1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

512176 inlägg · 4111 ämnen

Swedbank Arena.

« · 882213 · » Till forumet

Sv: Swedbank Arena.
zigge:

"Dagen efter Modo Hockey blev svenska mästare sålde man souvenirer för uppemot 150 000 kronor på ett fåtal timmar."

Få se. Det är 1500 guldtröjor det.
Kommentera

MorganaLefaey: Verkar kunna bli en hel del folk även kommande säsong - vad säger hrrr DreamTeam? Hur många kort har sålts i Elektriska Plywoodladan?
Kommentera

Alfred Awful: Hörde att de skulle låta oss få halva priset på biljetterna om vi tog på oss att göra varsin flagga inför nästa säsong och sedan i allmänhet fortsätta som vi gjorde under förra säsongen.

Eller det kanske bara var en dröm. Ack
Kommentera

Poffa: Mer allmän kännedom om 401 borde ju leda till en efterfrågeökning och i slutändan höjda priser för er? Bannerplats kan dock ordnas till priset av en sittplatsbiljett för mig på 401 under nästa säsong. :-)

Frisco & shinzawai: Läser ni?
Kommentera

Poffa:

Och namnet på sidan blir då naturligtvis 401.html istf den förhatliga 404.html

:)
Kommentera

Alfred Awful: Bra skrivet om SBA. Men:

"Några av arenans mest prisvärda stolar hittar man för övrigt i hörnen av denna övre läktarskål, med god översikt utan att man tappar ett djupperspektiv på banan."

Där måste det ju naturligtvis finnas en text om Sveriges bästa sittplatssektion. :-)
Kommentera

Alfred Awful:

Rent spontant: WOW!

Jag återkommer...

ps. detta är ju också politik, lokal sådan. Ds
Kommentera

Wayne Gresky: Vet du vad - vi gör så här...

De som vill ha något MoDo-anknutet att diskutera kan få korrekturläsa min nya Swedbank Arena-text efter både språkliga och faktamässiga fel samt tveksamheter.

De sistnämnda kan man ju ta och nämna här i tråden så fyller vi på med andelen MoDo-andelen text och minskar politik-andelen.

bjorn.grunka.se/lager/sba.htm

Läs även den lätt uppdaterade texten om Kempevallen och Kempehallen. Jag har hittat uppgifter om den första läktaren på platsen och när biltrafik släpptes fram ända till rinken.

bjorn.grunka.se/lager/publik.htm

Spectacular!
Kommentera

Lumber Jack: Med årets stora omsättningsökning, och förhoppningsvis ett riktigt intressant överskott, så borde man väl kunna kosta på sig att byta ut mediakuben.

Sedan så förmodar jag att man redan sett, från föreningens sida, att en utökning av ytorna i sportbarerna på etage 4 behövs. Som det har varit många gånger under säsongen så måste man gå någon eller några minuter innan periodvilan för att överhuvudtaget komma in i sportbaren.
Kommentera

Jag ser att det ska smyckas utanför templet.

allehanda.se/avdelning/ornskoldsvik/4920
Kommentera

Någon som vill köpa 4 sittplatser högst upp på 401 på lördag?
Kommentera

Wayne Gresky: Nej det skulle jag inte tro, det underlättar helt klart om man studerar.
Kommentera

Lumber Jack: 30 mil verkar väldigt långt om man jobbar heltid? Finns det verkligen många exempel på det?
Kommentera

Lumber Jack: Då ska man ha en trogen wingman. :)
Kommentera

shinzawai: Är det under 30 mil enkel väg går det som bekant att pendla... ;-)
Kommentera

Lumber Jack: Mitt problem sitter INTE i pengarna.

a) Jag vet inte i vilken del av landet jag bor nästa säsong, troligtvis är det varken Umeå eller Ö-vik som gäller. Tjejen ska göra PT-tjänst (heter det så?) som psykolog från nyår och ett år framåt, och det blir inte i Umeå.

b) Jag åker med olika folk varje match, och jag tror inte att jag kan lura ngn av dem att fixa säsongskort även om jag blir kvar i Umeå.

Jag känner mig rätt rökt. :/
Kommentera

shinzawai: Show kansliet the money!

