1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

512253 inlägg · 4111 ämnen

Swedbank Arena.

« · 882213 · » Till forumet

Sv: Swedbank Arena.
zigge:

"Dagen efter Modo Hockey blev svenska mästare sålde man souvenirer för uppemot 150 000 kronor på ett fåtal timmar."

Få se. Det är 1500 guldtröjor det.
Kommentera

knaskamilla: Färrjestad sålde T-shirts med guld tryck för en miljon senast dom vann, sa Mia, och hon trodde att även MoDo skulle göra det. Jag har dragit mitt strå till stacken.
Kommentera

Lumber Jack:

Ja, jag såg det. Hur många har du köpt då?
Kommentera

knaskamilla: En, än så länge. Det kan bli fler.
Kommentera

Det går gott för Sveriges viktigaste hockeyklubb, inte tu tal om det. Men varför bromsar man årskortsförsäljningen redan vid 4 000 biljetter? Arenan tar 7 600 (här kan man riktigt höra hellge skrika något om "Hur många tar Ti...), efter avdrag för loger, restaurang, handikappsplatser och ståplatserna på etage 5 som jag antar inte ingår bland årskorten, så finns det 6517 platser kvar.

Behöver man verkligen drygt 2500 lösa biljetter? Jag har full förståelse för att man inte vill något slutet sällskap, men finns det läge att kränga 3-400 till anser jag att man ska göra så.
Kommentera

Lumber Jack: 1?? Själv har jag köpt, o förmedlat 10 st hittills, ALLA vill ha! Kan man tänka sig nån bättre present än en så fin tröja?
Paddan, glassar du runt på arbetstid i fin-t-shirten?
Kommentera

zigge: Äh, det känns överflödigt att springa runt med en guld t-shirt på en arbetsplats där exempelvis lillasyster Enström finns.
Kommentera

knaskamilla: Fler som vill ha in mer...flis.
Kommentera

zigge: Vad jag sett har Timrå IK inte gått ut med några siffror på sålda årskort. Men några 4000 lär man knappast komma upp till. Mest tack vare att folket gärna köper sittplatser i första hand och vi har inte 4 000 stolar. Än. 
Inför säsongen 2005/06 - i kölvattnet efter en framgångsrik lockoutsäsong (iaf vad gäller grundserien), 2004/05 - ökade man 16 % i försäljning av årskort och 30 % i reklam- och kringarrangemang. Sålda årskort låg på 2 500, vilket då var den bästa noteringen i klubbens historia. Redan veckan innan säsongsstart hade man klarat budget, den säsongen.

2005/06 var ju en misslyckad säsong, med missat slutspel och en jakt i stort sett in i det sista på att klara sig undan kvalspöket. Nu hamnade vi väl aldrig riktigt nära, men säsongens insats i det stora hela drog förstås ner biljettförsäljningen.

2006/07 gick det ju lite bättre. Sittplatsbiljetterna till premiären mot er tog slut på tre minuter. Men detta säger å andra sidan inte så mycket om intresset i stort, för en hemmapremiär i Timrå är i regel alltid slutsåld. När då MoDo kommer på besök till denna premiär gör ju att effekten av det hela blir dubbelverkande. Man sålde 2 700 förköpsbiljetter inför den gångna säsongen, och nu bygger man ju till 200 sittplatser ovanför logerna i arenan till säsongen som kommer. Ska vi gissa på att även dessa blir slutsålda innan seriestart? Jag gissar på en liten nyhetens behag-känsla där, som säkert kan locka biljettköpare dit. Då är vi uppe i ungefär 3 000 förköpsbiljetter.

Det är inga 4 000 sålda, men inte så väldigt långt därifrån.
Detta skulle innebära att vi har sålt slut på knappt 70 % av våra sittplatser. Mycket talar för att jag innehar en av stolarna i arenan till kommande säsong, vilket såklart kan bli riktigt skoj.
Kommentera

Dream Team: Rättelse; Vi har visst 4 000 sittplatser. Närmare bestämt finns det 4 400 stolar, inget annat.
Kommentera

Dream Team: Jag tyckte förresten att det lät dyrt med 6 miljoner kr för 240 platser. Men sen så räknade jag på saken, 25 000 kr/plats, säljer man årskort för 5 000 kr på alla platser så har investeringen betalat igen sig efter 5 år. 25 000 kr/plats var förresten vad platserna i Swedbank Arena kostade också om siffran 190 miljoner kr som jag läste stämmer, men då fick vi ju även lite annat för pengarna.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, det stämmer säkert på ett ungefär. Visserligen skulle man ju även bygga ett nytt gym samt bygga bättre utrymningsvägar vid läktarsektionen mot sittplats. Det är säkert de nya sittplatserna som kräver detta. För att göra plats för det nya gymet blir man då även tvingade att bygga nya omklädningsrum för motståndarna, då lokalen för skivstänger, hantlar och annat träningsgodis ska finnas där de gamla omklädningsrummen är idag. Allt detta ska väl innefattas i den summan med, kan jag tro.
Era sittplatser var nog således något mer påkostade, men det stämmer nog på ett ungefär. Vi klarar dock oss undan några avbetalningar på lån, och det är förstås skönt.
Kommentera

