1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507743 inlägg · 4105 ämnen

SV: Djurgården - MODO HOCKEY 2007-11-29

949112 · » Till forumet

Sv: SV: Djurgården - MODO HOCKEY 2007-11-29
Poffa: okej då :P
Kommentera

Poffa: Känner igen det där. Årets tuffaste morgon att gå till jobbet. Som tur är var det inte lika slaskigt som jag befarade.
Kommentera

scim: Ja, lite. Morgonen kom för tidigt.
Kommentera

Poffa:

Morgonsur?
Kommentera

NordaBoy: Förra gången du klippte och klistrade utan att länka eller berätta varifrån du hämtat det så blev du rätt rejält och uppenbart pikad. Tydligen förstod du det inte då.

Om du ska fortsätta klippa och klistra en massa så skicka med en länk till varifrån du hämtat det. Okej?
Kommentera

Wayne Gresky: Därför fick Krizan matchstraff – minut för minut
Tredje perioden:

04.07 Martin Plüss rakar in 2–1 för Frölunda bakom en annars storspelande Karol Krizan. Krizan visar öppet sitt missnöje mot sina lagkamrater.

06.55 Modobacken Victor Hedman utvisas för en interference, varpå Modos andretränare kastar vatten på en linjeman och visas ut i omklädningsrummet. Karol Krizan gestikulerar irriterat.

09.59 Frölundas Justin Morrison åker ut för tripping, varpå Modomålvakten Karol Krizan hånfullt klappar i händerna åt domaren Thomas Andersson. Krizan får tio minuters utvisning för misconduct, som forwarden Marcus Jonasén får sitta av.

12.02 Thomas Andersson åker fram till Krizan efter att Andreas Salomonsson utvisats och en kort dialog uppstår. Krizan frågar Andersson om han ”fått pengar från Göteborg”. Andersson ger Krizan hans andra tiominutare. Matchstraff, och Krizan kastar klubban i båset på väg ut.
Kommentera

Salle: ...och har man det iaf med mindre än 2min av matchen eller i sudden death så ska motståndarna ha straff.
Kommentera

MorganaLefaey: Man får inte vara 6 man utespelare på isen (om man inte har en rödhårig lagkapten) typ.
Kommentera

Wayne Gresky: För en som inte orkar gå in på hockeyligan eller swehockey eller liknande och söka efter regelboken vad säger den regeln då?

Kommentera

Wayne Gresky: Äh dom har ju vana att prata bort domarna ur såna situationer ändå.
.
Kommentera

Salle: En titt i regelboken ger inget klockrent svar på vad som gäller tycker jag. Men känslan är att Jonasén borde få komma in på isen när Karol lämnar den. Jag skickar ett mail till domarbasen och kollar.

Används regel 573 till vardags? Det skulle ju bli förödande för FBK om de fick en nitisk domare i en slutspelsmatch...
Kommentera

Wayne Gresky: Nej Jonasén fick inte komma in när Karol fick första tjing i duschen av Herr Andersson.

Ganska lustigt överhuvudtaget det här med målisar och personliga straff.
Kommentera

Wayne Gresky:

Nä, han satt kvar. Konstigt tycker jag.
Kommentera

Salle: Fick Jonasén komma in igen när Krizan fick matchstraff? Hur ser reglerna ut? Jag missade det på PPV.
Kommentera

AM: Har viss förståelse för att de blev irriterade då Hedman inte ens rör killen och åker ut. Men samtidigt måste man väl fråga sig om de inte borde ha rutin nog att koka inombords istället för att ställa till med fånerier.
Kommentera

AM: Något svar på frågan ges inte heller. Dålig journalistik.
Kommentera

Salle: Oerhört osmidigt av Andersson, sen måste väl krizan få fråga en enkel fråga..
Kommentera

shinzawai: Kuben borde sluta att störa Krizan i hans ritual. Vet han inte hur pekuliära målvakterna kan vara över sånt ;-)

[url=www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1376582.ab]”Min vanliga ritual” [/url]
Kommentera

Djurgårdarna verkar verkligen njuta av vinsterna mot Modo den senaste veckan. Inte mindre än ÅTTA youtube-filmer har lagts ut från dessa matcher. Jisses, jag måste ha missat att det var SM-finaler.
Kommentera

Berka: Hepp här va de ZZZzz varning! god natt då alla fans!
Kommentera

Hur såg mtchen ut någon!? jag kunde inte följa tillställningen men jag har hört lite snabbt att dom gjorde en bra bortamatch!
Kommentera

Wayne Gresky: Jo dom är duktiga när dom vill, gästringarna... :-)
Kommentera

Salle: Prestation av Brynäs också att släppa in 6 mål på 9 skott i första.
Kommentera

Salle: Kanske var att ta i lite om kanon match, men vi gör som du säger en helt klart godkänd match och var helt klart värda att få med oss poäng i alla fall.

Men nu är det bara ladda om batterierna och se fram emot lördagens match. Förhoppningvis så börjar målskyttet att lossna med.
Kommentera

Cyklob: Kanonmatch är väl att överdriva lite. Men det är ju godkänt och skulle man bara kunna vara lite effektivare så had vi haft poäng med hem i bagaget.

Westin var lite snett ute på 1-0 men annars sköter han sig. Han borde fokuserat på att ta bort passningsvägen i det 2mot1-läge som uppstod.

