Paddan: Återigen, det beror väl på hur Mats är skapt. Du och jag, vi manliga exemplar, behöver inte dingla med benen där, men jag skulle tro att de flesta kvinnor fortfarande gör det.
Och där lät det ju som att jag såg Mats som en kärring. Ta det inte så. :-)
Mats Edström: Det är det förstnämnda, fast du sitter inte riktigt så nära som du beskriver det. Om du är normallång har du sargkanten i brösthöjd och om du inte är skapt som en schimpans (är det de som släpar knogarna i marken?) så har du ungefär en armlängd till plexit.
Du kommer dock få sitta och dingla med benen.
En liten placeringsfråga innan vi slår av korken på vår Pommac med skogshuggaryxan:
Funderar på sittplats till matchen mot lillasyster den 24 februari. Sektion 209, rad 0, platserna 3-4...är det näsan direkt mot plexit-platser eller får man sittplats med flinten i höjd med sargkant?
Paddan: Jo, sen vet vi ju inte hur mycket Forspro egentligen köpte för, man kanske kan begära distribution av årsredovisning till medlemmarna på årsmötet?
Visste du förresten att Kent Forsberg egentligen heter Kenth Forsberg?
I övrigt så förvaltas våra kollektiva intressen i arenan av:
| |||||||||||||||||
Alfred Awful: För att komplettera så köpte alltså MoDo Hockeyklubb aktier för 3,4 miljoner kronor i slutet under säsongen 2004-05, och ger därmed oss medlemmar i föreningen ett gemensamt ägande i Swedbank Arena på 56,7%.
Extrautdelning! Extrautdelning!
Paddan: Det totala aktiekapitalet i "Evenemangsarenan i Örnsköldsvik AB" uppgick till 6 miljoner kronor, vid senaste årsskiftet, enligt Affärsdatas företagsdatabas.
Litet aktiekapital i förhållande till byggprojektets kostnad, men de äger ju också en del av en risk. En risk som var större innan de första publiksiffrorna började droppa in.
Är väl också tveksam till att det blir en osund utdelningspolitik i det långa loppet. :-)
Hur det kommer att se ut när motståndarna anfaller den matchen, det vet vi ju redan.
shinzawai: Att arenajämförelsen har mer med förutfattade meningar än en ren jämförelse att göra kanske... i varje fall för en hel del.
Själv har jag inte så mycket att jämföra med vad gäller ståplats i respektive arena då jag enbart sett en match i dåvarande Sydkraft Arena och då satt på sittplats. Jag har heller inte provat ståplats i Swedbank Arena. Men jag skulle inte vilja byta tillbaka från vår nya arena till Kempis och då enbart av den anledning att överblicken över, och närheten till, spelet är så mycket bättre på sittplats i nya arenan i jämförelse med sittplats i Kempis.