Dream Team: Läser man på er hemsida så ser det i den taffligt skrivna artiklen ut som om läktaren kostar 6 miljoner kr, men jag kan nog gissa att du har rätt.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag förstår inte vad det är för "taffligt" med den artikeln? Orkar man läsa lite mer än själva ingressen och om man klarar av att lägga ihop 1+1 förstår man snabbt att de om- och tillbyggnationer som tillkommer knappast blir gratis. Men det kanske är ett villkor att känna till hur arenan ser ut undertill idag för att förstå detta.
Kommentera

Dream Team: Tja det står ju ingen totalsumma för ombyggnationerna, bara att läktaren kostar 6 miljoner. Vad totalsumman för ombyggnationerna nämns ingenstans. Dåligt skrivet enligt mig. Kanske bra enligt timråmått mätt, jag vet inte?
Kommentera

Wayne Gresky: ...coh där var det dåligt skrivet av mig. Jaja, när man uppnått legendstatus börjar man slarva...typiskt!
Kommentera

knaskamilla: yek coh - det är hockey baklänges.
Kommentera

Lumber Jack skrev:

" Behöver man verkligen drygt 2500 lösa biljetter? Jag har full förståelse för att man inte vill något slutet sällskap, men finns det läge att kränga 3-400 till anser jag att man ska göra så. "

Jag håller med, det är lite svårt att inse varför man skulle begränsa årskortsförsäljningen till 4 000. Jag antar att Mia, Jerry och deras kollegor använder detta som ett försäljningstrick. Genom att påvisa att det snart är slut på årsplåtar skapar man ytterligare attraktion och efterfrågan på dem.
Kommentera

hellge: Äh det är ju bara så att dom sparar några tills dess att #21 bestämt sig för att göra, sin sista, comeback.
Då släpper man resten av platserna och dom lär gå åt fort.
Kommentera

Salle:

Jo, det är nog så. Skulle tjugoettan lira och är hyffsat hel, kommer han med säkerhet att sälja ut 1000-1500 platser.
Kommentera

hellge: Osså säljer #19 ytterligare nåt dussin. Blir en hyffsad sässe men kanske lite trångt i barerna.
Kommentera

Salle:

Vad tror du, kan vi leva med det?

Du tror alltså att #19 kommer? Har du också snappat upp ryktet från officiella om hans eventuella flytt.
Kommentera

hellge: Var det inte här ryktet breakade först?
Kommentera

hellge: Inte varit på officiella på jättelänge så nä det var nog här och där jag snappade det. Samt att jag lite förvånad fick syn på frun hanses på hemmaplan långt innan Canucks blev utslagna.

Om man sedan lägger till en gnutta av Mackes kärlek till familjen, två nypor av "missnöje med säsongen" från fans och ledning från en dyr spelare och längtan till att få spela med alla gamla polare så...

Ja #19 kommer hem också. Fast han tror jag , tyvärr, kan sluta spela för gott.
Kommentera

Salle:

" Ja #19 kommer hem också. Fast han tror jag , tyvärr, kan sluta spela för gott "

Då lär de ju knappast sälja några extrabiljetter på honom.

Att hans fru är i Ö-vik behöver knappast betyda annat än att hon tog ett plan hem för att hälsa på sin gamla mor eller en kompis. Det är ju trevligt med denna säsong som kallas silly. Bara en liten antydnig från något håll
och ryktet är i gång.

Skulle vi få in två 73:or till så kommer nog truppen bli den äldsta på länge, fast o andra sidan har den många gånger varit den yngsta.
Kommentera

hellge: Jag tror ingen skulle tacka nej till Sveriges andre bästa NHL-forward genom tiderna. Kom igen Macke, kom hem. =)
Kommentera

Nu satsar de på säkerheten i Swedbank genom att anställa nytt. Bengt Hedin har alltså kunnat erkänna för omvärlden att det är honom övermäktigt...
Kommentera

knaskamilla:

Annan tråd, samma ämne, annan vinkel, (nästan) samma tid.
Kommentera

Salle: Har inte #19 skiljt sig? Antingen har jag drömt det eller så var det någon som sa något sånt.
Kommentera

spud: Bara för att någon säger nåt behöver det ju inte vara sant... inte sant? ;)
Kommentera

spud: Det har väl antytts att Macke har aktänskapsproblem. Om det sedan finns någon sanning i dessa rykten lär det väl visa sig så småningom. Med tanke på somligas frikyrkliga bakgrund så är det väl inte något man skyltar med ifall det skulle stämma...
Kommentera

Wayne Gresky: Hmmm, kom osökt att tänka på Knutby. Say no more.
Kommentera

spud:

Micke P?
Nä.....

