1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506545 inlägg · 4103 ämnen

Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04

« · 1328454 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
Berka: Direktrapport från cp-baren i Södertälje. Närvarande: Alla Modoiter som missade pendeln. Stämning: generad.
Kommentera

J F K: Detta är Modo, tomtelag som boork skrev.
Vi är fullständigt nerpissade av alla nadra lag, hur fan hade det sett ut om vi haft massa skador??????
Kommentera

Berka: Sedan har vi ett coachpar som verkligen inte fattat varför förstakedjan inte fungerade. Bartecko och Nagy är alldeles för lika. Att byta bort Ritchie från den enheten är ju direkt löjigt. Flytta Nagy någon annanstans istället.

Någon som tycker att den där enheten är bra komponerad kan gärna lista någon annan kedja i världshistorien med tre puckkära spelare och ingen som vill gå på mål.

Nej, nu gick det som man väntade sig. En sjukt värdelös inställning när vi verkligen kunnat komma nära slutspelsstrecket.
Kommentera

MODOJohan: det var mitt undermedvetna, vi kan kalla henne käärstinn
Kommentera

Berka: Trodde nästan det var du som skrev efter andra meningen. :)
Kommentera

Tisdagen den 7e december, då vann vi en andraperiod senast.
Kommentera

Modo är åter igen en pinsam historia, när det gäller som mest så ger man bort matchen.
Vi slarvar så mycket att jag skäms över att hålla på detta hjärtelag, HUR FAN KAN SÅ MÅNGA GÖRA SÅ MYCKE FEL UNDER 60 MINUTER???????

Vi är åter igen knullad i bakvagnen utav ett lag som är mycket sämre än oss, varför kan vi inte bara vinna matcher? vi vinner 2 matcher sen floppar vi i 3, hur fan går det till?

Jag blir så förbannat satans less att vara modoit, vi spelar som fittor långa stunder och prenumererar på att sitta i utvisningsbåset så motståndarna kan göra mål. Sen varför har ALLA andra lag okända målvakter som kan storspela och vinna matcher, vi värvar stjärnor och dom är bara halvbra, vi har kanske den mest rutinerade backbesättningen i hela ES men det ser ut som fan/hönsjävlagård långa stunder.

Vi släpper 2 horribla 2 mot 1 lägen å varken våra rutinerade backar fattar vad dom ska göra och våran stjärnmålvakt är långt ifrån tät.

Sundström ser ut att ha en coccosnöt i arslet för han är dålig på precis allt helt jävla plötsligt och skröder har tagit fler felbeslut på 3 matcher än vad en dålig spelare gör på en hel karriär, jens westin åker inte skriskor, picken slog inte en enda pass med rätt address och timander fortsätter spela 2 meters pass i sidled.

Efter år av förluster och kräftgång har vi fått så slapp röv vid dehär laget att det är risk för tarmras vid nästa toalettbesök.
Kommentera

-JK-: Undrar hur mkt vår värdelösiness som beror på att vi bytt så jävla mkt folk (det är ingen hemlighet att spelare som spelat tillsammans länge blir samspelta) och hur mkt på att vi har så jävla usla spelare?
Kommentera

Om det är någon som undrar hur modo skulle klara sig i kvalserien. Nu fick ni svaret.
Kommentera

Björn W: Den här matchen var vi verkligen inte värd att ta poäng i. Maken till dåliga passningar, usla mottagningar och värdelösa beslut var det ett tag sen man såg.

Pikkarainen slår massor av passningar bakom spelare och uppe vid blå slår han otroligt dåliga passningar till andre back. Eriksson var också usel tycker jag.

Tarkki släpper förbi sig vart och varannat skott igen. Det verkar som att han har svårare ju längre ifrån skotten kommer.

Svarten, Skröder, den där 24:an gjorde inget konstruktivt alls.
Kommentera

Poffa: Nej absolut inte men gå på matcher, heja och ryggdunka fast de inte förtjänar det, tänker jag göra :P
Kommentera

Förlust mot AIK, förlust mot SSK. Slutspelsjakt???

Dessutom har Frölunda kvitterat

58.51   3 - 3 EQ   FRÖ   24. ANDERSSON, Niklas (7. TÖMMERNES, Henrik
20. LUNDQVIST, Joel)

56.00   2 - 3 EQ   FRÖ   21. JOHANSSON, Mikael (41. HEDMAN, Oscar
11. AXELSSON, Per-johan)

..... men som tur är, så tog Luleå bonuspoängen

62.29 3 - 4 EQ LHF 44. NIINIMAA, Janne (29. ABBOTT, Chris)

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag tar tillbaka det jag skrev tidigare om Svarten. Tredje perioden så får man se slit och riv från han. Men Sundström ger jag inte många korvören för. Hans kedja gjorde det man inte skulle göra, dom snurrade runt runt i anfallszon. Ingen ställer sig framför mål utan alla tre bara snurrar runt runt.

