1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515521 inlägg · 4114 ämnen

SV: SSK - MODO HOCKEY 2008-10-18

« · 1075962 Till forumet

SV: SSK - MODO HOCKEY 2008-10-18
Södertälje - MODO Hockey
Axa Sports Center
2008-10-18, kl 16:00

Matchinformation »

MODO Hockey mot Södertälje SK borta.
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backar:
2 Jens Westin,
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson (osäker eftersom han väntar tillökning i familjen),
7 Eric Persson,
18 Per Hållberg,
35 Pierre Hedin,
41 Victor Hedman.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
36 Mats Zuccarello Aasen

15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
9 Magnus Wernblom

13 Marco Tuokko,
79 Fredrik Warg,
81 Ville Snellman

20 Oscar Steen,
29 Andreas Molinder,
11 Thomas Enström.

Kommentar
Harri Rindell: Hoppas ingen tittar på tabellen...

Läget har ljusnat en aning för MODO Hockey efter fem poäng hemma på två matcher på tre dagar. Tabelläget är bra och bara två lag har tagit flera poäng än MODO. Nu står nya seriejumbon Södertälje SK på programmet i AXA Sports Center.
- Men jag hoppas verkligen ingen börjar titta på eller läsa tabellen, säger coachen Harri Rindell. Det brukar aldrig vara bra och vad det gäller elitserien kan man inte nog betona att det inte finns några enkla matcher.

MODO Hockey räknar med att möta ett heltaggat hemmalag.
- Tycker att SSK hade en hel del otur uppe i Luleå när de var på väg vända 0-3-underläget. Vi fick "bara" 2-2 hemma mot SSK trots stort övertag, så vi vet i sanning hur svårt det är att vinna mot laget.

Poängutdelningen i veckan är förstås MODOcoachen nöjd med.
- Trots mycket dåligt spel mot Luleå, lite bättre, men fortfarande inte bra mot Frölunda blev det fem av sex poäng. Klart man måste vara nöjd då, det är ju det allt hela går ut på.

Andreas Salomonsson som gjorde sin andra match från start i torsdags blev precis den injektion som MODO hoppats på.
- "Salle" har ju sett en del matcher från läktarplats och precis som vi andra sett att vi tagit för lite avslut. Nu bidrog han med fart och många bra skott och avgjorde ju också matchen.

Kul förstås också med junioren Thomas Enström som kvitterade till 2-2 - f ö hans enda byte i slutronden. Tre sekunders spel räckte för att verkligen bidra till de tre segern.
- Vi gick runt på tio forwards därefter, men visst var Enströms skott oerhört viktigt för oss.

MODO:s två mål som vände underläget 1-2 kom också psykologiskt inom 79 sekunder.
- Ibland bara händer det, skrattar Rindell.

Noterbart om laget
Noterbart är
a t t Patrick Yetman ("upper body") och Tobias Forsberg (ljumske) är ur spel på grund av skador.

a t t backen Hans Jonsson förmodligen blir hemma i Örnsköldsvik eftersom han väntar tillökning vilken dag som helst i familjen.

a t t målvakten Michal Zajkowski spelar i Björklöven mot Växjö fredag kväll.
Kommentera

Sv: SV: SSK - MODO HOCKEY 2008-10-18

NordaBoy: Ska man tro att Kurvinen fått sparken då han inte finns med i laget och inte upptagen som skadad. Det är iofs inte Warghen heller. :)

Nu har man i alla fall fått klart för sig varför hasse varit så dålig så här långt. De flesta spelare vars fruar ska föda eller nyss krystat ut en sparvel har inte rosat marknaden om jag inte kommer ihåg fel. Sundström hade väl en period då det såg ut som han inte sov speciellt mycket.

