1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507750 inlägg · 4105 ämnen

SV: Djurgården - MODO HOCKEY 2007-11-29

« · 945773 Till forumet

SV: Djurgården - MODO HOCKEY 2007-11-29
Men modo behöver värva till sig en back till på tanke att dom har 3 backar på skadelistan
Kommentera

Sv: SV: Djurgården - MODO HOCKEY 2007-11-29
NordaBoy: Hade inte Foppa lirat back på träning?
Kommentera

NordaBoy:

Oops, you did it again. Hur lyckas du?
Kommentera

knaskamilla: Hur är det möjligt? Man frågar sig gång på gång!? Hur är det möjligt?
Kommentera

Frisco:

Någon förklaring till mysteriet verkar han inte vilja ge oss heller.
Kommentera

knaskamilla: Fast det blir ingen riktigare tråd...

Kommentar

Äntligen blev det tre poäng och seger (2-0) i länsderbyt mot Timrå senast för MODO Hockey. Detta efter fyra raka förluster. Aningen arbetsro för ledningen om inte annat.
- Visst är det så, säger coachen Harald Lückner. Den här segern kom verkligen i rätt ögonblick och var något vi behövde.

I övrigt om länsderbyt senast?
- Tycker att det var enormt starkt av grabbarna att ta sig samman som de gjorde och kriga till oss derbysegern. Det är bara att titta och lyssna på alla lag nu. Något finlir eller klapp klapp är inte att vänta utan nu handlar det om att ta poäng och vinna till varje pris. Det är aningen slutspelsstuk över det mesta för tillfället.

Dags för Djurgården borta igen, andra matchen på Johanneshov inom mindre än vecka.
- Vi har revansch att kräva för senaste besöket då det blev 4-1. I den matchen fanns ändå en hel del positivt, som vi tar med oss nu. Vi skapade massor och visst känner vi att vi har en bra chans att vinna.

Många skadade spelare som det varit en längre tid, men dem pratar du inte om.
- Nej, så är det. Nu fokuserar vi på dem som kan spela och som är med. Vi ser möjligheterna och kommer att ge allt. Eftersom vi spelade i måndags fick vi en extra dag på oss till nästa match och det kanske kan visa sig vara bra.

Kedjan Molinder, Öberg och Jonasén var pigg värre senast.
- Alldeles riktigt och det är också många andra som är beredda att stiga fram. Vi har kortat ned träningspassen för att vi ska ha energi och kunna ge allt på matcherna.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Skadade: Mattias Timander (rygg), Niklas Sundström (axel), Oscar Hedman (hjärnskakning), Per Hållberg (ljumske).

Noterbart 2: Lagkaptenen Per Svartvadet väntar fortfarande på tillökning i familjen. Har det inte skett innan avresan torsdag stannar han hemma.

Noterbart 3: MODO Hockey vann premiären mot Djurgården i höst med 5-4, i lördags vann Djurgården inbördes möter med 4-1.

Noterbart 4: Matchen Djurgården - MODO Hockey spelas, precis som i lördags, på Johanneshov.

Noterbart 5: Matchen kan ses med det s k Säsongskortet.

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backar:
35 Pierre Hedin,
41 Victor Hedman

5 Hans Jonsson,
2 Jens Westin

23 Atvars Tribuncovs,
34 Tommy Wargh.

Forwards:
9 Magnus Wernblom,
10 Per-Åge Skröder,
13 Marcus Jonasén,
15 Andreas Salomonsson,
16 Tobias Forsberg,
18 Peter Öberg,
19 Jari Tolsa,
20 Oscar Steen,
22 Patrick Yetman,
26 Ronald Petrovicky,
29 Andreas Molinder,
39 Per Svartvadet,
79 Fredrik Warg.

Kommentera

Några reflektioner.

Hedin & Hedman som första backpar emot Linkan & co... Huvva!

Finns det ingen sugklocka på öviks sjukhus???
Kommentera

Salle: Men, Svartens avkomma blir väl en defensiv center, eller?

Äh, fixa flygbiljetter till Wilde så ordnar sig det hela ska ni se.
Kommentera

Ny tuff match i morgon, får la hoppas på det bästa.

