1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506525 inlägg · 4103 ämnen

Squadra Toro HVseosso VS The Cardiac Arrests, 30/12-08

« · 1104815 Till forumet

Sv: Squadra Toro HVseosso VS The Cardiac Arrests, 30/12-08
Poffa: Var det Rindells sista match som tränare i MoDo?
Kommentera

Lumber Jack: Värda poäng?!
Kommentera

NuMo: Det är så jävla jävla jävla grymt. Trredje matchen i rad vi är värda poäng men det finns inte en gnutta flyt. Det känns ta mig böfeln overkligt.
Kommentera

Jaha, då var vi sist (i skrivande stund) då. Känns bra att vi från den 7/11 till den 30/12 gått från första till sista plats.
Kommentera

NuMo: Inga avslut än så länge. Men många fina passar bakom mål.
Kommentera

Idag förlorar vi med 4-2.
Kommentera

Jag sätter 2000 på att harri kommer att tycka att detta är ett fall framåt osv. osv bla bla bla. Jag tror vi har fallit så mycket framåt att de gick över lut å just nu ligger vi i framstupa sidoläge
Kommentera

NuMo: Känner inte igen honom. Måste vara fjädern på huvudet som stör.
Kommentera

Men i 5-5 kan ju Salle ha chan... Jaaa!
Kommentera

Poffa: Sen är det mycket snack om hedersamma förluster, är detta hedersamma förluster detta? Jag tycker inte alls det. SEn har vi ganska lite flyt, fast som man säger så förtjänar man de!
Kommentera

Poffa: TV-kommentatorn: "Modo får chansen i PP."

Man skrattar åt påståendet. Chansen att man skulle göra mål i PP är ju lägre än slumpen.
Kommentera

MODOJohan: Bra fart?! Skapar en del?!?!

Nä, det här är mycket, mycket sämre än det vi sett de två senaste matcherna. Vi har ingen fart, vi skapar en handfull chanser på en match (50 minuter, iaf) och vi är svaga defensivt. Hedins ingripande på 3-1 får en kon att framstå som följsam.

Sedan har väl Vimseborg inte sin bästa dag.

Kommentera

Eftersom vi alltid blir sönderlästa i många moment över isen så föredrar jag pokerfejs-metoden. Men trots allt, så ser jag ljuset i tunneln. Jag tycker vi har bra fart och skapar en del framåt.

länk till situation pokerfejs hittar ni undertill.
Kommentera

MorganaLefaey: De konstiga är att jag blir inte besviken längre!! Dom spelar så fruktansvärt dåligt att jag förstår varför vi snart är sist i es. Inget funkar förutom målvakts spelet och i vissa matcher boxplayet. De ser ut som de e 1-2 manna anfall hela tiden, man spelar inte som ett lag längre. Varje gång det är pp ska salle transportera, känns aningen lättläst vid dehär laget nu!

Vart är frenesin,tekniken,de smarta passningarna,backskottena,tacklingarna
??

Å snart e de ett nytt år ....
Kommentera

Berka: Man verkar få gråta i kväll igen.
Kommentera

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeen varför kan dom inte spela PP??!! Är det inte dags att byta strategi i pp-spelet? Dom skapar ju inget, dom kommer inte ens in i zon!!!
Kommentera

Oj Oj nu är det mycke utvisningar åt båda håll.... trist trist.
Kommentera

Enligt Expressen har Modo anställt en ny rådgivare. En som säger hur det är.
Kommentera

NuMo: Jag blir så sjukt irriterad att modos backar aldrig håller offensiv blå utan backar ut i mittzon så modos försök att spela upp på blå är obefintligt.
Spela upp på blå och ta skott , nu snurrar man bara i sarghörnena! Sen verkar ingen kunna slå en vettig passning ?!
Kommentera

Susse har svårt med motoriken idag dessutom.

Hård julhelg kanske.

Kurvinens oförmåga att slå sarg ut irriterar mig oerhört. Undrar om han har synfel. Typ blind.
Kommentera

Firma marco,molinder,forsberg är ständigt tillbakapressade! verkar inte funka framåt alls!
Kommentera

NuMo: De verkar inte så när man tittar på deras PP försök! Sen måste modo ha flest lagstraff i år pga 6 man på banan! jättemärkligt
Kommentera

NuMo: Jo ser väldigt slött ut och ibland ser det ut som om man inte tar i eller bryr sig. Väldigt irriterande och jag vägrar tro att man skall vara så ruskigt dålig på att få passen dit de skall.
Kommentera

Jag börjar fundera på om Modo verkligen vill vara med i ES längre.
Kommentera

Ska tilläggas att hv spelar bra. å zacke e fenomenalt bra.
Kommentera

Femman drabbas av barnförlamning och kan inte få ut pucken trots flera goda chanser.

Uselt.
Kommentera

NuMo: Bra rensning av Steen.
Kommentera

Berka:

Men Hedin filmade ju å andra sidan.