Kommentera

NordaBoy: Ehh, den här Mikko Kurvinen, blev han persona non grata ?
Alla glömde honom fort.
Kommentera

MorganaLefaey: :-) seeega HS!
Fram med segklockan, nej sug dito menar jag.
Kommentera

MorganaLefaey:

Jag har ett svagt minne av att nyblivna fäder brukar bli bättre hockeyspelare...vi får hoppas att det stämmer.
Kommentera

knaskamilla: Jag har svårt att se hur han skulle kunna bli sämre.
Kommentera

Wayne Gresky: Egentligen så tror jag det inte spelar någon roll vilket lag vi ställer på isen imorgon, MoDo verkar ha fruktansvärt svårt att besegra Södertälje i Havregrynsgröt Center. Eller överhuvudtaget så verkar MoDo ha någon form av Storstockholmskomplex som är oerhört svårt att arbeta bort.
Kommentera

Paddan: Eh? Jag vill minnas att jag på plats i Fiberbröd Arena sett både en 4-0 seger och en suddenvinst så sent som ifjol.
Kommentera

shinzawai: Äh, det är säkert du som minns fel. För jag är ofelbar!
Kommentera

Fast skulle jag ha fel så skyller jag på den finansiella oron i världen som punkterat mitt alibi för att bortförklara en förlust imorgon.
Kommentera

knaskamilla: Var inte Hasse borta från SAIK matchen förra lördagen med samma "ursäkt". Lärde han sig aldrig att man måste komma på nya ursäkter mellan gångerna för att inte dra till sig misstanke.

För det går ju inte att säga att "min hund blev överkörd" eller att "jag ska på mormors begravning" alltfr många gånger. För inte ens Hasse kan väl få två små-hassar med en veckas mellanrum. :-)

Kommentera

Paddan: Finanskrisen? Den är en skapad illusion för att ha något att skylla på, fast det egentligen är Staffans fel. Allt är Staffans fel. Det är honom du ska skylla på om något går på tok. Läs hellges presentation så förstår du vad jag menar.
Kommentera

Salle: hehe, nej men han spelade väl i hemma för att det var nära, södertälje är ju ganska lång ifrån hans hem
Kommentera

Paddan:

Kollar man i matchtips-tråden är det många som har tippat MODO-seger, kanske har man glömt att beakta Väsby-syndromet. Det känns som om det är stor sannolikhet att denna knepiga lag kommer aktiveras mot jumbon SSK.

www.hockeysnack.com/matchtips/forum.php
Kommentera

hellge: kör över Fjollträskarna imrron också.
Kommentera

Tror det är bra för modo att man har en bortamatch nu. Känns inte som att med dagsformen kan man föra spelet utan man blev väldigt tillbakatryckta och stressade i egen zon när man igentligen ska starta anfall och föra spelet på hemmais! I morgon kan man spela utan press å kontra och spela på ssk´s misstag. Gårdagens höjdpunkt måste jag säga salle! Han va kanske inte banans kung, heller inte felfri, men gud man ser ju att de finns där, styrkan,glöden,målfarligheten å viljan att vinna... Precis vad modo behöver.
välkommen tillbaka salle !!
Kommentera

ante08:

Sö'tälje är väl inte Stockholm. Sö'tälje är Sö'tälje. Men okey vi får gneta ihop poängen imorn, Krizan murar.
Kommentera

hellge: Gnesta? Det är ju för fasen längre från Sö'tälje än vad Stockholm är.
Kommentera

Poffa: Gensta ligger väl nära Nyköping? och det kan man ju inte räkna till Fjollträsk Direkt.
Kommentera

Poffa:

Jag var tvungen att kolla. Ja, Gnesta ligger längre från Sö'tälje än vad Stockholm gör. Men frågan är hur Gensta kom in i debatten? :)

Täljingarna vill nog ogärna bli kallade stockholmare.
Kommentera

hellge: Vi skulle ju Gnesta oss till poängen.
Kommentera

Poffa:

Ahh
Kommentera

Poffa: Lasse Åbergs rollfigur Stig Helmer Olsson kliver av misstag på ett lastbilsflak i filmen S.O.S. - En segelsällskapsresa och hamnar i Gnesta. Han och sonen Karl-Helmer får åka taxi hem vilket kostar femhundra kronor enligt ett citat från filmen.
Kommentera

Är Hållberg skadad or naught?
Kommentera

Frisco:

För att inte tala om Sällskapsresan 1. Då Stig-Helmers bagage dyker upp i Östersund, istället för Las Palmas. Fast det har inget med Gnesta att göra.