Sorry, kunde inte låta bli.... ;-)
Kommentera

zigge: Att en kristen människa skiljer sig(om nu det är vad som skett), har väldigt lite med kntuby att göra. Lite osmakligt att skämta om en sådan händelse.
Kommentera

spud: Macke som är så djupt kristen (?) borde väl veta att det är en synd att skilja sig. Marriage is for life. :)
Kommentera

MoDo säger nej till Toto - rätt eller fel? Själv undrar jag hur många Toto drar nuförtiden.
Kommentera

knaskamilla: Jag tycker det är dåligt, modo kommer inte kunna nå så himla mycket högre på artiststegen, och man måste visa att övik är en bra stad att lägga dylika artister på.
Kommentera

spud: Hade varit imponerande att få en best of spelning med Toto. Själv hade man hoppats på lite coola 80-tals hårdrocks uppträdanden men toto skulle slå otroligt högt. Kan man inte träna i Kempis? Klubben skulle nog inte ha några problem alls att sälja slut på Toto plus en eller två spelningar till bara det vore riktigt fina band. Skulle nog till och med tro att folk från Timrå kommun skulle kunna tänka sig att beställa en biljett eller två.
Kommentera

knaskamilla:
Jag hade kommit direkt, TOTO är ju ett gammalt klassikt band.
Kommentera

Per HApps: Skulle du tagit cykeln?
Kommentera

Wayne Gresky:
Det hade berott på vädret.
Kommentera

knaskamilla: Möjligt att det är ett felbeslut. Även om toto är en förhistorisk svulst så är det möjligt att de kunde dragit en del åskådare. Många lantisar i 40-årsåldern går igång på sån där skit. Samtidigt så vet vi ju ingenting om vilka ekonomiska förutsättningar modo erbjöds. Är risken större än möjligheten till en vinst så ska man givetvis passa.

Hursomhelst så förs tankarna genast till South Park så fort jag hör toto nuförtiden. Kanske infogar ett litet klipp till kvällen om jag hittar det.
Kommentera

Wayne Gresky: Nämn 3 bra skivor gjorda efter 1995...
Kommentera

Wayne Gresky:

" Även om toto är en förhistorisk svulst så är det möjligt att de kunde dragit en del åskådare. Många lantisar i 40-årsåldern går igång på sån där skit. "

Under rubriken: Såga

På den tiden jag hade koll var det vissa band man inte fick gilla. Ett av dessa var Toto, ett annat var Level 42. Numera har jag släppt kollen men lyssnar ändå inte på Toto.
Kommentera

Swordster:

Snow Patrol - Eyes Open
Iron Maiden - The number of the beast
Bon Jovi - Crush
Kommentera

hellge: Är det inte Toto och Micheal Bolton dom enda som fått två minus i en kosertrecension av Aftonbladet? Sånt vill vi inte ha innanför väggarna.
Kommentera

Poffa: Före - efter. Svåra ord.
Kommentera

Lumber Jack: För AB är sanningen personifierad..
Modo måste börja någonstans, och det funkar inte att köra en julshow och sen nåt på våren också.. Man måste sättafart, och att avfärda toto med att de inte har tid är för dåligt. Hade de sagt att de inte tror på affären hade jag varit nöjd, för då hade de räknat lite på det och kommit fram till ett affärsmässigt beslut. Men att inte ha tid i hallen känns så otroligt dåligt.

Sen tror jag inte att det hade varit en unik spelning för Övik, utan de kommer säkert till fler ställen i sverige. Så någon anstormning från hela sverige till övik hade jag inte trott på iaf.
Kommentera

Lumber Jack:

Jag får lite Garfunkel-känslor. Han var ju till Kempis för några år sedan, och det var inte jättemycket folk plus att konserten tydligen inte var någon höjdare. Då var iofs inte Simon med, men ändå.
Kommentera

Lumber Jack: Jag skulle ju ersätta det där albumet från listan. Varför gjorde jag inte det?

Ersätt number of the beast med St. Anger från Metallica.
Kommentera

« · 882213 · »