Nu ser det mörkt ut....
Kommentera

Nenne: Låt oss alla knyta näven i fickan istället och svära lite inombords. Det blir sååå mycket bättre.
Kommentera

Björn W: Word, jag är ju inte Ö-viking..
Kommentera

NuMo: Det har du nog rätt i, det kan jag förstå men det hjälper inte till i jakten på poäng.
Kommentera

Nenne: Jag omformulerar. Konstruktivt gnäll i medgång saknas fullständigt i orten Ö-vik och organisationen MoDo. Gnäll i motgång kan vi.
Kommentera

Nenne: Det du ser är känsloyttringar.
Kommentera

Björn W: Som det ser ut nu så skiter jag i om det är kaos bara de tar poäng, på vilket sätt skulle gnällande hjälpa till i den framtida poängskörden? Konstruktiv kritik och åsikter kan fungera men jag ser mycket som bara är gnäll.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nenne: Även om vi tar poäng i dag är det fullständigt kaos som föregått det. De som har gnällanlag ska göra det, det är bara hälsosamt för vår framtida poängskörd.
Kommentera

Nenne: fan vad många dåliga utv. Vi tar. Tänk om vi oxå haft en målvakt som kan göra grymma räddningar och vinna matcher.
Kommentera

2 till nu så kanske gnällspikarna kan vila..
Kommentera

Var är Richie, har jag missat nåt?
Kommentera

Poffa: Mot sånt "motflyt" som vid senaste SSK är det svårt värja sig...
Som gammal MoDoit VET man, säkrare än att SJ-tåg aldrig går i tid vid Lövhalka, snö o stark värme, att inga långa "vinstrader" finns!
Underskattning är klubbens ledord.
Kommentera

Poffa: När Ö-viksborna (och hemsidan) slutar ryggdunka dem för två segrar på raken? :)

Eller så kanske vi borde se till att alla spelare bor i Umeå och pendlar?

Redigerad kommentar

Kommentera

Gustafsson: alltså vad är det med detta jävlar kuklag? Vi spelar ju fan inte ens hockey? Hur kan så många vara så jävlar värdelösa?, timmy suger, susse suger mer och såhär kan man fortsätta om halva laget. Vi ska inte förlora denna match, ssk är så fruktansvärt värdelösa att jag undrar hur fan dom ens kan spela i es? Modo har en slutspelsplats att spela om och så ser vi ut att förlora, fy fan vad värdelöst modo. Nu jävlar ska vi gå ner på folk, 1a linan ska spela ruskigt mycket.
Kommentera

J F K: En riktig skitmatch och vi är, som vanligt, sämst när det gäller. Alla resultat går vår väg men då gör vi en Kalle Anka-match.
Fantastiskt.

Hoppas på en sanslös 3:e period där vi gör 4 raka mål...
Kommentera

Usch fy och blää, inget går idag och pucken studsar vägen för SSK .
Vinner gör vi inte idag och besviken är jag. Trodde vi skulle köra igång en vinstrad nu men icke sa nicke.

Jag tycker Svarten oftast sliter väldigt bra och gör godkända matcher men idag har jag inte sett maken av karln.

Annars var det riktigt kul och se Nagys reaktion efter målet, han jublade och var glad!

Redigerad kommentar

Kommentera

När ska vi lära oss? När i helvete ska vi lära oss att vinna skitmatcherna? Ska det vara så förbannat svårt? Va?!
Kommentera

Sawchuk: Smaken är ju som baken, men jag föredrar elitseriestorlek på rinken alla dagar i veckan. Sedan spelar ju världens bästa spelare i NHL så givetvis finns det mer tekniskt kunnande där.

Det är ju faktiskt sorgligt hur dåligt Modo spelar. Man var ju som förberedd på att laget skulle göra en skitmatch, så man kan ju inte säga att man är förvånad:(
Kommentera

Gustafsson:

Tv`n får stå på tyst medans man kräks i en stor grön hink över det fullkomligt värdelösa spelet.
Kommentera

Det kommer aldrig bli några poäng i den här matchen, nu stänger jag banne mig av TV'n för första gången i år.
Kommentera

Gustafsson:

Nu är jag säker, det blir kvalserien till våren. Fan vad jobbigt.
Kommentera

Timander skjuter och skjuter, men det händer inget. Lidström skulle fjutta in skotten i mål.

