Jaha, trolig axelskada på Hedman. Känns inte så lovande.
Och så gör Luleå 3-0. Man blir som glad.
Paddan: Snacka om att inte ta för sig i egen zon. Man verkar vara vekare än varenda en av lulingarna. Hedin har börjat stenhårt med att göra det till sin grej att träffa benen på motståndare när han har pucken i neutral zon. Är det 3ggr han lyckats med det. Man skall vara glad att det bara mynnat ut i en chans för motståndarna.
Jag vet inte, men känslan är att ingen annan formation kommer gå fram nu när sundström är borta. Inte direkt så att det var många lägen som mynnade ut i riktiga målchanser.
"Per-Åge Skröder ska bäras ut på bår"
IQ fiskmås på publiken i Luleå.
shinzawai: Jag kan tänka mig att laget kommer till den här matchen med tankegångar som "Nu jävlar ska vi visa dem", "revansch" och "Vi faller inte med Susse". Jag hoppas i alla fall att de tänker så och det kan leda till en riktig lagseger i kväll.
Weber lär få speltid, mer tveksamt med Signal-Bergius. Han heter för övrigt Martin (som det står i trådstarten) i förnamn, inte Mattias som det står på åfficijella idag. Weber är en uppkäftig jävel som brukar låta skridskorna gå, jag hoppas han är beredd att ta för sig.