Nu gjorde Salle mål, just när jag tyckte att vi slarvade.
Kommentera

Salle gör mål, kors i taket.
Kommentera

Sen kan man ju bara fundera på varför modos PP suger så fruktansvärt?? salle 0-1 nu iaf. =)
Kommentera

teemu laine borde fått 2+10 då han skrek "fuck off" 3 ggr åt dommaren högt och tydligt!!
Kommentera

NuMo: och passningspelet i mottzon finns inte alls än så länge
Kommentera

Jag tror våra spelare är gjorda av kinaporslin.

Ståhockey i egen zon. Inte bra. Då kommer vi att dra på oss utvisningar snart.
Kommentera

zigge: Jag har säsongskortet så jag kommer nog se matchen om de inte är något intressant på tex. Dr:phil;) Huga de känns vemodigt idag, suget efter hockey är som bortblåst pga. modos kräftgång. Jag blir knappt sur när vi torskar, snarare tvärt om då man hoppas att ju djupare svackan blir så kanske de händer något i styrelsen eller i ledarstaben.
Kommentera

Berka: Ja fy faaan!! Vågar man ratta in kanal 140..elr vade e ikväll??
Onekligen lugnare med dr Phil...
Kommentera

Paddan: Aaa precis eller Dr. phil på tv4+! Jag tippade iaf dagens drabbning med hjärtat 4-4. Tro om man kommer till himelen om man tippar fel?!
Kommentera

Vilken tur att det snart är Bingolotto så man har något vettigt att titta på ikväll.
Kommentera

källan: Men? jag har vunnit många matcher med modo senaste tiden?
Kommentera

Anledningen till att Modo suger så hårt kan nog bero på att jag de senaste veckorna har förlorat ganska många matcher med Modo i spelet NHL 09! Någon som tror på voodoo?
Kommentera

Paddan: Jag var faktiskt mer rätt ute än jag någonsin hoppats i mitt namnförslag "Kardiologen" till MODO-TV. Det valdes ju tyvärr bort för det fantasifulla Inside MODO eller var det MODO Inside? Jaja vem byr sig...
Kommentera

Målvakt:
30 Michal Zajkowski
(1 Niklas Svedberg).

Backpar:
3 Mattias Timander,
2 Jens Westin

34 Tommy Wargh,
4 Mikko Kurvinen

35 Pierre Hedin,
6 Stefan Espeland.

Kedjor:
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
19 Jeff Ulmer

79 Fredrik Warg,
20 Oscar Steen,
22 Patrick Yetman

13 Marco Tuokko,
29 Andreas Molinder,
16 Tobias Forsberg

10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
11 Thomas Enström.

Extraspelare:
14 Martin Signal Bergius,
81 Ville Snellman
Kommentera

Squadra Toro HVseosso VS The Cardiac Arrests, 30/12-08
Fredrik Andersson: Nu ska vi avsluta 2008 bra

HV 71 borta på 2008 års näst sista dag är vad som gäller för MODO Hockey efter förlusten senast hemma mot Frölunda.
- Vi har gett oss fan på att avsluta 2008 bra. Så är det bara, säger assisterande coachen Fredrik Andersson.

Viktigast för att det ska bli så?
- Vi måste behålla den energi i laget vi trots allt haft i de två senaste matcherna. Kampmoralen har varit bra och det är bara hårt jobb som kan ge oss en vändning till det positiva.

Det bästa med de två senaste matcherna trots att det blivit noll poäng?
- Att försvarsspelet trots allt fungerat riktigt bra. Just den delen har varit mycket bättre än tidigare. Nu måste vi få igång målproduktionen igen.

Kritiken är tuff från många håll, många sätter krisstämpel och fiasko över laget.
- I de två termerna kan vi inte tänka. Vi kan inte analysera ihjäl oss i det här läget utan försöka titta på det som är bra. Men vi måste våga spela ut och inte helt sonika bara ge bort pucken enkelt så ofta.

Power play?
- Inte så bra, som också en del annat. Men vi gnuggade det lite extra på måndagen och tongångarna var ändå positiva på den genomgång vi hade efter träningen. Vi måste tro på det vi gör och vi vet att vi kan grunderna, som är så viktiga i det här läget.
- Vidare måste vi bli hetare över hela banan, men framförallt framför båda målen. Dessutom önskar vi många fler skott.
- Hur som helst ser vi fram emot mötet med HV borta. Vi brukar trivas bra i Kinnarps Arena och det brukar bli trevliga matcher.

Noterbart om laget
Notera att
...Hans Jonsson (rygg), Per Hållberg (hjärnskakning) och Mats Zuccarello Aasen (fot) är ur spel på grund av skador.

...Victor Hedman är på JVM och att MODO alltså har tre ordinarie backar borta.

...HV 71 för en kort tid sedan vann lätt i Swedbank Arena, 4-1. HV vann också höstens första möte lätt, då blev det 5-1 i Swedbank.

...MODO vann komfortabelt i Kinnarps Arena senast, 5-2. Då var Andreas Salomonsson rinkens bästa spelare.

...MODO åker charter på tisdagseftermiddagen till Jönköping och direkt hem. Värmning mitt på dagen hemma - dock inte på is eftersom det är finalspel i MODO cupen i Swedbank.

...Vid en förlust mot HV får MODO fira nyår på kvalserieplats i tabellen eftersom Djurgården och Södertälje möts samma kväll.
Kommentera

« · 1104815