Sen finns det en scen i film 1 när Stig-Helmer står och väntar på att en spanjor ska skriva en förlustanmälan på en skrivmaskin på hans bagage (som är i Östersund). Under tiden tittar Stig-Helmer på en bild med ett fotbollslag på väggen. Varpå mannen vänder sig om och säger:

- Las Palmas, primeta divisiona.

Varpå Stig-Helmer pekar på sin klubbnål på kragen och säger:

- Hammarbi, Hammarbi-bajen, very good football too.

Hammarby ligger ju i Stockholm som ligger inte långt från Sö'tälje, närmare än Gnesta faktiskt... :)
Kommentera

shinzawai:

han är upptagen för spel på officiella, så vi får väl lita på det.

Än fast Hållberg har varit lite virrig på slutet är han mycket viktigt för vår defensiv, tycker jag.
Kommentera

hellge: När Ronnie vaktade kassen var det stil på Bajen!
Kommentera

Frisco: Jag har lagt en straff på Ronnie på en fotbollsskola när jag var ung ...alltså rätt så längesedan
Kommentera

Gusse: Det börjar ju bra det här, tre SSK-skott och en MoDoutvisning på de 24 första sekundrarna av matchen.
Kommentera

Paddan: 00.24 2 min MODO 60. KRIZAN, Karol P-OUT
Kommentera

NordaBoy: Werner i 2:a med svarten å salle... suck
Kommentera

Berka: han ska spela i en tredje eller fjärde kedjan, tycker toukko,molinder,enström,steen eller warg ska spela med dom

han äe helt klart för dålig på skridskor
Kommentera

NordaBoy: Löjeväclkande bedömning. Jag förstår att Susse tyckte att han hade att göra med en komiker till domare.
Kommentera

NordaBoy: Han är helt dålig på allt... sönderläst totalt! Han skuter i alla lägen även fast de inte är något läge alls... sabbar spelet å dom långa anfallena
Kommentera

Berka: Det börjar dåligt

10.44 1 - 0 PP1 SSK 81. HYVÖNEN, Hannes
(86. KLASEN, Linus)
Kommentera

dommaren har lagt ribban.. allt åt ssk
Kommentera

3 stycken 2 minuter redan
Kommentera

Berka: Det här ser inte bra ut. Laget verkar ha bestämt sig för att stå på hälarna och betrakta motståndarna den här matchen. Det är inte ens att betrakta som en kollektiv kollaps.
Kommentera

NuMo: Va inte orolig broder... modo känns mycket bättre trots 3 utvisningar emot sig! De kommer =)
Kommentera

Berka: 5 stycken 2 minutare
Kommentera

En period jag inte tycker speglar resultatet... Dommaren tar ut modospelare i parti och minut, befogat och obefogat. Modo känns och är bättre än ssk och om vi inte plattar till det i 2:a så vinner vi =)
Kommentera

NordaBoy: mjo de är underkänt..
Kommentera

NuMo: När SSK får göra en checking from behind på Timander och en interference på Krizan de första 20 sekunderna för att sedan börja se hägringar av modoförseelser så vet man att det blir en jobbig eftermiddag.

Wernblom har verkligen tappat allt.
Kommentera

Wayne Gresky: AMEN!!! werner har inte haft ett rätt... in med någon annan där för guds skull.
Kommentera

Så här skulle det stå så det bir begripligt:

NuMo: När domaren först låter SSK göra en checking from behind på Timander och en interference på Krizan de första 20 sekunderna för att sedan börja se hägringar av modoförseelser så vet man att det blir en jobbig eftermiddag.

Wernblom har verkligen tappat allt.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag begrep samma igen.
Kommentera

NuMo: Jo de var väl ganska uppenbart att domaren var underförstådd. Jag undrar hur Warg tänker i vissa lägen?
Kommentera

Wayne Gresky: De vet han nog inte själv
Kommentera

Wayne Gresky: Sen vete fan vad hållberg gör... törs karn inte skuta direktskott?!
Kommentera

wernblom utvisad för att de slog på honom. Patetiskt.
Kommentera

NuMo: undra varför i h_vete man dumpar puck ner i zon vid numerärt överläge?? Idiotiskt...
Kommentera

« · 1075962