1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511365 inlägg · 4110 ämnen

Sv: MoDo Hockey - Frölunda 2007-10-29

« · 934216 · » Till forumet

Sv: Sv: MoDo Hockey - Frölunda 2007-10-29
Bra match, än så länge. Låter som att det är bra stämning, också. Vi måste dock se upp Frölundas kedja med Kahnberg - Fabricius - Nordqvist. Och då framför allt Kahnberg. Jösses vad han är duktig att ta sig fram till lägen.
Kommentera

Wayne Gresky: Morrison går in i VF:s 3:e lina och MoDos uppställning ser väl ut som stod på hemsidan.

MODO Hockey

Goalkeepers60. KRIZAN, Karol 
 30. ZAJKOWSKI, Mikael 

1st Line8. HEDMAN, Oscar7. HÅLLBERG, Per 
 22. YETMAN, Patrick24. SUNDSTRÖM, Niklas10. SKRÖDER, Per-åge 

2nd Line3. TIMANDER, Mattias35. HEDIN, Pierre 
 26. PETROVICKY, Ronald79. WARG, Fredrik15. SALOMONSSON, Andreas 

3rd Line34. WARGH, Tommy5. JONSSON, Hans 
 29. MOLINDER, Andreas39. SVARTVADET, Per19. TOLSA, Jari 

4th Line13. JONASÉN, Marcus41. HEDMAN, Victor 
 9. WERNBLOM, Magnus20. STEEN, Oscar18. ÖBERG, Peter
Kommentera

Salle: Jag hade faktiskt sändningsproblem i lördags så avbrottet i matchen kom faktiskt väldigt lämpligt! :)
Kommentera

Wayne Gresky: Bra att du gör det för vi vill ju inte ha en till utrymning...
Kommentera

Wayne Gresky: Och då menar jag bildligt talat, inte ur ett al Qaida-perspektiv. Ville bara förtydliga det.
Kommentera

Wayne Gresky: Det finns en chans att vi spränger 7000 idag!
Kommentera

Dream Team: En liten freudiansk slip. ;)
Kommentera

Dream Team: Cookie-monster, inget annat ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Haha.. underbart ;)

The coockie-monster goes soul... ;)
Kommentera

RTS: Jag har inte planerat att skandera någon där hemma i tv-soffan men vi får se om andan faller på...
Kommentera

RTS:

Förmodligen, eftersom dom som står i den där klacken verkar tycka att man ska skrika så.

Jag är inte överens med dom om det, men eftersom jag inte står där så kan jag inte heller påverka det värst mycket..

Själv då, bilen går bra eller?
Kommentera

Wayne Gresky: Blir det nån "Hata Göteborg" ramsa ikväll?
Kommentera

Paddan: Trevlig stump!

Hittade den här med en timråtrio också. Ser ut som Earnie Eagle på sång, Dream Team på blås och är det inte självaste BragdBirger vi ser på stränginstrument i bakgrunden? Jag tycker mig känna igen honom på det karaktäristiska ögonbrynet...
Kommentera

Dags också att prova om man verkligen får ut en matchbiljett med hjälp av en sån där vaotschörr från gotoornskoldsvik
Kommentera

Konceptet: MoDo-Frölunda brukar bli bra matcher.
Kommentera

Wayne Gresky: Frölunda drar publik. Eller kan det vara som så att man redan nu vet om att det blir slakt av Göteborgslamm?
Kommentera

Wayne Gresky: Jaha det blir inga "för många spelare"-utvisningar idag heller...
 Referee:Andersson, Thomas 
 Linesmen:Sondell, Per 
  Takula, Leo
Kommentera

bisterfinnen: Hardcore!

kl 15.12 visar publikmätaren på 6830 sålda.
Kommentera

Wayne Gresky:

Köpte du 32 plåtar bara för att få upp statistiken? Det är en supporter det!
Kommentera