Victor visar fortfarande sin "vilse i egen zon"-tendenser medans han offensivt verkar mer "hemma".

Frölunda lär vara revanschsugna på Lördag men man kan ju hoppas att dom är lika taffliga i defensiven som idag. Observera skotten i den matchen. 36-16. Och 0-6...
Kommentera

MorganaLefaey: Problemet tror jag ligger i att man matcher unge herr hedman alldeles för hårt. När man är så där pass ung ska man matchas in sakta i elitserien. Se på Westrin som gör lite inhopp då och då han spelar hur lungt som helst.

Tycker att vi gör en kanon match annars, och förlorar på ett misstag. Men så är det just nu puckarna stuttsar inte med oss nu. Men det är bara kämpa på tillsist så lossnar det. Vi kan ju hoppas på att Frölunda har en lika dålig dag på lördag som dom verkar ha haft idag :).
Kommentera

MorganaLefaey: Faan, säg inte att jag får in matchresultatet idag när jag glömde spela på matchen och bara gjorde bomben.
Kommentera

Fy f-n va less jag är på Viktor hedman.
Sen att domaren plockar ut Skröder när djurgårdaren just innan slagit sönder klubban är inget annat än pinsamt.
Låt Viktor spela i J20 säsongen ut för han gör ingen glad där han spelar nu.
Kommentera

Poffa: Jag gillar inkompetenta domare. Nu fortsätter debatten.
Kommentera

Poffa: Nu har även statistiksnubbarna på hockeyligan kommit på att Krizan stått i mål hela matchen.
Kommentera

scim: Oh, shut up. PPV ser jag på, jag skrev fel.
Kommentera

Poffa:

Hur ser du att Modo inte bytt målvakt genom att titta på Södertälje - Skelleftå?
Kommentera

Poffa: Okej, då har de där datainmatningspersonerna råkat trycka på fel knappar eller något sånt.

Själv skulle jag också önskat att man kunde se istid i realtid i statistiken, men nu får man vänta till en stund efter matchens slut innan man kan kolla istiden på en speciell spelare.
Kommentera

Paddan: Ja, jag ser då på sändningen på C+ och den enda målvakt som stått i MODO:s mål är Krizan.
Kommentera

Poffa: Vad faan har hänt med Skröder? Första skottet på mål från honom i den här matchen kommer efter sexton och en halv minut av andra perioden. Har han fått en sändning med i princip skottlösa klubbor?
Kommentera

Poffa: Ja, kollar man spelarstatistiken på hockeyligan så står det att Krizan har räddat 5 skott och släppt in ett och Zajkowski har räddat 15 och släppt in ett.
Kommentera

Paddan: Inte direkt väntade resultat för tillfället..
Lule krossar Frölunda borta
Mora leder över Hv
Fbk 6-0 i förtsta perioden
Modo har en poäng just nu på hovet
Kommentera

Paddan: Bytt målvakt?
Kommentera

MorganaLefaey: Eftersom jag inte lyssnar på webradion eller kollar webtv så måste jag fråga: Varför har MoDo bytt målvakt under matchen?
Kommentera

MorganaLefaey: Better late than never.... Yyyyyyyyyyeeeeeetmaaaaaaannnn scores!

Och bara för att jag skrev det så kvitterade givetvis Djurgården...
Kommentera

Hawerchuk: Jag trodde jag hade slagit på sm-final för proserien när jag såg tempot.

Tror veckans snyggaste räddning redan är korad. Krizan på Hasses super skott i ryggen på Salle.
Kommentera

Man skulle kunna tro det är hemmamatch.
Kommentera

bisterfinnen: Man får väl i alla fall hoppas på det. Struntar fullständigt om det är tråkigt och taskigt spel så länge poängen trillar in just nu.

Kommentera

Alla:

Är det tänkt att vi ska vinna ikväll?!
Kommentera

Salle: 4a intressanta femor. 4e kedjan var väll kanske den bästa kedjan i senaste matchen hoppas att dom kan fortsätta på den inslagna vägen. Sedan hoppas jag att dom 2 första kedjorna vaknar till liv lite nu och börjar producera.
Kommentera

Kvällens lag.

18. ÖBERG, Peter29. MOLINDER, Andreas13. JONASÉN, Marcus 
 4th Line   

9. WERNBLOM, Magnus39. SVARTVADET, Per26. PETROVICKY, Ronald 
 3rd Line5. JONSSON, Hans2. WESTIN, Jens 

19. TOLSA, Jari20. STEEN, Oscar22. YETMAN, Patrick 
 2nd Line35. HEDIN, Pierre41. HEDMAN, Victor 

10. SKRÖDER, Per-åge79. WARG, Fredrik15. SALOMONSSON, Andreas 
 1st Line23. TRIBUNCOVS, Atvars34. WARGH, Tommy 

Goalkeepers60. KRIZAN, Karol  
  30. ZAJKOWSKI, Mikael 

MODO Hockey

Kommentera

Frisco: Inga laguppställningar än men här är Trio me Bumba.

Referee:Persson, Niklas 
 Linesmen:Lyth, Peter 
  Andersson, Tobias
Kommentera

Bissett19: Jönköping?;)
Kommentera

Bissett19: Tackar tackar!
Kommentera

949112 · »