1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494293 inlägg · 4086 ämnen

The Final Battle, part III

« · 868797 · » Till forumet


Sv: The Final Battle, part III
ria-ra: Och just nu är det tyvärr fel statistik som leder.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Poffa: Man längtar efter Ulrik Lind som domare. Kuben borde ta pension.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Heja Kuben. Just nu är du sämst på plan.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Hoppas pajasen gjorde illa sig mot sargen. Hoppar man till sig en straff får man tycka det.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Poffa: Plattmatch av andersson (dommaren)
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Berka: går väl inte bara å skylla på dommaren. de är deras eget fel som kan gå in till en tredje period å ställa sig å titta på. hur kan man göra så?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
MODO gör en strålande förstaperiod. En helt okej andra och får den tredje förstörd av en sopa i randigt.

Jag har sällan ork att klaga för mycket på domaren, men i kväll är det omöjigt att inte kommentera Kuben. Jag har tidigare sagt att han varit bästa domaren i ES, men jag vill revidera det.

I dag är han totalt värdelös. Straffen är ingen straff, det är en solklar filmning. Utvisningen på Blatny är också horribel. Han träffar inte ens med sin tackling men åker ut ändå. Sedan blir det inte utvisning när LHC-spelaren tar ett omvänt livtag på MODO-spelaren i sista minuten.

Helt horribelt. Helt jävla patetiskt.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
ria-ra: Jo men jag skyller inte förlusten på dommaren... men idag va han dålig
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Berka: Domaren heter det. Det är väl ingen Maraboureklam.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Frisco: jaa ok då
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Frisco: ne de är cloetta..
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Fy fan vilken sur förlust. Nu känns det riiiktigt jobbigt.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
shinzawai:
tycker inte de känns så jävla jobbigt. ja är fullkommligt övertygad om att vi vunnit den här matchen om vi hade varit me i början av tredje. tycker vi gav bort de målet.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Enligt komentatorerna så har Modos motståndare varit bättre än Modo nästan alla matcher ..Modos mål kommer inte för att dom gjort nått bra ..utan för att motståndarna gjort nått dåligt ..,,Är rätt så fantastiskt att Modo kan bli Svenska mästare utan att ha gjort nått bra under hela slutspelet ..
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Gusse: ja själv blev ja så jävla trött på dom där snackarna så ja stängde tvljudet å lyssnade på p4.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
ria-ra: Jag håller med dig ja. En uddamålsförlust på bortaplan är inget att deppa för.

Stana lämnade pant på varenda MoDo-skott och Kuben pallade inte för det lilla hemmatrycket som var.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Gusse: Precis!!!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Poffa:

Själv tycker jag inte att det går att klaga speciellt på domarinsatsen. Straffen var solklar straff och den blev klarare och klarare för var repris som gick.

Än en gång var det kamakaziräder som gav resultat. Lomanovgenomåkningar där Modo hamnar på efterkälken. Tendensen var att Modo tappade skridskoåkning ju längre matchen led.

I Tredje var det tydligt. Fick för mig att Modo försökte anfalla och checka helt utan understöd och anfallen var pinsamt lätta för Linköping att bryta.

Nu har vi bara en chans kvar att stjäla en match där nere. Förhoppningsvis så ger det SM-guldet, men som man lärt känna Modo i år så förlorar vi en hemma och tvingas att avgöra på hemmaplan efter att ha stulit den sjätte matchen i stället. Puh! Det vet jag inte om mitt hjärta klarar av.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
VrångNuMo:

Jag håller med, åtminstone sista meningen.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
NuMo: Glömde bort Blatnyutvisningen. Fan är karln tillbaks i serielunken eller? Han missade iofs. smällen han försökte dela ut, men han hade fortsatt ända tills han blivit utvisad liks förbannat. Det var ju egentligen utvisning redan nere vid sargen för en solklar hakning.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
scim: Ähh! I första får vi ju vara glada över att vi inte åkte på fler utvisningar. Timmy gjorde sig tex. skyldig till en klar interference som domaren blundade för, när Linköping var på väg att kontra.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
NuMo: Försöker du jobba till dig några karmapoäng, eller vad sysslar du med? Fel har du, i det mesta. Men det är ju inte speciellt ovanligt.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
NuMo: inte tycker ja att den var så solklar den där straffen. han hade ju ingen fullständig kontroll på pucken å sen hoppar han ju för att undvika köra igenom krizan.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
ria-ra: Ja, det hade ju såklart varit mer realistiskt om han valt att köra över Krizan. Det håller jag med om. Det här är ingen realistisk SM-final. En massa snällhockey rakt igeneom.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
NuMo: straffen hade varit solklar om han haft fullkontroll på pucken å sen blivit fälld eller på annat sätt förhindrad att fösöka göra mål orsakad av en modoit på ett otillåtet sätt sätt. å så tyckte ja inte att de var.

