1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507064 inlägg · 4104 ämnen

Svarten borta resten av säsongen

« · 367073 · » Till forumet

Sv: Svarten borta resten av säsongen
matsby: Det är väl mycket en plånboksfråga, och något säger mig att MoDo för tillfället har fått på sig spenderbyxorna...
Kommentera

knaskamilla:
Du tänker på Linus på linjen kanske ?

Ja skillnaden mellan er och oss är att ni har en plånbok att öppna för att ta pengar ur, det har inte vi,,,tyvärr.

OM ni skulle råka hamna i kvalserien så kan jag inte se att ni skulle missa det och åka ur,,vi lär nog måsta stå ut med er även nästa säsong
;-)
Kommentera

matsby:

Fel, fel, fel... Heter Linus på linjen samma sak som Malin i efternamn? Det hade jag faktiskt ingen aning om.
Kommentera

Katastrof!

Hur skall Pirro lyckas få ihop det här nu, när han inte lyckades med det när han hade de flesta spelarna till sitt förfogande?

Eller?

Kan det vara så att det blir lättare för honom at bygga ett lag av medelmottor? Kanske är det det här som plötsligt får medelmottorna att prestera åtminstone som medelmottor.

Bred på ett lager blod, svett och tårar, ett lager desperation och ett lager tur. Ja, då har vi fixat det likt förbannat.

Spelarmaterialet kommer att behövas ytnyttjas till bristningsgränsen och det kommer att bli chanser för spelare att briljera på sina bästa platser, förr eller senare. Gästrin och Salomonsson vet vi är dugliga centrar. Allt hänger på hur intresserad Pirro är att släppa sina statiska idéer. Melindereffekten? Nu jäklar ska vi ha Melindereffekt!

Modo kommer kanske att bli tvungna att spela halvskadade spelare, beroende på hur illa tabellplaceringen ser ut. Det kan bli öderstiget, fast det kan bli bra också. Där har vi ett lager av blod och tårar.

Nyförvärv då? Jag hyser inga större förhoppningar. Hannes Hyvönen skulle tillföra bowerplay 500%, vilket är nästan ett krav även utan honom, så honom skiter vi i. Man kanske skall köpa in fem-sex halvusla kanadicker, powerplay kan de spela i vilket fall.
Kommentera

knaskamilla:
Ursäkta att jag frågar, jag är ju ny här på SpS, men vem är Malin?
Kommentera

NuMo: Fick just ett tips från en medelmåtta att man kanske skulle stava metelmotta med å.
Kommentera

NuMo: Förlåt. Jag verkar ha fel i fingrarna idag. Medelmåtta, skall vara Westerlind.
Kommentera

NuMo:
Är Westerlind en medelmåtta? i vaddå?
Kommentera

matsby:

Jesper Jägers flickvän. Hon med bollarna.
Kommentera

Poffa:
Ja men säg boll malin då så man förstår
Kommentera

matsby: Absolut inte, det var ju det jag sa.
Kommentera

NuMo: Läste nyss på Aftonbladet ang Svartvadets skada. Tycker faktikst synd om er.... Jag har annars inre så mycket övers till er men jag tcker aldrig det är kul när spelare skadar sig, speciellt inte de viktigaste spelarna i olika lag får en långtidsskada... Ni har min sumpati ang era skador, inget annat...

MVH/Marcus- Brynäs...
Kommentera

Lothar: Inte bara mina fingrar det är fel på idag tydligen. Jag tror vi Modoiter tacksamt tar emot dina "sumpatier", men inget annat.
Kommentera

NuMo:
Typiskt en Brynäsare att ha "sumpatier" även Färjestadare har enligt illvilliga rykten "sumpatier" med er
:)
Kommentera

matsby: Spiken i huvudet där. "Sumpatier" har vi mycket av, båd, Bryningar och Modoiter, åtminstone på hockeyplanen sumpas det en del. Färjestadare har väl bara drabbats av det en gång i år och det var mot modo senast.
Kommentera

matsby: Hmm, det återstår väl att se ifall det dyker upp några SSK-are och är dopp...eeh, jag menar deppade...över Svartvadets skada.
Kommentera

NuMo:

Frågan är om inte jag och Vallin får slå våra påsar ihop och våldsgästa Uffe Dahlén, jag vet ju var han bor, och medelst inmundigande av destillerade drycker få honom att skriva på ett för MoDo fördelaktigt kontrakt i bästa träpatrons stil. Historien har mycket att lära oss om hur vinstgivande affärer arbetas fram och slutförs.
Kommentera

Lumber Jack:

Du tänker alltså ge honem ett kontrakt där han betalar 100 000 kr/mån för att pslea med MODO? Visst, fixa det. Fixa det NU!
Kommentera

Vafasen, har Marcus lagt in något felstavningsscript här på SpS? Det går ju inte att få någonting rätt.

pslea = spela v. -de;
1. spela fiol; spela schack; spela tennis etc.
2. vinda, vinscha;
spela in el. hem ankaret
Kommentera

Man kanske skulle plita ner ett sentimentalt fjolligt supporterbrev till Svarten med "Tack för säsongen.. my captain.. my KING.." :P
Kommentera

Lumber Jack: Baggböleri har alltid varit min stil sen Garningeverkens ägare och direktörer söp min förfader under bordet, bara för att de ville åt hans "värdelösa" skog som täckte halva Jämtland. Du har mitt fulla stöd att ta tillbaks något från di dära, Jamt o standut.
Kommentera

Lumber Jack: åker du från ö-sund till varje match?
Kommentera

Poffa: Spela Allan, Spela Pretnar, spela andra fiol...
Kommentera

Poffa: Äsch, det är väl den där strida strömmen av tårar som träffar tangentbordet som ställer till med en jäkla oreda under inläggsskrivandet för att inte tala om hur hala tangenterna blir.
Kommentera

shinzawai: Nog är det så alltid, som student kan man kosta på sig såna extravaganser...
Kommentera

Lumber Jack:

Spela inte över nu...