Hawerchuk: 6796 kl 14.21
Kommentera

Wayne Gresky: Fasen det blir schyst med folk ikväll. Jäklar vad roligt. 6764 kl. 13:51. Dra ner en mic till klacken och plugga in den i närmaste PPV-kabel så det blir lite tryck i Masthugget.
Kommentera

shinzawai: Som jag skrev på officiella tidigare så var det av vardagsmatcherna endast de mot Timrå som lyckades locka över 6800 åskådare förra säsongen (när dagen efter inte var helgdag). Vi har redan slagit det två gånger i höst (mot DIF och Skellefteå) och ikväll lär bli den tredje. Publikkris någon?
Kommentera

Wayne Gresky: Ja då jefflar. Ser inte helt omöjligt ut och vore väl ändå lite av en ovanlighet? Biljettförsäljningen så ju rätt bra ut även innan de två senaste hemmavinsterna så det är frågan vad som lockar?
Kommentera

Kan det bli 7000 ikväll? Det skulle vara en riktig toppnotering för en tisdag, trots att matchen är huvudmatch på tv. Det du shinza!
Kommentera

knaskamilla: Jo riktigt intressant sak det där. Men det är väl inte direkt något för en som inte gillar snabba transportmedel. Jag menar ca 500m i timmen är lite väl fort....
Kommentera

MorganaLefaey:

Åh, den där maskinen är så himla cool. Blev alldeles överlycklig när jag råkade snubbla över ett program om den på TV.
Kommentera

Paddan: När vi snackar skopor......

www.allowe.com/Humor/WhereIsMyDozer.htm

Får hoppas det framöver blir lika svårt att komma förbi Krizan som det vore om man hade en sådan här sak framför målet.
Kommentera

Gusse: "Den vid sidan av isen genomsympatiske Niklas Sundström tänder bara till en gång under samtalet och det är när Niklas Wikegård kommer på tal. SVT:s hockeyexpert tycker att Sundström är gnälligast i elitserien.

- Wikegård, vem är det? Är det han som sitter i TV och tycker en massa och är för rädd för att ta ett tränarjobb för att han ska misslyckas igen? Han har väl aldrig vunnit någonting?"

Ja, sanningen svider oftast.
Att hänga budbäraren är väl oftast en gnällspiks signum? :-)
Kommentera

shinzawai: Jo. det där sambandet mellan dålig (bambu)stavning och nysning är ju allmänt känd.
Kommentera

Det är ju för övrigt jätteroligt att alla svar i den här tråden heter Sv: Sv:... Förstår fortfarande inte hur det gick till.
Kommentera

shinzawai: Jag skulle behöva lite korrekturläsning själv ser jag, men denna gång skyller jag på nysningen mitt i inlägget. :P
Kommentera

NordaBoy: Är du en bot? Varför kan du aldrig skriva inlägg som går att begripa? Läs dem innan du skickar trycker på "SKICKA MEDDELANDE" är du snäll, för den kryptiska gegga du oftast plitar ner är det ingen som förstår.
Kommentera

NordaBoy: Nu får du sluta prata Yoda och förklara dig lite...

Vem skall passa till vem?
Kommentera

Salle: Intressanta femmor hoppas yetman susse skröder passa
Kommentera

Susse ger Wikegårs en känga och LOVAR sluta snacka
Kommentera

Gusse: Ser ganska trevligt ut. Är väl 3e formationen som man har lite funderingar över. Men med lite tur så får kanske Svarten upp farten lite när han fått hoppa ner ett snäpp.
Jonasén har väl gått ner sig lite och förstår att man sätter han som 13e forward, men hade varit najs med en högerskytt tillsammans med Tolsa och Svarten.

Sen har man väl ett litet sparkapital i Petro då han nu borde börja komma igång lite efter att ha fått ytterligare 2 matcher i benen.
Kommentera

Gusse: Så bra att det tåls att säga flera gånger tydligen. Men jag håller med.
Kommentera

Salle: Väldigt intresanta femmor ..tycker det är
bra att dom särar på Salle och Svarten
Kommentera

Salle: Väldigt intresanta femmor ..tycker det är
bra att dom särar på Salle och Svarten
Kommentera

Wayne Gresky: Börjar bli mycket folk på bänken också.