adam anderssons nyvunna självförtroende måste ju ha tryckts ner i skoskaften igen å de rejält, om inte ända ner i sulan. nästa match blire de nog viklund igen.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
ria-ra: Nog hade han tillräckligt med kontroll för att det skulle vara straff. Men i övrigt håller jag med om att Kuben inte hade en av sina bättre dagar. Det som stör mest är den ojämna nivån, ena stunden tilläts det mesta för att i nästa stund resultera i en tvåa. Och, det drabbade BÄGGE lagen. De som skyller förlusten på domaren kanske skulle kolla matchen en gång till... ;)

However. Nyckelmatcher på Tisdag & Torsdag. Seger i någon av dessa och LHC har guldläge. Det är bara att hoppas att pumpen håller för detta så man får veta hur det slutar.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov: enda guldläge lhc ska få i år är om dom vaskar guld i linköpingsån.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov: Vi skyller inte förlusten på domaren, men jag anser att han i tredje perioden ger en enorm fördel till LHC genom att ta konstiga utvisningar, samtidigt som han blundar för vissa.

Straffen, visst det kan vara straff, men då ska det även vara en tvåa för diving, precis som Calle J försökte fiska fram av Rönnmark. För det är en patetiskt filmning. Blir man hakad i armen så landar man inte tre meter bort på ländryggen, med benen i vädret likt en gatuflicka.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Poffa: "Fällkniven" Torkki?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
shinzawai: Från åfficijella:

"MODO fick sen aldrig chansen att komma ifatt när domare Thomas Andersson fortsatte att hitta mystiska MODO-utvisningar. Han lyckades t.o.m döma straff när 90 kg Sami Torkki helt plötsligt vägde hälften så mycket i ett friläge."
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Poffa: Word.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Poffa: Börja planera resan till Linköping nu Poffa.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
shinzawai: Blir nog svårt att få biljetter till en hel buss, som det verkar. MODO Support kommer nog åka med en buss, och Sydarna får nog ihop mer än så. Så chansen att jag kan skaka fram 50 ståplats för en egen buss är nog minimal, tyvärr.

Tråkigt, men tyvärr är det dagens bistra sanning.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Poffa: En annan bister sanning är den usla kvaliteten på vissa journalister.

[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1041297,00.html]I power play parkerade Patric Blomdahl framför Karol Krizan och petade in returen efter Andreas Holmqvists skott. Målet kom i slutet av den andra perioden och betydde 1–1.[/url]
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Poffa: Och "åfficiella" är facit?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov: Långt ifrån, men den här gången hade de rätt.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov: Hur kan du påstå att det drabbade båda lagen när LHC har hela 3st utvisningar under match. Alla under de första 2 perioderna.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Poffa: Ang "att inte skylla förlusten på domaren..."
Ditt inlägg 19:20 ger lite andra indikationer, men ok, sorry om jag feltolkar det.
Som jag skrev tidigare så tycker jag inte heller att Kuben var bra idag. Men jag tycker samtidigt att det drabbade bägge lagen.
LHC hade en hel del tur idag, jag tycker inte man spelade bra på något vis, snarare såg man lite skitnödiga ut. Mängder av felpass, dåligt tempo, fel beslut etc. Kort sagt: Nervösa.

Men det fixade sig ju till slut.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Salle: Så om en domare är bra delar han ut exakt lika många utvisningar till bägge lagen?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Poffa: Det äääär ju inte direkt svårt att boka ståplats själv via ticnet?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov: Ja, är det inte så få? Fan då måste jag tänka om...jobbigt!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
få=då
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov: Absolut inte... Men han tar utvisngar på samma nivå hela matchen och åt båda hållen. Det gjorde inte Kuben idag.

I 1:a blåser han knappt för nånting för att ju längre matchen lider börja ta tveksamheter (bla Blatnys miss, straffsituationer) och sedan blunda för solklara utvisningar (bla en fasthållning bakom Stana i slutminuterna).
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Poffa: Det är tragiskt att se Kuben idag. Modo trycker på och LHC försvara sig i flera minuter med näbbar och klor (Paddan, ej sånt man har i vatten) och spelar hårt, tufft och ett flertal ggr regelvidrigt men Kuben släpper allt sen ta LHC över spelet och Kuben faller för trycket. Han är ingen bra domare längre. Pensionsdags.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Salle: Och han missade inga utvisningar på Modo-spelare menar du? Bara LHC-spelare?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Bissett19: Förklara hur du ser på saken istället för att fåna dig i en annan bok.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov: Ja, han missade flera MoDo-utvisningar. Men det är ju en helt annan sak. :-)
Kommentera


Sv: The Final Battle, part III
Salle: ;)

Swehockeys statistik:

Rk Team AVG.
1 Linköpings HC 18,83
5 MODO Hockey 28,65

Modo har alltså i snitt 10 min. mer utvisningar är LHC. I den här matchen hade ni (om vi räknar bort 10:an på Döme) bara 8 minuter mer!!!!!!!!!

Jag ska ringa förbundet! Skandal!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov: "Bara" 8 minuter? ÅTTA djävla minuter är sjukt mycket. Speciellt när typ 6 raka minuter kommer i tredje.
Kommentera

« · 868797 · »