Jag antar att du suktar efter en stol på fantastiska sektion 401. Om det är så går det sökert bra att framföra sitt intresse redan nu. Annars kan du vänta tills efter 4 maj när tiden för att förlänga sin plats går ut för årets innehavare av säsongsbiljetter.
Kommentera

Lumber Jack: Jag vill också ha möjligheten att skaffa säsongskort. :(
Kommentera

Idag damp informationen om nästa säsongs årskort ned på hallgolvet. Jag ser att man har smugit in en höjning av priset. Ifjol kostade mitt kort för 27 hemmamatcher 4 000 väl investerade kronor, eller 148 per match. I år är priset höjt för 28 hemmamatcher till 4 400 lika väl investerade kronor, eller 157 kronor per match. Det är billigt det!
Kommentera

Månne några förvirrade HV-fanatiker, som trodde matchbiljetter såldes här?
Eller att klubbkassan är gemensam?
Kommentera

Paddan: Antar att FBK har en massa dolda dörrar efter sidan, men endast en olåst till motståndaren. O Chimpy har nyckeln till övriga. En finess värdiga FBK!
Kommentera

zigge: Man kanske har tänkt efter lite. Eftersom exempelvis FBK väldigt ofta kör med överbyten, och man lyckas på något märkligt sätt även undgå upptäckt från domaren, så tyckte man väl att det var lika bra att skaffa en båsdörr på ungefär det ställe där sargen i Kempis var nednött av FBK:are som tjuvade i bytena.
Kommentera

Apropås ingenting: Igår märkte jag för 1:a gången att det fanns 2 spelar-dörrar i vardera bås (har sutat på samma sida förut), hur vanligt är det,numera? Är det så i alla nya hallar? Kanske har Ni HSare sedan länge avhandlat detta viktiga,för mig nya faktum, men dock; Innebär ju liten vinst vid tex anfall: 1 back hoppar ut närmast eget mål, en annan in i motsatt glugg, HUPP, 5 meter vunna!!
Kommentera

Söndagens 7 600 besökare innebär att hallen i rubriken passerar 211 000 hockeybesökare (grundserie+slutspel) under sin premiärsäsong. Den tidigare högsta totalsiffran med det här sättet att räkna var från säsongen 1998-99, då strax över 147 000 betalade in sig i Kempehallen.

Det er sindssyg!

Själv hostar jag lungdelar och missar morgondagens match, det får bli Martin S och qwertas eller möjligen O'learys om jag bättrat mig något. Har lust att köra "Night Monkey"-sketchen från Jackass på Renmarkstorget vid vinst i alla fall. I turkos replica.
Kommentera

Alfred Awful:

Jag ber att få tacka, kanske inte mest för den inscannade redovisningen utan snarare för förslagen på hur man ska tolka den.

For Those About Alfred - we Salute him
Kommentera

Nu har jag satt blåslampan under Jerrys fossingar och snokat rätt på Arenabolagets årsredovisningar från de 2 första räkenskapsåren. Förvänta er dock inga skandaler, eventuell vidlyftig representation är i så fall väl dold. :-)

För de båda dokumenten och kommentarer rekommenderar jag en sporadiskt uppdaterad Alfredshemsk blogg, såklart.
Kommentera

Alfred Awful:

Ohhh, säger jag också. Trollkaren från Ozz, d v s Birmingham.

ÄNTLIGEN!

evillittletoaster.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/.pond/ozzy_osbourne-1980-blizzard_of_ozz-front.jpg.w560h560.jpg

Kanske den bästa Ozzy-plattan. Den är så där underbart opolerad och oproducerad.

Tänk att Ozzy till sist kom precis som de lovade i chaten 2004.
Kommentera

Gidde: Knappast bättre en Royal Imperiel Warmuseum som är Londons bästa upplevelse att besöka. Fast det kanske blir lite svårt att trycka in det i SBA. Det är sällan på turné heller...
Kommentera

knaskamilla:

Mamma Mia till exempel, den såg jag i London, en helt underbar upplevelse!
Kommentera

Gidde:

Åh, Trollkarlen från Oz har jag satt upp som musikal en gång i tiden. Inte ensam då, men likväl... Man kanske ska gå dit och jämföra. (Fast egentligen finns det många musikaler jag hellre hade velat se i Swedbank än just den.)
Kommentera

Alfred Awful:

Härligt!