Kommentar

Harald Lückner: Frölunda ny tuff utmaning

Utsålt i Swedbank Arena och 1-0 för MODO Hockey mot Färjestad. Härlig trepoängare förstås och nu väntar ny match hemma mot ett nytt topplag, Frölunda Indians.
- Och en ny tuff utmaning, säger coachen Harald Lückner. Frölunda av i dag jämfört med förra hösten är något helt annat. Men återigen handlar det om en mycket viktig match om vi ska lyckas med den målsättning vi har den här säsongen.

MODO Hockey har som målsättning - till att börja med - att vara bland toppfyra i serien.
Just därför är det viktigt att inte släppa vissa lag så långt före sig. Det finns möjligheter att bädda för sig i de här sammanhangen, det lärde vi oss framförallt förra säsongen.

Mycket har blivit bättre, bl a bara fem mål bakåt senaste fyra matcherna.
- Det är riktigt, men försvarsspelet som nu är mycket bättre var ändå inte hundraprocentigt senast. Vi strular och släppte ifrån oss puck alldeles för onödigt emellanåt.

Det blev förlust 2-4 senast i Göteborg.
- Detta efter en hyfsad arbetsinsats. Just jobbet på banan och i matcherna har blivit allt bättre. Fortsätter vi med det plus att vi har inställningen och ödmjukheten i behåll kommer också flytet. Så är det bara.

MODO Hockey har haft ett tufft spelprogram på sistone. Med kvällens match har man mött förmodade topplag som Frölunda, HV och Färjestad sex gånger de senaste åtta omgångarna.
- Men i förlängningen kan det visa sig positivt också.

Inför mötet med Frölunda har tränarduon Lückner/ Andersson alla sina spelare tillängliga. Inga som helst skador förstås, vilket bl a betyder att Per-Åge Skröder och Andreas Salomonsson är åter efter sina hjärnskakningar.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Inga skador.

Noterbart 2: Hans Jonsson gör mot Frölunda sin 500:e tävlingsmatch för MODO Hockey.

Noterbart 3: Frölunda gjorde tre besök i Swedbank Arena förra säsongen ? det blev 6-1, 6-2, 7-4 till hemmalaget.

Noterbart 4. Bengt-Åke Gustafsson, förbundskaptenen, är på plats vid matchen MODO- Frölunda.

Noterbart 5. Förre årets MODO spelare, Justin Morrison, debuterar för Frölunda i morgon.

MODO Hockey mot Frölunda:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backpar:
7 Per Hållberg,
Oscar Hedman

35 Pierre Hedin,
3 Mattias Timander

5 Hans Jonsson,
34 Tommy Wargh.

Extraback:
41 Victor Hedman.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
22 Patrick Yetman

15 Andreas Salomonsson,
79 Fredrik Warg,
26 Ronald Petrovicky

19 Jari Tolsa,
39 Per Svartvadet,
29 Andreas Molinder

18 Peter Öberg,
20 Oscar Steen,
9 Magnus Wernblom.

Extraforward:
13 Marcus Jonasén.

Kommentera

Konceptet: Ser ut att bli skapligt med folk imorgon.
Kommentera

Paddan: Justin har spelat 2 matcher för TPS efter skadan.
Kommentera

Konceptet: Har Justin hunnit spela någon match efter skadan? Ska bli intressant att se vad han kan åstadkomma i Frölunda.
Förresten, låter inte Ahonen lite likt Salo? ;)
Kommentera

Konceptet: Lyckas vi upprätthålla nuvarande målform så behöver du nog inte vara överdrivet oroad över det sistnämnda iaf.
Kommentera

Wayne Gresky: Finns det ngn möjlighet att ni tar det lite varsamt med vårt gäng imorgon kväll så att vi i varje fall kan tro att vi har en chans att knipa en poäng eller åtminstone inte släppa in fler än 3 mål?
Kommentera

« · 934216 · »