Kommentera

Cyklob: Kanske redan sagts eller skrivits. Men svarten är nog med i dag då de i natt fick åka in på BB.
Kommentera

MorganaLefaey: Hur vet du det?
Kommentera

MorganaLefaey:

Fan, vad jag inte skulle vara sugen på att åka till Sthlm och spela hockey om min fru alldeles precis nyss hade fött barn.
Kommentera

MorganaLefaey: Kom barnet inatt då? Äsch ge perra ledigt, finns ingen anledning att stressa ifrån bb när man just blivit pappa igen.

Hoppas det gått bra och att det blev en son. :)
Kommentera

MorganaLefaey: Vad är ett barn gämfört med en match på hovet!?......klart svarten e me ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Hur den informationen kommit i min ägo är väl ganska ovesäntligt. Däremot så är det väl viktigt att veta om den stämmer och det är jag 100% säker på om man säger så.

Sen så vet jag inte hur det är för hockeyspelare men man får väl som far 10 dagar att ta ut inom 2 månader allt bestämt enligt lag och hur svarten hanterar det kan man nog inte svara på. Men hockeyspelare är väl hemma ganska mycket i förhållande till vad de tjänar så är nog inte omöjligt att han gör tvärt om det Knas känner och faktiskt följer med på matchen.
Kommentera

MorganaLefaey: Det blev en Svarta och han spelar.

Dock så är man utan Lonken men det kan ju vara förlåtet...
"Matchen är den första som "Lonken" missar sedan han säsongen 1984-85 blev ordinarie materialförvaltare."
Kommentera

Salle: Magsjuka? Jag tror att han har sagt upp sig.
Kommentera

T T: Nej då. Det är en allvarlig axelskada man mörkar på detta sätt.
Kommentera

Någon som vet vilken sektion man vill sitta på som bortafan på Hovet?
Kommentera

Bissett19: Tackar tackar!
Kommentera

Bissett19: Jönköping?;)
Kommentera

Frisco: Inga laguppställningar än men här är Trio me Bumba.

Referee:Persson, Niklas 
 Linesmen:Lyth, Peter 
  Andersson, Tobias
Kommentera

Kvällens lag.

18. ÖBERG, Peter29. MOLINDER, Andreas13. JONASÉN, Marcus 
 4th Line   

9. WERNBLOM, Magnus39. SVARTVADET, Per26. PETROVICKY, Ronald 
 3rd Line5. JONSSON, Hans2. WESTIN, Jens 

19. TOLSA, Jari20. STEEN, Oscar22. YETMAN, Patrick 
 2nd Line35. HEDIN, Pierre41. HEDMAN, Victor 

10. SKRÖDER, Per-åge79. WARG, Fredrik15. SALOMONSSON, Andreas 
 1st Line23. TRIBUNCOVS, Atvars34. WARGH, Tommy 

Goalkeepers60. KRIZAN, Karol  
  30. ZAJKOWSKI, Mikael 

MODO Hockey

Kommentera

Salle: 4a intressanta femor. 4e kedjan var väll kanske den bästa kedjan i senaste matchen hoppas att dom kan fortsätta på den inslagna vägen. Sedan hoppas jag att dom 2 första kedjorna vaknar till liv lite nu och börjar producera.
Kommentera

Alla:

Är det tänkt att vi ska vinna ikväll?!
Kommentera

bisterfinnen: Man får väl i alla fall hoppas på det. Struntar fullständigt om det är tråkigt och taskigt spel så länge poängen trillar in just nu.

Kommentera

Man skulle kunna tro det är hemmamatch.
Kommentera

Hawerchuk: Jag trodde jag hade slagit på sm-final för proserien när jag såg tempot.

Tror veckans snyggaste räddning redan är korad. Krizan på Hasses super skott i ryggen på Salle.
Kommentera

MorganaLefaey: Better late than never.... Yyyyyyyyyyeeeeeetmaaaaaaannnn scores!