"Trollkarlen från Oz" läste min äldsta dotter nyss ut, så det kan bli kul att se den även som musikal!
Kommentera

Alfred Awful: Damn you HS+-abonnemang.
Kommentera

Nicke Andersson får dagens applåd från min sida.

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=2798&rows=5

Evenemang! På! Sommarhalvåret!
Kommentera

shinzawai:

Vilka har jag nu kammat?
Kommentera

knaskamilla: Ovanligt att du generaliserar och drar folk över en kam.
Kommentera

Frisco:

Såg för övrigt att våra storbanker gjorde en vinst på 82 miljarder kronor. ÅTTITVÅ! Swedbank svarde för 16 av dessa, tror jag det var.

Då kanske de kom undan billigt med den enorma exponering de har fått av vår arena.
Kommentera

El Maco: Vid närmare eftergoogling så nöjde vi oss med 37 miljoner från Barroso och Gerhard Larsson sammanlagt (länk och scrolla ner till sidan 29). Effekten blir dock likartad, det skulle vara miljoner som saknas i årets omsättning, även om det blir några flaskor färre för Jerry att pimpla.
Kommentera

hellge: I Ludvika var det alltid så grymt lång kö till Länsparbanken så jag bytte till Uplandsbanken.
Vattenfall finns inga i Ludvika kommun.
Kommentera

hellge:

Tyvärr har även Skandiabanken bytt till ett säkrare system nu, som gör det lite jobbigare när man ska betala sina räkningar...

Men annars är det en bra bank tycker jag :)
Kommentera

knaskamilla: Jag tycker den där dosan eller digipass som den heter SEB är ett aber. Jag har haft både Skandiabanken och Nordea tidigre och de har mycket smidigare system. Dock är de inte lika säkra.

Coolt att det fanns ett trådnamn som passade, trots att det var apropå...
Kommentera

RTS:

Mina besök i Banafjäl sträcker sig till en och samma lokal varje gång, och det är varken en bank eller kyrka. Jag har dock svårt att tro att Swedbankfolket skulle känna sig hotade av en bank vid det namnet, eller vad tror du?
Kommentera

Alfred Awful: Rättar mig själv, inte "ska vara 25% av kostnaden" utan "kan maximalt uppgå till 25% av kostnaden".
Kommentera

Poffa:

Faktum är att jag håller på Timrå, Luleå och Djurgården i sista. Skapligt osannolikt att jag kommer göra om det.
Kommentera

knaskamilla: Finns inte "Banafjäl Kyrkbank" kvar?
Kommentera

hellge:

Jag kör Sidensjö Sparbank. Idag när jag var in på Swedbanks kontor i Övik fick jag förklarat för mig varför alla där ser så sura ut så fort man nämner att man är kund hos Sidensjö Sparbank. Faktum är att jag verkligen inte tänkte nämna det idag (jag var dit för att jag har öppnat ett konto hos Swedbank), men blev tvungen när han skulle försöka fixa internetbank åt mig och det verkade som att jag redan hade en bankdosa trots att jag inte var kund hos dem. Sura typer är de i alla fall. Man kan ju säga "då får du vända dig till din bank" och se lite glad ut om man vill, men inte då...
Kommentera

hellge: Samma här, självklart när man bara varit Wallenberg-anställd hittills i livet. Handelsbanken går inte heller efter hur de drev åt tumskruvarna på vår Matts.
Kommentera

hellge: Way to go.
Kommentera

El Maco: Ok, jag förstår. Reglerna för den här typen av bidrag innebär att den gemensamma insatsen av EU+länsstyrelse ska vara 25% av kostnaden. Eran ombyggnad gick på 50-55 miljoner och ni fick 10-15 miljoner sammanlagt av EU+länsstyrelse. Vårat projekt gick på 240 miljoner och vi fick 60 miljoner.

Ska man gå på fördelningen från ert fall innebar det att 2/3 av bidraget kommer från EU och 1/3 från länsstyrelsen.
Kommentera

RTS:

Själv kör jag SEB!
Kommentera

« · 882213 · »