1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511365 inlägg · 4110 ämnen

Swedbank Arena.

« · 807887 · » Till forumet

Sv: Swedbank Arena.
Paddan: Förlåt, hörnsektionen ska givetvis vara sektion 208... om nu mina minnesbilder stämmer
Kommentera

Poffa: Enligt översiktsbilden på modohockey.se utgörs det där hörnet av sektionerna 207 och 208, så jag var tydligen inte helt ute och snurrade
Kommentera

Paddan: Men innebär det då att man kommer sätta dit några pinnstolar som Mats kan sitta på? Eller försöker man sälja biljetter som inte finns? Mystiken tätnar.
Kommentera

Poffa: Nog för att jag har hand om tvättning (inte bara vid matcher) och matlagning hemma men nej, jag tog inte åt mej. Jag är en vacker, genomklok och lagom tjock man i mina bästa år...(ops, glömde visst ödmjuk)

Tack för informationen, håller som bäst på att att hugga in en beställning på Ticnet just nu.

Kommentera

Poffa: Man kanske gör som i någon av matcherna i Kempehallen, kommer inte ihåg vilken, när det enligt den officiella publiksiffran bara var drygt 4.500 personer i publiken men folk fick stå i fyrdubbla led nere vid sargen för att ståplats var ordentligt överfylld.
Kommentera

Mats Edström: Sektion 401 ska du köpa biljetter på.
Kommentera

Paddan: Du gör bäst i att inte komma ihåg, försök inte ens. Låt det vara, så blir dagen mycket trevligare.
Kommentera

Lumber Jack: Hehe, själv funderar jag på varför jag haft så ont i halsen nu i två dagar. Måste bero på syrebristen i sportbaren, skulle jag kunna tänka mig
Kommentera

Frisco: Finns det lösa biljetter att köpa till 401? Jag har för mig att alla platser är tingade som säsongskort.
Kommentera

Frisco: Jag försökte tusen gånger men det fanns inga andra än sektion 209-210. dock blev det rad 1, platserna 1-2.
Kommentera

Poffa: Det finns lösa biljetter. En viss sjöman har ju haft lösköpta biljetter dit de senaste två matcherna.
Kommentera

Poffa: Är övertygad om att Ticnet känner av bostadsort man bokar från och det får jag väl lida för...funderar allvarligt på c/o-adress i Ö-vik fortsättningsvis.
Kommentera

Mats Edström: Oj, det var alltså slutsålt till och med på sektion 409, den sektion som annars brukar gapa nästan helt tom på de flesta matcher
Kommentera

Frisco: Okej, då är det nån enstaka längst upp då.
Kommentera

Paddan: Kollade nyss upp det hela. Det finns biljetter till flera sektioner. Dock INTE två biljetter bredvid varandra.
Kommentera

Frisco: Det var just det, man ska ju ha med sig rönallen till tant oxå!

Kommentera

6.400 sålda just nu till MoDo - DIF och 6.100 till MoDo - HV

Hur mycket är det de tar in i Timrå? (=
Kommentera

hellge: Blir det inte fullt i seriefinalen mot HV så blir jag besviken. Redan nu sålda 6400 till matchen ikväll låter mycket bra, visst borde det komma ytterliggare några hundra som köper biljett på plats?
Kommentera

Martin S: jag tror nog det blir svårt att pressa upp publiksiffran till 7.600 mot HV då det är en vanlig mitt-i-veckan-match.

jag ser det som bonus om det blir utsålt.
Kommentera

hellge: Alla slutsålda matcher som varit so far har ju varit slutsålda i relativt tidigt stadium. Matchen mot HV verkar ju inte dra mer än än publiksnittet än så länge, har svårt att tro att det skulle bli rusning på ett par dagar, oavsett hur Modo spelar ikväll.

FAN vad det känns sugigt att inte vara på plats ikväll.
Kommentera

shinzawai: pilutta dej, det jaaag
Kommentera

hellge: ska
Kommentera

shinzawai:

Idag blir det 6792 personer, enligt mina beräkningar...
Kommentera

hellge: Och det är skithäftigt. Någon som har en uppdaterad snittsiffra?
Kommentera

shinzawai:

Här kanske?

stats.swehockey.se/0607/html/elitserien/page0027.html

6 MODO Hockey 16 107429 6714 18 114909 6383 34 222338 6539
Kommentera

shinzawai: Vad sägs om 6714
Kommentera

Biljetter kvar

Sittplatser: 579 st
Ståplatser: 669 st

Uppdaterad: Idag 11:10

-------------------------------------

Hellge goes Einstein:

579 + 669 = 1248

7.600 - 1248 = 6352 sålda
Kommentera

Har någon suttit på rad 1 i arenan? Ticnet verkar bara ha sittplatser på rad 1 till imorgon.. :/
Kommentera

shinzawai:

Det var en lång rad 1-debatt här igår eller om det var i förrgår mellan Paddan Mats Edström och Poffa.

leta lite bakåt
Kommentera

hellge: Den debatten gällde snarare rad 0
Kommentera

Paddan: Rad 0-debatten nollade jag, då det poppade upp några platser på rad 1 efter ett tag. ;-)
Kommentera

7323 sålda biljetter till Skellefteåmatchen

1 sittplats kvar, vem vill ha den?
Kommentera

hellge:

Biljetter kvar

Sittplatser: 1 st
Ståplatser: 276 st

Uppdaterad: Idag 13:13

De ska visst dit och se vårt powerplay, eller kanske när Skröder blir historiens bäste boxplayskytt i ES.
Kommentera

hellge:

Ser mao. ut att bli sjätte gången denna grundserie det blir fullsatt, slår någon annan det?

Undra hur mycket pengar en slutspelsserie mellan Modo och SAIK eller Timrå skulle dra in.
Kommentera

yaqop:

SAIK i kvarten
TIK i semin
FBK i finalen

(=
Kommentera

Man skulle nästan kunna tro att denna skeptiska insändare är skriven av Bumpaberra, fast det finns ju inget som hindrar att han kallar sig Hamlet för att det ska se ut som att det finns fler skeptiker...
Kommentera

Petey21: Man kan ju fråga sig hur stor "Hamlet" hade tänkt sig att Swedbank Arena lokalen skulle bli ifall man skulle få med både galleria, bio, andra kulturfaciliteter mm. Fast, det är klart, i de första planerna fanns det ju med utrymmen för affärslokaler och... om jag inte minns fel... även ett litet annex som skulle kunna användas för mindre konserter och liknande.
Kommentera

Petey21: Apropå eller o-apropå Bumpis så var det ju en pikant detalj tidigare i år vid "biljettlucke-gate", då den anonyme insändarskribenten beskrev behandlingen från MoDos sida som "sovjetisk" och inom en vecka skrev Jarl Strömbäck en insändare om ett helt annat ämne där stämningen också råkade vara "sovjetisk".

Hepp! Ett inte helt vanligt ord i ÖAs insändarspalter.

Den här sista insändaren har nog inget med Strömbäck att göra får man hoppas, det verkar mest vara ett fall av någon som sovit i två år och helt plötsligt vaknat till liv utan att ha läst ikapp. Han/hon bör erbjudas en krisgrupp snarast.
Kommentera

Slut på plåtar till Timråmatchen. Hur mycket tar de in i Timrå föresten?

Aktuellt biljettläge
-------------------------------------------------------------------------------
2007-02-20 MoDo - Frölunda sittplats 1050, ståplats 784 Idag 13:31

2007-02-24 MoDo - Timrå sittplats 0, ståplats 0 Idag 13:25
Kommentera

hellge: Men skitlaget Frölunda (nu ringer det larmklockor både hos mok, Dragan och danne_l) lockar inte många. ;-)
Kommentera

hellge: Hur mycket de tar in? Grymt lite.
Kommentera

Poffa: Ja, 5900 sålda och 11 dagar kvar är inte helt oävet.

Föresten, hur många tar de in i Timrå?
Kommentera

Frisco:

Inte killar vid Domustrappan, dom tar in rejält!
Kommentera

Gidde:

killarna!!

Så heter det...
Kommentera

Gidde: Men de förstår ju varandra. De talar ju samma språk.

Finska.

Timrå har sju gånger så många spelare som kommer från Finland, än spelare som kommer från Timrå.
Kommentera

hellge: eon arena har 5800 platser
Kommentera

jolle:

Jo, jag vet det. Det är därför som det är extra kul att påpeka att en Modomatch om femton dagar är slutsåld, 7600.

Hur många tar de in i Timrå föresten
Kommentera

hellge:

För att inte säga matchen mot VF, som redan sålt ut 100 fler biljetter än E-On tar in ;-)
Kommentera

Gidde:

Ska vi diskutera detta fram till klockan fyra och se om vi får napp bland sladdisarna där nere söder om Y:et.

Undrar in du varför de har så himla lite folk på sina matcher. Jag menar vi hade ju mer än 5000 på träning. Dom har ju ibland bara 4000 på matcherna. Finns det inget hockeyintresse i Medelpad? Man undrar ju. Kanske beror det på att de inte har vare sig egna produkter eller juniorer. Bara suomilainen.
Kommentera

hellge:
Läste länken till höger om Hockeyprofetian och Torbjörn Hägglunds analys,
Även hur nöjd han var med att Modo Hockey snode Kristian Kuusela från en massa konkurrenter, det lär ju dock inte vara många matcher till då han har gjort precis som Jyrki Maartinen i MIF, han spelar ju nästa säsong i TIK

Visst var det Helsingfors Kuusela spelar i nästa säsong?
Kommentera

« · 807887 · »