade ur Shl är Modo inte alltid favoriter vilket känns skönt.
Jag brukar ha en tendens till att vara lätt skeptisk till Modos chanser i matcherna men ikväll tror Jag tror på seger av 2 anledningar.

Ssk har tappat några färgstarka kort medans Modo fått tillbaka sina.
Kommentera

Kvällens resultat 3-4
Kommentera

Steken84: Peters är lite väl klubbglad.
Kommentera

Man får lättvindigt utvisningar i scaniarinken
Kommentera

hk: vilket skämt till utvisning... vad förväntas han göra, handpassning eller vad?!
Kommentera

Steken84: Svenningsson vilken lirare??? :-)
Kommentera

Lätt att flytta sig där då...
Kommentera

Steken84: Den var ju tydlig, gavs ju chansen att flytta sig. Kändes väldigt onödigt i anfallszon

Kämpa nu, oddset på tvåan lockade mig till stort bet
Kommentera

En grej: När hela femman samlas nere i egen zon & driver upp, alla som på ett led i bredd..
Modo har ju gjort så några ggr. Började under Hellkvist?s ledning. Jag undrar, har det uppspelet nåt namn?
Kommentera

wolper: skönt de grejade den tvåan !
Kommentera

eltifoso: Det är första gången under de trettio år jag sett hockey som man åkt ut för att ha pucken under sig utan att aktivt skydda pucken. Det har jag aldrig någonsin sett förut.

Hade han försökt hålla pucken under sig aktivt hade det varit en annan sak.
Kommentera

J F K: Obegripligt som sagt, han sitter ju bara där och pucken ligger helt löst!

Övrigt så spelar Modo bra förutom att vi har svaga uppspel från egen zon, liksom avvaktande, det jag dock gillar är att Modo tar mer burskydd idag och lugnar ner lite.
Kommentera

wolper: fin armbåge👍 börja helt okej ändå
Kommentera

Gavelo: Domaren måste ju åka dit för att se vart pucken ligger, helt omöjligt att se vart den ligger från hans vinkel!
Kommentera

wolper: Brendan Mikkelsson tror jag inte sett få genom ett enda skott från blålinjen på hela säsongen
Kommentera

Otto1: Billig för oss där.
Kommentera

wolper: vi börja gå väldigt djupt ner på egen målvakt nu. Oj den var billig med. Även om klubban var upp på handskarna.

Oj va lätt öhman blev omåkt
Kommentera

wolper: vafan... tål fan inget. Kärringar men klantigt av hedberg igen...
Kommentera

hk:

Jävligt pinsamt eftersom man såg vad Hedberg sa.

Han sa "Men allvarligt" och det får man alltså 2 min abuse för, våra svenska domare är så jävla pinsamma.
Kommentera

wolper: fyra onödiga minuter som kan avgöra en match jäkligt trist då vi gjort en bra period
Kommentera

wolper: Denna sossementalitet, man får absolut inte kritisera ett domslut..

Svensk hockey är ett skämt
Kommentera

Domaren har för lite att göra. Vad är det modo får för utvisningar?
Ge ssk vinsten denna match oxå då! Var ju utvisningar som förstörde förra gången oxå
Kommentera

hk:
Inye billig. Onödig. 2+2 när Hedberg VET att han drog av handsken... Snacka till sig +2
Dåligt
Kommentera

J F K: Det är väl bara lyfta eller sära på benen eller?
Kommentera

RedNek: Enig.. surt
Kommentera

wolper: frågan är väl vem som höll i vem ?.
Kommentera

Steken84: förstår inte vad det gnälls om. Klockren utv. Skulle haft en till i boxen. Var glad för att det inte blev så.
Kommentera

wolper: så jävla tråkig nivå. Tycker vi spelar hyfsat bra ju och är knappast sämre än södertälje. Skall de vinna på kärring nivå.men berömda andra perren kvar å. Första fine går väll att ta om man skall va petig men andra är ju fan såååååå trååååkig. Operation noll känslor svensk hockey. Men nu måste ju hedberg att lärt sig att man inte får prata med domarna. gör han det då åker han ut så nu får han fan inte dra på sig en sådan till på länge
Kommentera