Så fick vi en puck i sjätte hålet igen.
Kommentera

Björn W: Vi är verkligen inte bra idag men definitivt inte sämre än SSK, det här ska vi allt kunna ta!
Kommentera

Alltså. Timrå, Brynäs och Frölunda ser ut att förlora idag - hur överlycklig skulle man inte bli över bara en simpel kvittering med sju sekunder kvar av matchen idag?

Jag vet att det är en missräkning i Jakten™, men jag ska ändå inte köpa den sagan.
Kommentera

J F K:

Allt är ju roligare än slowmotionhockey och visa röven hockey i hörnen. Ett av elitseriens signum tyvärr.

I elitserien kan man se 15 pass på raken utan att man ens kommer över mittlinjen, då väljer jag hellre en kass NHL match.

Att det efter en halv elitseriematch kan stå 11-7 i skott utan att man tycker det är särskilt konstigt säger ju egentligen allt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: Mindre ytor kan också göra att spelet bara böljar fram och tillbaka. Några av de absolut tråkigaste matcher jag sett är faktiskt i NHL där det bara går fort och det spelas flipperhockey där ingen kan slå mer än två passningar på raken, backarna vallar ut varenda puck via plexit och man bara suckar.
Kommentera

Berka: Du har inte spelat hockey på någon högre nivå antar jag.

Samma misstag igen. Hedman gör ett misstag, det blir ett två mot en. Då gör man exakt samma djävla misstag och plockar inte bort passningen. Det där är för fan pojklagsmisstag.
Kommentera

Backarna i Modo är tamefan helt dumma i huvudet. Kan ju lika gärna plocka in ÖSK`s backar. Dom lär ju inte ta lika dumma beslut.
Kommentera

Sawchuk: Anton tog ett femminuterbyte.

Vi spelar miserabelt och omständigt.
Kommentera

SLUTA SLARVA!!!
Kommentera

Gustafsson:

Nope, spel på liten rink krymper ytorna och spelet blir mer intensivt med mer fysiskt spel och närmare till målet till och med om det är korpen som lirar.

Som A-pojke var det roligaste som fanns att lira på Skelefteås B-rink som då höll nästan NHL mått. Fan vad det gick undan på isen då. Man vände bort en kille i hörnet och hade direkt skottläge.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk:

I två mot en tar man alltid bort passet om inte målisen vill annorlunda vilket är väldigt ovanligt. Finns dock en del målisar som föredrar att spelaren går på puckföraren.

Tarkkis agerande pekar ju dock på att han vill att backen tar passet i och med att han gick ut så långt på skytten.

Det sämsta man kan göra som back är att åka mitt i mellan och varken ta back eller skytt. Detta är väl dock det val Modos backar oftast gör.
Kommentera

Sawchuk: Jag tror dock att den störst bidragande orsaken till det roliga spelet är att världens bästa juniorer spelar, inte den lilla rinken.
Kommentera

Fy fan vad tråkig elitseriehockey blir då man kollat junior VM på liten rink.

Jag fattar inte varför vi inte kan ha det i Sverige. Experterna pratade igår om att Sverige har svårt att gå på 100% och det har ju med rinken att göra.

På bandyplanerna man spelar på i Europa behöver man inte gå på 100% utan det blir någon sorts Shinny spel av alltihopa.
Kommentera

J F K: klart man kan, nu var det ju inte bara han som agerade dåligt. Picken ska naturligtvis inte chansa ta emot pucken i de läget, sen ska ae bara skära av passvinkelnt och tarkki står 1.5 meter utanför målgården och är inte alls med på en sidledsförflyttning, som jag ser det är det 3 misstag irad. Riktigt dåligt när vi har matchen helt och hållet. Nu har vi bjudit in ssk i matchen så nu jävlar ska vi ta tillbaka den:-)
Kommentera

J F K: Om ante hade klivit upp och täckt passningsvägen i det skede du vill, då hade han blivit rundad och lämnat tarkki ensam med 2 SSKare, det vet man om man sysslat med ishockey.
Kommentera

Skönt med en kommentator som kan intervjua på engelska.

Matchen kom mer och mer att se ut som en usel bandymatch där alla är på mellis.
Kommentera

« · 1328454 · »