1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507597 inlägg · 4105 ämnen

T- 60 minutes and counting

« · 417872 Till forumet

Sv: T- 60 minutes and counting
"One Flyers defenseman, Mattias Timander, has already signed with a team in Sweden, and Clarke said he'll remain there for a full season."

www.courierpostonline.com/news/sports/s091404c.htm
Kommentera

WarhawK:

Du får tro på vad du vill, men just nu har du fel. I denna artikel som skrevs av ÖA (ortstidningen) så säger Mattias följande dagen efter att Philadelphia gått ut med att han var klar:

– Jag fick läsa om det i tidningen. Jag har inte skrivit på något kontrakt med Flyers, säger ”Timmy”.

(Hela artikeln här: – allehanda.se/sport/3023.html# )

Därefter blev det aldrig något kontrakt skrivet och därför kunde man i torsdags läsa att han skrivit på för ett helt år. Den artikeln hittar du här:

www.allehanda.se/sport/3117.html
Kommentera

Paddan:
Då var problemet löst , men hade inte Clarke varit så samarbetsvillig hade ju han varit tvungen åka tillbaka för ha någon chans till fortsatt nhl karriär
Kommentera

WarhawK:

Varför hade han behövt åka tillbaka då han inte skrivit något kontrakt med Flyers???
Kommentera

Poffa:
Så du menar på fullaste allvar att clarke på hittade på att dom skrivet kontrat i pressmedelandet .. vissa källor är trovärdigare än andra så enkelt är det
Kommentera

WarhawK:

JA, för förtioelfte gången det är INTE sant att Timander skrivit på för Flyers.
Kommentera

Poffa: När jag läser såna här saker, efter matchen mellan Växjö Lakers och Halmstad Hammers, så börjar jag undra om Martin Wilde spelar i södra allsvenskan

"Efter onsdagen allsvenska seriepremiär hemma mot Halmstad Hammers, när totalt 9 puckar for runt på läktare och i sekretariatet, så kommer nu säkerheten runt arenan att ses över."
Kommentera

Paddan:

Det kan iofs vara Pär Djoos också. Jag säger bara åtta icing, fyra puckar över sargen och en missad straff.

I samma match.
Kommentera

Poffa: Det finns en fd. Brynäsare tillika svensk mästare i Lakers; Andreas Custemo. Jag tror nog att du kan erinra dig att han var med de där trevliga aprildagarna anno 1999. Han brukar skicka iväg en och annan puck över sargen. Jag har dock aldrig sett Djoos i Lakerdome. I dessa dagar när NHl-proffsen står som spön i backen i Ö-vik kan jag slutligen konstatera att jag hela tiden haft rätt i en enda sak; Anders Eriksson skall inte spela i MoDo kommande säsong utan i "the Original HockeyLeague". Har du någon teori om detta, Poffa?
Kommentera

JanT:

Teorier? Nä, jag nöjer mig med att konstatera att dagen varit lyckad med MODO-ögon sett.

Har du några teorier om det?
Kommentera

JanT: Heter ishallen Lakerdome? Tillåt mig småle.
Kommentera

Salle: Du kan sluta skratta. Den heter Växjö Ishall.

z2
Kommentera

« · 417872