Här får ni mitt förslag på lösningen på den kris vi alla sitter i. Sparka Pirro, sätt Svarten och Melinder som coacher under resten av säsongen och ser er om efter en ni coach till nästa säsong. Kanske en eller annan förstärkning vore på sin plats också.
Kommentera

Paddan:

Ja, det är ju såklart därför som vi alla har problem med stavningen. Eller alla och alla förresten. Jag och NuMo stavar ju fel för hela SpS just nu.
Kommentera

Poffa:
Jag trodde att ni skulle få en coach ifrån lokatterna ca 16 mil söderut
;)
Kommentera

"...ser er om efter en ni coach..." skall naturligtvis vara "...se oss om efter en ny coach..."

Ta av tumvantarna, torka tårarna och kom ion i matchen nu, Poffa!
Kommentera

Poffa: Så, med andra ord så blev Svarten egentligen aldrig skadad utan alltihop är någon form av skenmanöver för att kunna sparka Pirro och få in Svarten i ledarstaben? Lite lätt olyckligt bara att de glömde bort att Svarten visst har haft en viss särställning i laget denna säsong.
Kommentera

Äääh, jag ger upp. Jag går och lägger mig i stället!
Kommentera

Paddan:

Njae, riktigt så dumma är inte ens styrelsen för MODO. Men nu kan de ju göra det bästa av situationen och göra som jag säger.
Kommentera

Lumber Jack: hur fan lyckas du då stå och vara glad i slutet av matchen som igår? stod bakom dig och dina polare och hörde er skratta i slutminuterna.. :) själv tycker jag jättesynd om mig själv att jag måste åka mina 13 mil hem efter floppmatcherna...
Kommentera

Poffa:
Kan inte du och Paddan skriva ett riktigt ångestladdat inlägg som platsar på mike66:s ångestlista...
Det känns som ni kan ha något stort på gång snart
:-)
Kommentera

Poffa:

Hahaha. Du är ju jätteunderhållande just nu, GÅ INTE OCH LÄGG DIG! =)

Mangeman:

Det kallas "äkta supporterskap"... ;)
Kommentera

shinzawai: Bedrövelsen tar man de 3 1/2 timmarna hem, ibland känns det nästan inte som om det är värt det. Fast när man står och byter ett punkterat däck i skogarna bortom Ramselevallen i blåmörkret efter en 5-3 seger mot Timrå kan man inte sluta att le.
Kommentera

shinzawai: Jag har sett det många gånger. LJ och hans "polare" verkar kunna hålla många bollar i luften samtidigt. Man liksom skiljer på äpplen och päron ungefär på samma sätt som en delfin sover och är vaken samtidigt. Han använder sina tre hjärnhalvor på ett föredömligt sätt. (Eller heter det "sett"? nu är jag osäker.)
Kommentera

NuMo:

I stort sätt (bara för att reta någon) så heter det "föredömligt sätt". Men man kan ju sett fördömlig ut.

Knas:

Bara för din skull så skall jag hålla mig vaken.
Kommentera

knaskamilla: är jag mindre supporter om jag spelar baseboll med min mobil efter ännu en torsk, än om jag står och skrattar efter matchen?
Kommentera

Lumber Jack: hjälte :)
Kommentera

Poffa: Fördömligt och fördömligt. Du får det att se så negativt ut.
Kommentera

NuMo:

Just nu finns det inte speciellt många ljuspunkter. Det är elände...
Kommentera

Poffa: Det är en katastrof. Modos båda Sollefteåbidrag är skadade. En av dem är dock en ljuspunkt. Vem, vem, vem är det?
Kommentera

shinzawai:

Det vet jag inte. Själv bodde jag i Härnösand. Det blev inte mycket kvar av studiemedlet efter att man sett 25+ hockeymatcher hemma samt några borta varje säsong. Sedan gick bussarna så dumt också, så jag fick nästan alltid sova över i Övik och åka direkt till skolan dagen efter (ibland missade man första lektionerna, d.v.s. de gånger man började före kvart över tio). Det var inte alltid jätteroligt, men vad gör man inte?

PS. Har du baseball i din mobil? Det låter tråkigt.
Kommentera

Poffa: Hmm, det där inlägget tycker jag på något konstigt sätt var oerhört komiskt.
Ljuspunkter...el-ände.... fast som vanligt så är det väl den där språkbanken som spökar igen.
Kommentera

knaskamilla: vet inte om du dummar dig, men jag skrev nog "spelade baseboll MED min mobil" , inte PÅ min mobil :)

sen kan vi göra en rättspsykiatrisk undersökning på dig ang ditt val av bostadsort, men det är en annan femma :)
Kommentera

shinzawai:

Nå, när jag bodde i Härnösand så dök jag i alla fall UPP på matcherna, det är mer än vad ni Umingar gör... ;)

PS. Är din mobil lite trasig nu?
Kommentera

knaskamilla:

De dyker oftast NED på matcherna. Det är nog en geografisk fråga.
Kommentera

Paddan:

JAAAA!!!! Det var någon som förstod mitt skämt! Först tänkte jag skriva el-ände men jag tyckte det var så genomskinligt.
Kommentera

knaskamilla: jag har missat 3 hemmamatcher i år tror jag, och då ska du veta att det är lika mycket meck att hitta någon att tvinga med ner, som att hitta färdmedel. jag har inga fanatiska fans jag umgås med här uppe, tur att jag kan utöva påtryckningar på flickan min.. :)
Kommentera

« · 367073 · »