1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507307 inlägg · 4105 ämnen

Storebror vs. Lillebror, de ungas batalj

« · 426008 Till forumet

Storebror vs. Lillebror, de ungas batalj
I J20 Superelit spelar idag MODO hemma mot Lillebror. 3.35 in i första tog MODO ledningen med 1-0 genom Patrik Ödmark.
Kommentera

Sv: Storebror vs. Lillebror, de ungas batalj
Poffa: Zajkowski i målet. Ser man till laget i övrigt känns många av spelarna igen till efternamnen. Tommy Enström, Niklas Öhman, Andreas Molinder, Patrik Ödmark m.fl. Vart föregångarna funnits är det ingen tvekan om! =)

2-0, nu.. Pär Edblom.
Kommentera

Dream Team:
Vem är nästa storstjärna i Timrå? Finns det nån super-junis i laget?
Kommentera

Icing-Ove: Förmodligen en inköpt finne... ;-)
Kommentera

Icing-Ove: Erik Moe som ifjol fick Lillstrimma-priset i TV-pucken. Bara 16 år... och spelar i förstafemman.
Kommentera

Icing-Ove: Johan Jonsson (b) tillhör ju A-laget. Talang och storlek finns men han får nog i första hand räkna med istid hos juniorerna. Så länge det är lockout, iaf. Både Thomas Fahlqvist (c) och Emil Lundqvist (b) spelade en hel del under försäsongen. Lundqvist en av de bästa i mötet med MoDo, har jag för mig.

De spelare som lovar allra mest är nog ändå tre spelare som var med om att ta SM-silver i U16 ifjol. Oskar Johansson (b), Erik Moe (b) och Christopher Erixon (c). Samtliga födda 1988. (Erixon ej med i dag, dock)

Får jag tippa blir svaret Erik Moe.
Kommentera

3-0 till småpojkarna. Öman på pass av Edler.
Kommentera

Poffa:
Hmm, blir Edler nästa in i A-truppen? Jag är lite fundersam över backsidan i A-laget. Har vi nånsin haft så här biffiga backar? Jansson verkar inte äta gröt dock....
Kommentera

Icing-Ove:

Edler kan mycket väl bli näste man in i A-truppen. Men även Tommy Enström kan få chansen snabbare än man tror.
Kommentera

Poffa: Såg Edler lira förra helgen och jag måste säga att han ser VÄLDIGT intressant ut. Han är stor(192), mycket bra skridskoåkare, härlig teknik och riktigt bra passningsspel. Såg han ifjol i division ett också.

Alla blev förvånade när han togs första dagen av draften före en rad mer kända spelare. Jag är dock inte så förvånad längre. Han besitter stor potential.
Kommentera

audiblegiraffe:

Canucks snackar ju om en ny Öhlund när man nämner Edler.

Så om 3-4 år har vi följande backuppsättning ? :

-Enström
-Edler
-Hedman
-Viklund
- och så Jansson då :-)
Kommentera

Icing-Ove:

Haha. Ja, om tre år skriver man ett nytt fyraårskontrakt med Jansson. Själv hoppas jag faktiskt det. Tolka det inte negativt nu.

På tal om det, Kolla in mitt arkiv i presentationen. Någon som fattar något?
Kommentera

NuMo:

Jansson är en hjälte för mig. Satt i en kall skogstuga i Sollefteå under lumpen -94 och såg passningen till Foppa mot Malmö. 10-3 vinsten mot Gävle i direktsändning på TV4 i logementet bland dryga Gävlebor, var en annan höjdpunkt...
Kommentera

Icing-Ove: Vet inte om han påminner så mycket om Öhlund. Det där är ju mer fansens påhitt.

Jag tror tusan i mig att samtliga MODOs backar födda 86 kan lira i elitserien i framtiden. Wargh och Lundsten är väldigt duktiga också.
Kommentera

NuMo:
En av bilderna såg ut som en vision av Bumbaberras domedagsprofetia. Det där borde stockholmarna se som klagar på att vi i Norrland får så mycket bra hallar och arenor för skattekronorna i utjämningssystemet
:-)
Kommentera

När vi liks pratar juniorer så kan vi passa på med en frågesport också. Moe verkar vara ordinarie i TIK J20 redan som första års bjunior. Vilken MODO back var den senaste som var ordinarie i J20 som första års bjunior?
Kommentera

Lumber Jack: Matchen slut och 4-1 till Modo. Timrå måste göra en Timrå och köpa in 8-10 målvakter till juniorlaget.
Kommentera

Icing-Ove: Lumber Jack, kan nog svaret. Jag växte i alla fall upp 50 meter därifrån. Det hjälpte föga.
Kommentera

Frisco:
Nu var du lite elak tycker jag :-)
Kommentera

Frisco: Bra idé. Ett utmärkt tillfälle att öva sin förmåga att skjuta höjdpuckar ur egen zon. Speciellt då mindre än 20 sek. återstår.
Kommentera

NuMo: Övergårds IP, uppspolad av Sture Gustafsson. Fostrat mången stor hockeyspelare (och isfiskare).
Kommentera

Kalle K: Mycket lite i så fall. Var faktiskt allvarlig.
Kommentera

Lumber Jack: Helt rätt, det var meningen att det skulle bli en svår frågetävlig, men jag lade ut ett par lätta bilder i stället.
Kommentera

Dream Team: Oj, är du också en av dem som inte tycker om hockey?
Kommentera

Martin S:

Jag drar till med Agu, men det är möjligt att Enström var den som var senast.
Kommentera

Poffa: Helt korrekt svarat Poffa. Varken Enström eller Hedman var helt ordinarie som första års b juniorer. På tal om Agu så har det blivit en MODO koloni nere i Uppsala. Agu, Sundh och Almtorp spelar för Almtuna medan David Holmqvist och Oskar Stenberg spelar för Team Uppsala.
Kommentera

« · 426008