Och bara för att jag skrev det så kvitterade givetvis Djurgården...
Kommentera

MorganaLefaey: Eftersom jag inte lyssnar på webradion eller kollar webtv så måste jag fråga: Varför har MoDo bytt målvakt under matchen?
Kommentera

Paddan: Bytt målvakt?
Kommentera

Paddan: Inte direkt väntade resultat för tillfället..
Lule krossar Frölunda borta
Mora leder över Hv
Fbk 6-0 i förtsta perioden
Modo har en poäng just nu på hovet
Kommentera

Poffa: Ja, kollar man spelarstatistiken på hockeyligan så står det att Krizan har räddat 5 skott och släppt in ett och Zajkowski har räddat 15 och släppt in ett.
Kommentera

Poffa: Vad faan har hänt med Skröder? Första skottet på mål från honom i den här matchen kommer efter sexton och en halv minut av andra perioden. Har han fått en sändning med i princip skottlösa klubbor?
Kommentera

Paddan: Ja, jag ser då på sändningen på C+ och den enda målvakt som stått i MODO:s mål är Krizan.
Kommentera

Poffa: Okej, då har de där datainmatningspersonerna råkat trycka på fel knappar eller något sånt.

Själv skulle jag också önskat att man kunde se istid i realtid i statistiken, men nu får man vänta till en stund efter matchens slut innan man kan kolla istiden på en speciell spelare.
Kommentera

Poffa:

Hur ser du att Modo inte bytt målvakt genom att titta på Södertälje - Skelleftå?
Kommentera

scim: Oh, shut up. PPV ser jag på, jag skrev fel.
Kommentera

Poffa: Nu har även statistiksnubbarna på hockeyligan kommit på att Krizan stått i mål hela matchen.
Kommentera

Poffa: Jag gillar inkompetenta domare. Nu fortsätter debatten.
Kommentera

Fy f-n va less jag är på Viktor hedman.
Sen att domaren plockar ut Skröder när djurgårdaren just innan slagit sönder klubban är inget annat än pinsamt.
Låt Viktor spela i J20 säsongen ut för han gör ingen glad där han spelar nu.
Kommentera

MorganaLefaey: Faan, säg inte att jag får in matchresultatet idag när jag glömde spela på matchen och bara gjorde bomben.
Kommentera

MorganaLefaey: Problemet tror jag ligger i att man matcher unge herr hedman alldeles för hårt. När man är så där pass ung ska man matchas in sakta i elitserien. Se på Westrin som gör lite inhopp då och då han spelar hur lungt som helst.

Tycker att vi gör en kanon match annars, och förlorar på ett misstag. Men så är det just nu puckarna stuttsar inte med oss nu. Men det är bara kämpa på tillsist så lossnar det. Vi kan ju hoppas på att Frölunda har en lika dålig dag på lördag som dom verkar ha haft idag :).
Kommentera

Cyklob: Kanonmatch är väl att överdriva lite. Men det är ju godkänt och skulle man bara kunna vara lite effektivare så had vi haft poäng med hem i bagaget.

Westin var lite snett ute på 1-0 men annars sköter han sig. Han borde fokuserat på att ta bort passningsvägen i det 2mot1-läge som uppstod.

Victor visar fortfarande sin "vilse i egen zon"-tendenser medans han offensivt verkar mer "hemma".

Frölunda lär vara revanschsugna på Lördag men man kan ju hoppas att dom är lika taffliga i defensiven som idag. Observera skotten i den matchen. 36-16. Och 0-6...
Kommentera

Salle: Kanske var att ta i lite om kanon match, men vi gör som du säger en helt klart godkänd match och var helt klart värda att få med oss poäng i alla fall.

Men nu är det bara ladda om batterierna och se fram emot lördagens match. Förhoppningvis så börjar målskyttet att lossna med.
Kommentera

Salle: Prestation av Brynäs också att släppa in 6 mål på 9 skott i första.
Kommentera

Wayne Gresky: Jo dom är duktiga när dom vill, gästringarna... :-)
Kommentera

Hur såg mtchen ut någon!? jag kunde inte följa tillställningen men jag har hört lite snabbt att dom gjorde en bra bortamatch!
Kommentera

Berka: Hepp här va de ZZZzz varning! god natt då alla fans!
Kommentera

Djurgårdarna verkar verkligen njuta av vinsterna mot Modo den senaste veckan. Inte mindre än ÅTTA youtube-filmer har lagts ut från dessa matcher. Jisses, jag måste ha missat att det var SM-finaler.
Kommentera

« · 945773