Gavelo:

Om han åker för att han säger "Men allvarligt" när motståndaren lägger ut armen när han är påväg igenom så hoppas jag man tar SSK så fort de reagerar på ett domslut eller skakar på huvudet eller nått.
Kommentera

Silly: Jo, men det har alltså aldrig dömts som ett krav under 30 år. Inte en enda gång har jag sett det...
Kommentera

Gavelo: ja jag spydde lite i handen när han fick 2+2 för det punkt punkt punkt
Kommentera

RedNek:
Ja precis abuse av oficals är sååå onödigt. I övrigt tycker jag vi gör en riktigt bra match, starka på pucken och bra PP. Ingen dominans framåt men vi kommer iaf in och tar några bra avslut. Bra pressspel i anfzon
Kommentera

innekillenskomp: Läs tråden ärta.
Ingen har kritiserat utvisningen eftersom ALLA anser att den är riktig, men vi kritiserar att Hedberg fick 2 min. Abuse för att han sa ”men allvarligt”, det ifrågasätter vi
Kommentera

J F K: Jag har sett det ett par ggr, Men då har det varit backar kring det egna målet.

Då finns det ju ner fog för det som back, Nu var det i den offensiva zonen, där av lite onödig, Han hade kunnat låtit dom tagit den så har det inte varit någon fara ändå?

När SSK spelarna backade lite och han bara satt utan att göra något så bestämde domaren ganska snabbt!
Kommentera

Gavelo: bra period av Modo. Kul att vi presterar mot topplag. Nu dags att öka för per 2 & 3.
Kommentera

greykarn: Jag har ändå en bra känsla !
Kommentera

Gavelo: Vore inte så seriöst om domarna gick efter vad modo supporters såg visuellt på tvn.
Kommentera

greykarn: En riktigt bra period borta mot Ssk.
1-0 är inte rättvisa siffror men så är det ibland!
Fortsätter Modo som i 1:a och Ssk inte rycker upp sig så har jag svårt att se hur ssk ska kunna fortsätta hålla undan?!
Kommentera

Silly:
Ja det är bara att fortsätta på den inslagna vägen match efter match.
Kommentera

Rallarn: Är väl ändå mer oseriöst att visa ut spelare för att man säger ”men allvarligt” efter ett inte helt tydligt domslut , är det en sådan hockey du vill ha?, jag vill det definitivt inte!
Kommentera

Gavelo: Nä, det vill jag inte. Men kameran kanske inte fick med allt.
Kommentera

Såg det förra matchen mot Syrianska Tälje laget då domarna skickade ut Modo spelare på löpande band ,,Idag kom en utv då en Modo spelare satte sig på pucken och andra märkliga domslut ,,,Man undrar, vi har det i fotbollen och vi har det nog inom hockeyn med, matchfixning tror jag att det heter som dom utreder inom fotbollen ,,Heja Modo
Kommentera

Silly: Jag kan inte för mitt liv begripa varför han åker ut. Varför ska han flytta sig??? Han gör rätt tycker jag.
Kommentera

Gavelo: Inte riktigt alla iofs. Var väl inte dig jag kommenterade? F.ö riktigt låg inledning på ditt inlägg. Tråkigt!

"Domaren har för lite att göra. Vad är det modo får för utvisningar?
Ge ssk vinsten denna match oxå då! Var ju utvisningar som förstörde förra gången oxå"
Kommentera

J F K: där borde Swenningsson skjutit själv kanonläge, ser ut som vi fortsätter med utv, ser inte bra ut detta
Kommentera

innekillenskomp: Men Kaut för helvete..
Kommentera

innekillenskomp: Där åker Kaut för han ger igen. Onödigt, men man hade såklart kunnat tänka sig att ta en utvisning när han blev trippad...
Kommentera

wolper: tyvärr blir det en pp/bp match så blir svår . Onödig där men enögd domare
Kommentera

« · 2106297 · »